Bankalardan dosya masrafı kart ücreti ve hesap işletim ücreti iadesi

şunu söylemeyi unuttum kartım internete ve telefonla alış verişe kapattırdıım ihtiyacım olduğu zaman açtıra biliyorum birde ben internetden kartımın ekspir yaptığım alış verrileri mi takip ediyorum açıkçası kandırıldım
 
k.k.aidatı

ziraatten bir k.k.var bu aykı ekstre de 30 tl yıllık aıdat ıstıyorlar ne yapmalıyım musterı h arasam olurmu tsk bunu ısteyen de devlet bankası
 
Kartınızı internet alışverişine istediğiniz zaman açtırabilirsiniz.
İnternet Bankacılığı bence bir devrim. (Dikkatli davranırsak tabii)
Ben tek bankayla çalışıyorum, tek kredi kartım var. Bankamın İnternet şubesini de kullanıyorum. (beş yıldır elektrik, telefon ve kredi kartımı ödemek için hiç sıra beklemedim, evden bilgisayar/internetle ödedim.) Hatta (bir dönem) ev kiramı bile şehir dışında yaşayan ev sahibime bir kaç yıl İnternetten havale ederek ödedim. Genelde otomatik veya tek tek ödemelerde fatura tahsil ücreti alınmadı. Sadece elektrikte 1 lira alındı bir dönem.(ona da ben zaten razıydım.)

gazimami, Sorununuzu telefonla halledersiniz. Şöyle: Arayıp aidat ücretinin iadesini isteyin, genelde bonus/para puan tarzı iade ediyorlar. Buna yanaşmazlarsa kartı kapattıracağınızı söyleyin bu son kozunuz. eğer zaten kartı kapatmayı göze alırsanız tamam deyip, 3-5 gün sonra arayıp size aidatı iade ediyorlar ve gerekli ise yeni bir kart gönderiyorlar. Son torba yasada bankaların her müşterisine için kart aidatı olmayan bir k.kartı sunması kabul edildi.(benim bildiğim kadarıyla)
 
beni durmadan cep telefondan rahatsız eden eden bir numara VAR haksız yere bankaya para yatırmamı söylüyor senın bizde telefon kayıtların var dıyor sigorta şirketiymiş sağlık yardımıyla ilgiliymiş diyorum benim sigortam var istediğim anda doktora gidiyorum ihtiyacım yok dıyorum şimdide diyokı bankaya para yatırcan hangi bankaya diyor sizce polisemi baş vurayım numarası şu 0850 .340 .44 . 99
 
Böyle rahatsızlık verici bir durum yaşıyorsanız bence şikayet edin. Birsürü dolandırıcılık örnekleri duyuyoruz kimseye güvenilmeyeceği kesin siz şikayet edin .
 
beni durmadan cep telefondan rahatsız eden eden bir numara VAR haksız yere bankaya para yatırmamı söylüyor senın bizde telefon kayıtların var dıyor sigorta şirketiymiş sağlık yardımıyla ilgiliymiş diyorum benim sigortam var istediğim anda doktora gidiyorum ihtiyacım yok dıyorum şimdide diyokı bankaya para yatırcan hangi bankaya diyor sizce polisemi baş vurayım numarası şu 0850 .340 .44 . 99

Kimseye beş para yatırma arkadaşım, telefonunu, adını soyadını ve daha fazlasını bile bilirler. önemli değil. Önemli olan bu tarz dolandırıcılarla net konuşmak. sesinde ufak bir şüphe sezsinler rahatsız etmeye devam edeceklerdir. Deki size borcum mu var; verin icraya alın. sakın kart numaranı veya şifreni de verme. Günümüzde yaptığın basit bir mağaza alışverişinde bile telefon numaranı, adını soyadı, doğum tarihini bile alıyorlar. Düşünki bunlar kötü niyetli insanların eline geçmiş. ben daha evvelde yazdım. sakın bu insanların hiç bir sözüne itimat etme.
 
Kartınızı internet alışverişine istediğiniz zaman açtırabilirsiniz.
İnternet Bankacılığı bence bir devrim. (Dikkatli davranırsak tabii)
Ben tek bankayla çalışıyorum, tek kredi kartım var. Bankamın İnternet şubesini de kullanıyorum. (beş yıldır elektrik, telefon ve kredi kartımı ödemek için hiç sıra beklemedim, evden bilgisayar/internetle ödedim.) Hatta (bir dönem) ev kiramı bile şehir dışında yaşayan ev sahibime bir kaç yıl İnternetten havale ederek ödedim. Genelde otomatik veya tek tek ödemelerde fatura tahsil ücreti alınmadı. Sadece elektrikte 1 lira alındı bir dönem.(ona da ben zaten razıydım.)

