Engelliler.gen.tr Platformu Sitesine Hoşgeldiniz.
Sayfa 2 Toplam 6 Sayfadan BirinciBirinci 1234 ... SonuncuSonuncu
Toplam 53 adet sonuctan sayfa basi 11 ile 20 arasi kadar sonuc gösteriliyor
Like Tree9Likes

Konu: İntibak Yasasıyla Emeklilerin Yüzde 72 ' Sine Zam Gelecek

  1. #11
    Editör
    Üyelik tarihi
    Nov 2010
    Bulunduğu yer
    İstanbul
    Mesajlar
    12,557
    Blog Entries
    141

    Arınç'tan İntibak Yasası Açıklaması

    Sponsor Bağlantılar


    Başbakan Yardımcısı ve Hükümet Sözcüsü Bülent Arınç, İntibak Yasası'nda oranların belirlendiğini açıkladı.



    1 milyon 913 bin kişinin istifade edeceği düzenleme ile ilgili açıklama, Bakanlar Kurulu toplantısının ardından Hükümet Sözcüsü Bülent Arınç'tan geldi.

    Başbakan Yardımcısı ve Hükümet Sözcüsü Bülent Arınç, Bakanlar Kurulu'nun, 2000 yılı öncesinde emekli maaşı bağlananları ilgilendiren "İntibak Yasası"nda refah payının yüzde 75 olarak uygulanması kararı aldığını bildirdi.

    Başbakan Yardımcısı Bülent Arınç, Bakanlar Kurulu sonrası açıklamalarda bulundu. Arınç, İntibak Yasası'nın Bakanlar Kurulu'nda imzalandığını belirterek; "İntibak Yasası Bakanlar Kurulu'nda görüşülmüştür. Bu konudaki beklentiler karşılanacaktır" dedi.

    Bakanlar Kurulu toplantısı sonrası açıklamalarda bulunan Başbakan Yardımcısı ve Hükümet sözcüsü Bülent Arınç, İntibak Yasası ile ilgili gelişmeleri açıkladı.

    REFAH PAYI YÜZDE 75 OLARAK UYGULANACAK

    Bülent Arınç; "İntibak Yasası'nda Bakanlar Kurulu'nda görüşülmüştür. Bu konudaki beklentiler karşılanacaktır. AK Parti İntibak Yasası'nın çıkmasını desteklemektir. Türkiye'deki emekli sayısı; SSK emekli, SSK tarım emeklileri, Bağ-Kur emeklileri ve Bağ-Kur tarım emeklileri ve memur emeklileri olmak üzere; bu katagoriler içerisinde 9 milyon 928 bin 960 kişi emekli maaşı almaktadır. SSK türünden emekli maaşı alan 5 milyon 727 bin 783 kişi bulunmaktadır. 2011 yılı içerisinde 91 milyar 600 milyon TL emekli maaşı ödemesi yapılmıştır. İntibak, tüm emekli aylıklarının kayıtsız şartsız artırılması anlamına gelen bir zam değildir.

    İntibaktan kastımız, prim ödeme gün sayıları ve ödenen prim miktarları eşit olmasına rağmen, farklı zamanlarda farklı modeller ile emekli olanların maaşlarının eşit hale getirilmesidir. Yapılan müzakereler sonucunda en çok kişinin istifade edeceği ve en yüksek oranda artış yapılması kabul edilmiştir. Bu artış yüzde 75 olarak Bakanlar Kurulu'nda belirlenmiştir. Bu artıştan 1 milyon 913 bin kişi istifade edecektir ve bunun maliyeti olarak; 2 milyar 440 milyon liralık bir ödeme bütçeye ek yük olarak gelecektir. Ücret artış bandı ise 10 - 20 lira arası artıştan 250 - 290 lira arasındaki artışa kadar herkesin kendi gün ve ne kadar prim ödediğine bakılarak hesaplanmıştır. İntibak ile sorunların bütçeye külfet getirmesine rağmen, refah payının yüzde 75 seviyesinde düzenlenerek emeklilerimize faydalı bir şekilde düzenlenmiştir." dedi.

    MİLLİ EĞİTİM BAKANLIĞI'NIN YAYINLADIĞI 19 MAYIS GENELGESİ

    Arınç, Milli Eğitim Bakanlığı'nın yayınladığı genelgeyle ilgili olarak Milli Eğitim Bakanı Ömer Dinçer'in bir toplantı yapacağını belirterek; "Milli Eğitim Bakanı, konu hakkında Bakanlar Kurulu'na bilgi vermiştir. Bayramlarımızın kaldırılması sözkonusu değildir. Bayramlar bizim için övünç kaynağıdır. Ancak toplantıdan sonra Milli Eğitim Bakanı Dinçer'in, kamuoyunda yanlış anlaşılan hususları aydınlatmak için bir toplantı yapması ve yapılan düzenlemeyi anlatması kararlaştırılmıştır.

    Muhalefetin işin esasına yönelik bir eleştirisi yok. Onlar her zaman yaptıkları gibi meseleye ideolojik bakarak bunu eleştirmek yolunu seçtiler. Muhalefetin ne olursa solun AK Parti'den gelen bir uygulamayı yada bir tavsiyeyi kötü yorumlaması ve ya olumsuz nitelendirmesi bugüne kadar hepimizin üzüldüğü bir konudur. Bir yanlış anlama varsa Milli Eğitim Bakanı'mız bu konuya açıklık getirecektir" diye konuştu.

  2. #12
    Editör
    Üyelik tarihi
    Nov 2010
    Bulunduğu yer
    İstanbul
    Mesajlar
    12,557
    Blog Entries
    141

    1,5 milyon emeklinin intibak zammı, 100 lirayı geçecek



    Yüksek prim ödediği halde düşük maaş alan 1,9 milyon emeklinin mağduriyeti sona eriyor. Önceki gün Bakanlar Kurulu'nda onaylanan intibak tasarısı, Meclis'e sevk edilecek. Düzenlemeyle, maaşlarda 10 ile 290 lira arasında artış sağlanacak.

