Otizm kitapları

  • Konuyu başlatan Günahsız melek(otizm)
  • Başlangıç tarihi
G

Günahsız melek(otizm)

Guest
Yeni tanı almış ayrıca eğitim süreci için faydalı kitaplar



OTİZM KİTAPLARI

AQ OTİSTİK ZEKA VE SEVİYELERİ OTİZM, Selvi Borazancı Persson, Sistem Yayıncılık

AÇIKLAMA : Otizm üzerine yapılan araştırmacıların tarihçesi, otizmin hala ilk günlerdeki esrarını koruduğu göstermektedir. Selvi Borazancı Persson AQ Otistic Zeka tanımlamasıyla otizmi yeni bir bakış açısıyla değerlendirmektedir. Dünyaya gelişinden itibaren her çocuğun belli sürelerde tamamladı otistik özelliklerin belli bir yoğunlukta olması gerekiyor. Bu bakış açısıyla, çevremizdeki kişilerde az ya da çok otistik özellikler gözleyebiliriz. Selvi Borazancı, kitabında otizmi araştıranların teorilerine yer verdikten sonra, otizm ve Asperger sendromunun tanı ölçülerine değinmiş, otizmi otistik zeka çerçevesinde, farklı otistik seviyeler üzerinde durarak incelenmiştir. Kitapta anlatılan eğitim yöntemleri, eğitimcilere ve otizmli kişilerin yakınlarına yol gösterecek niteliktedir. İlginç örneklerle zenginleştirilen bu kitap, okuyucuya farklı bir dünyanın kapılarını açıyor.






BAYAN PERŞEMBELER – Prof. Dr. Füsun Akkök, Özgür Yayıncılık

AÇIKLAMA: Bu kitabın ortak bir dili vardır; Sevgi. Sayın Dr. Akkök’ün önderliğinde liderleşen “Bayan Perşembeler” bize çok önemli bir yaşam dersi veriyorlar. Yaşamı, insanları ve farklılıkları sevmek, insan olarak en büyük ihtiyacımız. Bu sevgi dolu eser için sizleri kutluyorum. -Prof. Dr. Fersun Paykoç “Özelliği ne olursa olsun onu seviyordum ve diğer çocuğumdan hiçbir farkı yoktu. Diğeri için kullanılan her olanak onun için de kullanılacaktı ve her çocuk gibi, farklı özellikleri ile birlikte, sevgi ile büyüyecekti.” “İlk zamanlar Tanrı’ya çok isyan ettim, çok ağladım, ama şimdi Tanrım bu meleğe sen bakmadın da banamı gönderdin diyorum. Bir meleğin Tanrı tarafından bana emanet edildiğini düşünüyorum.” “Onun gözlerindeki sevgiyi, ışıltıyı, çıkarsızlığı seviyorum ben. Aile ise zaten çok seviyor unu farklı gözle bakıldığını görmüyorum.







