Engellilerin banka çilesi bitiyor

Halil Yılmaz

Admin
Yönetici
Katılım
May 19, 2010
Mesajlar
14,524
Tepkime Puanı
196
Puanları
63
Yaş
50
İşitme, görme ya da ortopedik engellilerin bankacılık hizmetlerinde yaşadıkları sıkıntılar sona erecek. Özürlüler İdaresi Başkanlığı, Türkiye Bankalar Birliği ile engellilik alanında çalışan sivil toplum kuruluşlarının işbirliğiyle bankalar, bankamatiklerle telefon ve internet bankacılığı hizmetleri engellilere uygun hale getirilecek.Özürlüler İdaresi Başkanlığı, Türkiye Bankalar Birliği ve sivil toplum kuruluşları, engellilerin bankacılık hizmetlerinden yararlanabilmesi için gerekli düzenleme ve ihtiyaçları tespit etmek üzere bir çalışma başlattı. Türkiye genelindeki tüm banka, bankamatik, telefon ve internet bankacılığıyla ilgili düzenlemeler gerçekleştirmeyi öngören çalışmayla bir bankanın kapısından içeri girildiği andan itibaren engelliler için ne gerekiyorsa yapılması hedefleniyor.

Engelliler için bankacılık hizmetlerinin kalitesini artıracak projede, görme engellilerin internetten şifre alabilmesi, işlemlerini en hızlı şekilde gerçekleştirebilmesi, bankamatiklerden sesli olarak yönlendirilebilmesi, bankalarda ''rehber iz yollar''la erişim kolaylığı gibi düzenlemeler yer alıyor. Bankamatik işlemlerinin bağımsız yapılabilmesi için bankamatiklere kulaklık takılması da, görme engelliler için yapılacak düzenlemeler arasında bulunuyor.

Çalışma kapsamında işitme engellilerin de bankacılık hizmetlerinden yararlanabilmesi için birtakım düzenlemeler yapılacak. Buna göre, işitme engellilerin telefon bankacılığından, yanında başka birine ihtiyaç duymadan işlemlerini yapabilmesini içeren programların bankaların telefon bankacılığı hizmetleri arasına alınması planlanıyor. Ayrıca duymayanların çağrı merkezlerinden nasıl yararlanabileceği konusu da araştırılarak, projeye dahil edilmeye çalışılıyor.

-KISA BOYLULAR İÇİN BANKAMATİKLERE PORTATİF BASAMAK-

Para çekmek ya da bankacılık hizmetlerini yapabilmek için belli bir uzunluk standardı bulunmayan bankamatiklerden yararlanmada çeşitli zorluklar yaşayan kısa boylu ya da tekerlekli sandalye kullanan insanlar da çalışma kapsamına alındı. Bankamatik uzanmada sıkıntılar yaşayanların işlemlerini diğer insanlar kadar rahat yapabilmeleri için portatif, açılıp kapanabilen basamaklar yapılması öngörülüyor.

Çalışmanın tamamlanmasının ardından Türkiye Bankalar Birliği, engel grupları için bankamatiklerin nasıl düzenlenebileceği konusunda hazırlanan rehber niteliğindeki dokümanları, Türkiye genelindeki tüm bankalara gönderecek.

-''ÖZÜRLÜLERİN YOLLARINDAKİ ENGELLER KALKIYOR''-

Konuyla ilgili AA muhabirine açıklamalarda bulunan Devlet Bakanı Selma Aliye Kavaf, engellilerin kendi kendilerine yetebilmeleri, belirli bir bilgi ve kültür düzeyine ulaşabilmeleri, meslek edinip üretken hale gelebilmeleri ve çevreyle sağlıklı ilişkiler kurarak toplumsal hayata tam katılım sağlayabilmelerinin temel hedefleri olduğunu belirtti. Bu kapsamda evde, okulda, işte, bankada, kurumlarda, kaldırımda yürürken, oy kullanırken kısaca toplumsal hayatın her anında engellilerin yaşamanı kolaylaştırmak için çalışmalarını büyük bir kararlılıkla sürdürdüklerini söyledi.

Bankacılık hizmetlerinden engellilerin de en rahat ve sorunsuz şekilde yararlanmasını sağlamaya yönelik bu çalışmanın da engellilerin yaşadıkları sıkıntıları bir nebze olsun çözmeyi amaçladığını belirten Kavaf, ''Adım adım özürlülerin yollarındaki engeller kalkıyor'' dedi.

