Aday memurlar için kanuni haklar

  • Konuyu başlatan mavibalina2012
  • Başlangıç tarihi
M

mavibalina2012

Guest
ADAY MEMURLARDA EĞİTİM SÜRESİ:

657 sayılı Devlet Memurları Kanunun 54 üncü maddesinin 2 ikinci fıkrasında yer alan Aday olarak atanmış Devlet memurunun adaylık süresi bir yıldan az iki yıldan çok olamaz.denildiğinden asalet tasdiki göreve başladığı tarihten itibaren 1 yıl ile 2 yıl arasındaki bir zamanda yapılır. Bu süre içerisinde aday memurun 21.02.1983 tarihli ve 83/6061 sayılı Bakanlar Kurulu Kararı ile yürürlüğe konulan ve 27.06.1983 tarihli ve 18090 sayılı Resmi Gazete yayımlanan Aday Memurların Yetiştirilmesine İlişkin Genel Yönetmelik uyarınca alacağı eğitimlerin süreleri şu şekilde tespit edilmiştir.Adaylar üç ayrı eğitim programından oluşur. “Temel Eğitim”, “Hazırlayıcı Eğitim”, “Staj”.
— Temel Eğitim: En az 10 gün en çok 2 ay olabilir.
— Hazırlayıcı Eğitim: Bir aydan az 3 aydan çok olamaz.
— Staj: 2 aydan az olmamak üzere adaylık süresi içinde tamamlattırılır.
Bu hükme göre adaylık süresi 1 ile 2 yıl arasında değişebilmektedir. Kamu kurumlarının hangi süreyi uygulayacağı kendi takdirlerinde olan bir konudur.Adaylık süresinde başka kurumlara yerleşenlerin daha önceki süreleri adaylık süresinin hesabında dikkate alınacaktır. Ancak, KİT lerde veya 657 sayılı Kanunun 4/B statüsünde sözleşmeli olarak çalışılan süreler kazanılmış hak aylığında değerlendirilmesine rağmen bunun dışındadır.

ADAY MEMURLARDA ASKERLİK: Aday Memurların Yetiştirilmesine İlişkin Genel Yönetmelik’ in 23. Maddesine göre: Askerlik hizmeti yapılabilir. Ancak Aday Memurları hazırlayıcı olan Hizmetiçi Eğitime katılmadıysa askerlik dönüşü eğitime katılır.

ADAY MEMURLARIN DİSİPLİN İŞLEMLERİ

657 Sayılı Devlet Memurları Kanunun 56. Maddesinde adaylık süresi içinde temel ve hazırlayıcı eğitim ve staj devrelerinin her birinde başarısız olanlardan disiplin amirlerinin teklifi ve atamaya yetkili amirin onayı ile ilişkileri kesilir denilmektedir.Adaylık dönemi çok kritik bir süreçtir. Bu nedenle aday memurların çok dikkatli olması gerekmektedir. Eğitim haricinde adaylık süresi içinde hal ve hareketlerinde memuriyetle bağdaşmayacak durumları, göreve devamsızlıkları tespit edilenlerin, sicil amirlerinin teklifi ve atamaya yetkili amirin onayı ile ilişkilerinin kesileceği hüküm altına alınmıştır. İlişkileri kesilenler ilgili kurumlarca derhal Devlet Personel Başkanlığına bildirilir. Aday memur iken sağlık sebebi hariç 657 sayılı Kanunun 56 ve 57 madde hükümleri uyarınca görevlerine son verilenler 3 yıl boyunca devlet memurluğuna atanamazlar.

ADAY MEMURLARDA TAYİN İŞLEMLERİ, KURUM HARİCİNDE TAYİN İSTENEBİLİR Mİ?

657 sayılı Devlet Memurları Kanununun 54. Maddesinin 2. fıkrasında aday memurun başka kurumlara naklinin olmayacağı belirtilmektedir. Bu nedenle aday memur olarak görev yapmakta iken başka bir kuruma naklen ataması yapılamazmemurun nakline ilişkin olarak 657'de yer alan hükme yukarıda yer verilmiştir. Madde hükmünde adaylık süresince “başka kurumlara” nakil yapılmayacağı hüküm altına alınmıştır. Buna göre aday başka kurum olmadığı sürece kendi kurumu içinde adaylık statüsünde yer değişikliği yapabilir. Örneğin, Ankara İl Tarım Müdürlüğü'ne atanan bir aday memur, aday memurken, Bursa İl Tarım Müdürlüğü'ne naklen atanabilir. Ancak, bu kişi aday memurken, sınavsız olarak aynı düzey unvanla diğer kamu kurumlarına örneğin Maliye Bakanlığı'na naklen geçemez.

