E-İmza Aktif Edilme İşlemleri

Sağlık Teknikeri

Üye
Üye
Katılım
Haz 8, 2010
Mesajlar
1,022
Tepkime Puanı
23
Puanları
38
Elektronik ortamlarda ki dokümanların imzalanmasında kullanılan, elektronik işlemlerde gönderilen bilgilerin gönderim esnasında değişmeyeceğini, gönderenlere ait olduğunu, inkar edilemeyeceğini gösteren veri e-imza olarak adlandırılır. 5070 sayılı Elektronik İmza Kanunu’na göre e-imza başka elektronik verilere mantıksal ilişkisi olan, kimlik doğrulaması amacıyla kullanılan verilerdir. Islak imzayla aynı hukuki geçerliliği vardır. E imza elektronik işlemlerde ki bilgilerin değiştirilemez ve inkar edilemez olduğunu göstermektedir. Böylelikle kişilerin kimlik bilgilerinin doğruluğu da kısa süreli işlemlerle kanıtlanmış olacaktır. Gerçek kişi adına oluşturulan e-imza kurum adına oluşturulmamaktadır. Kurumlarda çalışan gerçek kişiler adına elektronik imza oluşturulabilmektedir.



E-İmza Aktivasyonu İşlemleri



İnternet dünyasında güvenilirliği ve gizliliği sağlayan e-imza uygulamaları ülkemizde de sıklıkla tercih edilmektedir. E-imza aktivasyonu ve kurulumları işlemlerinde yapılması gereken kullanılan e-imza cihazının kullanımı hakkında bilgi edinmek olacaktır. Aktivasyon işlemleri için öncelikle hizmet sağlayıcının hesabına erişmek gerekecektir. İndirip çalıştıracağınız uygulamalarla aktivasyon işlemlerini tamamlayabilirsiniz. Bunun için bilgisayarınızda Java programının kurulu olması gerekir. E-yıldız e-tuğra firmasının uygulamalarını yerine getirmekte olup bilgisayarınızda e-tuğra yüklü değilse yüklemeniz gerekir. E-imza cihazı bilgisayara takılarak kontrol et butonundan işlemlere devam edilmelidir. Sistemlerde kayıtlı olan telefona doğrulama kodu gönderilecektir. Güvenlik sorusu belirlenmesi ardından cevap sisteme kaydedilmelidir. Şifre belirlenerek onayla kısmına tıklanmalıdır.



E-İmza Kullanmanın Avantajları Nelerdir?



Kargo masrafları ve kağıt gibi masraflardan tasarruf sağlamaya imkan vermektedir. İnternet bağlantısı, bilgisayarlar kullanılarak e imza kurulduğunda imzalama işlemleri de mekan ve zamandan bağımsız şekilde gerçekleşebilir. Kamu uygulamaları ve özel sektör e-imza ile tamamlanabilen işlemler bireylerin zamandan tasarruf etmesini sağlamaktadır. E imza alınırken başvuru aşamasında online başvuru formunun doldurulması gerekir. Kurum veya kimlik kontrolleri için 1, 2 veya 3 senelik paketlerden birini seçmek gerekmektedir. Havale veya kredi kartıyla satın alınan e-imza paketlerinin ödemeleri gerçekleştirilmektedir. E-imza hemen satın alınarak işlemler kolaylaştırılmaktadır.



Güvenilir E-İmza



Ücretsiz teknik destek imkanı sunulan e-imza ülkemizin her yerinde kurulum imkanına sahiptir. Ülkemizin elektronik sertifika hizmet sağlayıcısı nitelikli sertifikaları sağlamaktadır. Sertifikaların yenilenme hızı da kısa sürmektedir. Elektronik imza sayesinde imzalanmış verilerin kimlerce imzalandığı, güvenilirliği, bütünlüğü de kontrol edilmiş olmaktadır. E-imzaların aktif edilme işlemleri de hizmet sağlayıcı firma tarafından kısa sürede gerçekleşmektedir. Başka elektronik verilere eklenen, elektronik verilerle mantıksal bağlantısı olan, kimlik doğrulaması için kullanılan elektronik verileri tanımlamaktadır. Elektronik imzalar bilgilerin üçüncü tarafın erişimine kapalı ortamlarda, gönderici tarafın gönderdiği orijinal şekliyle tarafların kimliği doğrulanarak iletildiğini araçlar ve elektronik makinelerle garanti etmektedir. Karakter, harf, sembollerden oluşmaktadır. Noter aracılığıyla da başvuru yapılmaktadır. Form doldurulup çıktı alınması ardından istenen belgeler noter tarafınca onaylanmaktadır. Onaylanmış belgeler ve formla beraber ödeme belgesi taraflara gönderilerek sertifika alma süreci başlatılmaktadır. Sertifikalar kanunda belirtildiği üzere ıslak imzayla aynı hukuki sonuçlar elde edilmesini sağlamaktadır. Elektronik imza kullanım alanı bakımından da geniş yelpazeye sahiptir. Bunun yanı sıra hizmet sağlayıcılarla üretilerek kuryeyle teslimi gerçekleşmektedir.



Elektronik İmza Başvurusu Nasıl Yapılır?



İnternet ortamında başvuru yapmak üzere istenen belgelerle e imza hizmet sağlayıcılara başvuru yapıldığı zaman bireysel veya kurumsal amaçla başvuru yapılabilir. İnternet ortamında doldurulacak form başvuru formu niteliğine sahiptir. Bilgilerin doğruluğu da sonraki süreçlerin işlemesi bakımından önem arz eder. Kurumsal başvurular için gereken belgeler şu şekildedir:

-İmza sirküsü fotokopisi,

-Başvuru formu,

-Taahhütname,

-Ödeme belgesi,

-Kimlik fotokopisi,

-Ticaret sicil gazete fotokopisi



Bireysel başvurularda istenilen belgeler ise ödeme belgesi, kimlik fotokopisinin aslı, başvuru formu, taahhütname olmaktadır.
 
Tekerlekli Sandalye
Üst