Devlet yardımları sosyal risk haritasına göre yapılacak

gülümse_hayata

Üye
Üye
Katılım
Kas 9, 2010
Mesajlar
16,299
Tepkime Puanı
15
Puanları
0
Yaş
49
Aile ve Sosyal Politikalar Bakanlığı, her ilde ailelerle tek tek görüşerek alan taraması yaparak ‘sosyal risk haritası' çıkaracak.



Her ilde kurulacak Sosyal Hizmet Merkezleri'nde çıkarılacak sosyal risk haritasına göre, evde bakım hizmeti, rehberlik hizmeti, şiddet mağdurlarına yardım, nakdi yardım gibi hizmetler daha hızlı ve etkin yapılacak.

Aile ve Sosyal Politikalar Bakanlığı'nın hazırladığı Sosyal Hizmet Merkezleri Yönetmeliği yayımlandı. Yönetmelik ile sosyal hizmet müdahalesinin ve takibinin gerçekleştirilmesi, çocuk, genç, kadın, erkek, engelli, yaşlı bireylere ve ailelerine koruyucu, önleyici, destekleyici, geliştirici, rehberlik ve danışmanlık odaklı sosyal hizmetlerin, hizmete erişim kolaylığı amaçlanıyor. Merkezler, kamu kurum ve kuruluşları, yerel yönetimler, üniversiteler, sivil toplum kuruluşları ve gönüllüler ile işbirliği içinde olacak.

İlk etapta bakanlığın elindeki verilerin yanı sıra kurum, kuruluş ve kişilerden gelen bilgiler dikkate alınarak sosyal hizmet faaliyet ve uygulamalarından yararlanacak aile ve bireylerin tespiti ile sosyal sorunların analizi amacıyla alan taraması yapılacak. Alan taraması ile elde edilen ve paydaş kurumlardan sağlanan veri ve bilgilere dayalı olarak oluşturulan risk haritası çıkarılacak. Sosyal hizmet desteği sağlanmasını gerektiren konular bakımından sosyal risklerin; konular, gruplar ve yerleşim alanları itibarıyla ayrı ayrı gösterildiği, puanlama usul ve esasları kılavuz ile belirlenen risk haritası Sosyal Hizmet Merkezi tarafından her yıl güncellenecek.

Her ilde en az bir Sosyal Hizmet Merkezi kurulacak. İl ve ilçelerde birden fazla kurulacak merkez sayısı ilin tüm yerleşim birimlerini kapsayacak şekilde hizmet bölgelerine ayrılarak belirlenecek. Merkezde müdür, müdür yardımcıları, sosyal çalışma görevlisi, psikolog, çocuk gelişimcisi, psikolojik danışman ve rehber öğretmen, sosyolog, istatistikçi, öğretmen, aile ve tüketici bilimleri bölümü mezunu olan personel ve sağlık personeli bulunacak. Müdür veya müdür tarafından görevlendirilecek yardımcısının başkanlığında, merkezde çalışan farklı birim ve branşlardaki personelden oluşturulan Sosyal Hizmet Komisyonu kurulacak. Komisyon, müdürün teklifi ve il müdürünün onayı ile başkan dâhil en az üç, en fazla yedi kişiden oluşturulacak. Komisyon, haftada en az bir kez toplanacak.

Merkezde, Danışma Masası, Sosyal Hizmet Alan Taraması Masası, Aile Rehberlik Masası, Toplumsal Gelişim Masası, Sosyal Hizmet Modeli Uygulama Masası ve İzleme ve Değerlendirme Masaları kurulacak. Koruyucu ve önleyici her türlü sosyal hizmetler buradan planlanıp, buradan gerçekleştirecek. Çıkarılacak sosyal risk haritasına göre, evde bakım hizmeti, rehberlik hizmeti, şiddet mağdurlarına yardım gibi hizmetlerin daha hızlı ve etkin yapılacak. Ara istasyon niteliğinde hizmet verecek Sosyal Hizmet Merkezlerinde, acil sosyal hizmet müdahalesine ihtiyaç duyan kişilerin geçici süre misafir edilmesinden sonra belirlenen nihai sosyal hizmet modeli doğrultusunda daimi kalacakları kuruluşlara gönderilecek.

Merkezlerde aile bütünlüğünün korunması ve aile refahının artırılmasına yönelik sosyal hizmet faaliyetlerini yürütülecek. Çocukların ve gençlerin sağlıklı gelişimini temin edilecek. Kadınların toplumsal hayatın tüm alanlarında hak, fırsat ve imkânlardan eşit biçimde yararlanmaları sağlanacak. Engellilerin ve yaşlıların toplumsal hayata etkin biçimde katılmaları temin edilecek. Şehit yakınları ile gazilere yönelik sosyal hizmet faaliyetleri yürütülecek. Öncelikle çocuğun aile içinde yetiştirilmesi ve desteklenmesi amacıyla aileyi eğitim, danışmanlık ve sosyal ekonomik desteklerle güçlendirilecek. Korunmaya, bakıma ve yardıma muhtaç birey ve ailelerin tespit edilerek, desteklenerek ve gerekli hizmetlere yönlendirilecek. İllerde ilk kabul birimlerinin ve şiddet önleme ve izleme merkezlerinin bulunmadığı yerlerde bu merkezlerin faaliyetlerini yürütülecek.
 
Tekerlekli Sandalye
Üst