Engelli sürücü katılımcılarla yürütülen araştırma

anilbakir

Üye
Üye
Katılım
Kas 12, 2015
Mesajlar
3
Tepkime Puanı
0
Puanları
0
Merhaba,
Orta Doğu Teknik Üniversitesi (ODTÜ)'de yürütülen bir çalışma kapsamında FİZİKSEL ENGELLİ SÜRÜCÜlerin, aşağıdaki linkte yer alan anketi doldurması çalışma açısından çok kıymetlidir. Engelli sürücüleri anlamak, tanımak ve trafikte engelli sürücülere yönelik tutumu belirleyerek engelsiz trafik ortamlarına zemin hazırlamak çalışmanın temel amaçlarıdır. Çevrenizde bulunan engelli sürücülere ulaşabilmek açısından anketi paylaşırsanız çok seviniriz.
ANKET LİNKİ: https://metupsych.asia.qualtrics.com/jfe/form/SV_6xnZGBJiN8SNvo1

NOT: Anketi yarım bırakmak durumunda kalmanız halinde, 10 gün içinde ilk giriş yaptığınız bilgisayardan (IP'nin aynı olması gerektiği için) tekrar linke tıklayarak devam edebilirsiniz.
 

Halil Yılmaz

Admin
Yönetici
Katılım
May 19, 2010
Mesajlar
14,484
Tepkime Puanı
189
Puanları
63
Yaş
50
Merhaba,
Bu anketi kim hazırladı bilmiyorum ama hayatımda gördüğüm anlaşılması en zor ve en uzun anketlerden biriydi. Soruların anlaşılması zor, benzer sorular çok fazla ve anket gereğinden fazla uzun tutulmuş. Bu arada anketi yanıtladım.
 

Gazoz Agacı

Moderatör
Moderatör
Katılım
Nis 23, 2012
Mesajlar
9,302
Tepkime Puanı
64
Puanları
48
Yaş
54
Merhaba,

Anketi yanıtlamadım yarım bıraktım düşünün ki ben hayatımda ilk defa bir anketi tamamlayamayacak derecede bunaldım. Böyle bir anketin sorularından yola çıkarak bizlere faydası olacağını da düşünmüyorum. Engellilerin her şeye seve seve evet diyerek atlamayacaklarını birileri öğrenmeli artık!

Üzgünüm ama bizlerinde zamanı engelsizler kadar değerli ve ben zamanımı çok daha verimli geçirmek istiyorum.

Daha anlaşılır, daha uygun, daha kısa ve daha itinayla hazırlanmış anketler düzenlenmesi dileklerimle...
 

anilbakir

Üye
Üye
Katılım
Kas 12, 2015
Mesajlar
3
Tepkime Puanı
0
Puanları
0
Merhaba,

Öncelikle çalışmamızla ilgili geri bildiriminiz için teşekkür ederiz. Çalışmaya dahil edilen çoğu değişken ve ölçek ilgili dünya yazınında
kullanılmış çok temel değişken ve ölçeklerdir. Bu ölçeklerin çoğu, defalarca, çeşitli sürücü gruplarıyla (genç sürücüler, yaşlı sürücüler, profesyonel sürücüler gibi) ve farklı ülkelerde çalışılmış, psikometrik özellikleri yeterli bulunmuş, trafikteki hem negatif (ihlal yapma, kazaya karışma, ceza alma gibi) hem de pozitif (pozitif sürücü davranışı sergileme, güvenli sürücülük eğilimi gibi) değişkenlerle ilişkileri kanıtlanmıştır. Bugüne kadar bu çalışmamıza dahil edilen anketlerin kullanıldığı çalışmalarda bazı katılımcılar sizin de belirttiğiniz gibi anketleri uzun ve bu sebeple takibi zor bulduklarını belirtmişlerdir. Buna rağmen birçok araştırmacı geçerlikleri güvenirlikleri sebebiyle bu anketleri kullanmaya devam etmiş ve istikrarlı sonuçlar almıştır. Bizim de anketlerin bazılarını uzunluklarının farkında olarak çalışmaya dahil etmemizin sebebimiz budur.
Trafik ortamlarında her sürücü grubunun özelliklerini anlamak, uzun vadede daha güvenli bir trafik ortamı oluşturmak için çok önemlidir.
Daha önce sürücülükte insan faktörleri açısından hiç çalışılmamış olan engelli sürücüler grubunun sağlayacağı bilgiler bu açıdan kritik önem taşımaktadır. Bu çalışmanın ön aşamasında engelli sürücülerle mülakatlar yapılmış ve geliştirilen ölçek maddelerine bu mülakat sonuçları yansıtılmış olsa da, sizlerin de desteğiyle geniş bir katılımcı grubundan anket yoluyla daha ayrıntılı bilgiler toplanması engelli sürücülüğü anlamamız açısından oldukça önemli ve gereklidir.
Sizlerin de araştırmamıza katılarak trafik ortamını tüm yol kullanıcı grupları için daha güvenli hale getirme çabamıza katkıda bulunmanızı umuyoruz.
Yorumunuzdan anketimizin ilerideki çalışma ve uygulamalara katkısı, anlaşılırlığı ve uygunluğu konusunda bazı soru işaretleriniz olduğunu anlıyorum. Bu konulardaki sorularınızı bize daha ayrıntılı ileterek sizi daha ayrıntılı bilgilendirebilmemizi sağlarsanız çok memnun oluruz. Talep etmeniz durumunda sizlere kullandığımız ölçeklerin dünya yazınında çeşitli sürücü gruplarında kullanım örneklerini, sonuçlarını ve bu sonuçların trafik ortamlarını tüm yol kullanıcıları için daha güvenli hale getirmek amacıyla ne şekillerde kullanıldığını ve kullanılabileceğini gösteren akademik yayınlar sunabiliriz.
Bizim için engelli-engelsiz her bireyin zamanı ve emeği çok kıymetlidir. Çalışmamıza katılmamayı tercih ettiğiniz halde bize görüşlerinizi bildirerek zaman ayırdığınız ve emek harcadığınız için tekrar teşekkür ederiz.
 
