DNA onarım sistemi neye benziyor?

gülümse_hayata

Üye
Katılım
Kas 9, 2010
Mesajlar
16,299
Tepkime Puanı
15
Puanları
0
Yaş
49
Yapılan son araştırma insanlar ile bakterilerin DNA onarım sistemlerinde düşünüldüğünden çok daha büyük benzerlikler olduğunu gösterdi.

dna

Peki bu tamir süreci nasıl işliyor?

ANI'nin haberine göre, İngiltere'deki Bristol Üniversitesi'nden uzmanlar bakterilerdeki onarım proteinleri ağının, hücrelerin çalışabilmesi için gerekli talimatları taşıyan DNA moleküllerinin tamirini nasıl sağladığını araştırdı.

Uzmanlar bu onarım sürecini anlatmak içinkitapörneğini kullanıyor. Buna göre hücrelerin DNA talimatlar 'kitab'ındaki kimyasal 'harf'ler hasar görünce bu talimatları okumak zorlaşıyor ve hücreler görevlerini tam olara yerine getiremiyor.

DNA hasarından kaçmak mümkün olmadığı için hücreler, hasarlı genomları tamir etmek için birçok farklı mekanizma geliştiriyor. Bu süreçte bazen DNA üzerinde küçük bir yama yapılırken bazen de DNA'nın büyük bölümünün kaldırılıp, yenilenmesi gerekiyor.

Onarım mekanizmaları, öncelikle hasarlı DNA'yı tespit edecek, sonra bu bölgeyi kaldıracak ve son olarak da yerine yeni DNA'yı getirecek moleküler makinelere ihtiyaç duyuyor.

Tüm bu makineler tamir görevini yerine getirebilmek için birlikte ve uyum içinde çalışmak zorunda.

Araştırmanın liderlerinden Nigel Savery, tüp içindeki Eşeriya koli bakterisi üzerinde tüm bu onarım ve yenilenme sürecinin gözlendiğini belirtiyor.

Ekip ayrıca tahribatı saptama konusunda farklı durumlarda farklı hücrelerin görev aldığını ortaya çıkardı.

Bu çalışma Moleküler Hücre adlı dergide yayınlandı.

ZAMAN