E-Devlet Şifresi Nasıl Alınır?

  • Konuyu başlatan Fırtına
  • Başlangıç tarihi
F

Fırtına

Guest
edevlet-sifresi-almak.jpg




TC Kimlik numaraları kullanılarak, devlet hizmetlerini tek bir kapıdan vatandaşa ulaştırmak amacıyla 5 yıldan bu yana konuşulan, 2005 yılında ihalesi yapılan e-Devlet Kapısı www.turkiye.gov.tr adresine “dilekçe vermeden” nasıl girilecek?

Hizmetten faydalanmak isteyenler için PTT’den şifre almak dışında başka yapılacak işlemler de var. Uygulama için, dileyen vatandaşlar son bir kez PTT bürolarına gidip kendileri için özel olarak üretilecek e-devlet şifrelerini aldıktan sonra bilgisayar başına geçerek işlemlerini gerçekleştirebilecekler. e-Devlet’in kapısından içeri girmek için son bir kez daha kapı önlerinde kuyruk beklemek istemeyenler ise diğer servis sağlayıcıların sundukları elektronik imza seçeneklerinden faydalanabilecekler.

* Vatandaşlar, www.turkiye.gov.tr adresine girdikleri zaman giriş yöntemi olarak mobil imzayı seçmeleri durumunda TC Kimlik numaraları ve cep telefonu numaralarını girecekler.

* Taahhütnameyi okuyup ekrandaki “İMZALA” tuşuna basan vatandaş, elektronik olarak imzalanacak belgeler imzalanmak üzere GSM şebekesi üzerinden SIM kartına gönderilecek.

* İmzalama talebi SIM kartına gelen kullanıcılar, telefon ekranında otomatik olarak açılan bir ekranda imzalanacak işleme ait açıklama metnini görecek. Onaylamak için “tamam” seçeneği seçilecek.

* İşlemi tamamlamak için mobil imza şifresi girilecek, şifre doğru girildiğinde cep telefonuna “Size ulaşan imzalama talebini imzaladınız ve geri gönderdiniz. İmza attığınız işleminize, kaldığınız yerden devam edebilirsiniz” şeklinde bir mesaj gelecek ve hizmetlerden yararlanmaya anında başlanacak.
 
F

Fırtına

Guest
18 yaşından küçüklere e-devlet şifresi yokmuş!

Ali abi, PTT’den e-devlet şifresi almak istedim 18 yaşından küçük olduğum için vermediler. Babanızın üzerinden bakabilirsin dediler. Şu an çalışıyorum ve işverenlerim beni SSK’ya bildirdiler mi, bildirmediler mi bakamıyorum. (Burhan Şahin)



Burhan kardeşim haklısın..

SGK, Sosyal Güvenlik uygulamalarını e-devlet üzerinden başka bir yerde internetten görme uygulamasını sona erdirince, bir de 18 yaşından küçüklere, yurtdışında bulunanlara, Türk vatandaşı olmayanlara da e-devlet şifresi vermeyince, kayıtdışı çalışmaların kontrolünü kendiniz yapamıyorsunuz.

Kayıtdışılığı önleyeceğim diyen Çalışma Bakanlığı ve SGK’ya duyurulur.

Yaptığınızı gördünüz mü?

Ali Tezel
 
E

Erdem Uygar

Guest
Ben de aldım, kullanıyorum... Bana 1 liraya maloldu...
 
F

Fırtına

Guest
E-Devlet Kapısının Anahtarı Pahalı Çıktı

292947.jpg



Sigorta dökümü alma, araç sorgulama, dava tarihini görme gibi 198 hizmetin verildiği e-devlet kapısının anahtarı pahalı çıktı.

Vatandaşlar ilk şifre alırken PTT şubelerine 1 lira öderken, kaybetmeleri halinde ikinci şifre için 10 lira yatırmak zorunda kalıyor. Hal böyle olunca e-devlet kapısını aşındıran kişi sayısı 72 milyon nüfuslu ülkede 400 binde kaldı.

Vatandaşlar e-devletle 2008 yılında tanıştı. İlk etapta sayılı hizmet veren elektronik ortamdaki devlet, şu anda 24 kamu kurumunun kayıtlı olduğu bir site haline geldi. Adalet Bakanlığı'ndan Sosyal Güvenlik Kurumu'na, tapu bilgilerinden araç sorgulamaya kadar 198 hizmetin verildiği e-devlet kapısına vatandaş ilgisi istenen ölçüde ilerlemiyor. 2 yıl geçmesine rağmen sisteme kayıtlı kişi sayısı 400 bini geçemedi. Bunun 350 bini PTT şubelerine gidip 1 lira karşılığında şifre alanlardan oluşurken, 50 bini elektronik ve mobil imza kullanan vatandaşlar..