BENİMLE OYNAR MISIN? OTİZM İLE YAŞAMAK VE ANNELİK – Güzide Tekeş, Artı

AÇIKLAMA : Tekeş, kitabında otistik bir çocuğun özenle yetiştirildiğinde yapabileceklerini anlatıyor Güzide Tekeş. “Benimle Oynar mısın? Otizmle Yaşamak ve Annelik” adlı kitabında, bilişsel zekası gelişmemiş olan ve çevreyi algılamada sorun yaşayan, otist bir çocuk büyütmenin zorluğunu okuyucularla paylaşıyor. Otistik çocuk annesi Güzide Tekeş’in, otistik bir çocuk büyütmenin zorluğunu anlattığı “Benimle Oynar mısın? Otizmle Yaşamak ve Annelik” adlı kitabı çıktı. Artı Özel Eğitim Rehabilitasyon Merkezi tarafından Entegrasyon İçin Toplumsal Duyarlılık ve Gönüllülük Çalışmaları’na destek için yayımlanan kitapta bilişsel zekası gelişmiş ancak duygusal zekası gelişmemiş olan ve çevreyi algılamada sorun yaşayan, otistik bir çocukla yaşamayı anlatıyor. Tekeş’in kitabı ayrıca, otist bir çocuğun eğitim ve özenle yetiştirildiğinde neler başarabileceğinin kanıtı. “Bu olağanüstü bir şey. Uyuyordum. İnanılmaz. Günün ağardığını artık görmüyorduk”… Güzide Tekeş’in kitabından aldığımız bu cümle otizm hastası olan çocuğu Damla’ya adadığı yaklaşık 10 yılını özetleyen örneklerden biri. Kitap Damla bebeğin gelişimini anlatırken otist bir çocuğun, eğitim ve özenle yetiştirildiğinde neler başarabileceğinin de kanıtı oluyor. Damla bebeğin hastalanması üzerine doktorların “hassas bebek ve çok zeki, küsmüş, olağan bir şey barışır” sözleriyle umutla başlayan kontroller dizisi, “çocuğunuz otistik, bu bir nevi delilik” ifadeleriyle bir kabusa dönüşüyor Tekeş için. Red çırpınışları ile hastane hastane gezen Tekeş, süreci şu ifadelerle anlatıyor: “Görünen her şeyin kabulü daha kolay oluyor. Ama bizim yavrularımız içinde yüksek fonksiyonlu olanlar var. Bunların bazı akademik alanlardaki erken ve beklenmeyen başarıları, ailelerin ret sürelerini uzatıyor.” 02 Nisan 2005 Şule KÖKTÜRK, CUMHURİYET







BİRAZ YER AÇARMISINIZ? NORMALLER İÇİN KİTAP: OTİZM – Nevin Eracar, Vildan Onur, Beyaz Yayınları

AÇIKLAMA: KİM İSTER OTİSTİK OLMAYI? Kim ister otistik olmayı, Farklı olsam da sizlerden biriyim ben. Gözlerinizden anlıyorum her şeyi, Uzaklaşıyorsunuz benden, Haklısınız. Mutsuzluğun faydası yok, bizler içimize kalbimiz boştur diye. Kalbimiz herkese açık bir sevgi gülüdür. Ne olur beni özürlü görmeyin, Güneş kızıl bulutların arasında doğar. Onu izlemek harikadır, doyamazsınız ona. Alın beni aranıza, sessiz gözyaşlarınız, kalplerinizde sevgi gülleriniz olsun. -Murat Şamiloğlu










OTİZM VE OTİSTİK ÇOCUKLARIN EĞİTİMİ – Çetin Özbey, İnkılap Yayıncılık

AÇIKLAMA: Özel eğitimle uğraşan uzmanlara ve ailelere, bu uzun ve zor yolda sistematik bilgiler veren az sayıda eserden biridir. Kitap, açıklayıcı ve yo/ gösterici bir içerik taşımaktadır. Öncellikle, otizmle ilgili genel ve yeterli betimlemeler yapılmış, yapılması gereken çalışmaların amacı ve neye yönelik olduğu, gidilmesi gereken yollar açık bir dille anlatılmıştır. Beklenti ve gelişim tablolarına dair bilgiler, özellikle eğitimcilerin işini ve takibini kolaylaştıracak bir nitelik taşımaktadır.” TODEV (Türkiye Otistiklere Destek ve Eğitim Vakfı) “Kitapta, günlük yaşantımdan kesit/er buldum. Bazı paragraf ve sayfalar, oğlumla yaşadıklarımı bire bir özetlemektedir. Yaşadığımız sorunları ele alması, ailece otizme karşı benimsememiz gereken davranışlarımız için birer ölçüdür. Otistik çocuğu olan her anne babanın elinin altında bulunması gereken bir kitap olduğunu düşünüyorum.” Otistik çocuk annesi Esra Bayrak “Otistik çocuklar, aileleri ve toplum için büyük problem. On/ara nasıl yardımcı olunmalı, nasıl davranmalı? İşte bu kitap, sadece aileler için değil, konuyla uğraşan uzmanlar için de bir rehber niteliği taşıyor. Çetin Özbey’i birikimlerini pay/aştığı bu kitaptan dolayı kutluyorum.” Psikiyatrist Doç. Dr. Sefa Saygılı SSK Vakıf Gureba Hastanesi Psikiyatri KI. Şefi





