MHRS Uygulamasına 80 İlin Ardından İstanbul'da da Uygulamaya Geçildi

gülümse_hayata

Üye
Üye
Katılım
Kas 9, 2010
Mesajlar
16,299
Tepkime Puanı
15
Puanları
0
Yaş
49
Hastalara günün her saatinde, istedikleri bir güne randevu alabilme imkanı sağlayan bu sisteme İstanbul’un daha sonra dahil edilmesinin nedeni ise Türkiye’nin en kalabalık şehrinden gelecek talebi karşılayacak bir altyapının olmamasıydı. Bu konuyla ilgili çalışmalarını tamamlayan Bakanlık, hastaların mağdur olmaması için 26 Mart’ta İstanbul’u da bu sisteme dahil etti.

MHRS Nedir?

Peki Merkezi Hastane Randevu Sistemi nedir? Hastalara nasıl bir kolaylık sağlayacak? İşte bu soruların cevaplarını şöyle özetleyebiliriz;

Bakanlığın, uzun süredir üzerinde çalıştığı bu sistemde, vatandaş 365 gün 24 saat hem internet üzerinden hem de telefonla randevu alma imkanı buluyor. İnternetten randevu almak isteyenlerin hastanerandevu.gov.tr adresine girmeleri veya telefonla randevu almak isteyenlerin ‘Alo 182’yi aramaları yeterli olacak.

Eski Sisteme Göre Faydası Ne?

MHRS’nin daha önce kullanılan randevu sisteminden farkı ise yaşanan yoğunluklarda sistemin çökmesinin önüne geçmesi. MHRS’den önce kullanılan sistemde hastanelerin kendi çağrı merkezleri veya internet siteleri aracılığıyla belirledikleri saat aralıklarında randevu alınıyor fakat yaşanan yoğunluktan dolayı randevu sistemi çökebiliyordu.

Mağdur Etmemek Adına İstanbul Geç Dahil Edildi

Sağlık Bakanlığı Danışmanı ve MHRS Teknik Sorumlusu Hayati Tartan ise yeni sistemle ilgili olarak hurriyet.com.tr’ye yaptığı açıklamada, “Sağlık Bakanlığımızın 7 / 24 hizmetiyle randevu sistemi standarda bağlanacak ve kalitesi ulusal çapta yükselecek” dedi ve şöyle konuştu:

“İstanbul’da randevu bilinci oluşmuş durumda. Yaklaşık 100 muayenenin 60'ı randevulu alarak gidiyor. Randevulu giden 60 kişinin yüzde 80’i telefonla yüzde 20'si ise diğer kanallar aracılığı ile randevu alıyordu. Sağlık Bakanlığımız hastaları mağdur etmemek adına İstanbul’u bu uygulama geç dahil etti.

Bin 600 Çağrı Merkezi Çalışanı Alınacak

Şu anda İstanbul’a hem Alo 182 hattı hem de internet üzerinden hizmet vermeye başladık. Merkezi Randevu Sistemi’yle 7/24 randevu almaları için hizmet verebiliyoruz. Ülke genelinde daha sağlıklı bir hizmet verebilmek için bin 600 çağrı merkezi çalışanı daha işe alınacak. Vatandaşlarımız 2 ila 2 buçuk dakika arasında telefonla randevu alabilecek.”

Alo 182 Ücretli Bir Hat

Telefonla randevu alma ücretine de değinen Tartan, “Alo 182 ücretli bir hat ancak Sağlık Bakanlığı bu hat üzerinden gelir elde etmeyecek ve vatandaşlar sadece hizmet bedeli ödeyecek. Hastaların, “Alo 182”den randevu almak için ödedikleri ücret, operatör tarifelerine göre BTK kontrolünde değişiklik gösteriyor.

Ev ve iş yerinden, sabit telefonla yapılan aramaların dakikası; tarife paketine göre 7 ila 15 kuruş arasında değişiyor. Cep telefonundan randevu almanın ücreti ise yine operatöre ve kişilerin kampanya paketlerine göre değişiklik gösterebiliyor.”

30.03.12 – Hürriyet
 
Tekerlekli Sandalye
Üst