SİGORTA DÖKÜMÜ İÇİN ŞİFRE GEREKİYOR

Günlük 1 milyon 200 bin sayfanın açıldığı 'devletin kısa yolu e-devlette' en çok Emniyet Genel Müdürlüğü'nün araç sorgulama hizmeti ilgi görüyor. Araç alıp satanların plakayla arabayla ilgili kaza, trafik cezası, vergi cezası gibi her türlü bilgiyi alabildiği bu sayfa sayesinde e-devlete şifre alanların sayısının arttığı kaydediliyor. Kısa bir süre önce ise emekli ve çalışanların en çok kullandığı SGK, hizmet döküm sorgulama sayfası da e-devlet kapısına yönlendirildi. 55 milyona yakın vatandaş SGK sitesinden ücretsiz bakabildiği, sigorta gün sayılarını artık 1 lira karşılığında görebilecek..

Şifre ilk kez alınırken 1 TL, kaybedildiğinde ise 10 lira ücret yatırılıyor. 3 ayda bir yenilenen şifrenin sorusunun unutulmasının kolay olduğunu belirten yetkililer, vatandaşların büyük çoğunluğunun her 3 ayda bir şifre almak zorunda kaldığını ifade ediyor. İkinci, üçüncü ve daha sonraki şifre alımlarında vatandaşın 10 lira ödediğine dikkat çeken yetkililer, milyonlarca emekli, dul ve yetimin mağdur edildiğini düşünüyor.

E-DEVLET KAPISI

E-devlet, sigorta, borç, fatura, trafik ehliyet, e-okul e-karne, açık öğretim ve üniversite sınav sonuçları TC Kimlik numaraları kullanılarak PTT'den alınan şifreyle sorgulanıyor. E-devlet kapısı www.turkiye.gov.tr adresinden açılıyor.
 
F

Fırtına

Guest
Türkiye cumhuriyeti vatandaşlık kimlik doğrulama sistemi..

E-devlet şifresi zarf içinde verilir ve bu şifre 10 kez yanlış girilmesi durumunda bloke olur. Şifre girişlerinde dikkat edin. İlk giriş işleminden sonra şifrenizin değiştirilmesi istenecek.


Bu adresten giriş yapabilirsiniz.
 

gülümse_hayata

Üye
Üye
Katılım
Kas 9, 2010
Mesajlar
16,299
Tepkime Puanı
15
Puanları
0
Yaş
49
e-Devlet Kapısı’nda Sunulan Hizmet Türleri Ve Bunlardan Yararlanma Yolları

Türkiye'de geçen yılın kasım ayında hizmete giren "e-Devlet Kapısı" isimli internet sitesi, tüm kamu hizmetlerine tek noktadan erişim imkanı sağlıyor. Hürriyet Gazetesi, "e-Devlet Kapısı"nda sunulan hizmet türlerinden bunlardan nasıl yararlanılabileceğine kadar merak edilen tüm soruları araştırdı.

Türkiye'deki çeşitli kamu hizmetlerine www.turkiye.gov.tr adresinden veya cep telefonlarından elektronik ortamda ulaşmalarını sağlayan "e-Devlet Kapısı", Türk vatandaşlarına çok kapsamlı sanal hizmet imkanı sunuyor. Berlin Büyükelçiliği'nin yaptığı açıklamaya göre, bugünden itibaren Almanya'daki Türk konsolosluklarından da ücretsiz olarak temin edilebilecek elektronik şifre ile yurtdışında yaşayan Türkler de e-Devlet Kapısı'nun sunduğu hizmetlerden yararlanabilecek.

1- e-Devlet Kapısı nedir?

e-Devlet Kapısı, tüm kamu hizmetlerine tek bir noktadan erişim imkanı sağlayan bir internet sitesidir. Kapı’nın amacı kamu hizmetlerini vatandaşlara, işletmelere, kamu kurumlarına bilgi ve iletişim teknolojileriyle etkin ve verimli bir şekilde sunmaktır.

e-Devlet Kapısı, kamu hizmetleri konusunda bilgilendirme amaçlı, ve sayfaları, entegre elektronik hizmetler, kurumlar listesi ve güncel duyurular gibi kısımlardan oluşmaktadır. Bu sayede kullanıcılar ihtiyaçları doğrultusundaki bilgi ve hizmetlere kolaylıkla erişebileceklerdir.

2- Entegre Elektronik Hizmet nedir?

Entegre elektronik hizmet, kamu kurumlarının verdiği elektronik hizmetlerden e-Devlet Kapısı'nda entegre edilmiş ve tek bir kimlik doğrulamasıyla erişilebilen hizmetlerdir.

3- Vatandaşlar e-Devlet Kapısı'nı nasıl kullanabilirler?

e-Devlet Kapısı üzerinden iki türlü hizmet tipine erişim mümkündür. Bilgilendirme amacıyla sunulan içeriklere erişim için www.turkiye.gov.tr adresini yazıp sayfayı görüntülemeniz yeterli olacaktır.