OTİSTİK ÖZELLİK GÖSTEREN ÇOCUKLARA İLETİŞİM BECERİLERİNİN KAZANDIRILMASI – Prof. Dr. Gönül Kırcaali İftar, YA-PA Yayın






SOS! OTİZM VE İLETİŞİM PROBLEMİ OLAN ÇOCUKLARIN EĞİTİMİ – İnci Vural Kayaalp, Evrim Yayıncılık

AÇIKLAMA: Dokuzuncu ayda emeklemiş olmak, onbeşinci ayda birkaç küpü üstüste koymak, onsekinci ayda birkaç kelime etmek gibi gelişim aşamaları, beynin bu işlevlerle ilişkili bölgelerinin olgunlaşmasının işaretleridir. Bu işaretleri görmek, anne-babayı ve doktoru rahatlatır.

İşler yolunda gitmeyip, bazı gelişim aşamaları zamanında gerçekleşmezse, gelişimde bir gecikme veya sapma kuşkusu doğar. Gecikmenin sebepleri ve biçimleri muhtelif olsa da, bu kitap kapsamını ilgilendiren gecikme, çocuğun iletişim ve ilişki kurma becerilerinin zamanında ve uygun biçimde ortaya çıkmamasıdır. İletişim bozukluğu dendiğinde, ilk akla gelen “konuşma gecikmesi”dir. Otizm, dikkat problemi, işitsel bozukluk v.s. gibi terimler, iletişimin uygun bir şekilde gelişmediği bir durumun sebebi olarak ortaya atılan teşhislerdir. Teşhislerin hangisinin duruma uygun olduğu bir yana, hepsinin neredeyse ortak paydası, “konuşma gecikmesi”dir. … Konuşma becerilerinin ortaya çıkması, cümlelerin uzaması, iletişim sorununun çok temel bir yanının artık aşıldığı anlamına gelir. İletişim ise, sadece konuşmayı değil, insanlararası ilişkiyi sağlayan her türlü yöntemi içerir. Belki en önemlisi, iletişimin ihtiyaç ifade etmekten öte, “laf olsun” ya da “hatır için” yapılan, gündelik dilde “muhabbet” olarak adlandırdığımız her türlü alışverişi içermesidir. Sözlü ya da sözsüz iletişimin temelleri olan dikkat ile sözcük tanıma ve söyleme, iletişimin sonraki aşamalarına geçişin başlangıcıdır. Değerli ardaşım ve meslakdaşım İnci Vural, iletişim becerilerinin gelişiminde sorunlar yaşayan çocuklara ve ailelerine yardımcı olacak bu kitabının önemli bir ihtiyacı karşılayacağını düşünüyorum. Hayata iyi bir başlangıç yapmak için çocuklara ve anne-babalarına destek olmamız, el vermemiz gerekiyor. Elinizdeki kitabın böyle bir işlevi olacaktır. – Doç. Dr. Yankı Yazgan’ın sunuş yazısından






KELİMELERİN ÖTESİNDE – BİR OTİZM HİKAYESİ – Pınar Kahraman Küçükaras, Kelebek Yayınları

AÇIKLAMA: Bu kitap oğlum Ömer’in otizm teşhisini aldığı andan itibaren onunla birlikte giriştiğimiz mücadeleyi anlatıyor. Yazdıklarımda elimden geldiğince tecrübemi paylaşmaya ve oğlumun eğitiminin yanısıra, Gluten-Casein Diyeti, İlaç ve C Vitamin Tedavileri, Ağır Metal Alımı, Ait, Neuropeedback, Sensory Integration gibi tedavi yöntemleri sırasında da yaşadıklarımızı anlatmaya çalıştım. Bizim gibi bu müsibetle uğraşan diğer ailelere bir nebze olsun yol gösterebilmek umuduyla başvurduğumuz tüm zamanları ve adresleri listeledim








İSTİYORUM İHTİYACIM VAR, ÇÜNKÜ FARKLIYIM… BİR ANNENİN OTİZM YOLCULUĞU – Nevin Benal Penny, Sistem Yayıncılık


