Like Tree1Beğeni
  • 1 Mesaj Sahibi Halil Yılmaz

Konu: Kisitliya ait aracin vasi tarafindan satilmasi

  1. #1
    Üye

    Üyelik tarihi
    May 2019
    Mesajlar
    2
    Bahsedilme
    0 Gönderi
    Etiketleme
    0 Konu

    Kisitliya ait aracin vasi tarafindan satilmasi

    Sponsor Bağlantılar


    Arkadaşlar ben de kardeşim üzerine 5 yıl önce bir araç satın aldım.Kardeşim %100 zihinsel engelli ve vasisi benim.5 yılımız dolduğu için aracı satmak istiyorum.Noter araç satışı için ek karar istedi.Ek karar için mahkemeye başvurdum.Hakim duruşmada paraya dokunamayacağımı paranın kardeşime ait olduğunu söyledi.Mahkemede kardeşim adına açılacak bir hesapta paranın bekletileceğini ancak yeni bir araç ya da başka bir şey alacağımız zaman kardeşimin üzerine olmak şartıyla bu parayı mahkemenin izni ile kullanabileceğimizi söyledi.Aracı benim şahsi paramla aldığımı söylediğimde o parayı kardeşine hibe etmişsin dedi.Ek karar da aracın vasi tarafından satışına izin vermiş ancak satış sonrası elde edilen paranın mahkeme tarafından açılacak bir hesaba yatırılması gerektiği belirtilmiş.Yani aracı satacağım satıştan elde ettiğim parayı kardeşim adına açılacak hesaba yatıracağım.Kendi parama dokunamıyorum.
    Sorum şu? Ben aracı noterde devir etsem ve parayı mahkemenin dediği gibi hesaba yatırmasam mahkeme bunu nereden bilecek?Noterden satış sonrası mahkemeye herhangi bir evrak felan gidiyor mu? Bu konuda fikri ve bilgisi olan var mı bana yardımcı olabilecek?
    05367307059 telefon numaram yardımcı olursanız çok sevinirim.


  2. #2
    Üye

    Üyelik tarihi
    Apr 2012
    Mesajlar
    188
    Bahsedilme
    13 Gönderi
    Etiketleme
    0 Konu


    Alıntı sihhiye Nickli Üyeden Alıntı Mesajı göster
    Arkadaşlar ben de kardeşim üzerine 5 yıl önce bir araç satın aldım.Kardeşim %100 zihinsel engelli ve vasisi benim.5 yılımız dolduğu için aracı satmak istiyorum.Noter araç satışı için ek karar istedi.Ek karar için mahkemeye başvurdum.Hakim duruşmada paraya dokunamayacağımı paranın kardeşime ait olduğunu söyledi.Mahkemede kardeşim adına açılacak bir hesapta paranın bekletileceğini ancak yeni bir araç ya da başka bir şey alacağımız zaman kardeşimin üzerine olmak şartıyla bu parayı mahkemenin izni ile kullanabileceğimizi söyledi.Aracı benim şahsi paramla aldığımı söylediğimde o parayı kardeşine hibe etmişsin dedi.Ek karar da aracın vasi tarafından satışına izin vermiş ancak satış sonrası elde edilen paranın mahkeme tarafından açılacak bir hesaba yatırılması gerektiği belirtilmiş.Yani aracı satacağım satıştan elde ettiğim parayı kardeşim adına açılacak hesaba yatıracağım.Kendi parama dokunamıyorum.
    Sorum şu? Ben aracı noterde devir etsem ve parayı mahkemenin dediği gibi hesaba yatırmasam mahkeme bunu nereden bilecek?Noterden satış sonrası mahkemeye herhangi bir evrak felan gidiyor mu? Bu konuda fikri ve bilgisi olan var mı bana yardımcı olabilecek?
    05367307059 telefon numaram yardımcı olursanız çok sevinirim.

    bende kızıma aldım aynı konuda bende sıkıntı yaşayacağım gibi henüz 5 yılı doldurmadı seneye 5 ci yılı doluyor çok saçma bir yasa aklı ermeyen yetmeyen bir insan 50 bin tl nereden bulup bu aracı alsın aracı alan ya babadır ya kardeş yada amca yasanın böyle bir kısıtlama getirmesi çok saçma ayrıca böyle bir yasa ve uygulamayı son 10 yılda ilk defa burada şimdi görüp okudum siteyi 10 yıldır takip etmekteyim site yöneticileride bu konuda sessiz kalmakta hiç bir yorum yapamıyor konu ile alakalı başka mağdur varsa buraya yaşadıklarını ve nasıl bir yol izlediğini yazarsa iyi olur

    ayrıca tüm konularda vasiye yetki verirken iş paraya geldimi mahkeme dur diyor o çocuğun adına seçimlerde oy da kullanayım ozaman devletin menfaatine yarayan noktada vasi benim ama benim menfaatime yarayan noktada vasi değilim ne kadar saçma adı üstünde kısıtlının vasisi demek engelli bireyin her şeyine yetkili olan kişi demektir 5 yıldır çocuğumun maaşlarını çekiyorum onu neden sormuyor belki içki kumarda yiyorum o parayı ve çocuk aç sefil bir şekilde onu sormuyor neden işine gelmiyor kim araştıracak kim soruşturacak ama hazır ayağına gelen noter satışına hemen müdahale ediyor engelli birey aracını yabancıya kullandırtmışsa benim suçum madem mahkeme o kadar düşünceli bana yazı gönderip arabanı sat borsaya yatır daha çok kazanırsın garantisi versin ozaman veya dolar 3 tl iken dolara çevir dolar 6 tl olacak daha çok kazanırsın neden demiyor.

  3. #3
    Site Yöneticisi
    Halil Yılmaz - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik tarihi
    May 2010
    Şehir
    Bayburt
    Mesajlar
    13,577
    Blog Mesajları
    15
    Bahsedilme
    128 Gönderi
    Etiketleme
    38 Konu
    Sponsor Bağlantılar


    Arkadaşlar bu karar engelliyi koruma amaçlı. evet siz bu durumu suistimal etmezsiniz ama devlet olası suistimallere karşı bir önlem olarak almış bunu.


Konu Bilgileri

Users Browsing this Thread

Şu an 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 konuk)

Yetkileriniz

  • Konu Acma Yetkiniz Yok
  • Cevap Yazma Yetkiniz Yok
  • Eklenti Yükleme Yetkiniz Yok
  • Mesajınızı Değiştirme Yetkiniz Yok
  •  

Giriş

Giriş