Entegre elektronik hizmet ise e-Devlet Kapısı üzerinden sunulan elektronik kamu hizmetleridir. Kişisel bilgilere erişim veya kimlik doğrulama gerektiren entegre elektronik hizmetlere erişim için şifre, e-imza veya mobil imza gibi kimlik doğrulama araçlarına ihtiyaç duyulmaktadır. Tek bir kimlik doğrulaması (şifre, e-imza, mobil imza vb.) ile pek çok entegre elektronik hizmetlere aynı adresten alabilirsiniz.

Ayrıca, e-Devlet Kapısı üzerinden alınacak bazı elektronik hizmetler için (vergi, harç vs. gibi) ödeme yapılması gerektiğinde ödeme birimi hizmeti sayesinde bu ödeme işlemleri de güvenli bir ortamda e-Devlet Kapısı üzerinden yapılabilmektedir.

4- E-Devlet Kapısı'ndan ne tür hizmetler verilmektedir?

e-Devlet Kapısı üzerinden vatandaşlara verilen hizmetler genel olarak şöyle gruplandırılabilir:

Bilgilendirme hizmetleri, entegre elektronik hizmetler, ödeme işlemleri, kurum ve kuruluşlara kısa yollar, güncel bilgiler ve duyurular, kurumlardan vatandaşlara mesajlar.

Bunun yanı sıra kamu kurumları arasında bilgi ve belgelerin paylaşımı e-Devlet Kapısı tarafından sunulan hizmetler ile sağlanmaktadır.

5- E-Devlet Kapısı'nın getirdiği kolaylıklar nelerdir?

e-Devlet Kapısı; elektronik ortamdan sunulan kamu hizmetlerine tek bir internet sitesi üzerinden erişim imkanı sunmaktadır. Bizzat kamu kurum ve kuruluşlarınca sağlanan kamu hizmetleri ile ilgili doğru ve güncel bilgilere ulaşma imkanı sağlamaktadır.

Kamu kurumları arasında bilgi ve belgelerin paylaşımı e-Devlet Kapısı tarafından sunulan hizmetler ile de sağlanabilmektedir. e-Devlet Kapısı'nda tek bir kimlik doğrulaması sayesinde birçok hizmete ikinci bir kimlik doğrulamasına gerek duyulmadan erişilebilmektedir.

e-Devlet Kapısı üzerinden alınacak bazı elektronik hizmetler için (vergi, harç vb.) ödeme yapılması gerektiğinde ödeme birimi hizmeti sayesinde bu işlem Kapı üzerinden kolayca yapılabilmektedir.

e-Devlet Kapısı'nın amacı, tek bir adres üzerinden ve şifre, elektronik imza, mobil imza gibi kimlik doğrulama sistemleri ile güvenli bir şekilde kamu hizmetlerinin vatandaşlarımıza sunulmasıdır. e-Devlet Kapısı üzerinden sunulan elektronik hizmetlerde vatandaşlarımızca özel şifre, elektronik imza ve mobil elektronik imza gibi kimlik doğrulama araçları kullanıldığından, kişisel bilgiler e-Devlet Kapısı üzerinden sadece ilgili vatandaşlarımıza sunulmaktadır

e-Devlet Kapısının en büyük faydası kredi kartında olduğu gibi kimlik ibrazıyla sadece ilgili kişiye elden teslim edilen şifre ya da varsa e-imza ve mobil imza gibi kimlik doğrulama araçları kullanılarak elektronik hizmetlere erişim sağlanmasıdır. Bu yönüyle e-Devlet Kapısı sağlamış olduğu altyapıyla birçok başka ülke tarafından da örnek alınan bir yapıdadır.

6- E-Devlet Kapısı'ndan engelli vatandaşlar da yararlanabilecek mi?

e-Devlet Kapısı, özürlü vatandaşların da kolayca kullanabilmesini sağlayacak tasarım özelliklerine sahiptir. Kapı tasarımında ve geliştirilen elektronik hizmetlerde özürlü vatandaşların da hizmetlere kolaylıkla erişimi göz önünde bulundurulmaktadır.

7- Elektronik hizmetlerden faydalanmak için ücret ödeyecek miyim?

Elektronik hizmetler (e-hizmetler) için kamu kurumları tarafından herhangi bir vergi, resim ve harç ödenmesi öngörülmemişse, e-Devlet Kapısı üzerinden alınacak e-hizmetler için ekstra bir ücret ödemeniz gerekmemektedir.

8- Şifreyi nereden alabilirim?

Şifreyi, şahsen başvuru ile, üzerinde T.C. Kimlik numaranızın bulunduğu kimliğinizi ibraz ederek Türkiye’de PTT Merkez Müdürlüklerinden 1 TL karşılığında, yurtdışında Başkonsolosluklarımızdan da 1 Mart 2011 tarihinden itibaren ücretsiz temin edebilirsiniz. Şahsen başvuru uygulaması, kişinin yerinize başka bir kişinin şifre alıp adına işlem yapmasının önüne geçilmesini amaçlıyor.

