BDDK' nın azmi bankaları yendi

Gazoz Agacı

Moderatör
Moderatör
Katılım
Nis 23, 2012
Mesajlar
9,302
Tepkime Puanı
64
Puanları
48
Yaş
54
Selam Arkadaşlar,

Kalbimin bir tarafı hep sizlerle olduğu için şimdi bu son yıllardaki en güzel haberi yine sizlerle paylaşmak istedim. Bu ülkede banka müşterilerinin ( bir anlamda benimde :) ) haklarını savunan, bankaları sizler için denetleyen, kanunlarını yeniden düzenleyen ve bu konuda asla ödün vermeyen kurumların başında gelen BDDK zorlu bir süreç sonunda müşterilerden alınan 60 denilen ama aslında 60 ın üstünde fazla ücretin sayısını 20 kalemle sınırlamayı gerçekleştirdi. İnanın bu o kadar uzun ve zorlu bir süreç ki ama sonuç memnuniyet verici. Şimdi bu bilgiyi sizlerle paylaşırken dikkatinizi çekmesini istediğim bölümleri koyu harflerle belirtmeyi uygun buldum.

Mümkün olduğunca kredi kartı ve kredi kullanmaksızın, yaşamınızın bol nakitli, refah günlerle geçirmeniz dileğimle;

Her bir ücret için tek tek onay şart!

Tüketiciler ve bankalar arasında sürekli dava konusu olmasının ardından Bankacılık Düzenleme ve Denetleme Kurulu (BDDK) aracılığıyla işlem ücretleri 60 kalemden 20 kaleme düşürüldü.

Bu işlemler dışında herhangi bir ücret alamayacak. Üstelik alacakları ücretleri tüketiciye tek tek onaylatması şartı da getirildi.

Bununla ilgili yönetmelik dün Resmi gazete’de yayımlanarak yürürlüğe girdi. Bununla birlikte kullanılan kredilerde dosya masrafının adı değişerek kredi tahsis ücreti haline alırken, buradan kesilecek işlem ücreti de toplam kredinin binde 5’ini aşamayacak.

Bunları okumadan bankaya gitmeyin !!!

- Bankalar, tüketici kredisi veren finansal kuruluşlar ve kart çıkaran kuruluşlar, kredi veya kart kullandırılmasında sözleşmeler kapsamında ücret alınabilecek her bir ürün veya hizmet için finansal tüketicinin onayını alacak.

- Bankalar yasayla belirlenen 20 kalemdeki işlem ücreti dışında herhangi bir ürün veya hizmet için ücret alınamayacak.

- Bir takvim yılı içinde ücretlerde, yıllık tüketici fiyatları endeksi artış oranının 1.2 katı ve üzerinde artış yapılabilmesi için tüketiciden onay şart. Bunun altında artış öngören değişikliklerde tüketiciye en az 30 gün önce bildirim yapılacak.

- Kredilerde tahsis ücreti (eski adıyla dosya masrafı) dışında, istihbarat ücreti, kredi işlem fişi ücreti, ödeme planı değiştirme ücreti, değişken taksitli ödeme planı ücreti gibi her ne ad altında olursa olsun başkaca bir ücret alınamayacak.

- Kredi tahsis ücreti, kullandırılan kredi anaparasının binde 5’ini geçemeyecek. BDDK, gerekli gördüğü hallerde bu sınırı artırmaya ve azaltmaya yetkili olacak.

- Kart çıkaran kuruluşlar, yıllık üyelik ücreti ve benzeri isim altında ücret tahsil etmedikleri bir kredi kartı türü sunmak zorunda olacak.

- Banka kartları ile sanal kredi kartlarından yıllık üyelik ücreti alınamayacak.

- Tüketicinin hesabının bulunduğu şubede, bu hesaba üçüncü kişilerin para yatırması işlemlerinden ücret alınamayacak. ( 3. kişiler tüketicinin hesabının bulunduğu şubeye gidemeyecek kadar uzak olduğunda yani farklı bir şubeden işlem yapıldığında ki çoğu zaman öyle olur ücret alınacaktır. )

- “Borcu yoktur yazısı” için bir defaya mahsus olmak üzere ücret talep edilmeyecek.

- Kesintisiz olarak, en az 180 gün süreyle hareket görmeyen kredi kartları ve mevduat hesapları hareketsiz kart kabul edilip, bunlara hareketsiz kaldığı müddetçe yıllık üyelik ücreti yansıtılmayacak. Hesabınız 179 gün hareketsiz kaldığında bu işlemsizlik için sanki bir ceza gibi ücret kesintisi yapılacaktır. Bu yüzden siz kullanmadığınız hiçbir hesabı açıkta bırakmayıp, hareketsiz olmasından bir şey olmaz düşüncesine kapılmayarak mümkünse kapatmayı deneyiniz.


Haklarınızı bilin, mağdur olmayın dileklerimle...
 
Tekerlekli Sandalye
Üst