AÇIKLAMA: Otistik bir çocuk annesi olan Nevin Penny, oğlu Roni ile çıktığı yaşam yolculuğunu anlatıyor İstiyorum, İhtiyacım Var, Çünkü Farklıyım’da. Kitabında, teşhisin konduğu ilk şoktan bugüne, otistik bir bireye ulaşabilme, onu kendine yeterli bir insan haline getirebilme yolunda verdiği olağanüstü mücadelenin öyküsünü bulacaksınız. Yalnızca bu zorlu yolculuğun günlüğüyle değil, araştırdığı, denediği terapi yöntemleri ve otizme güncel bakışlar derlemesi ile de Penny’nin kitabı, aynı yolda mücadele verenlere yalnız olmadıklarını söylüyor…




OTİSTİK ÇOCUKLAR EĞİTİM PROGRAMI – MEB






OTİZM EL REHBERİ, Dr. Lorna Wing, Çeviren: Semra Kunt, Doğan Kitap

AÇIKLAMA :Oliver Sacks’ın kitap için yazdığı “Önsöz”den Otizm” sözcüğü halen çoğu insan için kati ve korkunç bir anlam taşımaktadır: konuşmayan, devamlı sallanan, bağıran, ulaşılmaz, insan temasından kopmuş bir gocuk. Ve hemen her seferinde otistik özellikler gösteren gocuklardan bahsederiz, yetişkinlerden değil; sanki bu gocuklar asla büyümezlermiş ya da gizemli bir şekilde gezegenimizden, toplumumuzdan buharlaşıp giderlermiş gibi. Ya da Yağmur Adam (Rain Main) filminde canlandırılana benzer tuhaf davranışları olan, normal yaşamdan kopuk, hesaplama, hafıza ve çizim gibi konularda esrarlı yetenekler sergileyen, dahi (savant) otistikleri düşünürüz. Bu klişeler tamamen yanlış değildir; ancak (çok farklı düşünce ve algılama yollarına sahip olsalar da) aynı şekilde ehliyetini kaybetmemiş (özellikle yüksek zekaya, anlayış ve eğitime sahip olduklarında), başarılı yaşamlar sürdürebilecek ve özel bir tür kavrayış ve cesarete sahip, otistik özellikler gösteren bireyler de olduğunu belirtmekten uzaktırlar Temple, otizmi romantikleştirmez ya da otizmin kendisini, çoğumuz için yaşamın büyük bir kısmını dolduran zevklerden, armağanlardan, ilişkilerden yoksun bıraktığını inkar etmez. Ancak, kendi varlığı, değeri ve tezat gibi görünse de otizmin buna nasıl katkı sağladığı hakkında güçlü ve olumlu bir duygusu vardır. Bu yakınlarda verdiği bir konferansı şöyle bitirmişti: “Eğer parmaklarımı şaklatıp otizmden kurtulabilecek olsam, bunu yapmazdım; çünkü o zaman kendim olamazdım. Otizm kişiliğimin bir parçasıdır.” Eğer Temple bizden çok farklıysa, bu yüzden daha az insan sayılamaz, tam tersi değişik açılardan daha fazla insandır diyebiliriz. Resimlerle Düşünmek, çok yetenekli bir otistiğin kim olduğu ve ne olduğu hakkında bir kimlik çalışmasıdır. Derinden etkileyici ve büyüleyici bir kitaptır; çünkü, bizim dünyamız ile onunki arasında bir köprü kurar ve bambaşka bir zihne bakmamızı sağlar.






OTİZM VE OTİSTİK ÇOCUKLAR – Prof. Dr. Nilüfer Darıca, Dr. Ülkü Abidoğlu, Dr. Şebnem Gümüşçü, Özgür Yayın





OTİZM VE OTİSTİK ÇOCUKLARIN EĞİTİMİ – Ahmet Güneş, İlya Yayın





OTİZM – OTİZMDE GÖRSEL İLETİŞİM TEKNİKLERİNİN KULLANIMI – Dr.Yeşim Fazlıoğlu, Uzm. Meral Eşme Yurdakul, Morpa Yayıncılık





OTİZMDE İLK ADIM – Aydan Aydın , Epilson Yayıncılık





RESİMLERLE DÜŞÜNMEK, OTİZMİN İÇERDEN ANLATIMI, Temple Grandin, Çeviren: Mehmet Celil İftar, Doğan Kitap





