2022 ve 65 yaş aylıkları için kanun değişikliği tasarısı

ENGELLIYASAM

Üye
Üye
Katılım
Haz 11, 2013
Mesajlar
68
Tepkime Puanı
11
Puanları
8
beklenen kanun iceriği yayinlandı

metni indirebilirsiniz..

KANUN TASARILARI

INDIR

AİLE VE SOSYAL POLİTİKALAR BAKANLIĞININ TEŞKİLAT VE GÖREVLERİ HAKKINDA KANUN HÜKMÜNDE KARARNAME İLE BAZI KANUN VE KANUN HÜKMÜNDE KARARNAMELERDE DEĞİŞİKLİK YAPILMASINA
DAİR KANUN TASARISI



MADDE 13- 1/7/1976 tarihli ve 2022 sayılı 65 Yaşını Doldurmuş Muhtaç, Güçsüz ve Kimsesiz Türk Vatandaşlarına Aylık Bağlanması Hakkında Kanunun 1 inci maddesi aşağıdaki şekilde değiştirilmiştir.

“MADDE 1- 65 yaşını doldurmuş, sosyal güvenlik kuruluşlarının herhangi birisinden her ne nam altında olursa olsun bir gelir veya aylık hakkından yararlananlar ile uzun vadeli sigorta kolları açısından zorunlu olarak sigortalı olunması gereken bir işte çalışanlar hariç olmak kaydıyla, Sosyal Yardımlaşma ve Dayanışma Vakıfları tarafından muhtaç olduğuna karar verilen Türk vatandaşlarına, muhtaçlık hali devam ettiği müddetçe (1.620) gösterge rakamının memur aylık katsayısı ile çarpımından bulunacak tutarda aylık bağlanır.
Birinci fıkra kapsamına girenlerden, her ne nam altında olursa olsun her türlü gelirler toplamı esas alınmak suretiyle, hane içinde kişi başına düşen ortalama aylık gelir tutarı 16 yaşından büyükler için belirlenmiş olan asgari ücretin aylık net tutarının 1/3’ünden fazla olanlar ile aynı tutardan fazla gelir sağlaması mümkün olan kimseler muhtaç kabul edilemez ve kendilerine aylık bağlanamaz.
Birinci fıkra hükümlerine göre aylık bağlanacaklar için, Sosyal Yardımlaşma ve Dayanışma Vakıfları tarafından muhtaçlık kararı verilmesinde, 22/11/2001 tarihli ve 4721 sayılı Türk Medenî Kanununun 364 üncü maddesine göre tespit edilen yakınları açısından hane içinde kişi başına düşen ortalama aylık gelir tutarının 16 yaşından büyükler için belirlenmiş olan asgari ücretin aylık net tutarına eşit veya daha fazla olup olmadığı da tespit edilir. 4721 sayılı Kanunun 364 üncü maddesine göre tespit edilen yakınları arasında, hane içinde kişi başına düşen ortalama aylık gelir tutarı 16 yaşından büyükler için belirlenmiş olan asgari ücretin aylık net tutarına eşit veya daha fazla olduğu belirlenenlere de bu Kanuna göre aylık bağlanmakla birlikte; bu durumdaki yakınlarına ilişkin bilgiler ilgili vakıf tarafından bulunduğu ilin defterdarlığına bildirilir ve defterdarlıklarca nafaka davası açılır. Mahkemeler tarafından hükmolunacak nafaka tutarları ilgililer adına defterdarlıklarca takip ve tahsil olunur. Tahsil olunan nafaka tutarının, bu Kanuna göre ödenen aylık tutarından daha fazla olması halinde fazlaya ilişkin kısım hak sahiplerine verilir. Ancak, aylık bağlanan kişi ile nafaka yükümlüsü veya nafaka yükümlülerinin aylığın kesilmesi yönünde müştereken talepte bulunmaları halinde aylık kesilir ve nafakanın defterdarlıklarca takip ve tahsiline son verilir. Nafaka bağlanmasına karar verilenlerden, başka sebeplerle bu Kanuna göre bağlanmış aylığı kesilenlere ilişkin olarak nafakanın da defterdarlıklarca takip ve tahsiline son verilir.
65 yaşın tespitinde, doğum tarihlerinde yapılmış düzeltmeler nazara alınmaz.”