''Engellilik ve ulaşılabilirlik'' konusunda yeterli bilginin olmaması ve işe nereden başlanacağının bilinmemesinin engellilerin fiziki ulaşımını kolaylaştıracak düzenlemelerin hayata geçirilmesindeki yetersizliğe neden olduğuna işaret eden Kavaf, ulaşılabilirlik hizmetlerinin yerine getirilmesiyle engellilerin de sosyal hayata sağlıklı insanlar gibi katılabileceğini, böylece engelliliğe yönelik farkındalığın da artırılabileceğini vurguladı.

Engellilerin ulaşabilirliğiyle ilgili olarak Özürlüler İdaresi Başkanlığı, İçişleri Bakanlığı Mahalli İdareler Genel Müdürlüğü ve Türkiye Belediyeler Birliği arasında bir işbirliği protokolü imzalandığını hatırlatan Kavaf, hem protokolle hem de bankalara ilişkin düzenlemelerle engellilerin tüm fiziki alanlardan yararlanmasını sağlayan düzenlemelerin hayata geçmeye başladığını ifade etti.

Kanuni düzenlemelerle halkın kullanımına açık her türlü yapının, sosyo-kültürel alanların ve toplu taşıma hizmetlerinin 2012 yılı Temmuz ayına kadar tamamlanması gerektiğine dikkati çeken Kavaf, ''Bu doğrultuda yoğun biçimde sürdürdüğümüz çok yönlü ve çok taraflı çalışmalarla gerek yerel yönetimlerde ve gerekse kamu kurumlarında farkındalığın artarak, önümüzdeki sürecin daha verimli değerlendirileceğine ve engellilerin ulaşılabilirliği konusunda önemli yol kat edeceğimize inanıyorum. Bu vesileyle bir kez daha ilgili tüm kuruluşları bu konuda daha hassas olmaya ve aktif planlamalar yapmaya davet ediyorum'' diye konuştu.
 
F

Fırtına

Guest
Engellilerin Banka Çilesi Bitiyor

İşitme, Görme ya da Ortopedik Engellilerin Bankacılık Hizmetlerinde Yaşadıkları Sıkıntılar Sona Erecek.

Özürlüler İdaresi Başkanlığı, Türkiye Bankalar Birliği ile engellilik alanında çalışan sivil toplum kuruluşlarının işbirliğiyle bankalar, bankamatiklerle telefon ve internet bankacılığı hizmetleri engellilere uygun hale getirilecek.

Özürlüler İdaresi Başkanlığı, Türkiye Bankalar Birliği ve sivil toplum kuruluşları, engellilerin bankacılık hizmetlerinden yararlanabilmesi için gerekli düzenleme ve ihtiyaçları tespit etmek üzere bir çalışma başlattı. Türkiye genelindeki tüm bANKA, bankamatik, telefon ve internet bankacılığıyla ilgili düzenlemeler gerçekleştirmeyi öngören çalışmayla bir bankanın kapısından içeri girildiği andan itibaren engelliler için ne gerekiyorsa yapılması hedefleniyor.

Engelliler için bankacılık hizmetlerinin kalitesini artıracak projede, görme engellilerin internetten şifre alabilmesi, işlemlerini en hızlı şekilde gerçekleştirebilmesi, bankamatiklerden sesli olarak yönlendirilebilmesi, bankalarda "rehber iz yollar"la erişim kolaylığı gibi düzenlemeler yer alıyor. Bankamatik işlemlerinin bağımsız yapılabilmesi için bankamatiklere kulaklık takılması da, görme engelliler için yapılacak düzenlemeler arasında bulunuyor.

Çalışma kapsamında işitme engellilerin de bankacılık hizmetlerinden yararlanabilmesi için birtakım düzenlemeler yapılacak. Buna göre, işitme engellilerin telefon bankacılığından, yanında başka birine ihtiyaç duymadan işlemlerini yapabilmesini içeren programların bankaların telefon bankacılığı hizmetleri arasına alınması planlanıyor. Ayrıca duymayanların çağrı merkezlerinden nasıl yararlanabileceği konusu da araştırılarak, projeye dahil edilmeye çalışılıyor.

-KISA BOYLULAR İÇİN BANKAMATİKLERE PORTATİF BASAMAK-

Para çekmek ya da bankacılık hizmetlerini yapabilmek için belli bir uzunluk standardı bulunmayan bankamatiklerden yararlanmada çeşitli zorluklar yaşayan kısa boylu ya da tekerlekli sandalye kullanan insanlar da çalışma kapsamına alındı. Bankamatik uzanmada sıkıntılar yaşayanların işlemlerini diğer insanlar kadar rahat yapabilmeleri için portatif, açılıp kapanabilen basamaklar yapılması öngörülüyor.

