Kaynaştırma Eğitimi

Mehmet Yalçın

Üye
Üye
Katılım
May 19, 2010
Mesajlar
5,369
Tepkime Puanı
23
Puanları
38
1739 nolu Türk eğitim temel kanunu der ki:

Madde 23 : 1. Her Türk çocuğuna iyi bir vatandaş olmak için gerekli temel bilgi, beceri, davranış ve alışkanlıkları kazandırmak; onu milli ahlak anlayışına uygun olarak yetiştirmek;
Madde 7 – İlköğretim görmek her Türk vatandaşının hakkıdır.
Madde 8 – Eğitimde kadın, erkek herkese fırsat ve imkan eşitliği sağlanır. Maddi imkanlardan yoksun başarılı öğrencilerin en yüksek eğitim kademelerine kadar öğrenim görmelerini sağlamak amacıyle parasız yatılılık, burs, kredi ve başka yollarla gerekli yardımlar yapılır. Özel eğitime ve korunmaya muhtaç çocukları yetiştirmek için özel tedbirler alınır.
Yine MEB’in 2008 / 60 nolu genelgesine göre kaynaştırma eğitiminin amacı:
Bilindiği üzere kaynaştırma yoluyla eğitimin amacı; özel eğitime ihtiyacı olan bireylere destek eğitim hizmetleri de verilerek yetersizliği olmayan akranlarıyla birlikte aynı ortamda eğitimlerini sürdürmelerini sağlamaktır. Bu uygulamalar kapsamında özel eğitime ihtiyacı olan bireyler, kaynaştırma yoluyla eğitimlerini, yetersizliği olmayan akranları ile birlikte aynı sınıfta tam zamanlı sürdürebilecekleri gibi özel eğitim sınıflarında yarı zamanlı olarak da sürdürebilirler. Yarı zamanlı kaynaştırma uygulamaları, öğrencilerin bazı derslere yetersizliği olmayan akranlarıyla birlikte aynı sınıfta ya da ders dışı etkinliklere birlikte katılmaları yoluyla yapılmaktadır.
Mevzuatın ayrıntıları için http://orgm.meb.gov.tr/Mevzuat/genelgele...stirma.pdf

Gelin bu kanunların uygulanış şekline ve yorumlanışına bir bakalım ve tedbirlerimiz neler olmalı karar verelim. Öncelikle mevzuatı incelersek bu eğitimin her kadame için geçerli olduğu belirtiliyor yani okul öncesinden liseye kadar tüm okullar engelli çocuklarımızı kabul etmek zorunda bu kanunla sabit! Bu öğrencilerimizin eğitimlerinin değerlendirilmesinde işitme engelli öğrencilerimize yazılı sınav, görme engelli çocuklarımıza kabartma yazılarla sınav yapılmalıdır. yazılı ya da sözlü ifade güçlüğü çeken öğrencilerimizin ise davranışları değerlendirilecektir. Dikkat eksikliği ve hafıza sorunu olan öğrencilerimiz daha sık değerlendirilecektir. Yani kanun diyor ki öğrencinin engeli ne olursa olsun sıradan çocuklarla sıradan bir çocuk gibi eğitim alacak ve engelinin olduğu alan neyse motor aktivite, görme kaybı vb. engelinin olduğu alanlardan değerlendirme yapılmayacak.

Fakat benim önerim şu bir öğrencinin işitme kaybı %50 ve altı ise kaynaştırma eğitimi almalı %90 duyamayan bir çocuğumuz kaynaştırma eğitimi yerine özel eğitim almalı. Çünkü çocuklarımızdaki özgüvenin sağlanması bence en önemli husus, başka bir nokta ise bir öğretmen olarak söylüyorum okullarda, özellikle lisede, engelli çocuklarımızın çok sevildiğidir, Filmlerde gördüklerimizin aksine gerçekten popüler öğrenciler ve bu durum onlara özgüven aşılıyor onları sınıfta görmekten ve dinlemekten çok keyif alıyorum. Netice itibariyle Kaynaştırma eğitimi tam anlamıyla tatbik edildiğinde gerçekten güzel sonuçlar alınabilir. Gençlerimizin hayata adapte olması ve kendilerini normal hissetmeleri onları daha mutlu edecektir zaten amacımız bu değil mi mutlu olmak! O zaman kaynaştırma eğitimi konusunda aydınlanalım ve çocuklarımızın öğretmenlerini aydınlatalım bu eğitimin gerekleri neler onları öğrenelim ve öğretmenlerimize tavsiye edelim unutmayalım sizin bir tane onların ise yüzlerce çocuğu var kaynaştırma eğitiminde öğretmen-veli işbirliği şart. Çocuklarınızı lütfen takip ediniz.
Sevgiyle kalın.
 
Tekerlekli Sandalye
Üst