MADDE 14- 2022 sayılı Kanunun 2 nci maddesi aşağıdaki şekilde değiştirilmiştir.

“MADDE 2- 65 yaşını doldurmamış olmasının yanı sıra;
a) Başkasının yardımı olmaksızın hayatını devam ettiremeyecek şekilde engelli olduklarını ilgili mevzuatı çerçevesinde alınacak sağlık kurulu raporu ile kanıtlayan, 18 yaşını dolduran Türk vatandaşı engellilerden; sosyal güvenlik kuruluşlarının herhangi birisinden her ne nam altında olursa olsun bir gelir veya aylık hakkından yararlananlar ile uzun vadeli sigorta kolları açısından zorunlu olarak sigortalı olunması gereken bir işte çalışanlar hariç olmak üzere, Sosyal Yardımlaşma ve Dayanışma Vakıfları tarafından muhtaç olduğuna karar verilenlere muhtaçlık hali devam ettiği müddetçe (4.860) gösterge rakamının memur aylık katsayısı ile çarpımından bulunacak tutarda,
b) İlgili mevzuatı çerçevesinde alınacak sağlık kurulu raporu ile engelli olduklarını kanıtlayan, 18 yaşını dolduran ve talebine rağmen Türkiye İş Kurumu tarafından işe yerleştirilememiş olan Türk vatandaşlarından; sosyal güvenlik kuruluşlarının herhangi birinden her ne nam altında olursa olsun bir gelir veya aylık hakkından yararlananlar ile uzun vadeli sigorta kolları açısından zorunlu olarak sigortalı olunması gereken bir işte çalışanlar hariç olmak üzere, Sosyal Yardımlaşma ve Dayanışma Vakıfları tarafından muhtaç olduğuna karar verilenlere muhtaçlık hali devam ettiği müddetçe (3.240) gösterge rakamının memur aylık katsayısı ile çarpımından bulunacak tutarda,
aylık bağlanır.
Türk vatandaşı, 18 yaşını tamamlamamış, sosyal güvenlik kuruluşlarının herhangi birinden her ne nam altında olursa olsun gelir veya aylık hakkından yararlanan durumunda veya uzun vadeli sigorta kolları açısından zorunlu olarak sigortalı olunması gereken bir işte çalışan durumunda kendisine bakmakla yükümlü bir yakını olmayan ve ilgili mevzuatı çerçevesinde alınacak sağlık kurulu raporu ile engelli olduklarını kanıtlamış durumda bakmakla yükümlü olduğu yakını bulunan Türk vatandaşlarından; her ne nam altında olursa olsun her türlü gelirler toplamı esas alınmak suretiyle hane içinde kişi başına düşen ortalama aylık gelir tutarı 16 yaşından büyükler için belirlenmiş olan asgari ücretin aylık net tutarının 1/3’ünden daha az olan ve Sosyal Yardımlaşma ve Dayanışma Vakıfları tarafından muhtaç olduğuna karar verilenlere muhtaçlık hali devam ettiği müddetçe ve bakım ilişkisini fiilen gerçekleştirmeleri kaydıyla, (3.240) gösterge rakamının memur aylık katsayısı ile çarpımından bulunacak tutarda aylık bağlanır.