ADAY MEMURLARDA İZİN DURUMLARI
: 657 sayılı Kanunun Yıllık İzni düzenleyen 102'nci maddesinde; “Devlet memurlarının yıllık izin süresi, hizmeti 1 yıldan on yıla kadar (On yıl dahil) olanlar için yirmi gün, hizmeti on yıldan fazla olanlar için 30 gündür... “ hükmü yer almaktadır. Bu hüküm çerçevesinde, hizmetin bir yıl olması halinde yıllık izne hak kazanılabilmektedir. Hizmet kavramı ise kazanılmış hak aylık hesabında değerlendirilen hizmet süresini ifade etmektedir. Aday memur olarak göreve başlayanlar bir yıl görev yaptıktan sonra yıllık izne hak kazanmaktadır. Aday memurlar, bir yıllık hizmet sürelerini tamamladıklarında içinde bulunulan yıla ait yıllık izin haklarını kullanabilecekleri gibi bir sonraki yıl içinde birleştirerek de kullanabilmeleri mümkündür. Yani izin kullanmada adaylığın önemi yoktur.
154 nolu Devlet Memurları Kanunu Genel Tebliğinde; Yıllık izin sürelerinin hesabında, hangi statüde olursa olsun kamu kurum ve kuruluşlarında geçen hizmet süreleri ile kamu kurum ve kuruluşlarında geçmese dahi Devlet memurlarının kazanılmış hak aylıklarında değerlendirilen hizmet sürelerinin dikkate alınması gerektiği ifadesine yer verilmiştir. Bu itibarla sadece sözleşmeli statüde geçen hizmet süreniz yıllık izin hesabında dikkate alınacağından yıllık izin için bir yıl beklemenize gerek bulunmamaktadır...

YENİ MEMURİYET BAŞLAYAN ARKADAŞLARIMIZIN DİKKATİNE​

YAPMANIZ GEREKENLER,
1) 5510 sayılı yasadan sonra özürlü kadrosunda çalışmaya başladığınız için 5510 sayılı yasaya göre emekli olacaksınız yani prim gün ve yıl şartını tamamladıktan sonra kurum seni rapor vermeye yetkili hastaneye sevk edecek % 40 ve üzeri rapor alır isen emekli olacaksın alamaz iseniz çalışmaya devam edeceksiniz. Vergi ind. hakkı mecburiyeti sizler için kalktığından ister alın ister almayın size kalmış ancak alırsanız gelir vergisi kesintiniz az olur...Vergi indirimi almayı düşünmüyorsanız ilk işe girişte verdiğiniz rapor yeterlidir başka bir şey yapmanıza gerek yok...Ancak vergi indiriminden faydalanmak istiyorsanız,

Çalıştığınız iş yerinden kurumunuzda çalıştığınıza dair bir belge alarak Maliye mükellef hizmetler birimine vergi ind. için müracaat edin.(Raporunun aslını vermeyin notere tasdikletip noter tasdikli nüshayı maliyeye verin aslı sizde kalsın başka işlemlerde kullanmak amacıyla ilerde lazım olabilir) Daha sonra maliye sizinle değil kurumunuzla yazışmalarda bulunacak ve bu işlemler belirli süreyi alacak. Başvuruda bulunmuşsanız arada sırada kurumunuzun ilgili birimine sorun ancak aday memur olduğunuzdan fazla da sıkıştırmayarak bilgi edinin.Yazınız geldiğinde onay tarihinden itibaren yani size geriye dönük ödeme yapılacaktır vergi indiriminiz oranında...

2) Memuriyete başlamadan önce başka SGK kurumlarında hizmetiniz varsa önceki hizmetlerinizi kurumunuzun ilgili birimine mutlaka yazılı bir dilekçe ile iletin...Kurumunuz hizmet birleştirmesi yapacağından yani işe giriş tarihiniz geriye öteleneceğinden hem emeklilik süresi açısından hem de izin süreniz açısından avantajlı duruma geçersiniz...Hizmet birleştirmenizin yapılma işlemlerini sıkıştırmadan ama pek de gevşek bırakmadan takip edin...

3) Yıllık izin için Devletin öngördüğü süre 1 yılın sonudur. İşe giriş tarihiniz baz alınmak suretiyle mesala 15.09.2012 yılında işe girmişseniz ilk izninizi 15.09.2013 tarihinden sonra 20 gün olarak hak edersiniz. Eğer daha önce çalışmışlığınız varsa bu süre geriye doğru öteleneceğinden mesela Kamu Kurumunda bundan önce 10 yıl işçi statüsünde çalışmışlığınız varsa ve hizmet birleştirmenizi yaptıysanız izin durumunuz 10 yıl çalışmış olarak değerlendirileceğinden izin hakkınız 30 gün olarak değerlendirilir.İzin süreniz memuriyette 1-10 (10 yılda dahil) 20 gün, 10 yıl üzeri 30 gündür...Veya geriye dönük 4 yıl hizmetiniz varsa 6 yıl daha çalıştıktan sonra izninizi 30 gün olarak hak edersiniz...

