E-imza Kullanım Alanları ve Özellikleri

Sağlık Teknikeri

Üye
Üye
Katılım
Haz 8, 2010
Mesajlar
1,022
Tepkime Puanı
23
Puanları
38
E-imza kullanım alanları ve özellikleri günümüzde internet üzerinden birçok işlem hızlı ve kolay bir şekilde yapılabildiği için oldukça fazla sayıdadır. E-imzanızı aldıktan sonra kullanabileceğiniz alanlar şunlardır:

  • Sosyal güvenlik uygulamaları
  • Vergi ödemeleri
  • İnternet bankacılığı
  • E-sözleşme
  • Sağlık uygulamaları
  • Kurumlar arası iletişim
  • Pasaport, sınav başvuruları
  • Sigorta işlemleri
  • İnternet alışverişleri
Elektronik imza sayesinde internette gerçekleştirdiğiniz işlemlerde üçüncü şahıslar yolsuzluk yapamaz ve bilgilerinizi kötü amaçla kullanamazlar. E-imza ile bir sözleşme imzaladığınızda ıslak imza gibi hukuken geçerli olur ve bağlayıcıdır.

Hukuken geçerli oluşu 5070 sayılı kanunla yasalaşmıştır. Elektronik imza sayesinde bir belgede imzası olan kişinin kimliği doğrulanmış ve teyit edilmiş olur.

E-imza Fiyatları



E-imza almak için Bilgi Teknolojileri ve İletişim Kurumu tarafından onaylı elektronik sağlayıcıları kullanırsınız. E-imza firmaları ile çalışırken kurumdan onaylı olmaları önemlidir. Elektronik sağlayıcının fiyat politikasına göre fiyatlar değişiklik gösterir.

Elektronik imzayı 1 yıl, 2 yıl ya da 3 yıl süreyle kullanabilirsiniz. Hangi sürede kullanmayı tercih ettiğinize göre de fiyatlar değişir. E-imza sembol, karakter ve harflerden oluşur. Bu semboller bir bütün olarak seri numarasını verir.

Kimliğinizi doğrulayacak olan bu sayısal verilerdir. Elle attığınız imzanın sayısal karşılığı elektronik imzadır diyebiliriz. Elektronik imza imzaladığınız belgeye göre değişebilir. Evlilik veya veraset gibi şahit gerektiren durumlarda ya da gayrimenkul alıp satmak istediğinizde e-imza kullanamazsınız.

E-imza Fiyatları En Ucuz



E-imza satın alırken Bilgi Teknolojileri ve İletişim Kurumu tarafından onaylı olan elektronik sağlayıcılar arasında fiyat araştırması yapabilirsiniz. Sizin için en uygun bütçeli olanı seçerek satın alma işlemini gerçekleştirirsiniz. E-imza giriş için öncelikle imzayla beraber satın aldığınız yazılımı bilgisayarınıza kurmanız gerekir.

Yazılım size CD ile gelebilir ya da medya araçlarını yükleme için kullanabilirsiniz. Yazılımı yükledikten sonra giriş ekranı açılır ve gerekli bilgileri doldurup PIN kodunuzu aldığınızda giriş işlemini gerçekleştirebilirsiniz.

Elektronik imza kullanıldığında senet sayılır ve sizden onay alınmadıkça iptal edilemez ve inkar edilemez. Her durumda aksi durum kanıtlanmadıkça delil sayılır. Verilerinizin bütünlüğünü ve güvenliğini sağlayan unsurdur.

E-imza Geçerlilik Süresi Öğrenme



E-imzanızı ilk kez satın alacağınız zaman elektronik sağlayıcıdan kaç yıl süreyle kullanmak istediğinize göre işlem yaparsınız. 1 yıl, 2 yıl ya da 3 yıl için kullanma süresi satın alabilirsiniz. Süre bittiğinde dilerseniz güncelleme yapabilirsiniz. E-imza güncelleme süre bittikten sonra yeniden kullanmaya başlamanızı sağlar.

Elektronik imza sayesinde internet ortamında kimliğiniz doğrulanır. Veri bütünlüğünüz sağlanır ve sizden habersiz kimse verilerinizi silemez, değiştiremez ya da veri ekleyemez. Bireysel e-imza başvurusu yapmak için öncelikle nüfus kağıdınız gerekir. Başvuru formu ve Nitelikli Elektronik Sertifika taahhütnamesi gereken diğer belgelerdir. Kısaca NES denilen bu belgeyi yine Bilişim Teknolojileri ve İletişim Kurumu web sitesinden alırsınız.

E-imza ile Giriş



E-imzanızı internet üzerinden KPSS, YKS gibi tüm sınavlara başvuru yapmak için kullanabilirsiniz. Vergi ödemelerinizi vergi dairesine gitmeden yapabilirsiniz. E-imza özellikleri firmalar için de sözleşme aşamasında güvenliği sağlar.

İki taraf sözleşme yapacağı zaman elektronik imza attığınızda ıslak imzanız gibi hukuken geçerli olur. Sözleşme iptal edilmek istenirse iki tarafın da onayı gerekir. Onay olmadan sözleşme üzerinde değişiklik yapılamaz ve sözleşmede hiçbir madde değiştirilemez.

Kurumsal e-imza kullanmak için öncelikle nüfus cüzdanınız olmalıdır. Faaliyet belgesi, imza sirküleri, başvuru formu ve NES belgeleri diğer gerekli belgelerdir. Başvuru formlarını elektronik sağlayıcının adresinden alırsınız. Belgeler eksiksiz ve bilgiler doğru olduğunda işlemler hızlı gerçekleşir.
 
Tekerlekli Sandalye
Üst