Çalışmanın tamamlanmasının ardından Türkiye Bankalar Birliği, engel grupları için bankamatiklerin nasıl düzenlenebileceği konusunda hazırlanan rehber niteliğindeki dokümanları, Türkiye genelindeki tüm bankalara gönderecek.
 

gülümse_hayata

Üye
Üye
Katılım
Kas 9, 2010
Mesajlar
16,299
Tepkime Puanı
15
Puanları
0
Yaş
49
Temassız bankamatik!Engelli kullanıcılar için özel iletişim sistemleri

633038_detay.jpg


Fujitsu ve İspanyol "la Caixa" bankası dünyada bir ilke imza atarak "temassız" teknoloji kullanan bankamatiği hizmete soktu

Fujitsu ve İspanyol "la Caixa" bankası dünyada bir ilke imza atarak "temassız" teknoloji kullanan bankamatiği hizmete soktu. Tasarımı Fujitsu tarafından yapılan makineler sayesinde Avrupa'nın lider bankası "la Caixa"nın 10 milyonu aşkın müşterisi, rutin finansal işlemlerini hızlı ve kolay bir şekilde gerçekleştiriyor. "la Caixa" kartlarını dünyada 10,34 milyonun üzerinde kişi kullanıyor.

Bankamatik işlemlerini hızlandırmak ve kolaylaştırmak için tasarlanan bu yenilik sayesinde "la Caixa" kurumsal hizmetlerde "temassız" teknolojiyi kullanan ilk finansal kuruluş oldu. Bu durum bankanın yenilikçi teknolojiler ile müşterilerine sunduğu hizmetleri geliştirmeye olan bağlılığını gösteriyor.

"Temassız" teknolojiyi kullanan makinelerde kartın bankamatiğe takılmasına gerek kalmıyor.. "Temassız teknolojili bankamatikler, Yakın Alan İletişim özelliği olan cep telefonları gibi bu teknolojiyi kullanan diğer tüm cihazlara uygun şekilde tasarlanıyor.

"la Caixa" ve Fujitsu'nun yeni "temassız" bankamatikleri müşteri hizmetlerinin inovasyon yoluyla geliştirilmesinde yeni bir adımı temsil ediyor. 8.000'in üzerinde bankamatiği bulunan "la Caixa", İspanya'nın en geniş, Avrupa'nın da ikinci en geniş nakit makinesi ağına sahip bankası olma özelliğini taşıyor.

Kullanıcı dostu arayüze sahip yeni "la Caixa" bankamatik modeli, kullanım ve erişilebilirlik alanındaki en son teknolojiyi de beraberinde getiriyor. Bankamatikler biri işlemler, diğeri ise operasyonel ve ticari destek olmak üzere ikiz ekranlar üzerinden hizmet veriyor.

Engelli kullanıcılar için özel iletişim sistemleri
Hizmetlerin erişilebilirliğini optimize eden "la Caixa" bankamatiklerinde görme engelliler için ses tanıma yazılımı yer alıyor. Görme zorluğu çeken kişiler içinse ekranlardaki yazı büyüklüğü ayarlanabiliyor. Duyma konusunda problem yaşayan müşteriler de işaret dili kullanan videolardan yararlanabiliyor. Banka, bilgi ve bilişim teknolojilerine erişim konusundaki çalışmalarıyla engellilere destek olan ONCE Vakfı tarafından Discapnet Ödülü'ne layık görülmüş.


Fujitsu 30 yılı aşkın deneyimi ile İspanya pazarında
İspanya'da 30 yılı aşkın deneyimi bulunan Fujitsu, finansal kurumlar için yenilikçi çözümler sunmaya devam ediyor. Fujitsu, teknoloji alanında operasyonel sinerjinin yaratılması konusunda ideal bir iş ortağı olarak dikkat çekiyor. Bilgi ve Bilişim Teknolojileri alanındaki lider firmalar arasında yer alan Fujitsu, entegrasyon süreçlerini gereken zaman planı içinde tamamlayarak, projelerin başarılı olmasını sağlıyor.

Avrupa'nın en geniş "temassız" alışveriş ağı la Caixa'nın
Fujitsu'nun yenilikçi çözümlerinden yararlanan "la Caixa", Avrupa'daki en geniş 'temassız' alışveriş sistem ağına sahip şirket olarak öne çıkıyor. Müşterilerin 'temassız' teknolojiyi kullanarak alışveriş yapmaları da mümkün oluyor. 'Temassız' sistemi koruyan CaixaProtect, kart kullanıcılarını dolandırıcılığa karşı güvence altına alıyor.

haberturk
 
Tekerlekli Sandalye
Üst