KEP Başvurusu Aşamaları Nelerdir?

Sağlık Teknikeri

Üye
Üye
Katılım
Haz 8, 2010
Mesajlar
1,021
Tepkime Puanı
23
Puanları
38
Kayıtlı elektronik posta göndericilerin yazdıkları mesajı elektronik biçimde imzalayarak hizmet sağlayıcıya göndermektedir. Kullanıcıların kimlik belgeleri doğrulanarak güvenlik kontrolleri yapılmaktadır. Kullanıcıların kimlik bilgilerinin doğrulanması ardından güvenlik kontrolleri yapılması üzerine işlem sertifikaları hizmet sağlayıcı tarafından imzalanarak zaman damgası kullanılmasıyla gönderilir. İşlem sertifikalarından güvenlik kontrolleri ve Kep hizmet sağlayıcıyı doğrulama gerçekleşmektedir. Hizmet sağlayıcıya da bu şekilde onay mesajı gelecektir. Kayıtlı elektronik posta hesabı kullanma zorunluluğu yoktur. KEP hizmetleri bir ile 3 senelik olabilmektedir. En büyük avantajıysa mesaj gönderildiği zaman karşı tarafa iletildiğinden emin olunması gerekir. Alıcılar mesajın kesinlikle gönderici kısmında yer alan kurum veya kişiden geldiğinden emin olunur.



Kayıtlı Elektronik Adresi Nasıl Alınır?




Bu sistemi kullanmak için adres alınması isteniyorsa öncesinde yazılı belgelerin hazırlanması gerekmektedir. Kayıtlı elektronik posta hizmet sağlayıcıların birine başvuru yapılması gerekmektedir. Kep adresi nasıl alınır diye soranlara ilk işlemin evrak toplanması olduğunu söyleyebiliriz. Başvuru türlerine göre şartlar değişmektedir. Bireysel başvurularda gereken evraklar şu şekilde sıralanabilir:



●Gerçek kişiler için hazırlanan doldurulan Kep hesap başvuru formu,

●Pasaport, kimlik kartı, üzerinde T.C kimlik numarası mevcut olan resmi, geçerli belge, ehliyet gibi bir belge gereklidir.



Kamu Kurumları Başvuruları



●Başvuruların kim tarafından yapıldığının anlaşılması amacıyla pasaport, nüfus cüzdanı, ehliyet gibi üzerinde T.C kimlik numarası olan bir belge,

●Kurumların üst düzey yetkilileri tarafından imzalanan resmi yazılar,

●Kurumlar adına doldurulan kayıtlı elektronik posta hesabı ön başvuru formu olması gerekir.



Tüzel Kişi Başvurularında gereken belgeler ise şu şekildedir:



●Noter tarafından onaylanan imza sirküsü çıktısı,

●Tüzel kişiliğe ait olan faaliyet belgesinin asıl hali ya da ticaret sicil tasdiknamesinin asıl hali,

●Başvuru yapanların kimliklerinin belirlenmesi amacıyla pasaport, kimlik belgesi, üzerinde T.C. kimlik numarası olan resmi bir belge, ehliyet gibi fotoğraflı belge gerekmektedir.



Kayıtlı Elektronik Posta Ne İşe Yaramaktadır?



Resmi iletilerin elektronik ortamlarda yasal olarak, mevzuata uygun şekilde güvenli, geçerli biçimde gönderilmesi, alınmasının da mümkün hale gelmesini sağlamaktadır. Kep adresleri denildiği zaman da akla ilk olarak bu işlevleri gelmektedir. Faydaları ise oldukça fazladır. E-postaların iletilen kişilere gönderilip gönderilmediği öğrenilmektedir. Gönderilen iletilerin ulaşıp ulaşmadığı da sistemler üzerinden anlaşılmaktadır. Gönderilen postalara karşı tarafların erişimleri gözlenmektedir. İçeriklerin değişip değişmediği, değişmeyeceği de bu şekilde garanti altına alınmaktadır. E postaların tahmini iletilme zamanları yer almaktadır. Bu adreslerin kullanılmasıyla gönderilen içerikler ve iletiler hukuken de geçerli kanıtlar oluşturmaktadır.



KEP Adresi Fiyatları



Kep hesaplarında ücretler
hakkında güncellemeleri her geçen gün olduğu için net bir şey söylemek mümkün olmayacaktır. Ücretler kayıtlı posta hizmet sağlayıcılarının hizmetlerine göre de farklılık göstermektedir. Ücretlere ilişkin listeler de internet sayfaları üzerinden yer almaktadır. Kayıtlı elektronik postaların düzenlenmesinde de sistemlerin kullanımları bakımından zorunluluk yoktur. Limited, anonim, sermayeleri paylara bölünen komandit firmalarda da kullanımı zorunlu haldedir. Tebligat gönderilmesi için, şirketlerin ve yetkili makamların da kayıtlı elektronik posta hesabı alması zorunlu tutulmaktadır.



KEP Hesabının Kapatılması Nasıl Olur?



KEP hesabı kapatılma
k istendiği zaman kayıtlı elektronik postaların hizmet sağlayıcılarının internet sayfası veya çağrı merkezinden de bu talepler bildirilmektedir. Gereken kimlik doğrulaması yapılmasından sonra da adresler kullanıma kapatılmaktadır. Hesapların kapatılmasıyla beraber bu adresler kullanılmasıyla postaların alınması veya gönderilmesi mümkün olmayacaktır. Kapatılması ardından da 3 ay süre ile kep adresi sahiplerinin belgelere ve iletilere erişmesi amacıyla açık bırakılmaktadır. Kep adreslerinde kapatma işlemleri hukuki işlemler yapılmasını gerektirebilir. Somut olayların durumu da avukat yardımı sağlanmasıyla değerlendirilmesinin yanı sıra sorumluluk doğuran işlemler yapılmalıdır.
 
Tekerlekli Sandalye
Üst