Birinci fıkranın (a) ve (b) bentleri kapsamına giren engellilerden veya ikinci fıkra gereğince aylık bağlanacak engelli yakınlarından, her ne nam altında olursa olsun her türlü gelirler toplamı esas alınmak suretiyle, hane içinde kişi başına düşen ortalama aylık gelir tutarı, 16 yaşından büyükler için belirlenmiş olan asgari ücretin aylık net tutarının 1/3’ünden fazla olanlar ile aynı tutardan fazla gelir sağlaması mümkün olan kimseler muhtaç kabul edilemez ve kendilerine aylık bağlanamaz.
65 yaşın doldurulmasından önce bu madde hükümlerine göre bağlanmış olan aylıkların aynı şekilde ödenmesine devam olunur. Bu Kanunun 1 inci maddesine göre aylık bağlananlardan başkasının yardımı olmaksızın hayatını devam ettiremeyecek kadar engelli olduklarını ilgili mevzuatına göre alacakları sağlık kurulu raporu ile kanıtlayanlara da birinci fıkranın (a) bendine göre aylık bağlanır. Aylık bağlanmasına esas teşkil eden engellilik oranı değişen kişilerin aylıkları durumlarına göre yeniden tespit olunur. Engellilik oranı, bu Kanuna göre aylık bağlanması gereken oranın altına düşen kişiler ile üçüncü fıkrada belirtilen aylık ortalama gelir tutarından fazla gelir elde etmeye başlayan kişilerin aylıkları kesilir.
İkinci fıkra kapsamına giren 18 yaşından küçük engelliler, 5510 sayılı Sosyal Sigortalar ve Genel Sağlık Sigortası Kanununun 60 ıncı maddesinin birinci fıkrasının (c) bendinin (3) numaralı alt bendi kapsamına girenlere ilişkin hükümler çerçevesinde genel sağlık sigortasından yararlandırılır. Bu engellilerin bakımı amacıyla ikinci fıkraya göre aylık bağlanacak kişilerden genel sağlık sigortalısı veya bakmakla yükümlü olunan kişi durumunda olmayanlar 5510 sayılı Kanunun 60 ıncı maddesinin birinci fıkrasının (c) bendinin (1) numaralı alt bendi kapsamında kabul edilir.
1 inci maddenin üçüncü fıkrası, bu madde hükümlerine göre bağlanacak aylıklar hakkında da uygulanır.
Birinci fıkra hükümlerine göre aylık almaya hak kazanacak şekilde engelli olduğunu belgeleyen ve herhangi bir sosyal güvenlik kurumundan yetim olarak aylık veya gelir almakta olan çocuklardan bu kurumlardan aldıkları aylık veya gelir toplamı tutarları, bu madde gereğince durumlarına göre ödenebilecek tutardan daha az olanlara; aradaki fark ilgili sosyal güvenlik kurumu tarafından (birden fazla sosyal güvenlik kurumundan aylık veya gelir alanlar için yalnızca tercih edecekleri bir sosyal güvenlik kurumu tarafından) ödenir ve bu şekilde ödenen tutarlar Hazineden tahsil edilir.”