    Ancak 10-20 lira gibi simgesel artışlardan az sayıda emekli yararlanacak. 1,5 milyon kişi ise 100 TL'nin üzerinde zam alacak. Bunların büyük bölümünün alacağı fark 200 lirayı geçecek. Ödemeler 2013'te yapılacak. Yasa, Meclis'ten geçtiği tarihten itibaren geçerli olursa 1 yıllık zam farkı gündeme gelecek.

    10-20 lira gibi simgesel artışlardan az sayıda emekli yararlanırken 1,5 milyon emekli 100 TL'nin üzerinde zam alacak. Bunların önemli bir bölümüne yansıyan zam ise 200 TL'den fazla olacak. İntibak düzenlemesinin kısa sürede Meclis'ten geçmesi beklenirken ödemeler 2013'te yapılacak. Yasa, Meclis'ten geçtiği tarihten itibaren geçerli olacağı için geriye dönük 1 yıllık zam farkı da doğurabilecek.Uzun süredir beklenen intibak düzenlemesine Bakanlar Kurulu'nda son nokta konuldu. En önemli nokta olan gelişme hızının emekliye yüzde kaç olarak yansıtılacağını Başbakan Recep Tayyip Erdoğan belirledi. Bu oran, çok sayıda emeklinin yararlanabilmesi için yüzde 75 olarak tespit edildi. Böylece intibaktan 1 milyon 913 bin kişi yararlanabilecek. Toplam maliyet ise 2,5 milyar TL olacak. SSK'da ayrı maaş bağlama sistemlerinden kaynaklanan önemli bir mağduriyet söz konusuydu. 6 ayrı maaş bağlama sistemi nedeniyle aynı prim gününe sahip olan ve aynı miktarda prim yatıran iki kişi arasında önemli maaş farkları oluşmuştu. Bu yasa ile farklar ortadan kalkacak. Emekli maaşları, prim gün sayısı ve ödenen prim miktarı esas alınarak eşitlenecek.

    İntibak düzenlemesi, 2000 yılından öncesi için geçerli olacak. Ancak bu kapsamda toplam 2 milyon 743 bin 371 emekli var. Bunlardan mağduriyeti söz konusu olanlar intibak kapsamına girecek. Yasanın çıkmasının ardından ise Sosyal Güvenlik Kurumu hummalı bir çalışma başlatacak. İntibak kapsamına giren 1,9 milyon dosya teker teker incelenecek. İntibak kapsamına girenlerin maaşları, ödedikleri prim gün sayısına ve prim miktarına göre yeniden hesaplanacak. Yasaya özel bir yürürlük maddesi konularak zamların 2013'ten geçerli olacağı belirtilirse bu durumda geriye yönelik zam farkı ortadan kalkacak.

    Devlet, maaşları

    5 kategoride ödüyor

    Türkiye, dünyada en fazla emekliye sahip ülkelerin başında geliyor. Sosyal güvenlik sistemiyle her iktidar döneminde oynanmış olması nedeniyle birçok vatandaş halen çok genç yaşlarda emekli olabiliyor. Bu nedenle prim ödeyen çalışan sayısına göre kıyaslandığında oldukça yüksek sayıda yani toplamda 9 milyon 928 bin kişi devletten emekli maaşı alıyor. Emeklilere 5 ayrı kategoride maaş ödeniyor. Bu kategoriler, SSK, SSK Tarım, Bağ-Kur Esnaf, Bağ-Kur Tarım ve memur emeklilerinden oluşuyor. İntibak düzenlemesi yalnızca SSK emeklileri içinden 2000 yılından önce emekliye ayrılanları ilgilendiriyor.

    En fazla emekli

    SSK çatısı altında

    81 ilde bulunan 9 milyon 928 bin emeklinin en büyük bölümünü SSK'dan maaş alanlar oluşturuyor. Emeklilerin 5 milyon 727 bini SSK'dan maaş alırken SSK Tarım emeklisi sayısı 49 bin. Bağ-Kur Esnaf emeklisi 1 milyon 760 bin kişi. Bağ-Kur Tarım emeklisi de 534 bin kişi. Memur emeklilerinin sayısı da 1 milyon 856 bin kişi. Devlet 2011 yılı itibarıyla bu kişilere toplam 91 milyar 600 milyon TL ödeme yaptı. 2012'de ise intibak düzenlemesi ve maaş zamları ile birlikte bu rakamın 105 milyarı bulması bekleniyor.

    Zaman
    YassaX likes this.

  3. #13
    Editör
    Üyelik tarihi
    Nov 2010
    Bulunduğu yer
    İstanbul
    Mesajlar
    12,557
    Blog Entries
    141

    İntibak'la maaşlar ortalama 100 lira artacak!



    Bakanlar Kurulu, sadece 2000 öncesi emekli olan SSK’lılar için “intibak”ın kabul edildiği haberini verdi. İşte Bakanlar Kurulu'na SGK tarafından unulan üç alternatifli tablo...

    Bakanlar Kurulu, sadece 2000 öncesi emekli olan SSK’lılar için “intibak”ın kabul edildiği haberini verdi. Bakanlar Kurulu’na SGK tarafından üç alternatifli bir tablo sunuldu. Bunlardan biri bugüne kadar verilmeyen gelişme hızının sadece yüzde 60’ı, diğeri yüzde 70’i, ötekisi de yüzde 75’i idi. Son yüzde 75’lik oran kabul gördü.

