Engelli abonelerin ÖİV'si Vodafone'dan!

Mobil iletişim teknolojilerinin olanaklarını tüm Türkiye için erişilebilir kılarak

abonelerinin yaşam kalitesini artırmayı hedefleyen Vodafone, bu vizyonun engelli bireylere yönelik kanadında önemli bir adım atarak, Türkiye'de "engelsiz iletişim"in önünü açan çözümlerini hizmete sundu.

3 Aralık Dünya Engelliler Günü'nde, sektöründe bir "ilk"e imza atarak engelliler için %25 Özel İletişim Vergisi'ni üstlenen Vodafone Türkiye, tanıtımını gerçekleştirdiği engelli dostu telefonu Vodafone 155 ve metni sese dönüştüren Nuance Talks uygulamasıyla da farklı engel gruplarından abonelerinin iletişim ihtiyaçlarını özgürce karşılamaları için öncü bir adım attı.

03 Aralık 2012 - Türkiye Vodafone Vakfı aracılığıyla hayata geçirdiği Düşler Akademisi çatısı altında engelli bireyleri toplumla bütünleştirmek, üretkenliklerini artırarak ekonomiye kazandırmak için çalışan Vodafone Türkiye, bu kez de onların iletişimdeki engellerini kaldırmak üzere sektörde öncü bir adım attı.

Vodafone Türkiye, 3 Aralık Dünya Engelliler Günü'nde, Türkiye nüfusunun %12'sini oluşturan engelli bireylerin iletişim ihtiyaçlarını karşılayacak ve yaşamlarını kolaylaştıracak yenilikçi iletişim çözümlerini Düşler Akademisi'nin Ataşehir'de bulunan binasında gerçekleşen basın toplantısıyla tanıttı. Vodafone, engelli abonelerinin ses ve veriyi kapsayan tüm iletişim ihtiyaçlarını özgürce karşılaması amacıyla sektöründe bir "ilk"e imza atarak, tarifelerdeki aylık sabit ücretin %25 Özel İletişim Vergisi'ni (ÖİV) engelli aboneleri için üstlendi. Engelli bireylerin ihtiyacına yönelik özellikler barındıran, standart cep telefonlarına oranla daha büyük olan ve üzerinde engellilerin ihtiyaç duyduğu zaman güvenlikleri için kullanabileceği "acil durum" butonu bulunan Vodafone 155'i sunan Vodafone, cep telefonu ekranındaki yazıları sesli okuma özelliğine sahip Nuance Talks yazılımını ise, görme engelli aboneleri için hiçbir ücret ödemeden erişilebilir kılıyor.

Serpil Timuray: "Engellilere yönelik sosyal yatırımlarımızı, mobil iletişim alanında sunduğumuz çözümlerimizle bir adım ileri taşıyoruz"

Vodafone Türkiye İcra Kurulu Başkanı Serpil Timuray, konuyla ilgili yaptığı açıklamada, Dünya Engelliler Günü'nde, Türkiye'deki milyonlarca engelli bireyin iletişim alanında karşılaştığı engelleri ortadan kaldırmak üzere çalıştıklarını söyledi. Timuray, şöyle konuştu:

"Vodafone Türkiye olarak, temel faaliyet alanımız gereği, öncü teknolojileri ülkemizin hizmetine sunarak insanları birbirine bağlarken, sosyal ve ekonomik hayata eşit katılım sağlayamayan bireyleri de topluma kazandırmak üzere çalışıyoruz. Türkiye nüfusunun yüzde 12'sini oluşturan ve sosyal yaşamda en temel haklarından diğer bireylerle eşit şekilde faydalanamayan engelli vatandaşlar, bu bağlamda bizim için önemli bir odak noktasını oluşturuyor.

2008 yılında engelli vatandaşlarımızı toplumla bütünleştirmek hedefiyle hayata geçirdiğimiz Düşler Akademisi çatısı altında, yaşamlarında büyük açılımlar yaratacağına inandığımız sanat gibi güçlü bir aracı kullanarak, öncelikle kendi potansiyellerinin farkına varmalarını sağladık. Ardından onları topluma ve ekonomiye kazandırdık. Daha da önemlisi, Düşler Akademisi'nden mezun olan 1.720 gencimiz ve onlarca başarı hikâyesiyle, engelliler için başka bir hayatın mümkün olabileceğini gösterdik.

Şimdi ise yaşamlarında büyük farklar yaratacağına inandığımız bir başka aracı, mobil iletişim teknolojilerini ve bu alandaki bilgi birikimimizi bu vatandaşlarımızın hayatını kolaylaştırmak üzere seferber ediyoruz. Bugüne kadar Düşler Akademisi çatısı altında engelli bireylerin toplumla bütünleşmesine yönelik gerçekleştirdiğimiz sosyal yatırımları, mobil iletişim alanında sunduğumuz ihtiyaç odaklı yenilikçi çözümlerimizle bir adım ileri taşımanın mutluluğunu yaşıyoruz."

Engelli abonelerin ÖİV'si Vodafone'dan

Vodafone Türkiye, engelli abonelerinin ses ve veriyi kapsayan tüm iletişim ihtiyaçlarını özgürce karşılaması amacıyla sektöründe bir "ilk"e imza atarak, kullandıkları aylık sabit ücretli tarifelerdeki %25 ÖİV'yi engelli aboneleri için üstlendi.

