Kredi kartlarına uygulanacak taksit kısıtlaması

Gazoz Agacı

Moderatör
Moderatör
Katılım
Nis 23, 2012
Mesajlar
9,302
Tepkime Puanı
64
Puanları
48
Yaş
54
Arkadaşlar merhaba,

BDDK nın almış olduğu kararı hızlı bir şekilde uygulamaya geçirecek olması ve bu konuda yapmış olduğu taslağın hazırlanmış olması bile kredi kartı kulanıcılarını bu kadar tedirgin etmişken çok yakında hatta yılbaşından önce yürürlüğe girmesi büyük olasılıkla gerçekleşecek olan bu kısıtlamanın olumsuz sonuçları da mutlaka yaşanacaktır. Konuyla ilgili bugün ilk sinyaller alındı bile.

Kredi kartlarına getirilen taksit sınırlamasının yaratacağı psikolojik sorunlar en çok bu konuda uzmanlaşmış olan toplum bilimiyle ilgilenen sosyologları epeyce meşgul edecektir. Şu an için ilk yorum Tüketiciler Birliği Onur Kurulu Başkanı Aydın Ağaoğlu'ndan geldi.

'Taksit kısıtlaması psikolojiyi bozabilir'
bana kalırsa bozmaya başladı bile :(

Tüketiciler Birliği Onur Kurulu Başkanı Aydın Ağaoğlu, yeni düzenlemenin aniden hayata geçmesinin kredi kartı kullanıcılarının psikolojisini bozacağını savundu.

Bankacılık Düzenleme ve Denetleme Kurumu (BDDK) tarafından hazırlanan, bireysel kredilere ilişkin düzenleme, tartışmaları da beraberinde getirdi. Taslağı kamuoyuna açıklanan düzenleme, kredi ve kredi kartlarının taksit sayılarına katı kısıtlamalar getiriyor.

Yeni düzenleme ile genel taksit sayısı, 9 ay ile sınırlandırılıyor.
Beyaz eşya ve mobilya alımlarında taksit üst sınırı 12 ay olarak belirlenirken gıda ve akaryakıt alımlarında taksitlendirme yapılmayacak.
Elektrikli ve elektronik eşya ile bilgisayar alımları, araç kiralama, telekomünikasyon ve kuyumculukla ilgili alışverişlerde ise, en fazla 6 taksit yapılabilecek.

'ZAMANINDA YAPILSAYDI AÇIK OLMAZDI'


Bankaların uzun yıllardır kişilerin gelir düzeylerine bakmaksızın yüksek limitli kredi kartları dağıttığını belirten Aydın Ağaoğlu, "Taksit sınırlaması yani borçlanmaya getirilecek kısıtlamalar yıllar önce kademeli olarak yapılmış olsaydı bugün hane halkları bütçesinde de ülkemiz bütçesinde de bu denli büyük cari açıklar oluşmayacaktı" dedi.

'TÜKETİCİ KREDİ KARTINA ALIŞTI' hem de nasıl :( hane başı genelde minumum 3 kredi kartı var ve bunun tek karta indirilmesi en büyük amaç

2006'da çıkan 5464 sayılı Banka Harçları ve Kredi Kartları Kanunu'nda kredi kartı limitinin kişinin aylık gelirinin 4 katını aşamayacağına dair açık hüküm bulunduğunu hatırlatan Ağaoğlu, "Buna rağmen bankalar kredi kartı üzerinden sağladıkları yüksek faiz, komisyon ve kart aidatları nedeniyle yasayı hiçe sayarak kişilere gelirinin çok üzerinde limitler tanıdı. İnsanlar da gıda, sağlık gibi temel ihtiyaçlarından eğitim, enerji ve akaryakıta kadar birçok ihtiyacını yüksek limit ve taksitli kredi kartları ile karşılamaya alıştı" dedi.

'ANİ HAMLE ZOR DURUMDA BIRAKIR'
ani olan her şey sorun yaşatır !

Bu nedenle yaşam standardını kredi kartından sağladığı kaynaklarla sürdürmeye alışmış milyonlarca tüketicinin, aniden devreye girecek kısıtlamalardan olumsuz etkileneceğini vurgulayan Aydın Ağaoğlu, "BDDK'nın piyasaya bu şekilde ani bir hamle yapması tüketicileri zor durumda bırakacağı gibi parekende sektöründe de önemli bir durgunluğa sebep olacaktır. Ayrıca geçmişte yaygın olarak kullanılan vadeli çeklere talep yeniden artacaktır" diye konuştu.