    2000 öncesi emekli olmuş 1 milyon 940 bin emekli-dul ve yetime toplam 2 milyar 400 milyon yıllık maliyetli intibak zammı 2013 Ocak veya Temmuz ayında verilecek… Rakamı sayıya böldüğümüzde ortalaması 100 lira ama kimisi 0, kimisi 10 lira en yükseği de 310 lira zamlı intibak zammı alacak Esasen tüm SSK ve Bağ-Kur emeklilerinin intibak sorunu varken sadece 2000 yılı öncesi SSK emeklilerinden bir kısmına intibak uygulanacak. 2000 ve sonrası SSK emeklilerine intibak yok, Bağ-Kur emeklilerine ise hiç yok. 1999 yılı ve öncesinde emekli olmuşlara 2000, 2001, 2002, 2003, 2004, 2005, 2006, 2007 yıllarının Gayri Safi Milli Hasıla Artış Oranı (GSMHAO) Bakanlar Kurulu’nun seçtiği alternatif artışlardan birisi kadar artırılacaktır. Yani, 1999 Aralık dönemi itibarıyla hesaplanan aylık, 2008 yılı Ocak ayına kadar Türkiye İstatistik Kurumu tarafından açıklanan her yılın aralık ayına göre en son temel yıllı kentsel yerler tüketici fiyatları endeksindeki artış oranının tamamı ve gayri safi yurtiçi hasıla sabit fiyatlarla gelişme hızının belli bir oranının (çalışma gelişme hızının % 60, % 70 ve % 75’i esas alınmak suretiyle alternatifli olarak hesaplanmıştır) birbiriyle çarpılarak, 2008 Ocak ödeme döneminden itibaren de SSK emeklileri için uygulanmış aylık artışlarıyla artırılacaktır. Hesaplanan aylık miktarının sigortalı veya hak sahiplerinin ödenmekte olan aylık tutarının altında kalması halinde, mevcut aylıklarının ödenmesine devam edilecektir.

    İNTİBAK YASASI ŞİMDİ, PARALARI 2013 YILINDA



    Ali TEZEL

    Habertürk

  4. #14
    Editör
    Üyelik tarihi
    Nov 2010
    Bulunduğu yer
    İstanbul
    Mesajlar
    12,557
    Blog Entries
    141

    İntibak zammından yararlanacak Bağ-Kur emeklileri belli oldu



    SSK emeklilerinin ardından 12 bin Bağ-Kur emeklisine de intibak zammı müjdesi geldi. 2002'de 3 aylık dönemde intibak farkı alacak kişiler de belli oldu. 1 Mart 2002 ile 30 Mayıs 2002 tarihleri arasında emeklilik dilekçesi veren ve emekli aylığı bağlanan 12 bin Bağ-Kurlu 100-150 lira arasında intibak zammı alacak.

    Çalışma ve Sosyal Güvenlik Bakanı Faruk Çelik, 1 milyon 943 bin işçi emeklisinin ardından esnaf emeklisine de müjde verdi. 12 bin Bağ-Kurlu'yu ilgilendiren düzenleme 2002 yılında gelir tablosundaki artışların emekli maaşlarına yansıtılmamasından kaynaklandı. Kendilerinden önce ve sonraki yıllarda aynı basamakta emekli olmasına rağmen düşük maaş alan 12 bin esnaf emeklisi 100-150 lira arasında intibak zammı alacak. 2,5 milyonun üzerindeki Bağ-Kur emeklisinden kimlerin bu farkı alacağı tartışılırken, söz konusu bilgiye Cihan ulaştı.

    Çalışma Bakanlığı'nın yaptığı çalışmada düşük maaş alan 12 bin kişinin 2002 1 Mart ile 30 Mayıs arasında emeklilik dilekçesi veren ve ardından maaş bağlanan esnaflar olduğu tespit edildi. Bu üç aylık dönem içinde düşük maaş bağlananlar 100 ile 150 lira arasında maaş farkıyla emekli aylıklarını alacak.

    MALİYET 1,5 MİLYON

    SSK emeklisine verilecek intibak zammının faturası devlete 2,5 milyar olarak yansıyacak. 2013 Ocak ayından itibaren yatırılacak maaş farkları 1 milyon 943 bin emekliyi ilgilendirirken, bunların 1 milyon 500 binine 100 ile 322 lira arasında maaş farkı ödenecek. 12 bin Bağ-Kur emeklisinin ise maliyeti devletin kasasına yaklaşık 1 milyon 500 bin lira olacak. Esnaf emeklisine maaş farklarının 2013 Ocak ayında yetişip yetişmeyeceği konusunda herhangi bir bilgiye ulaşılamadı.

    Cihan Haber Ajansı

  5. #15
    Editör
    Üyelik tarihi
    Nov 2010
    Bulunduğu yer
    İstanbul
    Mesajlar
    12,557
    Blog Entries
    141

    Emekliye intibak tasarının tam metni



    İşçi ve Bağ-Kur emekli aylıklarını düzenleyen tasarı Meclis'e gönderildi.

    SOSYAL SİGORTALAR VE GENEL SAĞLIK SİGORTASI KANUNUNDA DEĞİŞİKLİK YAPILMASINA DAİR KANUN TASARISI

    MADDE 1- 31/5/2006 tarihli ve 5510 sayılı Sosyal Sigortalar ve Genel Sağlık Sigortası Kanununa aşağıdaki geçici maddeler eklenmiştir.

    “GEÇİCİ MADDE 39- (1) Son tahsis talep tarihi veya ölüm tarihi 2000 yılı Ocak ayı başından önce olup, 506 sayılı Kanunun mülga hükümleri uyarınca gösterge sistemine göre bağlanan malullük, yaşlılık ve ölüm aylıkları, bu madde hükümlerine göre yeniden hesaplanır.

    (2) Aylıkların hesaplanmasında, 506 sayılı Kanunun mülga maddeleri uyarınca hazırlanan ve 1999 yılı Aralık ayında yürürlükte bulunan gösterge veya üst gösterge tablosundan sigortalı için tespit edilmiş olan mevcut gösterge rakamı ile aynı dönemde yürürlükte bulunan memur aylık katsayısı esas alınır.

