Sivas Aile ve Sosyal Politikalar İl Müdürü Zafer Yıldırım, engelliler için verilen evde bakım maaşının kesilmemesi için adres değişikliği yapıldığı an bilgi verilmesi gerektiğini söyledi.
Zafer Yıldırım, son günlerde dikkati çeken bir duruma vurgu yaparak, evde bakım maaşlarında adres değişikliğine mutlaka dikkat etmek gerektiğini bildirdi. Evde bakım maaşının bağlanması için 3 kriter bulunduğunu kaydeden Yıldırım, "Engellinin, Aile ve Sosyal Politikalar İl Müdürlüğü'ne müracaat ettiği andan itibaren, sağlık kurulu raporunun yüzde 50 ve üzeri ağır özürlü bölümünün 'evet' olarak işaretleniş olması, kişi başına düşen gelirin asgari ücretin üçte ikisinden yani 466 TL'den düşük olması, 3. kriterin ise Aile ve Sosyal Politikalar İl Müdürlüğü'nden aileyi ziyaret edecek olan heyetin yerinde inceleme yapması ve o aileyle ilgili bakım maaşı bağlanıp bağlanmayacağına dair karar vermesi gerekir." dedi.
Yıldırım, 3 madde doğrultusunda evde bakım maaşını bağladıklarını, engellilere daha mutlu ve huzurlu ortamları hazırlamaya çalıştıklarını dile getirdi.
"ADRES DEĞİŞİKLİĞİ MUTLAKA BİLDİRİLMELİ"
Evde bakım maaşı bağladıkları vatandaşlarla sözleşme imzaladıklarını, ilgili sözleşmede geçen ifadede, 'Engellinin adresi değiştiği zaman 15 gün içinde Aile ve Sosyal Politikalar İl Müdürlüğü'ne adresinin değiştiğine dair bilgileri bildirmesi gerekiyor.' şeklinde yazdığına işaret eden Yıldırım, şöyle devam etti: "Yönetim Bilişim Sistemi (YBS) üzerinden bakım maaşlarını ödüyoruz ve Nüfus Müdürlüğü ile koordineli çalışıyoruz. Adresler sistemimize otomatik olarak düşüyor. Eski adresi yeni adrese nakledemediğimizden dolayı da bakım maaşlarını kesmek zorunda kalıyoruz. Engellilerin mağdur olmaması ve sıkıntı yaşamamaları için adres değişikliliğini yaptıkları andan itibaren 15 gün içerisinde il müdürlüğüne mutlaka bir dilekçeyle başvurmaları, nüfustan alacakları 'aile toplum kağıdı'nı bize teslim etmeleri gerekiyor. Bu şekilde maaşı kesilmemiş olacaktır."
Zafer Yıldırım, son günlerde dikkati çeken bir duruma vurgu yaparak, evde bakım maaşlarında adres değişikliğine mutlaka dikkat etmek gerektiğini bildirdi. Evde bakım maaşının bağlanması için 3 kriter bulunduğunu kaydeden Yıldırım, "Engellinin, Aile ve Sosyal Politikalar İl Müdürlüğü'ne müracaat ettiği andan itibaren, sağlık kurulu raporunun yüzde 50 ve üzeri ağır özürlü bölümünün 'evet' olarak işaretleniş olması, kişi başına düşen gelirin asgari ücretin üçte ikisinden yani 466 TL'den düşük olması, 3. kriterin ise Aile ve Sosyal Politikalar İl Müdürlüğü'nden aileyi ziyaret edecek olan heyetin yerinde inceleme yapması ve o aileyle ilgili bakım maaşı bağlanıp bağlanmayacağına dair karar vermesi gerekir." dedi.
Yıldırım, 3 madde doğrultusunda evde bakım maaşını bağladıklarını, engellilere daha mutlu ve huzurlu ortamları hazırlamaya çalıştıklarını dile getirdi.
"ADRES DEĞİŞİKLİĞİ MUTLAKA BİLDİRİLMELİ"
Evde bakım maaşı bağladıkları vatandaşlarla sözleşme imzaladıklarını, ilgili sözleşmede geçen ifadede, 'Engellinin adresi değiştiği zaman 15 gün içinde Aile ve Sosyal Politikalar İl Müdürlüğü'ne adresinin değiştiğine dair bilgileri bildirmesi gerekiyor.' şeklinde yazdığına işaret eden Yıldırım, şöyle devam etti: "Yönetim Bilişim Sistemi (YBS) üzerinden bakım maaşlarını ödüyoruz ve Nüfus Müdürlüğü ile koordineli çalışıyoruz. Adresler sistemimize otomatik olarak düşüyor. Eski adresi yeni adrese nakledemediğimizden dolayı da bakım maaşlarını kesmek zorunda kalıyoruz. Engellilerin mağdur olmaması ve sıkıntı yaşamamaları için adres değişikliliğini yaptıkları andan itibaren 15 gün içerisinde il müdürlüğüne mutlaka bir dilekçeyle başvurmaları, nüfustan alacakları 'aile toplum kağıdı'nı bize teslim etmeleri gerekiyor. Bu şekilde maaşı kesilmemiş olacaktır."