Şifre ile giriş yaptıktan sonra şifrenizi değiştirmeniz istenir, bu durumda Başkonsolosluktan aldığınız şifreyi girmeniz ve ardından da kendinizin belirleyeceği ve belli kriterlerden oluşan (şifre değişikliği sayfasında açıklanan) yeni şifrenizi girmeniz istenir. Bu işlemleri tamamladıktan sonra yeni şifreniz ile sisteme giriş yapabilirsiniz. Şifreyle ilgili ekranda bulunan uyarıları lütfen dikkatlice okuyunuz.

9- Şifremi nasıl kullanacağım?

Elektronik hizmetlere erişebilmek için TC Kimlik numaranız ve Başkonsolosluktan almış olduğunuz şifre ile sisteme giriş yapmanız gerekmektedir. e-İmza gerektiren hizmetleri kullanabilmek için e-İmza edinilmesi hizmete bağlı olarak ayrıca gerekebilir.

10- e-şifrenin dışında hangi yollarla E-Devlet Kapısı hizmetlerinden yararlanabilirik?

e-Devlet Kapısı'nda yer alan kişiye ait özel bilgilere ulaşmak için e-şifresinin dışında, şu yollarla söz konusu siteye giriş yapılabilir:

MOBİL İMZA: Cep telefonu ve GSM SIM kart kullanılarak 5070 sayılı Elektronik İmza Kanunu ve ilgili yasal mevzuata uygun olarak ıslak imza niteliğinde güvenli bir biçimde elektronik imza işlemi yapılmasına imkan sağlayan uygulamadır. Mobil imza aboneliği üç aşamadan oluşur. Ön başvuru, başvuru ve aktivasyon. Bu hizmeti sunan Turkcell ya da Avea’ya başvurarak ayrıntılı bilgi alabilir ve başvuru yaparak bir mobil imza edinilebilir.

E-devlet Kapısında mobil imza kullanımı için e-Devlet Kapısı’nca herhangi bir ücret talep edilmezken, GSM operatörleri tarafından bir ücretlendirme mevcuttur.

ELEKTRONİK İMZA: Elektronik imza, elektronik ortamda bulunan bir belgeye eklenerek imzalayanın kim olduğunu belirlemeye yarayan veridir. 5070 Sayılı Kanun uyarınca e-imza, ıslak imza ile eşdeğerdedir. E-imza sertifikası dağıtmaya yetkilendirilmiş kuruluşlar tarafından dağıtılan sertifikalar kullanılarak imzalama işlemi yapılır. Elektronik imza, Bilgi Teknolojileri ve İletişim Kurumu tarafından onaylı Elektronik Sertifika Hizmet Sağlayıcılar tarafından sunulmaktadır. Bu firmaların listesi ve diğer bilgilere Bilgi Teknolojileri ve letiim Kurumu adresinden ulaşabilir.

Elektronik imzanızı çalıştırabilmeniz için öncelikle kart sürücü yazılımını kurmanız gerekiyor. Bu yazılım elektronik imza ile beraber gönderilen CD veya diğer medyalar içerisinde bulunabilir veya e-imzanızı aldığınız firmanın internet sitesinden edinilebilir. Bilgisayarınıza kurulan program ile elektronik sertifikanıza giriş gerçekleştirebiliyorsanız sertifikanız kullanıma hazırdır.

T.C. KİMLİK KARTI: Bu kart, yakın gelecekte kanuni olarak nüfus cüzdanın yerine geçerek, vatandaşlık kartı olarak kullanılacak. T.C. Kimlik Kartı, yapılan pilot uygulama kapsamında, Bolu ilinde ikamet eden vatandaşlarımıza verilmektedir. T.C. Kimlik Kartı ile giriş yapabilmek için iki yöntem bulunuyor.

- Standart Kart Okuyucu ile giriş: T.C Kimlik Kartı ve PIN ile giriş yapabilirsiniz. Bilgisayarınızda standart kart okuyucunun sürücüsü ve AKİS sürücüsü kurulu olmalı.

- Kart Erişim Cihazı ile giriş: Sahip olduğunuz bir KEC ile www.turkiye.gov.tr'nin belirleyeceği politika ile giriş yapabilirsiniz. Giriş, ilk etapta Kart, PIN ve Parmak İzi üçlüsü kullanılarak yapılıyor. Bu yöntem standart kart okuyucuya göre çok daha güvenli bir giriş yöntemidir. Bilgisayarınızda KEC Sürücüsü ve OYA kurulu olmalı.

Hürriyet
 
F

Fırtına

Guest
e-Devlet Çileye Dönüştü.!