    (3) Sigortalının aylık bağlama oranı aşağıdaki şekilde belirlenir.

    a) Malullük aylığında; gösterge tablosundan aylık hesaplanmış olan için %60, sigortalının başkasının bakımına muhtaç olması halinde %70, üst gösterge tablosundan aylık hesaplanmış olan için ise 1999 yılı Aralık ayında yürürlükte bulunan ve gösterge rakamına göre %59,9 ila %50 arasında belirlenmiş olan taban aylık bağlama oranı esas alınır. Yaştan ve günden artırım ve eksiltme yapılmaz.

    b) Yaşlılık aylığında; gösterge tablosundan aylık hesaplanmış olan için %60, üst gösterge tablosundan aylık hesaplanmış olan için ise 1999 yılı Aralık ayında yürürlükte bulunan ve gösterge rakamına göre %59,9 ila %50 arasında belirlenmiş olan taban aylık bağlama oranı esas alınır. Bu şekilde belirlenen taban aylık bağlama oranı, sigortalının tahsis talep tarihi itibarıyla kadın ise 50, erkek ise 55 yaşından sonra doldurduğu her tam yaş için ve 5000 günden fazla ödediği her 240 günlük malullük, yaşlılık ve ölüm sigortaları primi için (l)’er artırılır, 5000 günden noksan ödediği her 240 gün için (1)’er eksiltilir. Maden işyerlerinin yer altı işlerinde çalışması, sigortalı olarak ilk defa çalışmaya başladığı tarihten önce malul olması, sakatlığı nedeniyle vergi indiriminden yararlanması veya erken yaşlanması nedeniyle tarafına yaşlılık aylığı bağlananlara günden dolayı eksiltme yapılmaz.

    c) Ölüm aylığında; gösterge tablosundan aylık hesaplanmış olan için %60, üst gösterge tablosundan aylık hesaplanmış olan için ise 1999 yılı Aralık ayında yürürlükte bulunan ve gösterge rakamına göre %59,9 ila %50 arasında belirlenmiş olan taban aylık bağlama oranı esas alınır. Bu şekilde belirlenen taban aylık bağlama oranı sigortalının ölüm tarihi itibarıyla kadın ise 50, erkek ise 55 yaşından sonra doldurduğu her tam yaş için ve 5000 günden fazla ödediği her 240 günlük malullük, yaşlılık ve ölüm sigortaları primi için (l)’er artırılır. Günden dolayı eksiltme yapılmaz. Malullük aylığı almakta iken ölen sigortalılar hakkında bakıma muhtaçlık durumu dikkate alınmaksızın (a) bendi, yaşlılık aylığı almakta iken ölen sigortalılar hakkında ise (b) bendi hükümleri uygulanır.

    ç) Malullük, yaşlılık ve ölüm aylığının aylık bağlama oranı %85’ten fazla olamaz.

    (4) Sigortalının 1999 yılı Aralık ayı ödeme dönemi itibarıyla aylığı, yukarıdaki hükümlere göre tespit edilen gösterge rakamı, memur aylık katsayısı ve aylık bağlama oranının çarpımı suretiyle belirlenir.

    (5) Bu madde hükümlerine göre 1999 yılı Aralık ayı ödeme dönemi itibarıyla hesaplanan aylık tutarı, %5,9 oranında artırılarak 2000 yılı Ocak ayına, 2000 yılı Ocak ayı için bu şekilde hesaplan aylık tutarı ise, (7,13326594120697) çarpanı kullanılarak 2008 yılı Ocak ayına taşınır. Bu şekilde hesaplanan aylık tutarı da, 2008 yılı Ocak ayı ödeme döneminden başlayarak 2013 yılı Ocak ayı ödeme dönemine kadar (bu dönem dahil) 4 üncü maddenin birinci fıkrasının (a) bendi kapsamındaki sigortalılara ödenmekte olan aylıklara uygulanmış olan aylık artışları ile artırılır.

    (6) Bu maddeye göre hesaplanan aylık tutarının sigortalı veya hak sahiplerine 2013 yılı Ocak ayı ödeme döneminde ödenmekte olan aylık tutarının altında kalması halinde, mevcut aylıkların ödenmesine devam edilir.

    (7) Bu maddeye göre hesaplanan aylıklar için geriye yönelik herhangi bir ödeme yapılmaz.

    (8) Bu madde hükümleri;

    a) Geçici 20 nci madde kapsamında devralınacak sandıklardan aylık almakta olan,

    b) Sözleşme aylıklarını 2000 yılı Ocak ayı başından sonra borçlanma yapmak suretiyle tam aylığa yükselten,

    sigortalı ve hak sahipleri hakkında uygulanmaz.

    (9) Bu maddenin uygulanmasına ilişkin tereddütleri gidermeye Kurum Yönetim Kurulu yetkilidir.

    GEÇİCİ MADDE 40- (1) 1479 sayılı Kanunun mülga geçici 17 nci maddesine göre 1/4/2002 ile 30/6/2002 tarihleri arasında kullanılmak üzere hazırlanan gelir basamakları esas alınarak hesaplanmış olan aylıklar bu madde hükümlerine göre yeniden hesaplanır.

    (2) Geçici 27 nci madde uyarınca 1/4/2002 ile 30/6/2002 tarihleri arasında kullanılmak üzere hazırlanan gelir basamakları esas alınarak 1479 sayılı Kanunun mülga geçici 11 inci maddesine göre 2002 yılı Nisan ayı ödeme dönemi itibarıyla hesaplanan aylık tutarı, aynı ödeme döneminde %8,9 oranında artırıldıktan sonra 2002 yılı Mayıs ayı ödeme döneminden başlayarak 2013 yılı Ocak ayı ödeme dönemine kadar, 1479 sayılı Kanun kapsamında bağlanmış olan aylıklara söz konusu dönemlerde uygulanan artış oranları ile artırılır ve aylıklar 2013 yılı Ocak ayı ödeme döneminden itibaren yeni belirlenen tutar üzerinden ödenmeye devam olunur.