'İNTİHARLARIN ÖNÜNE GEÇEBİLİR'


Yeni düzenlemenin kademeli olarak uygulanmasının bazen sonu intihara varan yüksek kredi kartı borçlarının önüne geçebileceğini belirten Ağaoğlu, hızlı bir geçişin ise psikolojik sorunlar yaratabiliceğini söyledi.

***************************

Yeni yıl yaklaşınca ve mevsim kış olunca kredi kartlarını kullanım ve dolayısıyla kışlık ihtiyaçların daha fazla olması taksit sayısının fazlalığıyla orantılı olmasıyla daha kolay atlatıldığından bu ay ve önümüzdeki ay tüketiciler için sıkıntılı bir dönem olacak. Arkadaşlar bu yeni düzenleme yılbaşından önce uygulamaya girecek ve bu yüzden eğer uzun vadede almak istediğiniz elektronik ürünler yada cep telefonuna ihtiyacınız varsa bir an önce taksit sınırlaması uygulamaya geçmeden almaya çalışın.

2014 her yönden yeni bir ekonomik kriz yılı olacak ve bu yüzden yapabileceğiniz en ivedi çözüm kartınızın borcunu bir an önce kapatmak yeni taksit sayısına hazır olmak ve kartınızın limitinizin eskiden olduğu gibi kolayca arttırılamayacağını bilmenizdir.
 

Gazoz Agacı

Moderatör
Moderatör
Katılım
Nis 23, 2012
Mesajlar
9,302
Tepkime Puanı
64
Puanları
48
Yaş
54
Kredi kartı kullanıcıları dikkat!

Hesaplarınızı kontrol edin, birçok kullanıcı kartlarının kopyalandığını günler sonra, hesaplarını kontrol ettiğinde ya da bankadan gelen SMS ile fark ediyor.

Kredi kartı dolandırıcılığı vatandaşları mağdur etmeye devam ediyor. En tehlikeli dolandırıcılık olan “Kredi kartı kopyalama” sistemi her geçen gün artıyor. Kartlarının kopyalandığını günler sonra öğrenen kullanıcılar tüm işlemlere rağmen kart bilgileri gerçek olduğundan dolandırıcılığı ispat edemiyor. Gelen şikayetlere göre dolandırıcılar kart bilgilerine en kolay internet sitelerinden ulaşıyor. Kişisel bilgilerin güvenilir olmayan sitelere verilmemesi gerekiyor.

“Pasaportum yok, yurt dışından çekim yapılmış”


“Telefonuma gelen SMS ile kredi kartımdan 661,45 TL çekim yapıldığını gördüm. O an kartımın da yanımda olmasına rağmen, bilgim dışında yurt dışında nakit çekim işlemi gerçekleştiğini öğrendim. Kartımın kopyalandığını ve bloke edildiğini ben çağrı merkezini aradığımda öğreniyorum maalesef. Bırakın yurt dışına çıkmayı benim pasaportum bile yok.”

“ATM’de kartım kopyalandı”


“9 Aylık hamileyim ve ATM kartım kopyalandı ve 8.900 TL artık hesabımda yok kendi param için 45 gün ile 180 gün arası beklemem gerektiği söyleniyor. İnsan kendi parasını bu kadar süre neden bekler? Bankanın güvenlik eksikliğinin cezasını bizlerin çekmesi ne kadar doğru? Yaklaşık 10 gün sonra doğum yapacağım ve doğum param olan 8.900 TL'yi almak için mücadele etmek zorundayım. Doğmamış çocuğumun rızkını istiyorum fakat işi yokuşa sürüyor”

“Bankalar yardımcı olmuyor”

“Kartım kopyalanarak hesabımdan para çekilmiş. Bir firmadan alışveriş yapılarak, hesabımdaki tüm nakit ve limiti boşaltılmış. Günler sonra farkına vardım. Bankanın 444’lü numarasını aradım. Genel merkeze faks çekmemi söylediler, hemen o akşam faks çektim. Daha sonra bankayı tekrar aradım faksımın ulaşıp ulaşmadığını sordum cevap vermediler.3 gün sonra, olayı detaylı anlatan bir faks daha çektim, telefonla tekrar aradım. Yardımcı olan kimse yok, hem mağdurum hem de muhatap bulamıyorum. Ne bu rezalet?”