Halkın kamu hizmetlerinden daha etkin bir şekilde yararlanmasını sağlamak için uygulamaya konulan e-Devlet uygulaması mağduriyete yol açıyor. Şifresini unutanların adeta cezalandırıldığını ifade eden Tüketiciler Birliği Genel Başkanı Nazım Kaya, bu hizmetler için devletin halktan para talep etmemesi gerektiğini ifade etti.

2010 yılının kasım ayında başlatılan e-Devlet uygulaması halk için kolaylık sağlayacağına çileye dönüştü. Kişiye özel e-devlet şifreleri 1 TL karşılığında PTT şubelerinden alınıyor. Ancak PTT'den şifre almak o kadar kolay değil, birçok PTT şubesinin kapısında 'e-Devlet şifresi kalmadı' ya da 'e-Devlet şifresi tükendi' yazılarıyla karşılaşmak mümkün. Şifreyi alanların çilesi şifre aldıktan sonra da bitmiyor. Şifresini unutan ya da doğru olmasına rağmen sisteme giremeyen birçok kişi, tekrar PTT'ye başvurmak zorunda kalıyor. Tekrar şifre almanın bedeli ise 10 TL. Bu duruma tepki gösterenler, tüketici derneklerini de arayarak sorunun çözülmesi için yardım talep ediyor.

e-Devlet TÜKENMEMELİ

e-devletle ilgili tüketicilerden kendilerine şikayet için bir çok başvuru yapıldığını belirten Tüketiciler Birliği Genel Başkanı Nazım Kaya, "Biz de bunun için yetkili mercilerden insanların sıkıntılarının giderilmesi için talepte bulunduk. İnsanlar, birçok işlem için e-devlete mecbur bırakılırken uygulamada birçok sıkıntıyla karşılaşılaşılıyor e-Devlet şifresine veren PTT'lerde sürekli 'e Devlet şifresi tükendi' diye yazı asılıyor. Aslında burada kinayeli bir ifade var. Yani şifre değil e-devletin kendisi tükendi. Devletin insanlara bu hizmeti altın tepsi içinde sunup 'Buyrun efendim e-Devlet şifrenizi kullanımınıza sunuyoruz' demesi gerekiyor. Devletin hizmet anlayışının böyle olması gerekiyor. Vatandaş her seferinde şifre almaya gittiğinde 'e-Devlet tükendi' yazısını görmesi üzücü bir durumdur. e-Devlet tükenmemeli" diye konuştu.

SORUNLAR ÇÖZÜLMELİ

Engelli ve okuma yazma bilmeyen insanlar e-Devlet şifresi almaya çalışırken karşılarına birçok sorun çıkarılmasının doğru olmadığını belirten Kaya, "Bu aşamada insanların okuma yazma bilmemesi sanki vatandaşlığını engelleyen bir uygulama oluyor. Kamu hizmetlerinden yararlanmada okuma yazma şartı yoktur. Her Türkiye vatandaşı kamu hizmetlerinden eşit şeklide yararlanır. 65 yaşına gelmiş bir vatandaşın okuma yazma kursuna gidip okuma yazma öğrenmesini bekleyemeyiz. Engellilerle ilgili devletin alması gereken ciddi tedbirler var. Anayasaya engelliler için pozitif ayrımcılık hükmü konmasına rağmen engelli insanlara engel çıkarılması aslında engellilerin kendilerine engel olmadığı ama kamunun engelli insanlara ciddi engellemeler oluşturduğunu göstermektedir" şeklinde konuştu.

e-DEVLET İÇİN ÜCRET TALEP EDİLMEMELİ

e-Devlet şifresini alıp sisteme giriş yapamayan birçok insan var. Bu konuda kendilerine birçok başvuru yapıldığını ifade eden Kaya, "Şifresini yanlış girip tekrar almak isteyen veya doğru girmesine rağmen sisteme giriş yapamayanlar, yeni şifre almak için PTT'ye gidiyor. Bunun için PTT'de onlardan 10 TL para istiyor. Bu gün tüketicilerden e-Devlet şifresi için kırtasiye masrafları gerekçe gösterilerek 1 TL masraf alınıyor. e-Devlet şifre uygulaması madem kamuda mecburi hale getirildi, devletin bunu sübvanse edip insanlardan ücret talep etmemesi gerekiyor" ifadelerini kullandı.

DEVLET BİR ŞEYİ UNUTUNCA CEZALANDIRABİLİYOR MU?

