Turkcell’de Yeni İşe Alımda Çoğunluk Engellinin

gülümse_hayata

Üye
Üye
Katılım
Kas 9, 2010
Mesajlar
16,299
Tepkime Puanı
15
Puanları
0
Yaş
49
Turkcell, çağrı merkezi yatırımlarına hız veriyor. Bu alanda engelli istihdamına yoğunlaşmayı planlayan şirket, şu anda iki çağrı merkezinde 500 engelli çalıştırıyor. Turkcell Genel Müdür Yardımcısı Öztürkler, 2 bin kişilik yeni kadroda ağırlığın engelliden yana olacağını belirtiyor.



Turkcell, ‘Engel Tanımayanlar’ başlığı altında engelli vatandaşların hayatlarını kolaylaştırmak ve onları yaşamın içine katmak için başlattığı projeler zinciri ile pek çok konuda hizmet veriyor. Engel Tanımayanlar projesinde özellikle çağrı merkezleri önemli bir uygulama alanı olarak ön plana çıkıyor.



Turkcell Genel Müdür Yardımcısı Koray Öztürkler istihdam, teknolojik çözümler ve sosyal sorumluluk alanında geliştirilen bu projelerle ilgili değerlendirmelerde bulundu. Turkcell’in Karaman ve Van-Erciş çağrı merkezlerindeki istihdamın yüzde 50’sini engelli vatandaşlar oluşturuyor. Öztürkler’in açıklamaları bu iki çağrı merkezinde sayıları 500’e ulaşan engelli istihdamının çok yakın zamanda daha da artacağına işaret ediyor.



Kamu ile işbirliği



Çağrı merkezi yoluyla bu yıl içinde 2 bin kişilik istihdam daha yaratacaklarını söyleyen Öztürkler şunları söyledi: “Mevcut 35.2 milyon müşterimiz var. Gaziantep ve Karaman çağrı merkezlerinde olduğu gibi kamu ile birlikte yaptığımız işbirlikleri çok önemli. Çağrı merkezleri için planladığımız yatırımlar da ağırlıkla bu yönde. Kamu ve özel sektör ortaklığı ile çok yönlü olarak bu işi geliştireceğiz.”



‘Engelliye ayrıcalık yok’



Çağrı merkezlerindeki engelli vatandaşlarla engelli olmayanların aynı performansa göre değerlendirildiğine dikkat çeken Öztürkler, “Engelli çalışanlarımıza ‘işin birazını da yapsan olur’ gibi bir yaklaşımda bulunmuyoruz. Bunun için yaptıkları işe daha dört elle sarılıyorlar ve hiçbir şekilde ayrımcılığa uğramıyorlar. Kendi fiziksel durumlarındaki engellerden dolayı iş hayatına atılamayan bu insanlar, imkan sunulduğunda bizden daha güçlü yönlerini ortaya çıkarıyorlar” diye konuştu.



Çağrı merkezi yatırımlarına 2005 yılında İstanbul’dan başlayan Turkcell, 2006’da önce Erzurum’da daha sonra Diyarbakır’da konumlanmıştı. Bu yatırımlardan sonra bölgenin en büyük işvereni haline geldiklerini belirten Öztürkler, Turkcell yatırımlarının ardından Türkiye genelinde yaşanan hareketliliğe de dikkat çekti. Buna göre, şirketin altı yıl önce başlayan yatırımlarının ardından bugün 13 tanesi Turkcell’e ait olmak üzere Türkiye genelindeki çağrı merkezi sayısı 38’e ulaştı.



‘Kendime güvenim arttı’



Çağatay Yapağcı, Turkcell Global Bilgi’de istihdam edilen engelli çalışanlardan biri. SMA hastalığı bulunan Yapağcı, kaslarını giderek güçsüzleştiren bu hastalık nedeniyle uzun yıllar tedavi gördü. İş hayatına deniz kabuğundan kolye yaparak başladı. Hastalığından dolayı iş yerine araçla gitmesi mümkün değildi. Bu dönemde asıl iş hayatının Turkcell Global Bilgi’nin kendisini işe almasıyla başladığını ifade eden Yapağcı şöyle dedi:



“İşimin büyük katkısı bir şeyleri tek başına başarabilecek olduğumu göstermesi oldu. İşe girdikten sonra yaptığım her satışta ve görüşmede kendime güvenimin arttığını hissedip hayata daha sıkı tutunuyorum. Elimden geldiğince yaptığım her işte başarılı olmaya çalışıyorum.”



Engelli aboneleri için ne yapıyor?



Özel konuşma ve data tarifeleri: Özel destek paketleriyle internette yüzde 65 indirim, konuşmada 2 kata varan avantaj sağlıyor.



Sesli fatura ve sesli sözleşme (ücretsiz): Görme engelliler faturayla ilgili bilgilere seslendirme yöntemiyle ulaşabiliyor. Ayrıca tüm mailler yine sesli olarak bilgisayarda dinlenebiliyor.



İşitme engellilere anons hizmeti (ücretsiz): Engelli müşteriler kendilerini arayan kişilere “Aradığınız kişi işitme engellidir. Kendisine ulaşmak için SMS ya da MMS atabilirsiniz” mesajını dinletebiliyorlar.



İşitme engellilere görüntülü çağrı merkezi (ücretsiz): İşitme engelliler için’ görüntülü müşteri hizmeti’ni geliştirdi. Son üç yılda yılda toplam 7 bin 500 çağrı yapıldı ve işaret dili hizmeti alındı.



Turkcell Hayal Ortağım Servisi (ücretsiz): Hayal ortağım servisi ile görme engelliler cep telefonlarından 8020 kısa numarasını arayarak Türkiye ve dünyadan güncel haberleri, Milli Kütüphane Başkanlığı arşivinden 4 bin kitabı ve eğitim yayınlarını dinleyebiliyorlar.
 
Tekerlekli Sandalye
Üst