Like Tree6Beğeni
  • 1 Mesaj Sahibi unuttum.29
  • 2 Mesaj Sahibi unuttum.29
  • 1 Mesaj Sahibi unuttum.29
  • 1 Mesaj Sahibi uoy359
  • 1 Mesaj Sahibi unuttum.29

Konu: Öğretmenlik yapması uygun değildir raporu verilebilir?

  1. #1
    Üye

    Üyelik tarihi
    Oct 2014
    Mesajlar
    15
    Bahsedilme
    0 Gönderi
    Etiketleme
    0 Konu

    Öğretmenlik yapması uygun değildir raporu verilebilir?

    Sponsor Bağlantılar


    2.5 yıllık ogretmenım kadrolu .doktoruma gıttım rapor alırsan ogretmenlık yapmana engeldir raporu verebılırler dedı heyet raporunda.o zaman memurluga gecırılırsın dedı.annem babam emekli annem
    emekli sandıgından emekli babamdan da kaza maaşı alıyo annem babam vefat ettı iş kazasında(dul aylıgı ) .rahatsızlıgım şizofrenı işi bırakırsam annemden ya da babamdan maaş alabılır mıyım.nasıl bı prosedur var?ben heyet raporunu alsam işleme koymama gıbı bı hakkım var mı.calısmak zorundayım evlıyım.hastalıgım 2005 yılında basladı unıversıte ogrencısıyken.Yardım edenlerdn etmeyenlerden Allah razı olsun nasıl bı tavsıye verırsınız?


  2. #2
    Kategori Yöneticisi
    unuttum.29 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    Sep 2012
    Şehir
    Aksaray 68
    Mesajlar
    858
    Blog Mesajları
    17
    Bahsedilme
    13 Gönderi
    Etiketleme
    29 Konu


    Hocam geçmiş olsun,
    Ben de şizofreni hastasıyım, Meb'te memurum.
    Bir kere işi bırakmak gibi bir düşünce yanlış sizin açınızdan. Önünüzde seçebileceğiniz bir kaç tane alternatif var.
    1- Vergi indirimi almak veya ilerde kolay emekli olmak için rapor almayı düşünüyorsanız hiç almayın o raporu derim. Şöyleki: Şizofren teşhisi almış biri eninde sonunda en az %45 rapor alır ki bu da emekli olmak vesair için yeterlidir.
    Ama siz yine de rapor almaya giderseniz Doktorunuzun söylediği gibi düz memurluğa geçirilebilirsiniz, maddi olarak(maaşınız düşmesi açısından) kaybınız olur sanırım ve ayrıca Öğretmenlerin tüm özlük haklarını(izinler, Ders saatlerine göre mesai vb.) kaybedersiniz.
    2- Eğer kendinizi çalışamayacak kadar rahatsız hissediyorsanız bile anne baba maaşlarından önce sizin kendi maaşınız var. Verirsiniz dilekçenizi 36 Ay'a kadar rapor alma hakkınız var. İyileşmezseniz malulen emeklilik yolu var.
    3- Düz memur'luk yapar raporu alırsanız (ve düz memurluğa geçirilirseniz)iş yükünüz artar, maaşınız bir kaç yüz lira düşer.(bu da sizin için bir ihtimal)
    Bana sorarsanız çalışmaya devam edin derim. İyi bir ilaç tedavisi ve çalışmak bizim hastalığı yenmenin en kolay yolu.
    Gazoz Agacı bunu beğendi

  3. #3
    Üye

    Üyelik tarihi
    Oct 2014
    Mesajlar
    15
    Bahsedilme
    0 Gönderi
    Etiketleme
    0 Konu


    annem sağ ALLAH a sukur .

  4. #4
    Üye

    Üyelik tarihi
    Oct 2014
    Mesajlar
    15
    Bahsedilme
    0 Gönderi
    Etiketleme
    0 Konu


    Allah razı olsun hocam .yenı torba yasayla engellı memurun bır kereye mahsus ıstedıgı yere atanma duruu varmıs .ama meb yonetmelıgı degıstırmemıs daha .g .dogudayım cok zorlanıyorum.sadece atama ıcın rapor alsam ve cok buyuk bı ozur durumu alırsam bu raporu işleme koydurtmama gıbı durumum var mı pekı.2010 ya da 2011 de mesela askerlık ıcın hastaneden tedavı gordugume dair hastane de dosyam da yazıyo psikotık bozukluk mu ne dıyo orda gecen hastaneye gıdınce gordum ondan once hastaneye bılgı gırısı yok.