    (3) Bu maddeye göre hesaplanan aylıklar için geriye yönelik herhangi bir ödeme yapılmaz.”

    MADDE 2- Bu Kanun 2013 yılı Ocak ayı ödeme döneminde yürürlüğe girer.

    MADDE 3- Bu Kanun hükümlerini Bakanlar Kurulu yürütür.

    GENEL GEREKÇE

    Sosyal Güvenlik Kurumundan 5510 sayılı Sosyal Sigortalar ve Genel Sağlık Sigortası Kanununun 4 üncü maddesinin birinci fıkrasının (a) bendi kapsamındaki emekliler, aylık bağlama sistemleri açısından 2000 yılı öncesi ve sonrası emekliler olmak üzere iki ana grupta ele alınmaktadır. Bu sistemler kendi içlerinde yine aylık bağlama usullerindeki değişikliklere göre farklılaşabilmektedir. Her bir sistemde aylığın miktarını belirleyen temel iki unsur, sigortalıların prime esas kazanç tutarları ile prim ödeme gün sayılarıdır. Prime esas kazançlar, sigortalıların ortalama yıllık kazançlarının ve göstergelerinin belirlenmesinde kullanılırken, prim ödeme gün sayıları aylık bağlama oranlarını belirlemektedir.

    2000 yılı öncesinde aylık hesaplama sistemlerinde meydana gelen değişiklikler gözönüne alındığında emekliler dört grupta sınıflandırılabilmektedir. Bunlar;

    a) 1982 yılı öncesi emekliler,

    b) 1982-1987 yılları arası emekliler,

    c) 20/6/1987 tarihli ve 3395 sayılı Kanuna göre borçlanma primi ödeyen ve kamuoyunda süper emekli olarak bilinen emekliler,

    d) 1988-2000 yılları arası emeklilerdir.

    2000 yılı sonrası aylık bağlama sisteminde aylıklar; sigortalının tüm hizmet süresindeki prime esas kazançlarının tahsis talep yılına Türkiye İstatistik Kurumu tarafından açıklanan en son temel yıllı kentsel yerler tüketici fiyatları indeksindeki artış oranı ve gayrisafi yurt içi hasıla sabit fiyatlarla gelişme hızı ile güncellenerek taşınması suretiyle bulunan kazançlar toplamının, sigortalının toplam prim ödeme gün sayısına bölünmesi suretiyle bulunan ortalama günlük kazancının aylık değerinin, yine sigortalının toplam prim ödeme gün sayısına göre bulunan aylık bağlama oranı ile çarpımı sonucu hesaplanmaktadır. Bağlanmış aylıkların artırılması ise Türkiye İstatistik Kurumu tarafından açıklanan en son temel yıllı kentsel yerler tüketici fiyatları indeksindeki artış oranına bağlanmıştır.

    2000 yılından önce hizmeti bulunup, 2000 yılından sonra aylık talebinde bulunanlara ise 506 sayılı Kanunun geçici 81 inci maddesi uyarınca karma sisteme (gösterge sistemi ile 4447 sayılı Kanunla getirilen sistemin birleşimi) göre aylık hesaplanmaktadır.

    2000 yılı ve sonrası aylık hesaplama sistemleri ise iki grupta incelenmektedir.

    a) 1/1/2000-1/10/2008 tarihleri arası emekliler,

    b) 1/10/2008 tarihi sonrası emekliler.

    Aylıkların farklılaşmasının ve farklı emekli gruplarının ortaya çıkmasının temelinde, aylık bağlama sisteminin parametreleri üzerinde yapılan değişiklikler yatmaktadır. Bu Kanunla, 2000 yılı öncesinde 506 sayılı Kanuna göre gösterge sistemine göre bağlanan malullük, yaşlılık ve ölüm aylıklarının, alt sınır aylığı uygulanmaksızın sigortalıların gerçek prim ödeme gün sayıları üzerinden ve refah payı da dikkate alınmak suretiyle yeniden hesaplanması amaçlanmaktadır.

    Ayrıca, 1479 sayılı Kanunun 50 nci maddesinde, 1479 sayılı Kanuna göre sigortalıların ödeyecekleri primler ve bağlanacak aylıkların hesabında kullanılan 24 basamaklı gelir tablosunun her yıl bir önceki yılın tüketici fiyatları indeksindeki değişim oranı ve gayrisafi yurt içi hasıla sabit fiyatlarla gelişme hızları kadar arttırılarak belirleneceği hüküm altına alınmıştır. Ancak, oluşturulan gelir tabloları, hem sigortalılar tarafından ödenecek prim miktarını belirlemek için hem de aylık bağlama işlemlerinde kullanıldığından ticari faaliyet yürüten 1479 sayılı Kanun kapsamındaki sigortalıların ağır bir prim yükü ile karşı karşıya kalmaları söz konusu olmuştur. Prim miktarında meydana gelecek aşırı artış nedeniyle sigortalıların mağdur edilmemeleri için, anılan Kanunun 50 nci maddesine göre belirlenmesi gereken, 1/4/2002 ile 31/3/2003 tarihleri arasında sigortalıların ödeyecekleri primler ve bağlanacak aylıkların hesabına esas gelir basamaklarını ve buna ilişkin usul ve esasları belirleme konusunda 1479 sayılı Kanunun geçici 17 nci maddesi ile Bakanlar Kuruluna yetki verilmiştir. Bu madde gereğince verilen yetki çerçevesinde 2002/3930 sayılı Bakanlar Kurulu Kararı ile 31/3/2002 tarihinde yürürlükte bulunan gelir basamakları %32,32 oranında artırılarak 1/4/2002-30/6/2002, bu gelir basamakları da %17,89 oranında artırılarak

