Engelli ve hastasına daha iyi bir şekilde bakabilmeleri için maddi destek amaçlı verilen sosyal yardımlar evde bakım maaşı adı altında verilmektedir. Bu maaşları alabilmenin bazı kural ve şartları varolmaktadır. Bunları yerine getiren tüm kriterleri uygun olan herkez bu maaşlardan faydalanabilmektedir. Evde bakım maaşı kimlere verilir? Başvuru esnasında hangi evraklar istenir? Başvuru süreci nasıl işler? Tüm bu sorular bu yazımızda yanıt bulacaktır. Bütün detayları ve önemli notlarıyla evde bakım maaşı ayrıntıları....


ENGELLİ EVDE BAKIM ÜCRETİ İÇİN KİMLER BAŞVURABİLİR:
Başkasının yardımı ve bakımı olmadan, gündelik hayatını devam ettirmesi mümkün olmayan, yeme, içme, tuvalet ve temizlik vb. ihtiyaçlarını tek başına gideremeyen, özürlülere verilecek sağlık kurulu raporları hakkındaki yönetmelik dahilinde özürlü sağlık kurulu raporu vermeye yetkili hastaneden alınacak özürlü sağlık kurulu raporu ile “AĞIR ÖZÜRLÜ” raporu bulunan tüm özürlü vatandaşlarımız ve özürlü vatandaşlarımız başvuru kapsamına girer.
ENGELLİ EVDE BAKIM ÜCRETİ İÇİN GEREKLİ EVRAKLAR

•Ağır derecede özürlü olduğunu gösteren rapor(raporun aslı).tam teşekküllü devlet hastanesinden alınmış olup. Raporda ağır özürlüdür ibaresi evet, rapor oranı % 51 ve üzeri olacak

• Evde yaşayan ve çalışan veya emekli olan herkesin maaş bodrosu

• Malvarlığı var ise tapu fotokobisi veya ruhsat fotokobisi(evde yaşayan herkesin)

•Vasi kararı, (18 yaşını doldurmuş zihinsel engelliler için)(adliyeden alınacak başvuru esnasında adliyeden alınan tevzi formu yeterli) (sadece zihinsel engelliler için)

• 2022 sayılı yasadan yararlanıyor ise maaş bodroru(emekli sandığından alınacak)

•Tapu sicil müdürlüğünden evde yaşayan herkesin gayrimenkulleri olup olmadığına dair belge

•Tarla bağ bahçe olup olmadığına dair tarım müdürlüğünden tarımsal gelir raporu alacak(evde yaşayan herkesin )

• Nüfus müdürlüğünden alınan yerleşim kaydı(evdeki herkes adına)

• Kişi başına düşen gelir asgari ücretin 2/3 si olması lazım

• Özürlünün varsa öğrenim durumunu gösterir belge

• Anne-babasının boşanma durumunda varsa boşanma kararı

• Özürlünün 2 adet vesikalık fotoğrafı

• T.c.kimlik numarası beyanı (özürlü ve bakıcının kimlik fotokopisi)

•Evde yaşayan herkesin kimlik fotokopilerivergi dairesinden alınacak sicil yoklaması evrakı(evde yaşayan herkes adına)

•Vergi dairesinden sicil kaydı çıkanlar muhasebecilerinden işletme hesap özeti ve vergi levhası fotokopisi getirecekler

• Sgk’dan evde yaşayan herkes adına sicil yoklaması

• Başvuracak(bakım yapacak) kişi evrakları getirecek

•Not:
engelli kişiye bakıcılık yapacak olan kişilerle engelli kişi arasında kan bağı olması gerekiyor başvuru için kesinlikle engelli kişinin getirilmesine gerek yoktur

Not 2:evraklar tamamlanıp ankara il sosyal hizmetler müd.( atatürk bulvarı n0 :76 armağan işhanı 06440 kızılay / ankara) adresine elden teslim edilecektir.dosyayı sosyal hizm. Müd. İnceleyip resmi yazı ile ilçe sorumlularına gönderdikten sonra ev ziyaretine gidilecek ve gerekli araştırmayı müteakip dosya evrakları onay için tekrar resmi yazı ile sosyal hizmetlere gönderiklecektir.(burada kişi değil resmi yolla evraklar gönderilecektir.)Daha sonra ise maaş bağlanma aşaması ile süreç tamamlanacaktır.

EVDE BAKIM ÜCRETİNE İLİŞKİN KISA BİLGİLER:

Bakıma muhtaç özürlünün akrabasının veya akrabası yok ise vasisinin aynı adreste ikamet etmesi şarttır. Ancak bakıma muhtaç özürlüye bakacak kişinin bulunamaması halinde, bakım hizmetleri değerlendirme heyetinin de bakım hizmetinin verilmesinde sorun veya yetersizlik olmayacağına kanaat getirmesi şartıyla, bakım hizmeti her gün rahatlıkla gelinip gidilebilecek yakınlıktaki farklı adresteki akraba tarafından da verilebilir. Bu durumda,
bakıma muhtaç özürlünün yirmidört saat içindeki tüm ihtiyaçlarının giderilmesi ve fiilen en az sekiz saat bakıma muhtaç özürlü ile birlikte olunması gerekmektedir.

Bakıma muhtaç özürlünün ölmesi durumunda, bakım hizmeti üstlenen en geç on beş gün içinde durumu SHÇEK İl Müdürlüğü’ne bildirmek zorundadır. Aksi takdirde hakkında hukuki ve idari işlemler yapılır
Bakıma muhtaç özürlünün, ikamet adresinin değişmesi durumunda yeni ikamet adresi en geç on beş gün içinde İl Müdürlüğüne bildirilmek zorundadır. Bakıma Muhtaç özürlüye verilen bakım hizmeti, bakım hizmetleri değerlendirme heyetinin hazırladığı bireysel bakım planı doğrultusunda yapılır. İhtiyaç duyulması halinde denetimi yapılır. Bir akraba, evde bakım hizmeti kapsamında bakıma muhtaç bir özürlüye veya
bakmakla yükümlü olunan bireyler arasındaki aynı evde yaşayan bakıma muhtaç iki özürlüye bakım hizmeti verebilir. Bakıma muhtaç özürlünün akrabası bulunamaması durumunda, vasisinin bakım
hizmetini vermeyi talep etmesi ve bakım hizmetleri değerlendirme heyetinin uygun görmesi şartıyla, vasi akraba kabul edilerek bakıma muhtaç özürlüye bakım hizmeti verebilir ve bu hizmeti karşılığında bakım ücreti alabilir