Widex İşitme Cihazları eski modellere teknik destek vermiyor!?

tinitus

Üye
Üye
Katılım
Eki 25, 2021
Mesajlar
2
Tepkime Puanı
1
Puanları
3
Evvela Widex cihazları gerçekten çok kaliteli(Benim kullandıklarım Senso Diva ve Mind 440için söyleyebilirim bunları) fakat zannedersem firma yönetimi profesionalliği ileri bir boyuta taşıdı(!) kanımca.Benim 3 cihazım da Widex ve Widex cihazlarından da verdikleri hizmetten de çok memnundum.Fakat ne olduysa bir süredir hem tecrübeli,işini bilen ve iyi niyetli çalışanları firmadan ayrıldı ve yerlerine tam negatifindeki çalışanlarla değiştirildi.Konuya gelirsek Cihazlarımı bakıma götürdüm cihazlardan Senso Diva olanına ''Bu bizim çok eski modelimiz,artık bunlara bakım ve destek vermiyoruz ''dediler,
mad.png


oysa cihazım çalışır durumda ve iyiydi sadece bakımını yaptırmak istiyordum.Israr etmeden tamam dedim ve diğer iki cihazım olan Mind-440 cihazlarımı bakıma vermek istedim ve bir tanesini verdim(Çünkü ikisini birden verirsem takdir edersiniz ki biz işitmediğimiz için hiç bir iletişimimiz kalmaz)Sonuçta ilk cihazım bakımdan geldi ben diğerini de bakım için verdim ona da mikrofon ve boynuz değişimi için 300 tl istediler.Böyle olunca bakım için verdiğim Mind-440'ı geri almak zorunda kaldım,çünkü bakımdan gelen cihazımın işitme ayarları bozulmuştu ve bunu kulağıma göre ayarlatmam gerekiyordu.Onu da yaptıracaktım fakat ilk cihazımın hoparlörü değiştiği için işitme ayarlarım da değişmişti ve bunu odiologları kulağıma göre ayarlayamadılar,ikinci sefer ayrlamaya gittiğimde de bu sefer odiolog izine çıkmıştı.Bana ''size yakın olan bir bayii'mizde ayarlama yaptırabilirsiniz ''dediler.

Bana yakın olan bir bayii ye gittim fakat o da istediğim ayarı yapamadı.Bu arada Bakırköy'de yine Widex Bayii'si İbrahim Hekimoğlu Bey'i bana birisi tavsiye etti(Bu da çok ilginç bir hikaye)
biggrin.png
Sağolsun onunla tanışmaktan çok memnun oldum.Hem çok iyi ve ilgili bir Odiolog,hem de işini gerçekten çok iyi biliyor ve bir o kadar da alçak gönüllü ve kibar birisi.Bizim için aldığımız ve kullandığımız cihaz kadar hatta daha da önemlisi cihaz için aldığımız ve alacağımız destektir.Neyse ben konuya devam edeyim.İbrahim Bey cihazımı kulağıma göre en iyi ayarı yaptıktan sonra İbrahim Bey'e kulak kalıplarımı da yaptırdım,onlar da on numara oldu fakat bu sürede ben Covid 19 geçirdiğim için kalıpları almaya da diğer cihazımı Widex'in ana merkezine bakıma göndersinler diye İbrahim Hekimoğlu Bey'e eşim vasıtası ile gönderdim.O da götürmüş ve sonra beni aradı.Söylkedikleri şuymuş ''Bize Danimarka dan bu modeller ile ilgili parça gelmediği ve üretilmediği için biz bu modellere destek ve bakımı kestik''Halbuki ben ilk cihazımı bakıma verdiğim zaman Odiolglarına ''Senso Diva'nın bakımını yapmıyorsunuz Mind 440 cihazlarla ilgili böyle bir tehlike yok değil mi?''dediğimde kendileri bana ''hayır o cihazlara bakıyoruz,böyle bir durum olursa zaten bakımı kesmeden önce sizi bilgilendiririz''demişti.Ki ben zaten acaele edip Covid 19 geçirmişken bile bayii kanalı ile diğer cihazımı da bakıma göndermiştim.

Bunun üzerine Widex Türkiye'ye e-mail atarak durumu kendilerine tekrardan anlattım.Üç mail attıktan sonra bana dönüş sağladılar ve İbrahim Bey kanalı ile bana iletilen olumsuz durumu bu sefer de e-mail ile gönderdiler.Oysa ben cihazımı bakıma vermiştim diğer cihazım tam ayarlanmadığında bu cihazı geri aldığımda bana cihazın bakım ve test dökümünü bile vermişlerdi.Yani anlayacağınız,eski cihazlar çok iyi ve uzun süre kullanılabiliyor.Bu cihazlara bakım verildiğinde de insanlar yeni cihaz almıyorlar diye yapılmış bir politika gibi geldi bana.Dünyanın her yerinde cihaz satan bu firmalar Türkiye'de ülke ekonomisinin geldiği durumla ilgilenmedikleri sadece kazanmayı düşündükleri gerçeğini belgelemiş oldular.Senelerdir Widex kullanıyorum ve her zaman en iyi cihazı aldım fakat bundan sonra cihaz alırken daha iyi düşüneceğim ve bu yapılanı da unutmayacağım.
mad.png


Arkadaşlar bu sorunu ne kadar cihaz kullanan engelli arkadaşım önemserse,başka yerlerde paylaşıp destek verirse bu sorunlar o oranda düzeltilir.Yoksa bu gün Widex'in yaptığını yarın Oticon,Resound,Simens,Starkey ve diğerleri yapacaklardır ya da yapıyorlardır.Biz tamamen arızalı ve çalışmayan cihazın yapılmasını talep etmiyoruz,hiç olmazsa mikrofon,hoparlör,boynuz ve dış kabin gibi parçaların değişiminin yapılması.Lütfen bu mesajı başka engelli platformlarda da paylaşın.Teşekkürler.
 

tinitus

Üye
Üye
Katılım
Eki 25, 2021
Mesajlar
2
Tepkime Puanı
1
Puanları
3
Firmaların yaptıkları bu planlı ve sözde profesional yaklaşımları duyırmalıyız.Çünkü biz varsak ve cihaz alırsak onlar varlar.bunun bilncinde olursak onlar da kendilerine çeki düzen vermek zorunda kalırlar.Aksi taktirde bu tür davranışlar yol olur.Yapılan iyi davranışları ve kişileri nasıl övüyorsak,yanlışları da bu plaformlarda yerebilmeliyiz.Tabii ki de saygı çerçevesinde.Ben tüm engelli arkadaşlarımın yapılan haksızlıklar karşısında seslerini duyurmalarını ve haklarını aramalarını bekliyorum.
 
Üst