    1/7/2002-31/3/2003 döneminde geçerli olan gelir basamakları oluşturulmuştur. 1479 sayılı Kanunun geçici 17 nci maddesinin Anayasa Mahkemesi tarafından iptal edilmesi üzerine, 5510 sayılı Kanuna eklenen geçici 27 nci madde ile aynı oranlar kullanılarak aynı gelir basamaklarının tekrar oluşturulması sağlanmıştır. 1/4/2002-30/6/2002 döneminde yürürlükte bulunan gelir basamaklarını oluşturmak için yapılan artış oranının, bundan önce yürürlükte bulunan gelir basamaklarından bağlanmış olan aylıklara yapılan artış oranının altında kalması nedeniyle, 1/4/2002-30/6/2002 döneminde yürürlükte bulunan gelir basamakları esas alınarak hesaplanmış olan aylıkların, aynı gelir basamakları üzerinden %8,9 oranında artış yapılarak yeniden hesaplanması ve oluşan olumsuzluğun giderilmesi amaçlanmaktadır.

    MADDE GEREKÇELERİ

    MADDE 1- Madde ile; 5510 sayılı Kanuna iki geçici madde eklenmektedir.

    Geçici 39 uncu madde ile; 2000 yılı öncesinde 506 sayılı Kanunun mülga hükümleri uyarınca gösterge sistemine göre bağlanmış malullük, yaşlılık ve ölüm aylıkları ile bu tarihten önce malullük ve yaşlılık aylığı almakta iken bu tarihten sonra ölen sigortalıların ölüm aylıklarının asgari aylık kontrolü yapılmaksızın gayrisafi yurt içi hasıla sabit fiyatlarla gelişme hızı kullanılarak yeniden hesaplanması amaçlanmaktadır.

    Bu madde hükümlerine göre 1999 yılı Aralık ayı ödeme dönemi itibarıyla hesaplanan aylık, Türkiye İstatistik Kurumu tarafından 1999 yılı Aralık ayı için açıklanan en son temel yıllı kentsel yerler tüketici fiyatları indeksindeki aylık artış oranı olan %5,9 ile 2000 yılı Ocak ayına, 2000 yılı Ocak ayından itibaren ise 2008 yılına kadar (2008 yılı hariç) arada geçen her takvim yılına ait, her yılın Aralık ayına göre Türkiye İstatistik Kurumu tarafından açıklanan en son temel yıllı kentsel yerler tüketici fiyatları indeksindeki artış oranı ve gayrisafi yurt içi hasıla sabit fiyatlarla gelişme hızının %75’inin birbiriyle çarpımı sonucu bulunan (7,13326594120697) çarpanı ile 2008 yılı Ocak ayına taşınacaktır. Bu şekilde bulunan aylık tutarı, 2008 yılı Ocak ödeme dönemi ile bu maddenin yürürlüğe girdiği ödeme dönemi (bu dönem dahil) arasında 4 üncü maddenin birinci fıkrasının (a) bendi kapsamındaki sigortalılara ödenmekte olan aylıklara uygulanmış olan aylık artışları ile artırılacaktır.

    Geçici 40 ıncı madde ile; 1/4/2002-30/6/2002 döneminde yürürlükte bulunan gelir basamakları esas alınarak hesaplanmış olan aylıkların, aynı gelir basamakları üzerinden yeniden hesaplanması ve oluşan olumsuzluğun giderilmesi amaçlanmaktadır.

    1479 sayılı sayılı Esnaf ve Sanatkârlar ve Diğer Bağımsız Çalışanlar Sosyal Sigortalar Kurumu Kanununun 50 nci maddesinde sigortalıların ödeyecekleri primler ve bağlanacak aylıkların hesabında kullanılan 24 basamaklı gelir tablosunun her yıl bir önceki yılın tüketici fiyatları indeksindeki değişim oranı ve gayrisafi yurt içi hasıla sabit fiyatlarla gelişme hızları kadar arttırılarak belirleneceği,” hüküm altına alınmıştır. Ancak oluşturulan gelir tabloları, hem sigortalılar tarafından ödenecek prim miktarını belirlemek için hem de aylık bağlama işlemlerinde kullanıldığından ticari faaliyet yürüten 1479 sayılı Kanun kapsamındaki sigortalıların ağır bir prim yükü ile karşı karşıya kalmaları söz konusu olmuştur. Prim miktarında meydana gelecek aşırı artış nedeniyle sigortalıların mağdur edilmemeleri için, Kanunun 50 nci maddesine göre belirlenmesi gereken, 1/4/2002 ile 31/3/2003 tarihleri arasında sigortalıların ödeyecekleri primler ve bağlanacak aylıkların hesabına esas gelir basamaklarını ve buna ilişkin usul ve esasları belirleme konusunda 1479 sayılı Kanunun mülga geçici 17 nci maddesi ile Bakanlar Kuruluna yetki verilmiştir. Bu madde gereğince verilen yetki çerçevesinde 2002/3930 sayılı Bakanlar Kurulu Kararı ile 31/3/2002 tarihinde yürürlükte bulunan gelir basamakları %32,32 oranında artırılarak 1/4/2002-30/6/2002, bu gelir basamakları da %17,89 oranında artırılarak 1/7/2002-31/3/2003 döneminde geçerli olan gelir basamakları oluşturulmuştur. 1479 sayılı Kanunun geçici 17 nci maddesinin Anayasa Mahkemesi tarafından iptal edilmesi üzerine, 5510 sayılı Kanuna eklenen geçici 27 nci madde ile 31/3/2002 tarihinde yürürlükte bulunan gelir basamakları %32,32 oranında artırılarak aynı gelir basamaklarının tekrar oluşturulması sağlanmıştır. 1/4/2002-30/6/2002 döneminde yürürlükte bulunan gelir basamaklarını oluşturmak için yapılan artış oranı, bundan önce yürürlükte bulunan gelir basamaklarından bağlanmış olan aylıklara yapılan artış oranının altında kalmıştır. Düzenleme ile bu kapsamda aylık alanların aylıklarının, 5510 sayılı Kanunun geçici 27 nci maddesiyle tekrar aynısı oluşturulan gelir basamakları üzerinden 2002 Nisan ayı itibarıyla hesaplanan aylık tutarının %8,9 oranında artırılarak yeniden hesaplanması ve olumsuzluğun giderilmesi amaçlanmaktadır.