İnsanlar şifresini unuttuğunda cezalandırılmamalı. Vatandaşlar devlet bir şeyi unutunca cezalandırabiliyor mu? Diye soran Kaya şöyle konuştu; "Sanki vatandaş potansiyel suçlu ilan edilip 'vay efendim gel buraya sen misin şifreni kaybeden' diye cezalandırılıyor. Bankacılık ve buna benzer işlemlerde insanlar şifresini unutunca rahat bir şekilde alıyorlar. Kimse, vay efendim şifreni unuttun 10 TL para demiyor. Bu durum sosyal devlet ilkesine aykırı olmakla beraber kamu hizmetlerine olan talebi engelleyen bir uygulamadır, bu durumun ortadan kaldırılması gerekiyor. Başbakanlığın bu noktada acil olarak bir çözüm üretmesi lazım"


İLKHA
 

gülümse_hayata

Üye
Üye
Katılım
Kas 9, 2010
Mesajlar
16,299
Tepkime Puanı
15
Puanları
0
Yaş
49
Türkiye e-devlet konusunda ne kadar başarılı

Kırşehir Ahi Evran Üniversitesi İşletme Bölümü Başkanı Yrd. Doç. Dr Kürşad Zorlu yaptığı ilginç araştırmada, Türkiye'nin E-Devlet performansını ölçülerek, organizasyonel boyutta tespitler ileri sürdü.

Kırşehir Ahi Evran Üniversitesi İşletme Bölümü Başkanı Yrd. Doç. Dr Kürşad Zorlu, İHA muhabirine yaptığı açıklamada, en yeterli performans ve en iyi organizasyon yapısının, sırasıyla TUBİTAK, Sanayi Bakanlığı ve İçişleri Bakanlığı tarafından sağlanan hizmetlerde öne çıktığını söyleyerek, "Öğrenme becerisi en iyi kurum ise TUBİTAK. Vatandaşların ise yüzde 38'i E-Devlet'in ne olduğundan habersiz ve yüzde 68'i'nin E-Devlet ana kapısını kullanmadığı öne sürülüyor. E-Devlet çalışmalarına 1998 yılında başlayan

Türk kamu sektöründe, kuruluştan bugüne verilen hizmet sayısı ve niteliği bakımından olumlu bir değişim gözlenmekle birlikte ulaşılan düzeyin tespitine yönelik güncel araştırmalar bulunmuyor" dedi.

Bu amaçla ilk kez kendisi tarafından Türkiye'nin E-Devlet performansının ölçülerek, organizasyonel boyutta tespitlerini ileri süren Kırşehir Ahi Evran Üniversitesi İşletme Bölümü Başkanı Yrd. Doç. Dr Kürşad Zorlu, "Tayland'da düzenlenen Bilgi Yönetimi Kongresinde (ICICKM-2011) yayınlanan araştırma sonuçları Türkiye'nin E-Devlet sürecine ışık tutacak sonuçlar ortaya koyduğu bildirdi.

Zorlu, Türkiye'de kamu kurumlarının vatandaşlara, işletmelere ve yine devlet kurumlarına sunulan hizmetlerin toplandığı elektronik bilgi bankası niteliği taşıyan E-Devlet ana kapısının 2008 yılından bu yana faaliyet gösterdiğini hatırlatarak, "E-Devlet ana kapısından halen 28 kamu kurum ve kuruluşunca, 250'nin üzerinde hizmet veriliyor. Bu hizmetlerin yüzde 53'ü Başbakanlık, İçişleri, Milli Savunma, Sanayi ve Ticaret, Çalışma ve Sosyal Güvenlik Bakanlıkları veya bunlara bağlı kurum ve kuruluşlarca

sunuluyor. Türkiye'de E-Devlet kapısından faydalanan ve hizmet alan kişi sayısı 7.1 milyona ulaşıyor" şeklinde konuştu.

Yrd.Doç.Dr. Kürşad Zorlu tarafından gerçekleştirilen araştırma E-Devlet ana kapısında hizmet veren 28 kamu kurum ve kuruluşunda görevli teknik personel üzerinde gerçekleştiriliyor. Araştırmanın analizinde de yine ilk kez Yapay Sinir Ağları (Artificial Neural Network) yöntemi kullanılıyor. Araştırmada ilgili kurum ve kuruluşlarının E-Devlet performansları, organizasyon yapıları, birey, grup ve organizasyon düzeyinde öğrenebilme becerileri birlikte irdeleniyor. Bu kapsamda E-Devlet performansı "son derece

yetersiz", "yetersiz", "orta derecede yeterli", "yeterli" ve "son derece yeterli" ölçütleriyle sınıflandırılıyor. Elde edilen sonuçlara göre Türkiye'de E-Devlet ana kapısında hizmet veren kurum ve kuruluşların organizasyon yapıları, öğrenme süreçleri ve buna bağlı olarak E-Devlet performansları ortalamanın 3 ve biraz üzerinde ve "yeterli" nitelendirmesi yapılabilecek düzeyde gerçekleşiyor. Bu ortalamanın bileşenlerine bakıldığında "yönetim ve insan kaynakları" ile "kurumsal alt yapı ve teknoloji"

boyutlarının yüksek, "işlevsellik" boyutunun daha düşük olduğu görülüyor. Özellikle bilgi ve belgelerin sisteme aktarılma hızı, yeni hizmetlerin başlatılma sıklığı ve diğer kuruluşlarla iletişim başarısı vasat bir performans düzeyinde seyrediyor.

