İnsansız hava aracımız ANKA Testi başarıyla bitirdi

ibrahim ylmz

Üye
Üye
Katılım
Kas 27, 2012
Mesajlar
196
Tepkime Puanı
0
Puanları
0
Yaş
33
Türk Havacılık ve Uzay Sanayii (TUSAŞ) tarafından geliştirilen ve Aralık 2010'dan bu yana test uçuşlarına devam eden ANKA'nın 20 ve 22 Ocak 2013 günlerinde yaptığı uçuşlarla kabul test sürecini başarıyla bitirdi.
Türk Havacılık ve Uzay Sanayii tarafından geliştirilen insansız hava aracı ANKA test sürecini başarıyla tamamladı. Yapılan açıklamada,130'a yakın yer ve uçuş testlerin başarıyla sonuçlandığını duyuruldu.
Konya’da yapılan menzil uçuşunda veri linki üzerinden Esenboğa Meydanı ile temas ve koordinasyonun sağlandığı belirtildi.
Anka’nın salı günkü uçuşta da gece şartlarında otomatik olarak kalkış ve iniş gösterimi yapıldı. Açıklamada sistemin göreve hazır olduğu vurgusu yapıldı. Hava Kuvvetleri Komutanlığı'nın ihtiyacı için on adet sistemin seri üretimine yönelik sözleşme görüşmeleri devam ediyor. Sürecin 2013 yılı ortalarında bitirilmesi öngörülüyor.
Şimdi isterseniz ANKA’yı daha yakından tanıyalım:
Gece ve gündüz, kötü hava şartları da dâhil, keşif, gözetleme, sabit/hareketli hedef tespit, teşhis, tanımlama ve takip amaçlı, gerçek zamanlı görüntü istihbaratı görevlerine yönelik geliştirilmekte olan ANKA Sistemi, söz konusu görevleri yerine getirmek amacıyla aşağıdaki faydalı yükleri taşımaktadır:
Elektro Optik Gündüz Kamera (EO Day TV),
Gündüz (EO-ElectroOptic) / Kızılötesi (IR-InfraRed) / Lazer Mesafe Bulucu (LRF-Laser Range Finder) & Lazer İşaretleyici (LD-Laser Designator) ve Spotter Faydalı Yükü,
SAR/MTI-ISAR Faydalı Yükü
Tümüyle kompozit(iki yada daha fazla madenin birleşerek farklı yapıda yeni bir madde üretimi) yapıda tasarlanan hava aracı; mono blok gövde, sökülebilir kanat ve V-kuyruk ile katlanabilir iniş takımı, yedeklemeli kontrol yüzeyleri, ekipman bölmeleri, servis kapakları gibi bileşenlerden meydana gelmektedir. Yapıda kompozit ya da gereken yerlerde metal bileşenler, omurga, çerçeve, sehpalar yer almaktadır. Arkadan itişli, piston-pervaneli tipli motor ile takatlandırılan platformda, gövde içi yakıt sistemi; kanat hücum kenarları, pervane ve diğer çeşitli ekipmanlarda buz önleme/giderme sistemleri; cihazların ısıtma/soğutma ihtiyaçlarına göre çevresel koşullandırma sistemleri gibi çeşitli alt sistemler yer almaktadır.

Bunların yanı sıra, uçuş kontrol bilgisayarına bağlı çeşitli uçuş algılayıcıları (pilot-statik sensör, EGI (entegre GPS/INS), hareket/sıcaklık/basınç algılayıcılar, vs.), hareketlendiriciler, haberleşme ve tanıtma sistemleri, görev kontrol, kayıt ve izleme sistemleri, ara yüz üniteleri, kontrol üniteleri gibi aviyonik birimler bulunmaktadır.
TUSAŞ mühendisleri tarafından tasarlanan ve birçok yerli alt yüklenici firmanın da görev aldığı Türk İnsansız Hava Aracı “ANKA”nın montajı ve üretimi tamamlanarak, 16 Temmuz 2010 tarihinde TUSAŞ tesislerinde düzenlenen törenle hangardan çıkmıştır. Hangardan çıktıktan sonra motoru da çalıştırılan ANKA, kendi kategorisinde dünyanın en iyi operatif sistemi olmayı hedeflemektedir.
 
Tekerlekli Sandalye
Üst