Bankalarda neler değişti?

Gazoz Agacı

Moderatör
Moderatör
Katılım
Nis 23, 2012
Mesajlar
9,302
Tepkime Puanı
64
Puanları
48
Yaş
54
Müşteriler yapılan değişiklikler nedeniyle ceza ödemeden hizmeti almaktan vazgeçebilecek.

Banka müşterileri için yeni dönem başladı.

Bankalar bugünden itibaren müşterinin onayı olmayan hiçbir işlem yapamayacak.

Türkiye Bankalar Birliği ve Bankacılık Düzenleme ve Denetleme Kurumu işbirliğiyle hazırlanan yeni düzenlemeler yürürlüğe girdi.

Bankalar artık tüm bankacılık ürün ve hizmetleri için ayrı ayrı bilgi formu düzenleyecek.

Bu formlarda müşteriden tahsil edilecek faiz ve ücretlerle bunların müşteriden nasıl tahsil edileceğine dair bilgiler yeralacak.

Bu faiz ya da ücretlerde yapılacak herhangi bir değişiklik müşteriye en az 30 gün önce bildirilecek.

Müşteri, faiz ve ücret değişikliğinden sonra geçecek 15 gün içinde hiçbir ceza ödemeden ürün veya hizmeti kullanmaktan vazgeçebilecek.

Bu arada bankanın yaptığı bir işleme itiraz etme süresi de bir yıldan iki yıla çıkarıldı.

Müşteri bankanın bu itiraza verdiği yanıtın üzerinden 60 gün geçmeden Hakem Heyetine şikayet başvurusu yapabilecek.

Hakem Heyeti'nin 2 bin liraya kadar verdiği cezalara bankaların uyması da zorunlu hale getirildi.
 

Gazoz Agacı

Moderatör
Moderatör
Katılım
Nis 23, 2012
Mesajlar
9,302
Tepkime Puanı
64
Puanları
48
Yaş
54
Arkadaşlar,

Binde bir de olsa bazen öyle müşteriler çıkar ki hakkını söke söke alan tiplerden... hoş haberin başlığı her ne kadar böyle olsa da bankalar asla dize gelmezler o da ayrı :) siz siz olun eğer hakkınız olduğuna eminseniz her ne olursa olsun hakkınızı aramaktanda geri almaktanda pes etmeyiniz.


Bankayı dize getirdi

Konya'da, Tüketici Hakem Heyeti'nin, bankadan çektiği krediye istinaden alınan ücretin iadesine karar vermesine rağmen, banka tarafından hakkında dava açılan tüketici, mahkemeye sunduğu dosyayla davanın reddini sağlayıp ödediği 650 lirayı geri aldı.

Öğretmen Ayhan Yücel, bir bankadan 2010 yılında 65 milyar lira konut kredisi çekti. Banka şubesi, çekilen kredi ile Yücel'den "proje komisyonu" adı altında 650, "ekspertiz ücreti" olarak da 450 lira aldı.

Yücel, alınan 650 liranın iade edilmesi için 2012'nin Mayıs ayında bankaya dilekçe verdi, ancak banka paranın sözleşme gereği alındığını belirterek, iade etmedi.

Konuyu Meram Kaymakamlığı Tüketici Hakem Heyeti'ne taşıyan Yücel, haklı bulundu ve bankanın 650 lirayı iadesine karar verildi. Kararı bankaya bildiren Yücel, paranın iade edilmesini beklerken, hakkında banka tarafından Konya Tüketici Mahkemesi'nde dava açıldığını öğrendi. Adeta avukat gibi çalışıp, Yargıtay ve Tüketici Mahkemesi'nin emsal kararlarından oluşan kendi hazırladığı kapsamlı dosyayı mahkemeye sunan Yücel, dava görülmeden red kararının çıkmasını sağladı ve ödediği 650 lirayı geri aldı.

Ekspertiz ücretinin iadesi için de mücadele edecek

Yücel, AA muhabirine yaptığı açıklamada, kararın çıkmasının ardından imzaladığı belge karşılığında parasını aldığını söyledi. Hukuki açıdan kazanılan hak nedeniyle memnun olduğunu ifade eden Yücel, "Haksızlığın 1 lirası da bin lirası da haksızlık. '650 lira önemli değil' denebilir, ancak o para 2010 yılında asgari ücretlinin aylığıydı. Önemli olan; ortada bir haksız kazanç varsa, buna engel olmak. Sadece bu değil, bunun yanında birçok ücret alınıyor.

450 liralık ekspertiz ücretinin iadesi için de bankaya dilekçe verdim, ama almadılar. Ben de dilekçemi genel müdürlüğe gönderdim. Mücadelemi sürdüreceğim" diye konuştu.

Yücel, öğretmenlerin toplumda örnek insanlar olarak gösterildiğini, kredi çekerken veya araç kullanırken de örnek olmaları gerektiğini söyledi. Amacının bireysel olarak bir şey yapmak olmadığını vurgulayan Yücel, tüketicilere örnek olmaya çalıştığını dile getirdi.

Haklarınızı arayınız, mağdur kalmayınız dileklerimle,
 
Tekerlekli Sandalye
Üst