En yeterli performans ve en iyi organizasyon yapısı sırasıyla TUBİTAK, Sanayi Bakanlığı ve İçişleri Bakanlığı tarafından sağlanan hizmetlerde öne çıkıyor. Öğrenme becerisi en iyi kurum ise TUBİTAK. Vatandaşların ise yüzde 38'i E-Devlet'in ne olduğundan habersiz ve yüzde 68'i'nin E-Devlet ana kapısını kullanmadığı öne sürülüyor.

Yrd.Doç.Dr. Kürşad Zorlu araştırmadan elde edilen sonuçlara ilişkin görüşlerini şu şekilde ifade ediyor. "Bu sonuçlar elbette kötü değil. Türkiye kısa sürece önemli mesafe almış gibi görülüyor. Burada geçmişe dönük mukayese yapmak zor, zira benim araştırmam konunun bu yönüyle ilgili yapılmış ilk çalışma. Bu çalışmada hipotezler oluşturulurken çoğunlukla yabancı literatürden yararlanıldı. E-Devlet konusunda çok başarılı ülkelerin kurum ve kuruluşların organizasyon yapılarına ve öğrenme becerilerine büyük

önem verdiği görülüyor. Zaten araştırma sonuçları da bunu doğruluyor. Organizasyon yapısı en ideal ölçütlere kavuşturulsa bile öğrenme düzeylerinin yetersiz olması, organizasyon yapısının beklenilen etkisini göstermemesiyle sonuçlanıyor. Dolayısıyla Türkiye'nin E-Devlet performansının "iyi" denilebilecek bir düzeyde bulunmakla birlikte yapısal, işlevsel ve personel düzeyinde yeniliklere uyum sağlanması gerekiyor. Vatandaşların ise pek çoğu ya uygulamadan ya da teknoloji kullanımı sebebiyle sistemden

yararlanamıyor. Örneğin üniversite öğrencilerinin önemli bölümünün E-Devleti kullanmadığını söyleyebiliriz" dedi.

Araştırma sonuçlarının E-Devlet ile ilgili çalışmalara katkı sağlanacağı umuluyor.

İhlas Haber Ajansı
 

gülümse_hayata

Üye
Üye
Katılım
Kas 9, 2010
Mesajlar
16,299
Tepkime Puanı
15
Puanları
0
Yaş
49
Yerel yönetimlerde e-devlet uygulamaları yaygınlaşıyor

Türkiye'de belediyeler ile il özel idarelerinde e-devlet uygulamalarının yaygınlaştığı belirlendi.

Mahalli İdareler Genel Müdürlüğü, il özel idareleri ile belediyelerin e-devlet uygulamalarıyla ilgili anket çalışması yaptı. Ankette, 2 bin 666 belediye ve 81 il özel idaresi katıldı. Ankete katılan belediye nüfusu 60 milyon 643 bin 114 olarak belirlendi. Ankette, e-devlet uygulamaları kapsamında verilen hizmetlere ilişkin belediyelere 43, il özel idarelere de 26 soru yöneltildi.

''Belediye/il özel idareye ait web siteniz var mı'' sorusuna, katılımcıların yüzde 97'si ''evet'', yüzde 3'ü ise ''hayır'' yanıtını verdi. Bu soruya, ''evet'' yanıtı veren belediyelerin nüfusu 59 milyon 92 bin, ''hayır'' yanıtı veren belediyelerin nüfusunun ise 1 milyon 551 bin 112 olduğu görülüyor. 2 bin 666 belediyeden bin 981'i web sitesinin olduğunu, 685 belediye ise henüz web sitesi sahibi olmadıklarını bildirirken, 81 il özel idaresinin tamamında web sitesinin bulunduğu tespit edildi.

Bölge bazında değerlendirildiğinde, web sitesi bulunan yerel yönetim sayısı Akdeniz Bölgesinde 288, Doğu Anadolu Bölgesi 198, Ege Bölgesinde 410, Güneydoğu Anadolu Bölgesinde 118, İç Anadolu Bölgesinde 432, Karadeniz Bölgesinde 383 ve Marmara Bölgesinde de 233 olduğu görülüyor.

''Belediyede/il özel idarede katılımcılığı arttırıcı işlemler web sitenizden sunuluyor mu'' sorusuna da ankete katılan belediyeler nüfus bazında değerlendirildiğinde, katılımcıların yüzde 87'si ''evet'' yanıtını vererek, katılımcılığı arttırıcı işlemlerden birini web sitesinde sunduklarını belirtti.

''Belediyede/il özel idarede istek ve şikayet başvuruları elektronik olarak sisteme kabul edilip ilgili birime iletilerek takibi yapılmakta mıdır'' sorusunun da yöneltildiği ankette, belediyelerden bin 246'sında, il özel idarelerden 76'sında istek ve şikayet başvurularının elektronik olarak sisteme kabul edildiği ve ilgili birime iletilerek takibinin yapıldığı, bin 420 belediye ile 5 il özel idaresinde ise bu işlemin yapılmadığı anlaşıldı.

