Otobüslerin % 90'ı Değişmeli!

F

Fırtına

Guest
Mevcut Araçlar Lift Takılmasına Uygun Değil;

Otokar Satış ve Pazarlamadan Sorumlu Genel Müdür Yardımcısı Basri Akgül 2012'de geçerli olacak engelli ulaşımına uygun araç şartının Türkiye'de var olan otobüs parkının yüzde 90'ının değişmesi anlamına geldiğini söyledi. Bu otobüslerin hemen hepsinin alçak tabanlı olmasını ya da mevcut basamaklı otobüslere lift takılmasını gerektiriyor.

Bu zorunluluk özellikle halk otobüsçülerinin kabusu haline gelirken; Otokar Satış ve Pazarlamadan Sorumlu Genel Müdür Yardımcısı Basri Akgül, 2012 regülasyonunun Türkiye'de mevcut otobüs parkının yüzde 90'ının değişmesi anlamına geldiğini söyledi.

Büyük belediyelerin son bir kaç yılda aldığı alçak tabanlı araçlar hariç bütün parkın değişmesi gerekiyor. Ankara Büyükşehir Belediyesi son 2-3 yılda 1000'den fazla doğalgazlı basamaklı otobüs aldı ve bu otobüsler regülasyona uygun değiller." dedi.

Akgül, şaseli otobüslerin lift takmaya uygun olmadığının da altını çizdi. "Şaseli araçlara engelli asansörü takma imkanı yok. Gövdenin ortasından şase geçiyor. Onu kesemezsiniz. Liftin kalınlığı 1 basamak kadar. Şasenin altına takılsa nereden çıkacak, yolda vurur gider. Mevcut araçların yapıları itibari ile lift takmak mümkün değil" diyen Akgül, 7 Temmuz 2012'den itibaren devreye giren bütün araçlar alçak tabanlı olacak. O tarihten önce alınanlarda ise dönüştürebilecek otobüsler var dönüştürülemeyecek olanlar var.

Dönüşmeyecek olanlar parkın yüzde 90'ı.. Rakam çok yüksek ve bu milli servet. Bu kadar aracı üretemeyiz. Avrupa'nın hurdalarını alıp pazara sokmak da mantıklı değil. Bunu 80'lerde yaşadık. Çözüm pazarda dönüştürülemeyecek araçlara ömür verilmesidir. Mesela 10 yaşını geçen araçlar 2002 ve altı model araçlar çalışamaz denecek. Ömrü dolan araç çıkacak yerine yenisi gelecek." sözleri ile çıkış noktasını gösterdi.



Oto Ana Haber
 
Tekerlekli Sandalye
Üst