4) Aday memurluk adından da belirtildiği üzere adaylık sürecidir...Bu süreçte amirinizin sizi denetleme hakkı vardır ve önemli bir süreçtir...Bu yüzden her zamankinden daha dikkatli davranmanız gerekir; iş konusu, devamsızlık, kılık kıyafet, diğer arkadaşlarınızla işinizdeki layakıtlık, iş veriminiz, amirinizle kişiselleşme (amirler samimiyetten ziyade işyerlerinde resmiyete daha fazla önem verirler) gibi hususlarda sizi sessizce gözlemler ve değerlendirmelerini ona göre oluştururlar...O yüzden verilen işlere itiraz etmeyiniz bu sizin için ölçümde olabilir veya sizden önce çalışan memurlarla iş konusunda onlara az verilip de size çok verildiği gibi hususlarda itiraz değerlendirmelerine girmeyin herşeyi zamana bırakın...Asaletiniz tasdiklendiğinde hakkınızı söke söke alın kimseye bırakmayın ama adaylık döneminde sabırlı davranın...Unutmayın öfkeyle kalkan zararla oturur...Bu hep böyledir...

5) Çok zorda kalmayınca adaylık sürecinde izin istemeyin, raporda almayın bunlar üzerinizde iyi intibaa bırakmaz...Ancak ille de mecbur kalırsanız yıllık izin haricinde verilmesi gereken ve verilmesi idarenin insiyatifinde olan izinleri de ekleyeceğim ancak lütfen dediklerime kulak verin zorda kalmazsanız 1 yıl dişinizi sıkın...

İDARENİN TAKDİRİNE BAĞLI OLMAYAN İZİNLER
1-Doğum yapan aday devlet memuru şu izinlerden faydalanmaktadırlar.
Doğum öncesi 8 hafta
Doğum sonrası 8 hafta
1 yaşından küçük çocuklar için günlük 1,5 saatlik süt izni verilir istenirse bu süre birleştirilip gün olarak da verilir...
2- Eşi doğum yapan aday devlet memuruna isteği halinde 3 gün izin verilir.
3- Memurun isteği üzerine kendisinin veya çocuğunun evlenmesi ile annesinin, babasının, eşinin, çocuğunun, veya kardeşinin ölümü halinde 5 gün izin verilir.

İDARENİN TAKDİRİNE BAĞLI OLAN İZİNLER: Doğum, evlilik ve ölüm dışında sayılmayan mazeretler için yılda 10 güne kadar mazeret izni verilebilir. 10 günlük izin kısım kısım veya bir defada kullandırılması ve bu izinlerin kullandırılması tamamen kurum amirinin insiyatifinde olup verme mecburiyeti bulunmamaktadır...

SEVGİLİ ARKADAŞLAR, İŞ AHLAKINIZI VE ÇALIŞMANIZI NE KADAR VERİMLİ SÜRDÜRÜRSENİZ EN BÜYÜK KAZANCI KENDİNİZ ELDE EDERSİNİZ. HER ZAMAN YAPABİLDİĞİNİZİN EN İYİSİNİ YAPMAYA ÇALIŞIN, ELİNİZDEKİ VERİLERİ İYİ DEĞERLENDİRİN, KENDİNİZİ GELİŞTİRMEK İÇİN ÖĞRENMEYE AÇIK OLUN...HAYALLERİNİZ MEMURİYETE GİRMEKLE SINIRLI KALMASIN, ENGELLERİNİZDE HİÇBİR VAKİT ENGELİNİZ OLMASIN...BİZ NE KADAR YUKARIYA ÇIKABİLİRSEK DİĞER ARKADAŞLARIMIZA O ORANDA YARDIMCI OLABİLECEĞİZ...YAŞAMIMIZIN HER DÖNEMİNDE EĞLENMEYE VAKTİMİZ OLACAKTIR ANCAK BİZE VERİLEN FIRSATLAR BİR DAHA ÖNÜMÜZE ÇIKMAYACAĞINDAN İLERİDE KEŞKE ŞUNLARIDA YAPSAYDIM DEMEMEK İÇİN VERİLEN FIRSATLARI İYİ DEĞERLENDİRELİM...UNUTMAYALIM ZİRVEYE ÇIKMAK İÇİN ÖNCE ADIM ATMAK GEREKİR...ATTIĞINIZ ADIMLARIN SİZLERİ HEDEFLERİNİZE TAŞIMASI DİLEKLERİMLE, BAŞARILARINIZ DAİM OLSUN...​
 
Tekerlekli Sandalye
Üst