MADDE 15- 2022 sayılı Kanunun;

a) 3 üncü maddesinin birinci fıkrasında yer alan “Emekli Sandığına” ibaresi “Sosyal Yardımlaşma ve Dayanışma Vakıflarına” şeklinde, ikinci fıkrasında yer alan “Sosyal Güvenlik Kurumu” ibaresi “Aile ve Sosyal Politikalar Bakanlığı” şeklinde,
b) 4 üncü maddesinde yer alan “usul ve kullanılacak belgeler, Maliye ve Sosyal Güvenlik Bakanlıklarınca” ibaresi “usul ve esaslar ile kullanılacak belgeler, Maliye Bakanlığı ile Aile ve Sosyal Politikalar Bakanlığı tarafından” şeklinde,
değiştirilmiştir.

MADDE 16-
2022 sayılı Kanunun 8 inci maddesinin birinci ve ikinci fıkraları aşağıdaki şekilde değiştirilmiş, aynı maddenin üçüncü fıkrası yürürlükten kaldırılmış ve mevcut dördüncü fıkrasında yer alan “Kurum” ibaresi “Aile ve Sosyal Politikalar Bakanlığı” şeklinde değiştirilmiştir.

“1 inci ve 2 nci maddelerin kapsamına girenlere Aile ve Sosyal Politikalar Bakanlığınca aylık bağlanır ve Bakanlık bütçesinin ilgili tertibinden ödenir. Aile ve Sosyal Politikalar Bakanlığı ile Sosyal Yardımlaşma ve Dayanışma Vakıfları, gerektiğinde; aylık almak için başvuranların gelir, yaşam düzeyi ve varlıkları hakkında, belirleyeceği yöntemlerle inceleme yapmaya ve yaptırmaya, resmi ve özel idare müessese ve ortaklarından ve şahıslardan bilgi ve belge istemeye yetkilidir. Aile ve Sosyal Politikalar Bakanlığı ve Sosyal Yardımlaşma ve Dayanışma Vakıfları tarafından aylık almaya başvuranlar ile bu kişilerin haneleri ve aylık almaya başvuranların nafaka yükümlüleri ile bu kişilerin hanelerinin ekonomik durumları araştırılır.
Aylık bağlanmasında, Sosyal Yardımlaşma ve Dayanışma Vakıflarınca sosyal inceleme raporları ve gerektiğinde sağlık kurulu raporları da dikkate alınarak ilgililerin bu Kanuna göre aylık bağlanması şartlarını haiz oldukları yönünde verilmiş kararlar esas alınır. Aylık bağlama işlemi sırasında veya aylık bağlandıktan sonra yapılacak incelemeler sonucunda, aylık bağlama kararını etkileyebilecek yanlışlık veya eksikliklerin tespit edilmesi halinde, bu durum ilgisine göre Vakıflara, aylık bağlanana veya bağlanacak olana ve gerektiğinde ilgili idarelere Vakıf veya Bakanlık tarafından bildirilir. Aylık bağlanmış veya bağlanacak olanlara yapılacak bildirimlerin iadeli taahhütlü posta ile gönderilmesi esastır. Aylık bağlanmış olanlarla ilgili eksikliklerin veya yanlışlıkların giderilmemesi halinde, tebligat tarihinden itibaren üç aylık sürenin sona erdiği tarihin içinde bulunduğu ödeme döneminin sonunda aylık kesme veya düzeltme işlemi yapılır ve fazla ödenen tutarlar geri alınır. Aylık bağlanmasına esas rapor ve belgeleri gerçeğine aykırı olarak düzenleyenler ile bu nitelikteki rapor ve belgelere dayanarak aylık aldığı tespit edilenler hakkında 26/9/2004 tarihli ve 5237 sayılı Türk Ceza Kanunu hükümlerine göre işlem yapılır.”

MADDE 17- 2022 sayılı Kanuna aşağıdaki geçici madde eklenmiştir.

“GEÇİCİ MADDE 3- Bu maddenin yürürlüğe girdiği tarihe kadar bu Kanun kapsamında yersiz veya fazla ödenmiş aylıklar sebebiyle ilgililer adına çıkarılmış olan borç ve para cezaları ile bunlara ilişkin faizler terkin edilmiş sayılır ve haklarında herhangi bir adli, idari ve icrai takibat yapılmaz.”
 

sinandeniz

Üye
Üye
Katılım
May 23, 2010
Mesajlar
890
Tepkime Puanı
0
Puanları
0
ne anlatıyor şimdi burda ?

2022 yeni yönetmenliğimi
 

Halil Yılmaz

Admin
Yönetici
Katılım
May 19, 2010
Mesajlar
14,524
Tepkime Puanı
196
Puanları
63
Yaş
50
Tam olarak inceleyemesemde ilk etapta gözüme çarpanlar şunlar.

1: 65 yaş aylığı ve 2022 maaşı almak için "muhtaçlık sınırı" olarak asgari ücretin 3/1 baz alınmış buda aşağı yukarı 257 TL ediyor.

