Öğretim ilke ve yöntemleri

ibrahim ylmz

Üye
Üye
Katılım
Kas 27, 2012
Mesajlar
196
Tepkime Puanı
0
Puanları
0
Yaş
33
Eğitim; insanların yaşantıları boyunca istendik davranış değişikliği sürecidir. Altın kural yaşam boyu olması, istendik olması ve bir süreç sonucunda meydana gelmesidir.
Öğretim; öğrenme ve öğretme kavramlarının bir arda verilmesidir. Öğretim okullarda veya çeşitli kuruluşlarda (üniversite, dershane, kreş…) belirli bir plana göre sistemli olarak verilen eğitimdir. Eğitim, insan doğumundan ölümüne kadar devam eder fakat öğretim o kadar uzun sürmez kişiye bağlı olarak süresi değişebilir.
Yaşam boyu eğitim; hizmet öncesi, hizmet içi ve hizmet sonrası eğitim olmak üzere 3 bölümü kapsar. Hizmet içi eğitim kişiler için çok önemlidir. Çünkü kişilerin gördükleri eğitimleri yapmış oldukları hizmetle alakalı olmayabilir bu kısımda devreye hizmet içi eğitim girer ve sorun çözülmüş olur. Ayrıca hizmet öncesi eğitimini gördüğü bir alanda eğitim verebilir ancak yeteri kadar bilgi sahibi değilse hizmet içi eğitim almak zorunda kalabilir. Kişi öğrendiği bilgileri sürekli yaşam boyunca aklında tutamaz burada da hizmet içi eğitim devreye girmektedir.
Hizmet öncesi eğitim; ilköğretim, orta öğretim ve yükseköğretimi kapsamaktadır. Hizmete başladığımızda ise hizmet içi eğitimlerle bilgi seviyemizi ve tecrübelerimizi artırırız. Hizmetten ayrılmada ise hizmet sonrası eğitim devreye girer ve hizmetten ayrıldığımızdan sonra neler yapmalıyız hayatımızı nasıl devam ettirmeliyiz bu gibi sorulara yanıt arandığı kısım.
Eğitim programı: eğitim kurumunda çocuklar, gençler ve yetişkinler için milli eğitimin ve kurumun amaçlarına yönelik gerçekleştirilen faaliyetlerin tümünü kapsamaktadır.
1) AMAÇ… Niçin öğretelim? … Niçin öğrenelim?
Bu kısımda özelden genele bir yaklaşım hakim olmakla birlikte ilk önce konunun amaçları daha sonra dersin amaçları daha sonra ise okulun amaçları ve son olarak da milli eğitimin amaçları vardır. Öğretimde göz önünde bulundurulması gereken üç temel alan vardır bunlar.
a)Bilişsel alan: kendi arasında 6 kısıma ayrılır bunlar; bilgi, kavrama, uygulama, analiz, sentez ve değerlendirmedir.
b)Duyuşsal alan: “Alma, davranışta bulunma, kıymet biçme, organize etme ve kendine mal etme” olmak üzere 5 kısımda incelenir.
c)Pisikomotor alan: “Gözleme, taklit etme, pratik yapma ve yeni duruma uydurma” bölümlerimden meydana gelmektedir.
2)MUHTEVA… Ne öğretelim?
Muhteva yani içerik kısmında ise bilimsellik ön planda olmalıdır ayrıca öğrenci ilgisinin ve ihtiyaçlarının karşılanması söz konusudur. Bilgi geçerli ve güvenilir olmalı birde sosyal gerçeklere tutarlı bilgiler verilmelidir. Vereceğimiz bilgiler faydalı olmalıdır ve öğrene bilirliği kuvvetli olmalıdır.
3)ÖGRETİM SÜREÇLERİ… Nasıl öğretelim?
Bu kısımda ise vereceğimiz bilgiler hangi öğretim ilke ve yöntemlerini kullanarak vereceğiz ya da sınıf durumuna göre nasıl daha verimli ders anlatabilirim göz önünde tutulmalıdır. Ayrıca görsel ve işitsel materyallerle dersin anlatımı söz konusudur.
4)DEĞERLENDİRME SÜREÇLERİ… Ne kadar öğrettik?
Burada ilk olarak süreç değerlendirmesi yapılır daha sonra ise ürün değerlendirmesi yapılarak eğitim konusunda neleri doğru yaptık ya da nerede yanlış yaptık bunların cevabını kolaylıkla bulabiliriz.
 
Tekerlekli Sandalye
Üst