  5. #5
    Üye

    Üyelik tarihi
    Oct 2014
    Mesajlar
    15
    Bahsedilme
    0 Gönderi
    Etiketleme
    0 Konu


    gecmıs olsun bu arada hocam.ALLAh yardımcınız olsun şizofrenıyı bı sızofrenı anlar o da hastalıkdan oturu yanlıs anlar))

  6. #6
    Kategori Yöneticisi
    unuttum.29 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    Sep 2012
    Şehir
    Aksaray 68
    Mesajlar
    858
    Blog Mesajları
    17
    Bahsedilme
    13 Gönderi
    Etiketleme
    29 Konu


    Evet Hocam Engelli memurlara böyle bir hak verildi. Çoğu da kullanmıştır bu hakkı ama bu Öğretmenleri kapsamıyor malesef.(yazımın sonunda paylaşıyorum)
    SEndikanız var mı bilmiyorum, yoksa da bir sendikaya üye olun ilkin.
    Bir devlet hastanesinden şehir merkezinde tam teşekküllü bir hastanede tedavi olması gibi bir rapor alınıp milli eğitim müdürlüğüne üst yazıyla ulaştırılırsa belki bir kolaylık gösterebilirler. Bunu sendika avukatıyla tartışıp öyle uygulayın derim. (Her raporda özür oranı olmaz, doktor/doktorlar iki satır yukarda dediğim gibi yazarsa m.e.m. de kabul ederse işiniz olur.)
    Yalnız hocam Doğuda meslek olarak zorlanıyorsanız inanın batı da işiniz daha da zor olacaktır. Günümüzde çocuklar senden benden fazlasını biliyor.
    Son olarak (bence) müdürünüzle konuşup maaş karşılığını dolduracak kadar derse girme imkanınız varsa böyle yapın derim. Biraz insaflıysa bir iki gününüzü boşaltır. Hem böylece mesleğinizi de kaybetmemiş olursunuz.(tabii sınıfçıysanız yapacak bir şey yok.)
    Saygılar..
    Halil Yılmaz ve Gazoz Agacı bunu beğendi.

  7. #7
    Üye

    Üyelik tarihi
    Oct 2014
    Mesajlar
    15
    Bahsedilme
    0 Gönderi
    Etiketleme
    0 Konu


    hocam köy okullarında calısıcam ınsaallah sınıfcıyım.zaten sehırde velılerle gorusme konusunda cok sıkıntı yasarım kesınlıkle yapamam buyuk okullarda .zaten 2-3 ogretmenlı okullarda bıle yapamam eve mısafır gelmesın dıye dua eden bırıyım.sorun gozlerıme vurdu baskılarımı kontrol edemıyorum 2005 yılında hastalanmısdım 2006-2007 gıbo gozlerımde cok sorun yasıyorum.
    yani sımdıkı yonetmelıkde il içi ya da ılce ıcı atama yapılıyo herhalde anladıgım kadarıyla dogru mu hocam?bu arada başınızı cok agrıttım cok özur dılerım hakkınızı helal edın nolur

  8. #8
    Kategori Yöneticisi
    unuttum.29 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    Sep 2012
    Şehir
    Aksaray 68
    Mesajlar
    858
    Blog Mesajları
    17
    Bahsedilme
    13 Gönderi
    Etiketleme
    29 Konu


    Geçmiş olsun,
    BEn 3 yıl yatarak şizofreni tedavisi gördüm. İlk yattığımda çiçeklerle, böceklerle ve hayvanlarla konuşuyordum. Kullandığımın ilaç ve Allah'ın izniyle bugün, o zamanları tebessüm ederek hatırlarım. Üzerimde emeği olan çok insan var. Bugünkü çabalarım o emeğin karşılığını o ödemek maksatlıdır.
    Ben de yalnızlığı severdim. Asosyalliğim tavan yapmıştı. Geçtiğimiz eğitim yılında bir öğretmen arkadaşla kaldık. Tayini memleketine çıkınca gitti. Hala görüşürüz. yazın yanına gittim bir hafta beni misafir etti.
    İnsan kendini en iyi (diğer) insanlarda tanır. Sorunlarınız belki bir psikologla çözülebilecek vaziyette belki de ilaç başlanması lazım bilmiyorum. Bildiğim eğer bu sorunları çözmezsniz/çözemezseniz hastalığınızın ilerleyeceği.
    En kısa sürede bir psikologla veya psikiyatırla açık şekilde durumunuzu görüşün derim. En kötü emekli edilirsiniz. En iyi ihtimal ise sorunlarınız çözülünce öğretmenliğe devam edersiniz. Bizim tarz rahatsızlığı olanlara devlet 36 aya kadar rapor verebiliyor. Eğer ilerleme olmazsa malulen emekli ediyor. Paranın gözü çıksın düz memur bile olsanız (tedaviniz yapılınca) dünya varmış dersiniz.
    Ben devam edeceğim yoluma derseniz öğretmenlerin başka bir il'e veya İl dışına tayini 3 yılı tamamlayınca olabiliyor. Branşınız'daki öğretmenler yoğun olarak şehir merkezlerinde çalışıyorlar. Dağ köylerine tayin hakkınızı bile bu üç yılı doldurmadan isteyemezsiniz. Yalnız eş özrü hakkınız da var. bu durumda eşiniz bir yere tayin olur ardından aynı il'e (yakın bir okula) siz tayin istersiniz. Sağlık özrü içinse durumunuzu anlatıp bir rapor almanız gerekir. Son olarak eğer doğu hizmetine tabiyseniz ve çalıştığınız kurum doğu hizmeti yapmış olacağınız bir kurum değilse çalışma sürenize bakılmaksızın doğu görevi sayılan bir okula tayin isteme hakkınız var/(bu sene veridi).
    Gazoz Agacı bunu beğendi

