Evden çalışma fikri giderek yaygınlaşıyor

gülümse_hayata

Üye
Üye
Katılım
Kas 9, 2010
Mesajlar
16,299
Tepkime Puanı
15
Puanları
0
Yaş
49
Özellikle engelliler ve ev hanımları için istihdam imkânı yaratan 'evden çalışma' sistemine ilgi her geçen gün artıyor.

Turkcell Global Bilgi 2012'de 100 kişi daha istihdam ederek evden çalışan müşteri temsilcisi sayısını 175'e çıkaracak.

Çağrı merkezi sektörüne evden çalışan müşteri temsilcileri kavramını kazandıran ilk firma olan Turkcell Global Bilgi'de evden çalışanların sayısı artıyor. Şirket 2010 yılında başlatılan bu uygulama kapsamında 75 evden çalışan müşteri temsilcisine 2012'de 100 kişi daha ekleyecek. Turkcell Global Bilgi olarak, kendi deneyimlerinden ve gelen taleplerden yola çıkarak evden çalışan müşteri temsilciliğinin gün geçtikçe tercih edilen bir alan olmaya başladığını ifade eden Turkcell Global Bilgi İnsan Kaynaklarından Sorumlu Genel Müdür Yardımcısı Ersin Aydın, "Evden temsilci olarak çalışmanın ofiste çalışmaya göre en önemli avantajı, insanların kendilerini en huzurlu hissettikleri yer olan evlerinde, katma değerli işler yapmalarına olanak tanınmasından kaynaklanıyor" diyor. Çalışanlar bir yandan ev ortamından vazgeçmezken, diğer yandan kendilerini iyi hissedecekleri, sonsuz gelişim ve değişim olanakları içeren, kişisel gelişimleri konusunda sürekli yatırım yapılan kurumsal bir çatıya dahil olmanın tatminini yaşadığını vurguluyor Aydın.

Haftada 45 saat çalışıyorlarPeki, evden çalışacak olan müşteri temsilcilerin de hangi özellikler aranıyor? İşe başvuru aşamasında müşteri temsilcisi olacak kişilerde aranan şartların, evden veya ofisten çalışacaklar için farklılık göstermediğini söyleyen Ersin Aydın, işe alımdan sonraki süreçte de benzer biçimde Turkcell ürün ve hizmetleri, tarifeler, kampanyalar ve satış simülasyonları gibi başlıkları içeren yoğun bir eğitim programına tabi tutulan evden çalışan müşteri temsilcilerinin, günde 9, haftada ise 45 saat olmak üzere görev yaptığı bilgisini veriyor. "Ofis çalışanları için ofiste kullanılan sistemlerin tamamı evden çalışan müşteri temsilcilerinin evlerine kuruluyor" diyen Aydın, böylelikle kendilerine dışarıdan ulaşım yetkisi verilerek sisteme dâhil olmalarının sağlandığını söylüyor. Aydın özellikle evde çalışarak bebeğine bakma imkânı bulan, engelli olduğu için evinden dışarı çıkamayan kişilerin evden çalışan müşteri temsilcisi (home agent) olarak çalışmayı tercih ettiğini belirtiyor. İşte home agent olarak çalışanların görüşleri...

Seren Barlak: Bu işe girdiğimde yeni evliydim ve hayatım çok daha çabuk düzene girdi. Çünkü işime ayırdığım vakti evime de ayırabiliyorum. Bize verilen öğle yemeği gibi mola sürelerinde ev işlerimin bir kısmını en azından akşam yemeğimi yapabiliyorum. Sabah-akşam trafik derdimiz olmadığından güne daha pozitif başlayarak yine aynı şekilde günü kapatabiliyoruz. Home Agent'lık sayesinde daha sabırlı olmayı, kendi kendimi motive etmeyi öğrendim ve her geçen gün de yeni şeyler öğreniyorum. Yöneticilerimizle sürekli iletişim halinde olduğumuzdan sorunların üstesinden kolaylıkla gelebiliyoruz.
Nurdan Özkan: Türkiye şartlarında hem anne olmak hem de çalışan biri olmak oldukça zor. Bu nedenle hamile iken çok düşündüm ve zor bir karar almak zorundaydım: Çalışmak ya da bebeğimi büyütmek. İkisi de benim için oldukça zordu çünkü çalışmazsam bebeğime istediğim şartları sağlayamayabilirdim. Çalışırsam da bebeğimin yanında olamayacak ve onun ilklerine şahit olamayacaktım. Şu anda bu iş sayesinde hem çalışıyorum hem de bebeğimle vakit geçirebiliyorum. Onu istediğim zaman görebiliyor, bana ihtiyacı olduğunda ona destek olabiliyorum. Şu anda ben hem anneyim hem de çalışıp kendim, ailem, Turkcell Global Bilgi ve ülkem için üretiyorum. Bunu yaparken bebeğimi de sağlıklı bir ortamda kendine güven duygusu ile yetiştiriyorum.

Elvan Çoban Karakaya: Home agent olalı henüz 6 ay oldu. İlk başlarda yeni bir projede yer almak heyecanlıydı, tarifi kolay anlaması zordu. Dışarıdan işimi sorduklarında "evde çalışıyorum" dediğimde dantel, incik-boncuk veya çeyiz işi hazırladığımı sanıyorlardı. Bunu anlatması benim için kolay ama onlar için anlaması bir hayli zor oldu. Aktif çalışan ve yaşayan yapıda biri olarak hep evde olma fikri beni biraz ürkütmedi değil. Hatta endişe bile yarattığını söyleyebilirim. Ama farklı bir pencereden kendimi seyrettiğimde, neler başarabildiğimi gördüğümde, bu bende müthiş biz hazza dönüştü. Hiç zaman kaybı ve iş stresi yok, kendimi en güvende hissettiğim yerde yani evimde çalışmak çok büyük mutluluk.
Melek Özkayalar: Evli ve iki çocuk annesiyim. Şu an kızım 13, oğlum da 6 yaşında. Turkcell Global Bilgi'de home agent departmanının açılacağını duyduğumda "Tamam, işte aradığım bu" dedim. 3-4 yıl evinizin rahatına alışıyorsunuz ve bir yandan da çalışma isteğiyle yanıyorsunuz. Home agent olarak görevime başlayalı daha çok az oldu. Ama bu işi gerçekten çok sevdim. Evimdeyim, rahatım ve ailemin ihtiyaçlarını karşılayabilmek için çalışıyorum.
 
Tekerlekli Sandalye
Üst