Down Sendromlu Çocukların Eğitimi Hakkında Ailelere Bilgiler

gülümse_hayata

Üye
Üye
Katılım
Kas 9, 2010
Mesajlar
16,299
Tepkime Puanı
13
Puanları
0
Yaş
49
Çocuklarımız hepimizin hayata tutunma amaçlarıdır. Onları en iyi şekilde yetiştirmek hayata hazırlamak biz ebeveynlerin en büyük idealidir. Hele birde bu çocukların bazı sağlık sorunları var ise işte ozaman bu sorumluluk ve zorluk bir kat daha artıyor demektir. Bunu sanırım en iyi anlayanlardan birileride Down Sendromlu Çocukların ebeveynleri olsagerek çocuklarını sosyal hayata adapte edebilmek için verdikleri uğraş hiçte küçümsenemez. Bu yazımız böylesi sağlık sorunları olan çocuklarımızın ailelerine yardımcı olabilmek için bir kaç küçük bilgi paylaşımında bulunmak adına hazırlanmıştır.


305284.jpg

Down Sendromlu Çocukların Eğitimi Hakkında Ailelere Bilgiler


Down Sendromlu çocukların büyüme ve gelişimleri, genetik yapı, çevre koşulları duyu-hareket gelişimi, kişilik oluşumu ve öğrenme alanlarındaki yetenekleriyle değerlendirilir. Down Sendromlu çocuklarla normal çocuklar arasındaki en belirgin gelişimsel fark; gelişim hızı ile ilgilidir; yani aynı gelişim basamakları farklı hızla tırmanılır. Örneğin hareket gelişiminin temel göstergelerinden olan emekleme, ayakta durma, sıralama ve yürüme gibi aşamalara daha uzun sürede ulaşılır.

Başka bir organik sorunu olmayan Down Sendromlu çocuklar, 2 ya da 3 yaşında yürüyebilirler. Down Sendromlu çocukların zihinsel gelişimi, genelde 2-7 yaşındakilerin gelişim düzeyindedir. Ancak, erken başlanan sürekli eğitim, bu yaş sınırını daha üst basamaklara taşıyabilmektedir. Bu çocukların dikkat süreleri kısa, bellekleri zayıftır. Soyut kavramları öğrenmede çok zorluk çekerler.

Yürüdükten, bir-iki yıl kadar sonra konuşurlar. İlk sözcükleri 3 yaş civarında kullanmaya, cümle kurmaya 6 yaş civarında başlarlar. Kendisine söylenenleri anlama becerileri, bağımsız konuşabilme becerilerinden daha yüksektir. Sosyal gelişimleri, zihinsel gelişimlerinden genellikle iki-üç yıl öndedir. Bu nedenle çoğu kez olduklarından zeki görünebilirler.

Çevreleri ile uyumlu ilişkiler kurabilirler. Problemlerine özgü karakteristik özellikler gösterirler. Sevimli, neşeli, dünyayla barışık, karşısındakilerin yaşı-konumu ne olursa olsun hemen yakınlık kurabilen, ama buna karşın inatçı, istemediğini yapmayan, kendi yapabileceği bir işi başkasına yaptırmaya eğilimlidirler. Bundan dolayı anne ve babanın çocuğu ağır bir biçimde koruması gelişimini yavaşlatacaktır.

Gerektiğinde fırsatlar vererek, eğitimciyle paralel bir şekilde uygulamaları evde tekrar etmek yararlı olacaktır. Anne ve babanın tutarlı olması, alınan kararların uygulanması çocuğun kişilik gelişiminde çok önemli bir yer tutmaktadır.

Down Sendromlu çocuklar sağlık sorunları olmazsa, eğitimde çok alıcı olabilen çocuklardır. Ödül kullanma, eğitimlerinde çok etkili olabilir. Büyük kas becerileri, öz bakım becerileri, algı-dikkat-taklit-kavram becerileri ve sosyal becerileri sistemli ve uyumlu bir çalışmayla belirli bir seviyeye getirilebilir. Ama, dil gelişimleri geç ve zor ilerleyecektir. Bu konuda aile üyeleri sabırlı, hoşgörülü olmalı, çok ısrarcı olmamalıdır.
 

Gazoz Agacı

Moderatör
Moderatör
Katılım
Nis 23, 2012
Mesajlar
9,302
Tepkime Puanı
64
Puanları
48
Yaş
54
Down Sendromuyla doğan çocuklara sahip olan tüm anne ve babalara öncelikle çok çok geçmiş olsun dileklerimi sunarım. Allah her zaman yar ve yardımcınız olsun. Çevremde çok fazla sayıda bu sendroma sahip özel çocukları olan aile olduğundan sizler kadar özel ve değerli olan anne ve babalara yardımcı olabilecek ve bu sendromla ilgili her türlü bilgiye ulaşacağınız bir link paylaşmak istiyorum.

Engelli Raporları İle İlgili Önemli Gelişme - Down Türkiye Down Sendromu Derneği
 
Tekerlekli Sandalye
Üst