gazimami, Sorununuzu telefonla halledersiniz. Şöyle: Arayıp aidat ücretinin iadesini isteyin, genelde bonus/para puan tarzı iade ediyorlar. Buna yanaşmazlarsa kartı kapattıracağınızı söyleyin bu son kozunuz. eğer zaten kartı kapatmayı göze alırsanız tamam deyip, 3-5 gün sonra arayıp size aidatı iade ediyorlar ve gerekli ise yeni bir kart gönderiyorlar. Son torba yasada bankaların her müşterisine için kart aidatı olmayan bir k.kartı sunması kabul edildi.(benim bildiğim kadarıyla)

:) İşte bu kadar bilinçli, bilgili, zeki banka müşterilerinin sayısının çoğalması dileğimle...

Allahım sen bu kadar bilinçli müşterilerin sayısını çoğaltta gelen telefon ve mail sayısında bir parça azalma olsun ne olur?

Amin...amin...amin
 
arkadaşlar bankalarda altın 4takside alınabiliyor benim gittiğim banka hayır olmuyor diyor birde herkartla altın taksit yapılabiliyormu
 
Arkadaşlar bu telefonla dolandırıcılık aslında biraz da bizlerin safdil oluşumuzdan kaynaklanıyor bence. (Dil:Gönül)
Gazoz Ağacı'nın bir temennisi var İnşallah gerçekleşir. Toplumun bankaları (para dağıtan) hayır kurumu sanmasından kaynaklanıyor sorun. (Bu kurumların da kar amacı güden ticari şirketler olduğunu unutuyor.) Tabii biraz da tecrübesizlik..
Hiç unutmam Eylül 2000 öğretmen olmuşum, müdürüm bana git falan bankadan hesap açtır gel dedi. Hesabı açtırdım ve işte bir heves kredi kartı da verir misiniz diye sordum. Gişedeki bayan önce Stajyerliğiniz kalksın sonra alırsınız dedi. çok değil bir kaç yıl geçmedi sokaklarda insanları çevirip k.kartı çıkartalım size diye çığırtkanlığa başlamışlardı.
Çok kaba bir tabir tabir, ama şimdi tam yeri affınıza sığınarak yazayım: "kimse sırtına binmeyeceği eşeğin başına yem torbası takmaz"
Saygılar..
 

Dosya Masrafında Kamu Pes Dedi!


ZİRAAT Bankası Genel Müdürü Hüseyin Aydın'ın bireysel kredi kullanımında ödenen dosya masraflarını mahkemeye gitmeden, tüketici hakem heyetlerinden gelen karara göre ödeyeceklerini açıklaması, dosya masrafını geri almak isteyen banka müşterilerini heyecanlandırdı.

Tüketici koruma derneklerinden tüm bankaların benzer bir adım atması yönünde bir çağrı gelirken, özel bankalar ile kamu bankalarının konuya yaklaşımı farklı oldu. Diğer kamu bankalarının Ziraat'in kararını takip etmeye eğilimli oldukları, hatta bu konuda Ziraat Bankası'ndan bilgi aldıkları öğrenildi. Özel bankaların konuya yaklaşımı ise, halen dosya masraflarının ödenmemesi yönünde. Türkiye Bankalar Birliği'nin (TBB) tüketiciler arasında geniş yankı bulan bu konuyu görüşmek üzere banka genel müdür yardımcıları ile hafta başında toplanacağı kaydedildi.

Hüseyin Aydın, bankaların tüketici hakem heyetlerinden gelen ödeme kararına itiraz için açılan davaları zaten kaybettiğini dolayısıyla aradaki bürokrasiyi ve mahkeme masraflarını ortadan kaldırmak için doğrudan ödeme yapacaklarını söylemişti. Bu konuda daha fazla enerji ve zaman kaybı yaşanmaması için kamu bankalarının da aynı şekilde karar alması bekleniyor.

Ancak özel banka temsilcileri 2 önemli nedenle bankaların bu konuda toplu bir karar alarak mahkeme kararı olmaksızın ödeme yoluna gitmeyeceklerini belirtiyor. Özel bankaların direnmesinin nedeni, öncelikle geçmişe dönük dosya masraflarının iadesini haksız buluyorlar. Bir diğer neden olarak da, elektrik faturalarına yönelik yaşanan gelişmeyi gösteriyorlar.