*****************************

Benim başıma gelmez demeyin !!!


Arkadaşlar bu ülkede başınıza ne yazık ki her an herşey gelebilir. Bu işin yani dolandırıcılık konusunda o kadar uzmanlaşmışlar ki banka personeli bile bir şekilde dolandırılabiliyor.

Hesap numaranızı, kimlik bilgilerinizi, internet bankacılığı şifrelerinizi, müşteri numaranızı , kredi kart veya nakit kart numaralarınızı kimseyle paylaşmayınız. Özellikle internetten alışveriş yapmak istediğinizde bankanın internet üzerinden yapabileceğiniz alışverişlerinizde kullanmak üzere düzenleyeceği sanal kredi kartınızı kullanın. Facebook yada twetter hesaplarınızda kimseyle yukarıda yazdığım her türlü size özel bilgiyi kesinlikle paylaşmayınız. ATM den işlem yaparken kartınız geri almayı unutmayın ve ekrana şifrenizi yazarken diğer elinizle kapatmaya özen gösterin özellikle mümkünse ATM den değil şubelerden işlem yapmaya çalışın. ( çok kalabalık ve yoğun olmayan şubelere girerek işlem yapın )

Her türlü önleme karşın hesaplarınızı kontrol ettiğinizde bir yanlışlık olduğunu farkettiğiniz ilk saniyede bankanın çağrı merkezini arayın ve hesaplarınıza bloke konmasını talep ediniz. En kısa sürede arayabilmeniz için ilgili bankanın müşteri hizmetleri çağrı merkezi numaralarını ezbere bilmeniz gerekecektir.
 

Gazoz Agacı

Moderatör
Moderatör
Katılım
Nis 23, 2012
Mesajlar
9,302
Tepkime Puanı
64
Puanları
48
Yaş
54
Bankaların şikayet çağrı merkezi numarası 0850 222 2 822


Türkiye Bankalar Birliği’nden yapılan yazılı açıklamada, bireysel müşterilerin, Türkiye Bankalar Birliği (TBB) üyesi bankalarla ilgili yapacakları şikayet başvurularının kime ve nasıl yapılacağı ile TBB Hakem Heyeti uygulamaları konularında bilgi vermek amacıyla çağrı merkezinin hizmete girdiğini vurguladı.

Çağrı merkezine resmi tatil günleri dışında, hafta içi 09.00-17.30 saatleri arasında 0850 222 2 822 numaralı telefondan ulaşılabilecek.

iste-o-numara-3820103.Jpeg
 

Gazoz Agacı

Moderatör
Moderatör
Katılım
Nis 23, 2012
Mesajlar
9,302
Tepkime Puanı
64
Puanları
48
Yaş
54
Taşıt ve Tüketici Kredilerine İlişkin Sınırlamalar

MADDE 11/A- (1) Binek araç edinimi amacıyla kullandırılacak taşıt kredilerinde veya yapılacak finansal kiralama işlemlerinde, kredi tutarının taşıtın değerine oranı taşıtın nihai fatura değeri elli bin Türk Lirası ve altında olanlar için yüzde yetmişi aşamaz.

Bu oran, nihai fatura değeri elli bin Türk Lirasını aşan binek araçlarda, bedelin elli bin Türk Lirasına kadar olan kısmı için % 70 , elli bin Türk Lirasının üstünde olan kısım için % 50 olarak uygulanır. İkinci el binek araçlarda taşıtın değerinin tespitinde kasko değeri esas alınır.

(2) Konut kredileri hariç olmak üzere, tüketici kredilerinin vadesi 36 ayı, taşıt kredilerinin vadesi 48 ayı aşamaz.

(3) Bu maddede belirtilen sınırların aşılması halinde ise, aşan kredi tutarı şirketin özkaynağının hesaplanmasında sermayeden indirilen değer olarak dikkate alınır.”

MADDE 2- Bu Yönetmelik yayımı tarihinde yürürlüğe girer.

MADDE 3- Bu Yönetmelik hükümlerini Bankacılık Düzenleme ve Denetleme Kurumu Başkanı yürütür.
 
Tekerlekli Sandalye
Üst