    MADDE 2- Yürürlük maddesidir.

    MADDE 3- Yürütme maddesidir.

  6. #16
    Editör
    Üyelik tarihi
    Nov 2010
    Bulunduğu yer
    İstanbul
    Mesajlar
    12,557
    Blog Entries
    141

    İntibak maaş farkları belli oldu



    İntibak Yasasından dolayı, 525 bin 613 kişinin aylığında 100-150 TL, 365 bin 146 kişinin aylığında 50-100 TL, 283 bin 762 kişinin aylığında 150-200 TL, 197 bin 978 kişinin aylığında 200-250 TL artış olacak.


    Çalışma ve Sosyal Güvenlik Bakanlığı tarafından hazırlanan tabloya göre, İntibak Yasasıyla 2000 öncesi SSK emeklilerinden prim gün sayısı yeterli olanlardan yaşlılık, malullük ve ölüm aylığı alan 1 milyon 913 bin 442 kişinin aylığında artış olacak.

    Bağ-Kur'dan 1 Mart 2002 ile 31 Mayıs 2002 tarihleri arasında emeklilik talebinde bulunan 12 bin 186 kişinin aylıklarında da yaklaşık yüzde 9 artış sağlanacak.
    SSK ve Bağ-Kur intibakının toplam maliyeti yıllık 2 milyar 450 milyon TL olacak.

    İntibakla maaşlarda meydana gelecek artışların dağılımı şöyle olacak:


  7. #17
    Editör
    Üyelik tarihi
    Nov 2010
    Bulunduğu yer
    İstanbul
    Mesajlar
    12,557
    Blog Entries
    141

    İntibak Yasası



    İntibak Yasası ile birlikte 2000 yılından önce emekli olanların maaşı bin 159 liraya çıkacak. Ancak asgari ücretten prim ödeyen 8.3 milyon kişi, yeni emekli olduğunda maaşı 690 lirada kalacak.

    SOSYAL Güvenlik Kurumu (SGK), 2000 yılından önce emekli olan 1.9 milyon kişinin maaşında artış sağlayacak İntibak Yasa Tasarısı’nın hazırlıkları sırasında, önümüzdeki yıllarda emekli olacak işçilerin de durumu masaya yatırıldı. Yapılan çalışmada, şu anda ödenen primlerinin yüzde 48’nin asgari ücret üzerinden olduğu belirlendi. Bu da önümüzdeki yıllarda emekli olacak olan milyonlarca işçinin, en alt düzeyden maaş almasına neden olacak. 2012 yılı Ocak ayı rakamlarına göre, primleri asgari ücretten yatırılan bir işçi sadece 690 lira emekli maaşı alabilecek. İntibak düzenlemesi ile, 2000 yılından önce emekli olan ve primleri asgari ücretten ödenen bir işçi emeklisinin maaşı ise bin 159 liraya kadar çıkacak. Bu da, yeni emeklileri ile eski emekliler arasında makasın açılmasına yol açacak.

    Yeni emeklilere formül aranıyor

    İntibak düzenlemesinin hazırlıkları sırasında ortaya çıkan “asgari ücretli işçi” sıkıntısı, yaklaşık 8.3 milyon çalışanı ilgilendiriyor. İleride yeni bir intibak ihtiyacı oluşmaması için ekonomi yönetimi yeni emekli olacaklarla ilgili formül arayışlarına başladı. Bu çerçevede, asgari ücret üzerinden emekli olacakların taban aylığının yükseltilmesi üzerinde duruluyor. Formül hayata geçirilirse, sadece 2000 yılından önceki emekliler değil, yeni emekliler de daha yüksek maaş alma imkanı elde edecekler.

    SGK’nın konuyla ilgili tespitleri

    2000 öncesi sistemde sosyal devlet ön planda tutulurken, 2000 yılı sonrası sistemde ise sigortacılık ön planda tutularak, emekli maaşları sisteme yapılan katkıyla orantılı hale getirilmiştir.

    Şu anda ödenen primlerin yüzde 48’i asgari ücrettendir. Bu nedenle 2008 yılından sonra bağlanan aylıklar giderek düşecektir.

    İntibak düzenlemesi ile 869 TL’yi iyileştirirken, önümüzdeki yıllarda 690 TL aylık ödemek gibi gariplikle karşı karşıya kalacağız. Bu nedenle, asgari ücretten emekli olacakların taban aylıklarında da iyileştirme yapılması gerekiyor.”

    Star Gazetesi

  8. #18
    Editör
    Üyelik tarihi
    Nov 2010
    Bulunduğu yer
    İstanbul
    Mesajlar
    12,557
    Blog Entries
    141

    'İntibak' tasarısında yeni düzenleme



    TBMM Plan ve Bütçe Komisyonu kapsamında oluşturulan alt komisyon, 2000 yılından önce emekli olanların maaşlarını düzeltmeyi öngören ve ''intibak'' tasarısı olarak adlandırılan yasa tasarısı üzerindeki çalışmalarını tamamladı.

    Alt komisyon, tasarıda yer alan ''2000 yılı öncesinde gösterge sistemine göre bağlanan malullük, yaşlılık ve ölüm aylıkları, asgari aylık kontrolü yapılmaksızın, gayrisafi yurt içi hasıla sabit fiyatlarla, gelişme hızı kullanılarak yeniden hesaplanacak'' şeklindeki düzenlemede değişiklik yaptı. Tasarıya, 2000 yılından sonra ölen sigortalılar için kapsam yönünden oluşabilecek tereddütlerin giderilebilmesi amacıyla, ''2000 yılından önce malullük veya yaşlılık aylığı almakta iken bu tarihten sonra ölen sigortalılar'' ifadesini konulmasını benimsedi. Böylece 2000 yılından sonra ölenlerin yakınlarına ödenen aylıklar da ''intibak'' kapsamına alındı.

