TBB'nin Engellilere Yönelik Bankacılık Hizmetleri Raporu Açıklaması

gülümse_hayata

Üye
Üye
Katılım
Kas 9, 2010
Mesajlar
16,299
Tepkime Puanı
15
Puanları
0
Yaş
49
Türkiye Bankalar Birliği (TBB), Haziran 2011 dönemi itibariyle 17 olan



engellilere bankacılık hizmeti sunan banka sayısının Haziran 2012 dönemi itibariyle 28'e çıktığını bildirdi.

Türkiye Bankalar Birliği (TBB), Haziran 2011 dönemi itibariyle 17 olan engellilere bankacılık hizmeti sunan banka sayısının Haziran 2012 dönemi itibariyle 28'e çıktığını bildirdi.

TBB'nin, bankalara yönelik tavsiyeleri içeren "Engelli Vatandaşlara Yönelik Bankacılık Hizmetleri Raporu"na göre, ATM, POS ve Şube üzerinden engelli bankacılık hizmetleri konusunda ATM'lerde ortopedik engellilere hizmet verebilecek özellikleri taşıyanların sayısı Haziran 2011 döneminde 2.517 iken, Haziran 2012 itibariyle 3.034'e yükseldi.

Aynı dönemler itibariyle, görme engellilere yönelik ATM sayısı 3.642'den 4.426'ya çıkarken, şube ve POS sayılarında da artışlar oldu. Ortopedik engellilere hizmet veren şube sayısı 154 artarak 2.282'ye, görme engellilere hizmet sunan şube sayısı 718 artarak 4.407'ye ulaştı.

Ortopedik engellilere hizmet veren POS cihazlarının sayısı yüzde 83, görme engellilere hizmet veren POS cihazlarının sayısı yüzde 34 arttı. İşitme engellilere uzaktan erişim yoluyla yardım/destek hizmeti veren banka sayısı Haziran 2011'de 2 iken, Haziran 2012 dönemi itibariyle 5 oldu.

-İnternet ve mobil bankacılık hizmetleri-

Son yıllarda artış eğilimi gösteren internet ve mobil bankacılık hizmetlerinin engellilere yönelik sunumunda da artış eğilimi yaşandı.

Ekran okuyucu programlarla okunabilen içerik sunan banka sayısı Haziran 2011 dönemi itibariyle 6 iken, Haziran 2012 döneminde 8'e yükseldi. Benzer şekilde, SMS ile gönderilen tek kullanımlık şifrelerin okunabilirliğini sağlayan banka sayısı 3'den 7'ye, internet şubesi içinde işitme engellilerin anında yardım alabilecekleri çevrimiçi yazışma uygulaması (internet sohbet) sunan banka sayısı 1'den 4'e çıktı.
 
Tekerlekli Sandalye
Üst