M

matagun19

Guest
Anketinize katılıp yardımcı olmak istedim ama valla çok sıkıcı bir anket.Çok çok uzun ve bence gereksiz sorular var.23 Yıllık H sınıfı ehliyet sahibiyim.Sorular arasında engelsiz sürücüler sorulması bana tuhaf geldi.Örneğin Engelli otoparkında engelli araca yakın parketmeyi riskli görmek.Ben kendim engelliyim engelli otoparkı kullanıyorum.Bu soru engelli bir sürücüye sorulabilecek en saçma soru bence.Ya da trafikte engelli plakalı araca yakın seyiretmek riskli.Bu soru engelli sürücü için gülünç değilmi?Hele bir de konu başlığı Engelli sürücü katılımcılarla yürütülen araştırmaBence bazı sorular engellilerin sinir katsayılarına zirve yaptırıp kızgınlıklarını ölçmek gibi olmuş :)
 

anilbakir

Üye
Üye
Katılım
Kas 12, 2015
Mesajlar
3
Tepkime Puanı
0
Puanları
0
Merhaba,
Zaman ayırıp çalışmamızla ilgili geri bildirim verdiğiniz için teşekkür ederiz. Çalışmamızda tuhaf bulduğunuz sorular sürücü davranış ve tutumlarını inceleyen önceki çalışmalar ve engelli sürücülerle yaptığımız mülakatlar göz önüne alındığında çalışmanın amacına uygun sorulardır. Bunu size şekilde açıklayabiliriz: Araştırmalara gore trafikte çeşitli sürücü grupları kendi grup üyeleriyle ilgili hem pozitif hem negatif değerlendirme yapabilmektedir. Örneğin, kadın sürücüler arasından diğer kadın sürücülerle aynı ortamda araç kullanmayı güvenli bulmayanlar vardır (tabii ki güvenli bulanlar da vardır). Genç sürücülerin bazıları kendilerinin güvenli araç kullandığını belirtirken diğer genç sürücülerin güvensiz araç kullandığını söyleyebilir (söylemeyebilir de). Bu bakış açısıyla engelli bir sürücünün de başka bir engelli sürücüyle trafikte etkileşim içinde olmaktan rahatsızlık duyma ihtimali vardır (hiç rahatsızlık duymayabilir de); veya engelli sürücüleri belli davranışlarda (örn. Park etme) az veya çok beceri sahibi olarak değerlendirme ihtimali vardır. Engelli sürüclükle ilgili böyle bir bulgu daha onceki araştırmalardan elde edilemediği için bunun olup olmadığını ancak sizin bahsettiğiniz soru tipleriyle öğrenebiliriz, bu sebeple bu sorular çalışmaya dahil edilmiştir.
Bu çalışmaya ‘engelli sürücülerle yürütülen’ bir çalışma dememizin sebebi sizin elinize ulaşan anketin engelli sürücüler tarafından dolduruluyor olmasıdır. Çalışmamızın ‘engelsiz sürücülerle yürütülen’ bir ayağı daha vardır. Yani sorular, hem engelli hem de engelsiz sürücülerden engelli sürücülükle ilgili bilgi alabilmek amacıyla iki farklı örnekleme de yöneltilmektedir.
Çalışmamızın herhangi bir katılımcıda kızgınlık veya sinir yaratması en son isteyeceğimiz şeylerdendir. Tüm anketlerimiz sizlere ulaştırılmadan once katılımcılarda rahatsızlık oluşturmayacak nitelikte oldukları konusunda etik onay almıştır. Talep etmeniz durumunda çalışmamızla ilgili daha ayrıntılı sorularınız ve görüşleriniz hakkında sizinle birebir görüşmekten, merak ettiğiniz konular hakkında ayrıntılı bilgiler vermekten mutluluk duyarız. Çalışmamızı tamamladağınız için ve yorum yaparak katkıda bulunduğunuz için tekrar teşekkür ederiz. @matagun19
 

cihan_307

Üye
Üye
Katılım
Eki 22, 2017
Mesajlar
2
Tepkime Puanı
0
Puanları
0
Yaş
31
Merhaba,
Bu anketi kim hazırladı bilmiyorum ama hayatımda gördüğüm anlaşılması en zor ve en uzun anketlerden biriydi. Soruların anlaşılması zor, benzer sorular çok fazla ve anket gereğinden fazla uzun tutulmuş. Bu arada anketi yanıtladım.
Mrb size bir sorum ola c akti

GT-I9060 cihazımdan Engelliler.Gen.Tr mobil uygulama ile gönderildi
 
Tekerlekli Sandalye
Üst