2: 18 yaşını geçmiş engellilerin 2022 maaşı alabilmeleri için "başkasının yardımı olmadan hayatını devam ettirememsi ve iş kurumuna baş vurup kendisine iş çıkmamış olması" şartı aranıyor.
Burdaki en büyük çelişki 18 yaşını geçmiş engellinin bu maaşı alması için hem başkasının yardımı olmadan hayatını devam ettirememe yani ağır özürlü şartı aranması hemde iş kurumuna başvurup kendisine iş çıkmamış olmasının şartının getirilmesi.

Metni daha detaylı inceleyip varsa diğer ayrıntılarıda yazmaya devam edeceğim.
 

murat tarsuslu

Üye
Üye
Katılım
Eki 15, 2011
Mesajlar
363
Tepkime Puanı
13
Puanları
18
halil kardeşim, bize yersiz ödeme iddiasıyla 3230 tl borç çıkarmışlardı. 1800 tlsini peşin yatırdık, kalanı da dilekçe vererek aylık 100 tl ödemeyi taahhüt etmiştik. onu da düzenli ödemedik zaten. toplamda şimdiye kadar 1200 tl ödedik. şimdi; ödediğimiz paralar ne olacak? tamamı silinecekse ödediğimiz tutarı geri alabilirmiyiz? yada kalan 1000 tl mi silinecek? taahhüt ettiğimiz için bu borcu ödemeye devam mı edeceğiz? geçmişte buna bizim durumumuza benzer olaylar mutlaka yaşanmıştır.. bilgi verirseiz seviniriz..
 

reconx

Üye
Üye
Katılım
Eyl 4, 2012
Mesajlar
41
Tepkime Puanı
0
Puanları
0
yaa bu 2022 hakkında ben hiçbirşey anlamadım şimdi ailenin kişi başına dusen para muhtaclık sınırı ne kadar berlili bir miktar varmı
 

Halil Yılmaz

Admin
Yönetici
Katılım
May 19, 2010
Mesajlar
14,524
Tepkime Puanı
196
Puanları
63
Yaş
50
Yukarda yazdımya 257 tl gibi bişey.
 

Halil Yılmaz

Admin
Yönetici
Katılım
May 19, 2010
Mesajlar
14,524
Tepkime Puanı
196
Puanları
63
Yaş
50
Sizi şu made ilgilendiriyor.
MADDE 17- 2022 sayılı Kanuna aşağıdaki geçici madde eklenmiştir.

“GEÇİCİ MADDE 3- Bu maddenin yürürlüğe girdiği tarihe kadar bu Kanun kapsamında yersiz veya fazla ödenmiş aylıklar sebebiyle ilgililer adına çıkarılmış olan borç ve para cezaları ile bunlara ilişkin faizler terkin edilmiş sayılır ve haklarında herhangi bir adli, idari ve icrai takibat yapılmaz.”
 

murat tarsuslu

Üye
Üye
Katılım
Eki 15, 2011
Mesajlar
363
Tepkime Puanı
13
Puanları
18
bu halde ödediğimiz tutarı alamayız ama, kalan borcu da ödemekten kurtuluruz.. tahminim doğru mu?
 

Mehmet Yalçın

Üye
Üye
Katılım
May 19, 2010
Mesajlar
5,369
Tepkime Puanı
23
Puanları
38
Murat böyle bir kanun henüz uygulamada degil bir kanun teklifi verilmiş büyük büyük ihtimalle kabul edilecek kabul edildikten sonra sanıyorum borçtan kurtulmuş olacaksınız yönetmeliği çok detaylı olarak inceleyip yorumlamadım ancak ilk olarak göze çarpanlara bakıldıgında kalan parayı ödemeyeceğiniz belirtiliyor, geriye dönük ödediginiz paraları alamazsınız ancak yönetmelik kabul edilince kalan borçtan kurtulmuş olabilirsiniz
 

reconx

Üye
Üye
Katılım
Eyl 4, 2012
Mesajlar
41
Tepkime Puanı
0
Puanları
0
yaa bu iş muhabbeti ne orası çok karmaşık arkadaş bu adamlar kolay kolay paara vermicek calıstırcaklar yaa
 