YAĞMUR ÇOCUKLAR – OTİZM NEDİR? Doç Dr. Barış Korkmaz, Doğan Kitap





OTİSTİK ÇOCUK DAHİ Mİ, ENGELLİ Mİ? İsmail Tufan, İletişim Yayınları





SEVGİ DİLİ KONUŞAN ÇOCUKLAR, Ayşegül Turan, Sistem Yayıncılık





MOZART VE BALİNA, Otistik Bir Çiftin Aşk Hikayesi, Jerry Newport,Mary Newport,Johnnt Dodd, Koridor Yayıncılık





AQ OTİSTİK ZEKA VE SEVİYELERİ OTİZM, Selvi Borazancı Persson, Sistem Yayıncılık





YAŞAMIN DİĞER BİR PENCERESİ, OTİSTİK ÖZELLİKLERE SAHİP ÇOCUK BABALARI VE DUYGULARI, Prof. Dr. Füsun Akkök, Arş. Gör. Bilge Uzun Özer





OTİSTİK ÇOCUKLAR VE ÖZEL EĞİTİME MUHTAÇ ÇOCUKLARIN CİNSELLİĞİ VE CİNSEL EĞİTİMİ, K. Serdar Ateş, Psk. Nurfeda Ateş, YA-PA Yayıncılık





ASPERGER SENDROMU, Barış Korkmaz, Adam Yayınları







OTİZM ŞART MIYDI? Çiğdem Ergüvenç, Tisamat Basım Sanayi





SÜPER İYİ GÜNLER, Mark Haddon, Çev.Övgü Doğangün, Kültür Yayınları





FARKLI GELİŞEN ÇOCUKLAR, M.Ü. Öğretim elemanları, Epsilon Yayınevi





GERÇEK BİR İNSAN, Gunilla Gerland, Çeviren: Selvi Borazancı Persson, Sistem Yayınevi





OTİZM UMUDUMUZ DAVRANIŞÇI TEDAVİ, Ayda Hakler,




























http://otizm.wordpress.com/kitap/otizm-kitaplari/
 
Son düzenleme:
G

Günahsız melek(otizm)

Guest
KIRMIZI BUĞDAY
Dünyada ilk kez, kardeş duygularının ele alınıp; Otizmin tanıtımının yapıldığı, otizmli kardeşleri olan çocukların otizmi nasıl tanımladığı, aile içi ve sosyal çevre ile yaşanan zorlukların Yazar Berrin ERGÜÇ tarafından otizmli bireyler ile yaşayıp inceleme ve gözlemleri sonucu kurguladığı folklorik bir kitaptır. Çok geniş bir yelpazeye sahip olan Otizm gibi “KIRIMIZI BUĞDAY da çok geniş bir kitleye hitap etmektedir. Çocukların anlayabileceği, yetişkinlere rehber olabilecek bir kitaptır. Otizm, Halk dansları ve yöre kültürünün bir arada kurgulandığı “ KIRMIZI BUĞDAY “ kültürümüzün gelecek kuşaklara aktarılması açısından da büyük önem taşımaktadır.Aşağıda belirtilen Dernek hesabına yapılacak 25 TL bağış karşılığında, kitap İLGİ Otistik Çocukları Koruma Derneği’nden temin edilebilir.
“KIRMIZI BUĞDAY” ile birlikte 2010 yılında Derneğimiz tarafından yayınlanan Otizmli Birsen BAŞAR’ın “BEN DE ARTIK FARK EDİLMEK İSTİYORUM –Yetişkin Bir Otistiğin Güncesi” ve Çiğdem Ergüvenç’in “OTİZM. Şart mıydı! NEREDE KALMIŞTIK” adlı kitapların tüm geliri İLGİ Özel Eğitim Okulu Ve Araştırma Merkezi Hizmet Binasının inşası için kullanılacaktır.



http://ilgider.org/index.php?option=com_content&view=article&id=182:kirmizi-buday&catid=3:duyurular
 
Son düzenleme:
Tekerlekli Sandalye
Üst