THY'den engelli yolculara özel hizmet

gülümse_hayata

Üye
Üye
Katılım
Kas 9, 2010
Mesajlar
16,299
Tepkime Puanı
13
Puanları
0
Yaş
49
Türk Hava Yolları (THY), engelli yolculara havalimanında sunduğu hizmeti daha da yaygınlaştırmak amacıyla yeni uygulama başlatıyor.

İstanbul Atatürk Havalimanı Dış Hatlar Terminali'nde THY bilet satış ofislerinin bulunduğu bölgeye engelli yolcular için özel bölüm oluşturuldu. 'Assisted Check-In' adlı check-in (bilet ve bagaj işlemi) kontuarı ile engelli yolcular, 'bilet alım, bagaj teslim ve check-in işlemlerini' diğer yolcular gibi sıra beklemeden yaptırabilecek. Hazırlanan bölümün iki hafta içinde hizmete girmesi beklenirken, engelli yolcular için Gidiş Katı A Adası'nda bulunan 15 ve 16 numaralı 'Özel Destek' bölümünde yapılan tüm işlemler, yeni alana taşınacak.

Zaman
 
F

Fırtına

Guest
THY'den engellilere özel kontuvar

Türk Hava Yollarının İstanbul Atatürk Havalimanı'nda engelli yolcular için hazırladığı özel kontuvarı hizmete açıldı.

THY Genel Müdürü Temel Kotil, Dış Hatlar Terminali gidiş katındaki özel kontuvarın açılışını, Düsseldorf yolcusu engelli İran asıllı Alman vatandaşı Şahnaz Risse Shahbazi ile birlikte yaptı.

Temel Kotil, burada yaptığı açıklamada, engelli yolcuların check-in işlemlerinin daha kolay ve rahat yürütülebilmesi için yeni kontuvarı hizmete soktuklarını belirterek, şunları söyledi;

''Burada bir engeli olan yolcuya birisi asist hizmeti verecek. Yolcu burada koltuklarda dinlenirken, check-in işlemleri, bagaj işlemleri bir asistan tarafından yapılacak. Hamile, yaşlı yolcular da bu hizmetten yararlanabilecek. İhtiyaca dönük olarak bunun sayısını artırabiliriz. Biz engelli yolcularımızın rahat bir şekilde check-in yapması, rahat bir şekilde uçağa gitmesi ve uçmasını istiyoruz. Biz THY olarak her konuda marka olmak istiyoruz. Dünyada en iyi hizmetleri vermek istiyoruz. Asist hizmeti isteyen herkese hizmet vereceğiz. Yolcu bizim patronumuz. Engelli olunca bir kat daha patronumuz oluyor.''

Engelli, yaşlı ya da hamile yolculara her türlü yardımı yaptıklarını belirten Kotil, yolcunun istemesi durumunda, tekerlekli sandalye hizmetini her yolcuya ücretsiz sağladıklarını kaydetti.

Temel Kotil, iç hatlarda da engelli yolculara özel hizmet verdiklerini, yakında orada da engelliler için özel kontuvar açacaklarını kaydetti.

Uçakta engelliler için özel koltuk uygulamasının dünyada olmadığını da ifade eden Kotil, ancak engelliler için uçakta da gereken kolaylığı sağladıklarını, gerektiğinde yan koltuğun boş bırakılması gibi uygulamalar yapıldığını söyledi.

Kotil, engellilerden herhangi bir belge istenmediğini, yolcu beyanının yeterli olduğunu da sözlerine ekledi.


Anadolu Ajansı
 
F

Fırtına

Guest
Engelliler, kuyruk beklemeden uçağa binecek

Türk Hava Yolları (THY) engelli yolcular için Atatürk Havalimanı'nda özel bir hizmet alanı oluşturdu. Engelli yolcuların işlemleri bundan böyle THY görevlilerine önceden bildirmek kaydıyla, asistan eşliğinde özel alanda yapılacak. Bilet ve bagajlarını kuyruk beklemeden rahatlıkla yaptıracak engelliler, pasaporttan geçip uçağa binebilecek.THY Genel Müdür Temel Kotil, oluşturulan birimin açılış kurdelesini, hizmet alan ilk engelli vatandaşla birlikte kesti. Almanya'ya giden Türk asıllı İranlı yolcu Şehnaz Rise, tekerlekli sandalye üzerinde çok güzel bir hizmet olduğundan söz ederek emeği geçenlere teşekkür etti.

Yeni birimde görevlendirilen engelli Ahmet Güzel isimli çalışan da, engelliler için daha önce özel hizmet kontuarları olduğunu ancak bu şekilde ayrı bir yer tahsis edilmesinin çok güzel olduğunu anlattı.

UÇAKTA ENGELLİ KOLTUĞU DOĞRU OLMAYABİLİR

Temel Kotil ise, engelli vatandaşlar ile hamile, yaşlı, kendini iyi hissetmeyen vatandaşların rahat uçağa binmesini istediklerini söyledi. Kotil, "Uygulamamız ücretsiz.. Biz isteyen yolcularımıza tekerlekli sandalye temin ediyoruz. Buradan hizmet alan yolcularımız asistan eşliğinde pasaporttan geçip uçağa binebiliyor. Uçaklarda engelliler için koltuk uygulaması yok.. Sadece yan koltuğu boş bırakabiliyoruz. Uçaklarda engelli koltuğu yapmak doğru olmayabilir." dedi.

"Özel ilgi gerektiren yolcular içindir" yazılı bölüme gelen engelliler, önceden THY görevlilerine bildirmek kaydıyla söz konusu noktadan yararlanabilecek. Havalimanına gelince görevli tarafından karşılanacak yolcu, isterse tekerlekli sandalye ile bilet bagaj işlemi yapılacak özel noktaya getirilecek. Daha sonra yine görevli eşliğinde kuyruk beklemeden pasaport kontrolü yapılan engelli, aynı şekilde uçağa götürülecek.
 
Tekerlekli Sandalye
Üst