  9. #9
    Üye

    Üyelik tarihi
    Oct 2014
    Mesajlar
    15
    Bahsedilme
    0 Gönderi
    Etiketleme
    0 Konu


    hocam ben unıverıste okurken 2005 yılında ogrencı yurdunun duzensızlıgınden hastalandım 2005 den berı ılac tedavısı goruyorum zaten.askerlıge de almadılar 2011 yılında.halen ılaca devam edıyorum zaten ılac kullanmasam tımarhanelık olurum bılıyorum .sızden ALLah razı olsun cok basınızı agrıttım .ben ogretmenlıge 2.5 sene once 2012 subatta atandım.hastalıgımı gızledım ama sımdı butun herkese anlattım cunku bu hastalıgı anlatmassam cok huzursuz oluyorum.rapor alıcam dedım ondan soledım ılce mıllı egıtım mudurune.ben rapor alırsam ankaraya tayınımı ısteyebılırım sanıyodum .esımde ankarada calsıyo ama ıse yenı gırdı aralıkda 1yıl dolucak.ama sımdıde memurun esı ozel sektorde sgkyla calısıyosa 3 yıl aralıksız calısması gerekıyo dıye bı 16 agustısda resmı gazetede yayınladılar.ben heyet raporu almaya da korkuyorum ogretmenlıkden memurluga gecırılırım dıye.koy okulları yıne bana gore rahat oluyo.buyuk okullara godnerılmekden cok korkuyorum .cunku ınsanlardan cok cekınıyorumve korkuyorum.ben ılac tedavısı gormeme ragmen hala hastayım.saglık raporu alsam acaba yururluge sokmasam olur mu .bı de saglık raporu alırsam memurlar nette bı arkadas buludgu yerde saglıgı bozulur dıye doktor rapor verırse ıstedıgın yere atanırsın dedı.ben saglık raporuyla ankaray atanbılırmıyım bunu da cok merak edıyorum
    Gazoz Agacı bunu beğendi

  10. #10
    Kategori Yöneticisi
    unuttum.29 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    Sep 2012
    Şehir
    Aksaray 68
    Mesajlar
    858
    Blog Mesajları
    17
    Bahsedilme
    13 Gönderi
    Etiketleme
    29 Konu
    Sponsor Bağlantılar


    İnsanlardan korkarak insanlarla yaşamazsınız hocam. Ankara'ya da gitseniz olduğunuz yerde de kalsanız insanlar olacak hayatınızda. Düz memur olmak her şeyin bitmesi değil.
    bulunduğunuz yerde heyete girmeden bir psiyatırdan tedavisinin büyükşehirde atıyorum ankara ün. tıp fakültesinde yapılması diye bir yazı alırsanız tayininizi de yaptırırsınız ve tedavi de olursunuz.
    İyi bir ilaç tedavisi ile memuriyete veya öğretmenliğe dönersiniz. İlaçlarınız değiştirilir, daha iyi, yeni nesil antipsikotikler var. Ben sizin durumunuzun düzeleceğine inanıyorum. İnsanlardan korkmak/çekinmek ve bu durumu devam ettirmek olası değil. Bizim rahatsızlıkların en iyi tedavisi toplum içinde olandır. İşte tüm yazdıklarımı bir psikiyatırla konuşursanız sizin lehinize olan en iyi seçersiniz bence. (Eş özrü haberini ben de okudum. Eskiden daha kolaydı durum şimdi biraz daha zorlaştırılmış eş özrü.)

    Gazoz Agacı bunu beğendi

Konu Bilgileri

Users Browsing this Thread

Şu an 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 konuk)

Yetkileriniz

  • Konu Acma Yetkiniz Yok
  • Cevap Yazma Yetkiniz Yok
  • Eklenti Yükleme Yetkiniz Yok
  • Mesajınızı Değiştirme Yetkiniz Yok
  •  

Giriş

Giriş