    Alt komisyon, tasarıya, işten çıkardıkları personeli, 10 gün içinde ''sigortalı işten ayrılış bildirgesi'' ile bildirmeyen işverenlere uygulanan para cezasını düzenleyen yeni bir madde ekledi. Buna göre, söz konusu işverenlere her bir sigortalı için uygulanan ''asgari ücret tutarındaki'' ceza, ''asgari ücretin onda 1'i tutarına'' düşürülecek. Bu ceza, işverenlerin tutmakla yükümlü olduğu defter ve belgeleri ibraz etmemesi halinde verilecek ceza tutarını geçmeyecek.

    Komisyon raporunda, bu düzenlemenin, bir sigortalı için asgari ücret tutarındaki para cezası uygulamasının, işverenlerin mağduriyetine yol açması nedeniyle getirildiği belirtildi.

    Raporda, intibak hükümlerinin yürürlüğe gireceği tarihe kadar elektronik ortama aktarılması ve güncellenmesi gereken 2,6 milyon dosyaya ilişkin işlemlerin, hizmet satın alınması ya da ek ödeme ile SGK personeline yaptırılması konusunun gündeme geldiği, konunun, Plan ve Bütçe Komisyonunda değerlendirilmesine karar verildiği belirtildi.

    Tasarı, Çarşamba günü TBMM Plan ve Bütçe Komisyonunda, alt komisyon raporu üzerinden görüşülecek.

    Anadolu Ajansı

  9. #19
    Editör
    Üyelik tarihi
    Nov 2010
    Bulunduğu yer
    İstanbul
    Mesajlar
    12,557
    Blog Entries
    141

    İntibak yasa tasarısında yeni gelişme



    Alt komisyon, 2000 yılından sonra ölenlerin yakınlarına ödenen aylıkların da intibak kapsamına alınmasını önerdi.Tasarı yarın görüşülecek.

    Emeklilerin merakla beklediği İntibak yasa tasarısında yeni bir gelişme yaşandı.

    Plan ve Bütçe Komisyonu bünyesinde oluşturulan alt komisyon, 2000 yılından önce emekli olanların maaşlarını düzeltmeyi öngören ve ''intibak'' tasarısı olarak adlandırılan yasa tasarısı üzerindeki çalışmalarını tamamladı.

    Alt komisyon, tasarıya ''2000 yılından önce malullük veya yaşlılık aylığı almakta iken bu tarihten sonra ölen sigortalılar'' ifadesinin konulmasını benimsedi.

    Böylece 2000 yılından sonra ölenlerin yakınlarına ödenen aylıklar da ''intibak'' kapsamına alındı.

    Alt komisyon, tasarıya, işten çıkardıkları personeli, 10 gün içinde ''sigortalı işten ayrılış bildirgesi'' ile bildirmeyen işverenlere uygulanan para cezasını düzenleyen yeni bir madde ekledi.

    Buna göre, söz konusu işverenlere her bir sigortalı için uygulanan ''asgari ücret tutarındaki'' ceza, ''asgari ücretin onda 1'i tutarına'' düşürülecek.

    Tasarı, yarın Plan ve Bütçe Komisyonu'nda tekrar ele alınacak.

    TRT

  10. #20
    Üye
    Üyelik tarihi
    Jan 2012
    Bulunduğu yer
    zonguldak alaplı
    Mesajlar
    92
    Sponsor Bağlantılar


    özkan bey benım annemde babasının maasını alıor.ıntıbak zammı alacak oda 2013de ocakdan ıtıbarenmıs.ayrıca su sorum var annem dedemın aylıgını tam alıyor.dul yetım olarak alıyor.annem sankı dedem sağken alacak ıntıbak zammnımı alacak yoksa dedemın maasını alsa bıle dul yetım uzerınden mı verılcek onla onun arasında bı fark olurmu.....

 

 

Konu Bilgileri

Users Browsing this Thread

Şu an 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 konuk)

Benzer Konular

  1. Cevaplar: 0
    Son Mesaj: 03-11-2011, 08:32:23
  2. Gelecek Kaygısı
    By Sağlık Teknikeri in forum Engelliliğe Dair Anı, Düşünce ve Duygularınız
    Cevaplar: 0
    Son Mesaj: 25-09-2011, 20:36:27
  3. 9 Milyon emekliye müjde: intibak çalışması başladı
    By Fırtına in forum Çalışma Yaşamı Öncesi ve Sonrası
    Cevaplar: 1
    Son Mesaj: 05-09-2011, 12:20:02
  4. Cevaplar: 2
    Son Mesaj: 27-07-2011, 15:06:54
  5. Zihinsel Engelli Kadınların Yüzde 38'i, Erkeklerin Yüzde 28'si Obez
    By Fırtına in forum Otizm, Down Sendromu ve Zihinsel Engellilik
    Cevaplar: 0
    Son Mesaj: 07-12-2010, 15:05:26

Yetkileriniz

  • Konu Acma Yetkiniz Yok
  • Cevap Yazma Yetkiniz Yok
  • Eklenti Yükleme Yetkiniz Yok
  • Mesajınızı Değiştirme Yetkiniz Yok
  •  
© 2010 - 2014 Engelliler.gen.tr. Her Hakkı Saklıdır. 5651 sayılı yasaya göre forumumuzdaki mesajlardan doğabilecek her türlü sorumluluk yazan kullanıcılara aittir. İçerikle ilgili şikayetlerinizi admin[@]engelliler.gen.tr e-posta adresinine iletiniz.