''Resimli istek ve şikayetler belediyeye/il özel idareye internet ortamında ulaştırılabilmekte midir'' sorusuna ise ankete katılan belediyelerden 985'i ve il özel idarelerden 57'sinin ''evet'', bin 680 belediye ve 24 il özel idaresinde ise bu işlemin internet ortamında yapılmadığı yönünde yanıt verdiği ortaya çıktı.

''Belediyeye/il özel idareye elektronik olarak yapılan başvurunun; safhası, sonucu ve yargı yolunu gösterme yolları elektronik olarak yapılıyor mu'' sorusuna da ankete katılan belediyelerden 417, il özel idarelerinden 49 tanesi ''evet'' derken, 2 bin 249 belediye ile 32 il özel idaresi ise ''hayır'' yanıtını verdi.

Ankette, belediyelere, vatandaşların internet üzerinden hangi sorgulama işlemlerini yapabildiğine ilişkin soru da soruldu. Web sitelerinde, istek ve şikayet takibi sorgulamasının yapıldığı belediye sayısı bin 115, randevu talep takib sorgulamasına yer veren belediye sayısı 227, çöp toplama saati sorgulamasının yapıldığı belediye sayısı 247 olarak belirlenirken, çevre temizlik vergileri bin 550, inşaat maliyet bedeli 923, arsa rayiç bedeli bin 474, sicil arama için bin 467 belediyenin web sitesinde sorgulama yapılabildiği tespit edildi.

''Biriminizce aşağıdaki vergi türlerinden hangilerinin borç sorgulaması internet ortamında yapılabilmektedir'' şeklindeki soruyu da yanıtlayan belediyelerin 324'ü ilan reklam, 235'i eğlence vergisi, 433'ü emlak vergisi, 408'i de çevre temizlik vergisi borcunu internet ortamında sorgulama imkanı sunduğu belirlendi.

Anket sonuçlarına göre, ayrıca belediyelerin mobil imzayı, il özel idarelerin ise daha çok elektronik imzayı kullanıldığı gözlendi.

-e-devlet uygulamalarıyla gelen tasarruf-

Ankette, ''belediyede/il özel idarede e-devlet uygulamaları ve bilişim teknolojilerinin kullanılması sonucunda elde edilen yıllık tasarrufu ölçmeye yönelik bir etki analizi çalışması yapıldıysa tasarruf miktarı yıllık ne kadardır'' şeklinde soru da soruldu. Ankete katılan toplam 2 bin 666 belediyeden 2 bin 545 belediye, bu soruya ''böyle bir çalışma yapılmamıştır'' diye yanıt verirken, 121 belediye ise çeşitli oranlar verdi. 81 il özel idaresinden Kütahya İl Özel İdaresi'nin 35 bin lira, Samsun İl Özel İdaresi'nin 70 bin dolar, Yozgat İl Özel İdaresi'nin ise 50 bin lira tasarruf sağladıklarını bildirdi.

Anket sonuçlarının değerlendirildiği raporda, Türkiye'de yoğun olarak hizmet veren ve halkın en çok başvurduğu kurumlardan olan yerel yönetimlerin artık hizmet alanlarını genişletmek, verimliliği arttırmak, hizmet kalitesini yükseltmek amacıyla bilgi teknolojisine yatırım yaptığı belirtildi.

e-Devlet uygulamalarının sadece yönetim mekanizmasını değiştirmekle kalmadığı, çevrenin korunmasını da sağladığı ifade edilen raporda, bu sistemler sayesinde, bilgisayar aracılığı ile vergi borçlarını öğrenebildiği, hatta ödemelerin internet üzerinden yapılabildiği, kişilerin veya kurumların belediyeye yapmış olduğu müracaatların sonuçlarını yine internet ortamında takip edilebildiğine dikkat çekildi.

Vatandaşların bazı bilgileri elektronik ortamda alabilme özgürlüğü dolayısıyla, çalışanların da yoğunluğunun azaldığı, hem çalışanlar, hem de vatandaşlar açısından, yapılacak işlemler bazında zaman, emek ve bütçe tasarrufu sağlandığı vurgulandı.

Anadolu Ajansı
 

mito

Üye
Üye
Katılım
Nis 14, 2012
Mesajlar
1
Tepkime Puanı
0
Puanları
0
bu şifre engellilere verilmiyor arkadaşlar resmen deli oldum neymiş imzam garipmiş neymiş okuma yazmam varmıymış çıldırdım resmen hay ben böyle ülkenin... resmen engelliye öl diyorlar engelli kafalı insanlar bunları şikayet etsem kesin ordaki kendini engelsiz sanan görevlide bana bahane bulur yazıklar olsun büyle ülkeye ve kendini normal sanan engelli kafalılara
 
Tekerlekli Sandalye
Üst