Böylelikle Türkiye'de pek çok alanda vergi indiriminden yararlanan, ancak telekomünikasyon sektöründe halen hiçbir vergi ayrıcalığı bulunmayan binlerce engelli vatandaş, Vodafone farkıyla yakınlarıyla diledikleri gibi iletişim kurma, sosyal hayata daha çok bağlanma fırsatına kavuştu. Vodafone'un ÖİV avantajından yararlanmak isteyen engelli abonelerin, devlet hastanelerinden verilen sağlık kurulu raporu veya Başbakanlık Özürlüler İdaresi Özürlü Kimlik Kartı ile Vodafone Cep Merkezleri'ne başvurmaları yeterli oluyor.

Vodafone 155 iletişimde engelleri kaldırıyor

Standart cihazlara oranla daha büyük tasarlanmış tuşlarıyla hayatı kolaylaştıran Vodafone 155'in güçlü hoparlörleri ise engelli bireylere, gelen aramaları işitme cihazı taksalar dahi rahatlıkla duyma, konuşmalarını herhangi bir sıkıntı yaşamadan gerçekleştirme kolaylığı sağlıyor.

Diğer yandan cihazın üzerindeki Acil Durum butonuna tercih ettikleri bir numarayı tanımlayan kullanıcılar, olası bir acil durumda yakınları ya da ilgili kurumlar ile hiçbir engele takılmadan iletişim kurabiliyorlar. Engelliler haricinde yaşlı ve bakıma muhtaç bireyler için de kullanım kolaylığı sunan Vodafone 155, acil durum butonuna basılması halinde yüksek sesle çalarak, engelli ya da yaşlı bireylerin yakınındaki diğer insanları da uyarıyor.

Nuance Talks, Vodafone farkıyla görme engellilerin hizmetinde

Vodafone Türkiye, görme engelliler için hayati önem taşıyan, cep telefonu ekranındaki yazıları sesli okuma özelliğine sahip Nuance Talks yazılımını, görme engelli aboneleri için hiçbir ücret ödemeden erişilebilir kılıyor. Engelleri Aşan Mini ve Engelleri Aşan Midi tarifelerindeki Vodafone abonelerinin 24 ay taahhütle, herhangi bir ücret ödemeden sahip olabilecekleri Nuance Talks yazılımından, Vodafone'un diğer tarifelerinde bulunan engelli aboneler ise yine 24 ay taahhütle, ayda sadece 4 TL karşılığında faydalanabiliyorlar. Kampanyaya Vodafone Cep Merkezleri'nden taahhütname imzalayarak katılan engelli aboneler, yazılımı kullanabilmek için gerekli lisans kodu ve yazılımı kısa mesaj ile kendilerine iletilen web adresinden indirerek, belirtilen adımları takip etmek suretiyle yazılımın kurulumunu gerçekleştirebiliyorlar.

Vodafone'dan "Engelleri Aşan" servisler

Vodafone, "Engelleri Aşan" yeni ürün ve hizmetlerinin yanında, farklı engelli gruplarının ihtiyaçlarına özel tasarlanmış "Sesli Bilgilendir", "İşitme Anons" ve "Neredeyim" servisleri ile de bu bireylerin yaşamına değer katıyor.

"Sesli Bilgilendir" Servisi ile Vodafone, görme engelli müşterilerine kullandıkları tarife veya hizmetlerle ilgili bildirimleri sesli mesajla duyuruyor. Bu servise üye olan müşteriler, kullandıkları tarife veya hizmetlerle ilgili değişiklikleri, fatura kesim dönemindeki bilgilendirmeleri ve tarife veya paketlerindeki kullanımları %80 ve %100'e ulaştığında yapılan duyuruları sesli mesaj ile alabiliyorlar.

Vodafone'un işitme engelli müşterilerinin hayatını kolaylaştıran "İşitme Anons" Servisi, bu bireylerin aranmaları durumunda karşı tarafa "Aradığınız Kişi İşitme Engellidir" anonsu ile bilgilendirme sunuyor ve onları alternatif iletişim yollarına (SMS-MMS) yönlendiriyor.

"Neredeyim" Servisi ise görme engelli müşterilerin herhangi bir noktada bulundukları konumu dinlemelerini ve konumları hakkında bilgilendirilmelerini sağlıyor. Servisi kullanmak isteyen aboneler, Türkiye'nin her yerinden 7016'yı arayarak konum bilgilerini dinleyebiliyorlar.

"Engelleri Aşan" Tarifeler

Vodafone'un görme engelli ve işitme engelli bireyler için özel olarak çıkardığı "Engelleri Aşan Mini" ve "Engelleri Aşan Midi" tarifeleri, avantajlı fiyatları ile birlikte engelli vatandaşlarımızın iletişim ihtiyaçlarını kolaylıkla karşılamalarını sağlıyor. Engelli vatandaşlarımız, "Engelleri Aşan Mini" tarifesinde aylık sadece 10 TL karşılığında Vodafonelular'a 20.000 SMS atabiliyor iken, "Engelleri Aşan Midi" tarifesinde ise aylık sadece 20 TL karşılığında Vodafonelular'la 20.000 dakika konuşabiliyorlar.
 
Geri
Üst