Mehmet Yalçın

Üye
Üye
Katılım
May 19, 2010
Mesajlar
5,369
Tepkime Puanı
23
Puanları
38
Reconx, şuan yönetmelik öyle desede o konuyu büyük ihtimalle esneteceklerdir öyle tahmin ediyorum hele bi kabul görsünde o zaman detaylıca açıklama isteyebiliriz yani şuan ortada kabul edilmiş ve uygulanan bir yönetmelik yok ve şuan kurumlar bilgi vermez kabul edilsin o zaman detaylı bilgi talep edeceğimiz muhatap bulabiliriz.
 

murat tarsuslu

Üye
Üye
Katılım
Eki 15, 2011
Mesajlar
363
Tepkime Puanı
13
Puanları
18
soruma yanıt verilmediğini sandım. mehmet kardeşimin yanıtını yeni gördüm. özür dilerim...
 

Mehmet Yalçın

Üye
Üye
Katılım
May 19, 2010
Mesajlar
5,369
Tepkime Puanı
23
Puanları
38
Sorun yok murat, mümkün mertebe her soruya yanıt vermeye çalışıyoruz malum hava sıcak evde duramıyoruz, sorular zaman zaman bekleyebiliyor sen kıdemli üyesin durumu anlarsın kendine dikkat et...
 

muntada al ansar

Üye
Üye
Katılım
May 24, 2013
Mesajlar
47
Tepkime Puanı
1
Puanları
0
15 ocaktaki çıkan yönetmelikten tek farkı halil kardeşinde dediği gibi muhtaçlık sınırı hani nerde rayiç bedelleri 1 evin varsa rayiç bedelinin 240
/1 gelirn sayılacak hala sdyvye tapulu olacağız hala evine emekli maaşı girene anne veya baba ama engelli çocuğuna hala maaş bağlamaktan bahsetmiyor engellilnin kendi gelirine bakılır demiyor şuan mahkeme varya oda nasıl bir mahkeme hala sonuçlanmadı anladığım kadarıyla 15 ocaktaki yönetmelikten tek farkı muhtaçlık sınırı niye tasarıda hane ziyaretleri kaldırılacak demiyor rencide edici bir durum , ben bu tasarıyı gaz alma olarak sanıyorum yoksa 15 ocaktakiyle hiç bir farkı yok gözüküyor
 

Kalem

Üye
Üye
Katılım
Ağu 2, 2010
Mesajlar
36
Tepkime Puanı
0
Puanları
0
1. Muhtaçlığın belirlenmesine esas olan muhtaçlık sınırı eskisi gibi 119,62 lira olmayacak. Yapılan değişikliğe göre 16 yaşından büyükler için belirlenmiş asgari ücretin üçte biri esas alınacak. Yani muhtaçlık sınırı asgari ücretin üçte biri olacak. Bu da yaklaşık olarak 2013 ikinci altı ay için 243 lira. Aile Bakanlığı sitesindeki asgari ücrete göre hesapladım bunu da. Zam var mı vs bakmadım.

2. 2022 yaşlılık, özürlü ve bakıma özürlü ve 18 yaş altı engelli yakını aylık tutarlarında değişiklik yok. Eski ilk altı ay memur katsayısına göre hesap yaptım tutarlar aynı. Lakin ne değişmiş? yaşlılık aylığına göre indekslenmemiş aylık tutarları. Ayrı ayrı gösterge sayıları belirlenmiş. Yani yaşlılık aylığı, engelli ve bakıma muhtaç engelli aylığı gösterge sayıları farklı sadece. Ama tutarlar yine eskisi gibi. Bu bir şey değiştirmiyor. sadece ileride bu aylık tutarlarını belirlerken gösterge sayılarını bagımsız düzenleyebilriler diyorum ama umudum yok.
Özetle aylık tutarlarında değişiklik yok.

3. Engelli yakını aylığı alanlara GSS yolu açılmış. Daha önce 18 yaş altı engelli aylığı alan bakmakla yukumlu kimseler GSS kapsamına alınmıyordu. Sadece 18 yaş altı çocuk yararlanıyordu. Şimdi tasarı yürürlüğe girerse 18 yaş altı çocuğun bakmakla yukumlu yakınları da GSS kapsamına alınacak.

4. bence en önemli değişiklik şu. Af geliyor 2022 aylığı yersiz ödemeye konu olmuş ve para cezası alanlara istisnaszı hepsine ilgili maddenin yürürlüğe girdiği tarihe kadar af gelecek Yersiz ödemeden dolayı para cezası olanlara güzel haber bu

5. Aylık almakta iken muhtaçlıktan çıktığı belirlenen engellilere aylık ödenmeye devam edecek fakat bu para nafaka alınmak suretiyle tahsil edilecek. Yani nafaka yükümlüsü yakınlarına Kurum, nafaka davası açacak, tahsil edilen nafaka engelliye ödenen aylık karşılığı alınacak varsa fazla para gerisi engelliye ödenecek yine. Bu kısmı tam incelemedim. Lakin bu aylık almayan kişiler için de geçerli olmalı bu durumda. Olumlu olumsuz yönlerini pek irdelemedim. dediğim gibi hızlıca taradım.

6. Muhtaç araştırması yine eskisi gibi olacak. her türlü mal gelir, harcama yine dikkate alınacak yani.

7. nafaka yükümlüsü yakınların gelirleri de onların izni aranmaksızın araştırılabilecek. Bu konuda düzenleme yapılmış. Bu kısmı da tam araştırmadım.

Şimdilik gördüğüm en önemli değişiklikler bunlar. Fırsat buldukça tasarıyı incelemeye devam edeceğim...
Yürürlüğe girecek olursa tasarı şimdilik bu şekilde.
Yorum sizin.

NOT: evde bakım aylıkları için pek bakamadım. lakin gözüme çarpan ilk şey şu. Evde bakım aylıklarına ilişkin tüm iş ve işlemler SDYV tarafından yapılacak.
 

Mehmet Yalçın

Üye
Üye
Katılım
May 19, 2010
Mesajlar
5,369
Tepkime Puanı
23
Puanları
38
15 ocak tarihli yönetmelik durduruldu, bu yönetmelik kabul edilirse o zaman bir uygulama klavuzu yayınlanır ve orda hesaplamalar detaylıca anlatılır bizde daha geniş bir açıklama içeren duyuru yaparız
 

Mehmet Yalçın

Üye
Üye
Katılım
May 19, 2010
Mesajlar
5,369
Tepkime Puanı
23
Puanları
38
İnceleme yapıldığında devlet yine işin kolayına kaçmış, bu parayı vermemek için can atıyorlar resmen, benim çok zengin dayıma dava açıp ondan nafaka isteyecekler, oda nafakayı bana ödeyecek, bu ne saçmalık ya bu kadarda olmaz yani pes!
Yarın bir gün kurum bu işin kolayını bulur, durumuna baktım zengin amcan varmış git aylık sana para ödesin, sen maaşı alamazsın diyecekler, ayrıca gelen ceza afffından başka bir tane düzelmiş birşey göremiyorum yani bu yönetmelik çok küçük bir kitleyi kurtarır, yani eski 119 liralık sınırı biraz geçenlere yarar başkada kimse çok fazla umut bağlamasın ben öyle görüyorum
 
Tekerlekli Sandalye
Üst