TOPLU BİR KARAR BEKLEMEYİN

Elektrik faturalarında yapılan kayıp-kaçak ödemesinin iadesi için tüketici hakem heyetlerinin neden göstermeksizin başvuruları artık kabul etmediğini söyleyen bankacılar, "Elektrik faturası için başvuru kabul edilmiyor ama dosya masrafı için yapılan başvuruların hepsi istisnasız kabul ediliyor. Hatta bazen tüketici hakem heyetleri hiç inceleme yapmadan topluca tüm başvurulara iadesi yapılsın kararı veriyor. Bu nedenle mahkemeye gitmeden, savunma istenmeden verilen ödeme kararları haksızlığa yol açıyor. Dolayısıyla kimse bankalardan dosya masraflarının iadesi yapılsın yönünde toplu bir karar beklemesin" diyorlar.

TÜKETİCİ Sorunları Derneği Başkanı Aydın Ağaoğlu, Ziraat Bankası'nın kararının, Hüseyin Aydın'ın TBB Başkanı olması nedeniyle çok önemli ve anlamlı olduğunu belirterek, diğer bankalardan aynı yönde karar beklediklerini söyledi.

Tüm bankaları tüketicilerle barışmaya davet ettiklerini belirten Ağaoğlu, şunları söyledi: "Sayın Hüseyin Aydın TBB Başkanı olarak önemli bir yaklaşımda bulundu. Tüm bankaların bunu takip etmesi ve tüketicilerin ücretini süratle ödemelerini istiyoruz. Böyle toplu bir karar alanmasının 3 önemli faydası var, tüketiciler bir an evvel parasına kavuşacak, bankalar davalar nedeniyle ödedikleri ek masraflardan kurtulacak ve tüketici asliye mahkemeleri de esas işlerine dönebilecek. Toplu bir karar alınmasından zararlı çıkacak bir tek grup var o da dosya masraflarınızın iadesini takip ediyoruz vaadleriyle tüketiciyi kandıran boş dilekçe dolandıcıları."

Süreç nasıl işliyor?

DOSYA masrafını almak isteyen tüketicinin, tüketici hakem heyetine başvurmasıyla başlayan süreç şöyle devam ediyor: Tüketicinin başvurusu ile hakem heyeti, bankadan ödenen dosya masraflarının kaydını istiyor, bazen tüketici hakem heyetine verdiği dilekçe ile birlikte kendisi direk olarak bankadan talep ediyor. Bankadan tüketici hakem heyetine gelen bilgler doğrultusunda, heyet bankadan savunma istiyor. Savunma gelse de gelmese de, büyük oranda dosya masrafının ödenmesi yönünde karar çıkıyor. Bankanın bunu ödememesi durumunda tüketici dava açarak bankayı icraya veriyor. Bazen de banka, tüketiciye dava açabiliyor. Ancak sonuçta davalar çok büyük oranda bankaların aleyhine sonuçlanıyor. Kaybeden taraf tüm masrafları ödüyor. Bankalarda tüketicilerin dosya masraflarının ödenmesi için şu anda birikmiş yüzbinlerce dosya olduğu, davaların sonuçlanmasının ardından ödemelerin sıraya konularak ortalama 6 ay içinde yapılabildiği belirtiliyor.

Bankanızla olan ilişkinize dikkat!

DOSYA masraflarının iade edilmesini haksız olarak değerlendiren bankacılar ayrıca tüketicinin bankasıyla olan ilişkisine de dikkat etmesi gerektiği uyarısında bulunuyor. Bankanın bu iade talebini ve yaşanan süreci kurumsal hafızasına kaydettiğini belirten bankacılar, "Bankalar bunu ileride tüketicinin aleyhine kulların demiyoruz ama sonuç olarak bir kolaylık gerektiğinde bunu yapmayı tercih etmeyebilir" yorumunu yapıyor.

Ortalama ödeme 100-150 TL

BANKALARIN Ekim 2014'ten önceki 10 yılı kapsayan süredeki bireysel kredilerden alınan ücret ve komisyon gelirlerinin 15 milyar TL civarında olduğu tahmi ediliyor. 2014 yılında ilk 6 büyük bankanın banka başına ortalama 170-180 milyon TL dosya masrafı iadesi yaptığı, ilk 10 büyük bankanın ise ortalama banka başına 130-150 milyon TL dosya masrafı iadesi için ödeme yaptığı öngörülüyor. Toplamda sektör olarak 2014'te 3 milyar TL dosya masrafı iadesi yapıldığını kaydeden bankacılar bu rakamın 2015 yılında da 2-2.5 milyan TL'ye ulaşmasını bekliyor. Bu yıl yine büyük bankaların 100 milyon TL civarında ödeme yapacağı bu nedenle de sektörün karında yüzde 10'a yakın bir düşüşün yaşanacağı tahmin ediliyor. Bankacılar ayrıca konut kredisi gibi çok büyük miktarlarda kredi almış ve dosya masrafı ödemiş müşteriler hariç bankaların yaptığı dosya masrafı iadesinin 100-150 TL arasında olduğunu kaydediyor.
 
Geri
Üst