Sakatlık bir olgu dur. Zira sakatlıkta 'olgu da olduğu gibi' irade dışı olan bir durumdur.
Algı ise gerçeğin ta kendisi olarak tanımlanır. Yada biz öyle zannederiz.
Tamda bu noktada Sakatlık olgusu ve sakatlık algısı arasında ki çelişkiye değinmek isterim.
Ahmet'in trafik kazası geçirip omurilik felçli olması bir olgudur.
Ahmet trafik kazası geçirmeden önce devlet kademesinde üst düzey bir yöneticiydi. Hatırı sayılır bir insan ve çevresinde saygı gören biriydi.
Trafik kazası sonrası sakatlanması yaşadığı çevrede aynı saygıyı görememektedir.
Aynı insanlar aynı Ahmet'e daha önceden saygı duyup imrenerek bakarken, kaza sonrası bu bakışlar acıma hissiyle dolmuştur.
Tamda bu noktada olgu ve algı arasında ki çelişki tüm çıplaklığıyla kendini gösteriyor.
Ahmet' tarafik kazası öncesi tüm saygınlığını beyniyle kazanmıştı. Kaza sonrası beyninde hasar olmamasına rağmen aynı saygınlığı göremiyor. Bu nokta da sakatlık algısında ki düşünsel sakatlık devreye giriyor.
Cevapsız Sorular
Ahmet, ahmet olduğu içinmi saygı görüyordu, yoksa sağlıklı bir bedene sahip olduğu için mi?
Ahmet sağlıklı bir bedene sahip olduğu için saygı görüyor idiyse sağlıklı bedene sahip olan her insan neden aynı saygı görmüyor?
Ahmet tüm saygınlığını beyniyle kazanmış idiyse aynı beyin hala işlevselliğini yürütürken doğru yürümeyen ne olabilir di?
Kim cevap vermek ister?



Algı ise gerçeğin ta kendisi olarak tanımlanır. Yada biz öyle zannederiz.
Tamda bu noktada Sakatlık olgusu ve sakatlık algısı arasında ki çelişkiye değinmek isterim.
Ahmet'in trafik kazası geçirip omurilik felçli olması bir olgudur.
Ahmet trafik kazası geçirmeden önce devlet kademesinde üst düzey bir yöneticiydi. Hatırı sayılır bir insan ve çevresinde saygı gören biriydi.
Trafik kazası sonrası sakatlanması yaşadığı çevrede aynı saygıyı görememektedir.
Aynı insanlar aynı Ahmet'e daha önceden saygı duyup imrenerek bakarken, kaza sonrası bu bakışlar acıma hissiyle dolmuştur.
Tamda bu noktada olgu ve algı arasında ki çelişki tüm çıplaklığıyla kendini gösteriyor.
Ahmet' tarafik kazası öncesi tüm saygınlığını beyniyle kazanmıştı. Kaza sonrası beyninde hasar olmamasına rağmen aynı saygınlığı göremiyor. Bu nokta da sakatlık algısında ki düşünsel sakatlık devreye giriyor.
Cevapsız Sorular
Ahmet, ahmet olduğu içinmi saygı görüyordu, yoksa sağlıklı bir bedene sahip olduğu için mi?
Ahmet sağlıklı bir bedene sahip olduğu için saygı görüyor idiyse sağlıklı bedene sahip olan her insan neden aynı saygı görmüyor?
Ahmet tüm saygınlığını beyniyle kazanmış idiyse aynı beyin hala işlevselliğini yürütürken doğru yürümeyen ne olabilir di?
Kim cevap vermek ister?
Moderatör tarafında düzenlendi: