Bankaların hesap işletim ücreti kesmesi hakkında..?

Eğce

Üye
Üye
Katılım
Şub 7, 2011
Mesajlar
41
Tepkime Puanı
0
Puanları
0
Yaş
59
Arkadaşlar Ben garanti bankasından kredi çekdim işlemimi yapan bayan size kart cıkartırayım da taksitlerini atemeden yatırırsınız dedi kart aidatı varsa isdemem dedim iki adet telefon ve elektirik faturası otomatik ödeme talimatıverirseniz üçretsisdedi 15 -03 -2013 de kulandım krediyi ve bana garantiparacard gedi.
temmuz da birincidönem hesap işletimn üçreti diye hesaptan 49tl cekmişler
Bankaya gittim bana krediyi kullandıran bayan önceki söylediklerini hiç sölememişgibi otomatik faturanı iptal etmişsin diye hesap işletim üçreti kesmişler dedi faturalı hattımı bazı özeldurumdan dolayı numaramı değiştirmişdim dedim haziran ayında hem degiştirdigim numaranı faturasını hem yeninumaramı faturasını atemeden aynı hesaptan ödedim dedim yok efendim otomatik ödemeni iptal ettirmişsin diye baya uğraştım sanki ben laf annamıyormuşumda diyecıkıştı paracard tımı iptal edindedim kartı iptal ettirsenbile iki adet fatura her ay yatmasa gine keserlerdedi tüketici haklarına başvurum dedim kedisinden emin birşekilde git başvurdedi. ben bu kesilen 49 tl giri alabilirmiyim

cekmiş oldugum krediyi 5yıl ödeyecegim 6ayda bir hesapişletim üçretimiödeyecegim.....
 

Mehmet Yalçın

Üye
Üye
Katılım
May 19, 2010
Mesajlar
5,369
Tepkime Puanı
23
Puanları
38
Banka sizinle açıkcası pazarlık etmiş hesap ücreti kesmem ama otomatik ödeme talimatı vereceksiniz demiş siz verip geri iptal etmişsiniz böyle olunca onlar sizden bu parayı alırlar, haa tükeci haklarına gidersiniz onlar zaten size alıp alamayacağınızı belirtip yazı verir ona göre hareket edersiniz.
 

Gazoz Agacı

Moderatör
Moderatör
Katılım
Nis 23, 2012
Mesajlar
9,302
Tepkime Puanı
64
Puanları
48
Yaş
54
Selam Arkadaşlar,

Kredi veren her özel banka müşterisine hesap açar ve bu hesap adına ( her bankaya göre değişen dönemlerde bazen 3 ayda bir, bazılarında 6 ayda bir ) hesap işletim ücreti adı altında her ne kadar haksız da olsa belli bir tutarı sizin her türlü hesabınıza para yatırmanız durumda anında keser yani eğer ki siz hesabınızdan hesap işletim ücreti adı altında kesinti yapılmaması için ilgili bankanın istediği miktarda ( bazı bankalarda 5 faturaya kadar çıkar ) otomatik ödeme talimatı vermediyseniz.

Eğce Bey siz başta verdiğiniz taahhüdü daha sonra kendinizce gerçekleştirmediğinizden ( yani otomatik fatura ödeme talimatına uymayıp bir adet faturanın iptal işlemini gerçekleştirdiğinizden dolayı ) banka sizden her halde bu hesap işletim ücretini kesmiş ve kesmeye de devam edecektir. Şu anda haklı olan taraf maalesef ki bankadır her ne kadar benim gönlüm sizlerden yana olsa da...

Kredi kullanan arkadaşlar hangi bankadan kullanırsanız kullanın imzaladığınız sözleşme şartlarına uymak zorundasınız ve hiçbirinizin aslında sözleşmeyi ( uzun ve küçük yazılmış olduğundan ) okumadığınıza eminim. Bu durumda tek yapacağınız işlem müşteri temsilcisiyle anlaşma yoluna giderek istenildiği sayıda otomatik ödeme talimatını vermek olacaktır.

Sağlıcakla kalın,
 

Eğce

Üye
Üye
Katılım
Şub 7, 2011
Mesajlar
41
Tepkime Puanı
0
Puanları
0
Yaş
59
Gazoz Agacı : Teşekürler vermiş oldugunuz bilgilere.

Ben meseleyi özetlemeye calışayım 3500 tl krediyi 15-03-2013 tarihindecektim ve ocekmişolduğum krediye iki adet telefon faturası kaytetirdim.kreti tasitimde nisan30 mart taki telefon faturamı son ödeme gününde bankaya yatırmak icin faturayı bulamadılar git herhangi biryerden yatır dediler. nisan mayıs otamatik yattı 27- 05-2013 tekrar kredi kulanmam gerekti bankaya gittimkonuştuk neticede 12000 tl kredi kulandım önceki cekmiş oldugum krediyi 12000 içinden kestirdim 8300 gibi para verildi.
önceki kredi kapattıgım için otomatik faturalarda iptal etirdim.yeni cektigim krediyede iki adet fatura getirmen gerikiyordediler ve bende kredi taksiti ilk ödemesi temmuz 27 buarada haziran ayında iki adet faturamı aynı paracard hesabımdan atemeden ödedim 49 kestikden sonra bankaya telofon faturamı tekrar otamatik verdim bir faturadaha yatırman gerek dediler ve iki ayda gelen elektrik faturasını kaytetdirdim. bu severde yok yok olmazz her ay yatması gerek dediler güler misin ağlarmısın misali.

özetle böle bir iş geldi başıma.....
 

Gazoz Agacı

Moderatör
Moderatör
Katılım
Nis 23, 2012
Mesajlar
9,302
Tepkime Puanı
64
Puanları
48
Yaş
54
Merhaba Eğce,

Aslında sırf Genel Müdürlükte çalışmış olduğum için zaten şube personellerine karşı oldukça antipati duymaktayım ve benim için her zaman müşteri haklıdır ama ne yazık ki sizin durumunuzu iyi anlıyorum. Burada önemli olan olay size o ikinci kez kredi çektiğinizde yapması gereken işlemleri ve vermesi gerektiği bilgileri size yeterince aktarmayı başaramayan müşteri temsilcisinin başarısıdır ( ! )

Sizi yeterince aydınlatmış olsaydı ne yazık ki sizden 49 tl hesap işletim ücreti alınmış olmayacaktı. Benim size önerim en kısa zamanda ilgili banka şubesine bizzat giderek başlatmış olduğunuz ikinci kredinizin bağlı bulunduğu hesaptan çekilmek üzere 3 adet otomatik fatura ödeme talimatını yeniden vermeniz olacaktır. Diğer kredinizini almış olduğunuz ikinci kredi sayesinde kapatmış olduğunuzu çok iyi anlıyorum ama siz ilk kredinizi çektiğiniz anda açılan hesabınızın kapanmış olduğundan emin olunuz bunun için şubeye gidiniz ve bence büyük olasılıkla henüz kapatılmamış olan ilk hesabınızın ( borcu olmamasına rağmen , çalışmayan hesap olmasına rağmen mutlaka ) kapatılmasını talep ediniz. :) Ne yazık ki bankalar müşteri hesaplarını açık tutma konusunda oldukça ısrarcı ve kararlıdırlar. Siz de kararlı olunuz !!!

Nasıl ki o şubede tek kredi borcunuz var ise tek hesabınızın olduğundan da emin olun olur mu ?

Sağlıcakla kalın,
 

Eğce

Üye
Üye
Katılım
Şub 7, 2011
Mesajlar
41
Tepkime Puanı
0
Puanları
0
Yaş
59
Merhaba Gazoz Agacı:Çok Teşür ederim ayrıntıya tikkat cekdiğiniz için bu ayrıntı mutlaka soracağım bankaya.

Birde şunu sorcaktım Birinci kredide verilen vadesis mevduat cüzdanın da yazan hesap no ile ikinci kredi sözleşmesinde yazan tahsilat hesabı aynı numaralar.

ikinci cektiğim kredi sözleşmesindeki kredi Hesap numarasıvar ama ilk cekilen kredi hesap numarasında yok.....
 

Gazoz Agacı

Moderatör
Moderatör
Katılım
Nis 23, 2012
Mesajlar
9,302
Tepkime Puanı
64
Puanları
48
Yaş
54
Merhaba Eğce,

Aynı bankadan iki kere kredi çektiğinizde olması gereken iki ayrı hesap numarası değil tek hesap numaranız olmasıdır. Bu sayede sizin iki ayrı hesapla uğraşmanız ve hesap işletim ücreti ödememeniz için, iki ayrı hesaba otomatik fatura ödeme talimatı vermeniz engellenmiş olacağından tek hesap numarasıyla işlemlerinizin tümünü yapabilmeniz çok daha sağlıklı olacaktır. Ayrıca fazla hesaplarınızın olması internet bankacılığı kullandığınızda da sizi yoracaktır. O kadar çok yanlış hesabına para yatıran ve düzeltilmesini talep eden müşteri oluyor ki gün içinde :(

Sağlıcakla kalın, tek hesapta kalın,
 

Eğce

Üye
Üye
Katılım
Şub 7, 2011
Mesajlar
41
Tepkime Puanı
0
Puanları
0
Yaş
59
Hesapda param var ama Garanti internette böyle görünüyor ödeme günü cumartesi oldugundanmı acaba

Tarih 27/07/2013
Hesap Adı
Hesap / Kart 046 -*****46 ÇORUM


AçıklamaBireysel Kredi:00046*****17/ 1.Taksit (temerrüt dahil değildir)


Tutar -273,86TL

Durum Gerçekleşmedi
 

magvali

Üye
Katılım
Ağu 28, 2011
Mesajlar
238
Tepkime Puanı
0
Puanları
0
Ben bu bankalardan tüketici hakem heyeti vasitasi ile para almayi çok seviyorum.herhangi bir sorunuz varsa cevaplayabilirim
 

Gazoz Agacı

Moderatör
Moderatör
Katılım
Nis 23, 2012
Mesajlar
9,302
Tepkime Puanı
64
Puanları
48
Yaş
54
Selam magvali,

Çok severek yaptığınız bir eylemi sonuçta diğer arkadaşlara da faydalı olacağından bu sayfada adım adım yazarak paylaşabilirsiniz. Eminim sizin gibi bir çok üye de bankalardan tüketici hakem heyeti vasıtasıyla haksız yere kendilerinden alınan paranın iadesinden memnunluk duyacaklardır diye düşünüyorum. Ama unutmayın ki bu işlemin gerçekleşmesi için boş zamana ihtiyaç var ve biraz da kararlı olmaları gerekir.

Sağlıcakla kalın, paylaşımla kalın,
 

magvali

Üye
Katılım
Ağu 28, 2011
Mesajlar
238
Tepkime Puanı
0
Puanları
0
hesap işletim ücreti-kart aidatı ücreti-kredi dosya masrafı ücreti ve ayrıca kredi gecikmelerinde yeniden yapılandırma yapılıyor.örnek olarak bir arkadaşımın 400 tl ödemesi olan kredisinde 4 ay ödendikten sonra gecikme korkusuyla yeniden yapılandırmaya gidildi.ana borç yeniden taksitlendirildi.banka ödediği 4 taksit olan 1600 tl yi hiç etti kaşla göz arasında.zate (yeniden yapılandırmada yeni kredi çekmiş gibi faiz uyguluyor) arkadaşlar emin olun bu paraları benden kestilermi seviniyorum.önemli değil kessinler.tüketici hakem heyetindeki memurlarla kanki olduk.

şaka bi yana kesinti olduğuna dair bir kagıt makbuz internet şube dökümü herhangi bişey olması kafii elinizde lütfen gözünüzü açın ve bankaların yasalara ve hukuka aykırı kestiği ve aldığı paraların peşine düşün.


2004 yılında benden kart aidatı olarak 117 tl kesmişler.bunu açtığım davayla kazanarak 15 günlük itiraz siresinde bankayı hiç aramadım sabırla bekledim verdim direk avukata faiziyle 930 aldım

lütfen lütfen lütfen hakkınızı arayın.bilmedimiz o kadar çok şey varki.


saygılar daha önce açılan forumdanda takip edebilirsiniz

http://engelliler.gen.tr/f43/bankalardan-dosya-masrafi-kart-ucreti-ve-hesap-isletim-ucreti-iadesi-17955/
 

sinandeniz

Üye
Üye
Katılım
May 23, 2010
Mesajlar
890
Tepkime Puanı
0
Puanları
0
bankalar kafasına göre at oynatıyor 4 sene hesap işletim ücreti kesti 20 20 iki ayda bir geri aide ettiği 29 tl işte böle güzel bir ülke hep kırsız hep sahtekar dolu :) birde tv bir hırsızlık haberi gördülermi bisürü hakaret laf sölerler o hırsızlık yapan kişiye ahh ulan siz varya bankalar sizz :)
 

Eğce

Üye
Üye
Katılım
Şub 7, 2011
Mesajlar
41
Tepkime Puanı
0
Puanları
0
Yaş
59
magvali ;Arkadaş bankanın cevabı. Bensana hizmet veriyorum diyor sizolsanız neyapardınız.....


Sayın ERDOĞAN

Şikayetvar - Tüketici Şikayetleri, Şikayetim var ‘dan göndermiş olduğunuz şikayetiniz 36459417 numarası ile Haklı Müşteri Hattı’nda kayıt altına alınmıştır.

Öncelikle Bankamızdan hizmet aldığınız için teşekkür ederiz. Hesap işletim ücretleriyle ilgili bazı bilgileri sizinle paylaşmak isteriz.

Bankalardaki vadesiz hesaplar, yüksek miktarda nakit taşıma sorununu ortadan kaldırırken, günün her saatinde ATM’ler aracılığıyla nakit çekme, banka kartları aracılığıyla alışveriş ve ödeme yapma gibi avantajlar sağlamakta, zaman kazandırarak hayatı kolaylaştırmaktadır. Bu hesaplar sayesinde, şubelerin yanı sıra İnternet Şubesi ve Alo Garanti üzerinden, her türlü bankacılık işlemi kesintisiz olarak gerçekleştirilebilmektedir.

Bankalardaki tüm vadesiz hesaplar için açma, kapama, işletme ve arşivleme işlemleri yapılmaktadır. Aynı zamanda bu hesaplar, 7 gün 24 saat sizlerin kullanımına hazır tutulmaktadır. Güvenli bir şekilde ve her geçen gün artan bir kaliteyle bu hizmetlerin sürdürülebilmesi için, teknoloji ve insan kaynağı tabanlı ciddi maliyetlerin ortaya çıktığını belirtmek isteriz.

Müşterilerimizle imzaladığımız sözleşmeler kapsamında ve yasalara uygun olarak yılda iki defa yansıtılan hesap işletim ücreti, size sunduğumuz bu hizmetlerin oluşturduğu maliyetlerin bir kısmıdır.

Hesap işletim ücreti yansıtma dönemi ve tutarı bilgisi ile ücret yansıtılmayan istisnai uygulamalarımıza Vadesiz TL Hesabı | Bireysel | Garanti Bankası internet adresinde yer alan “Ücretler” bölümünden ulaşabilirsiniz.

İncelemeye konu olan hesabınızın, istisnai durumların dışında kaldığını ve bu nedenle hesap işletim ücreti yansıtıldığını bilgilerinize sunarız. Bir sonraki dönemde hesabınızın belirtilen istisnalardan herhangi birini sağlaması durumunda, Bankamız hesap işletim ücretini sizin adınıza karşılayacaktır.

Saygılarımızla,

Garanti Bankası
 

magvali

Üye
Katılım
Ağu 28, 2011
Mesajlar
238
Tepkime Puanı
0
Puanları
0
bankanın ne cevap verdiği önemli değil zaten ben sizin gibi bankaya ya arkadaşlar neden beni üzüyosunuz,neden benden bu kadar para tıraşlamışsınız,bunlar yasal gibi asla soru sormam.ikincisi eğer zaten kesilen bu paralar yasal olsaydı mahkemeler bizlerin yani tüketicilerin lehine kararlar vermezdi.sormuşsunuz siz ne yapardınız diye tek yapmanız gereken daha önce anlattığım gibi 1200 tl ye kadar tüketici hakem heyetleri,üstü için tüketici mahkemeleri.

bir an önce bankanın cevaplarıyla kendinizi sıkıntıya sokmayın ve işlemleri başlatın.en geç 3.5 ay sonra verdiğiniz tüm haksız paralar cebinizde bilin.

saygılar
 

Gazoz Agacı

Moderatör
Moderatör
Katılım
Nis 23, 2012
Mesajlar
9,302
Tepkime Puanı
64
Puanları
48
Yaş
54
Selam magvali,

Arkadaşları kendilerine bankalarca yapılan haksız uygulamalar karşısında haklarını aramaları ve bir şekilde ( tüketici hakem heyeti vasıtasıyla ) kendilerine geri ödeme yapılması konusunda verdiğin bilgi ve cesaretlendirici açıklamaların konusunda teşvik etmen çok güzel bir paylaşım ancak bilmeleri gereken bir konu var ki ne yazık ki her banka müşterisi sizin kadar şanslı olamayabiliyor. Yani bunu bankadan gelecek bir gelir olarak düşünmektense var olan gerçeği de gözardı etmemek gerekiyor ki o da '' Haksız uygulamalar ''

Sizinde bildiğiniz gibi bankaların her kestiği ücret ( masraf ve maliyet adı altında ) tüketiciye geri ödenmiyor. Bunun bazı şartları ve izlenmesi gereken yasal prosedürü mevcut.

Haklarınızı arayın ve hakkınız olanı sonuna kadar alın elbette benim gönlümde bunu ister ve ben her zaman önce müşteri tarafındayım ama bilinmesi gereken en önemli olay eğer hakkınızsa geri alabilirsiniz.
 

Eğce

Üye
Üye
Katılım
Şub 7, 2011
Mesajlar
41
Tepkime Puanı
0
Puanları
0
Yaş
59
magvali ;Ben daha önce tükedici haklarına gitdim memur şunu dedi kredi taksit lerini ya veznedenyatıracaksınnız .
Bankalar bizleritakmıyor mahgemeye dava acacaksınız dedi zaten ,

İncelemeye konu olan hesabınızın, istisnai durumların dışında kaldığını ve bu nedenle hesap işletim ücreti yansıtıldığını bilgilerinize sunarız. Bir sonraki dönemde hesabınızın belirtilen istisnalardan herhangi birini sağlaması durumunda, .
Bankamız hesap işletim ücretini sizin adınıza karşılayacaktır.
ikiadet fatura verdim bakalım istisnalı turuma girebilecekmiyim.

Birde şunu sizlere sormak isterim kredi çekerken yapılan hayat sigortasını yılı dolmadan iptal eddirmenin biryolu varmı biryılın sonundamı iptal etiriyoruz yoksa 5yıl ayrıca sigorta ödeyeceğim
saygılar.....
 

Gazoz Agacı

Moderatör
Moderatör
Katılım
Nis 23, 2012
Mesajlar
9,302
Tepkime Puanı
64
Puanları
48
Yaş
54
Selam Eğce,

Hayat sigortanız kredi çektiğiniz 5 yıl için her yıl yeniden ödenmek kaydıyla geçerli olacaktır. Bir yılın sonunda iptal ettirmek gibi bir durum sözkonusu değil çünkü sizin krediniz 5 yıl yani 60 ay üzerinden.

Hayat sigortaları, yıllık olarak yapılabiliyor yani yıl artı ay küsuratlı olarak yapılamıyor. Bu durumda siz 6, 18, 30 ay ödemeli kredi çekseniz de, sigortanız 12, 24, 36 aylık oluyor. Örneğin; 25 ay ödemeli kredi çektiniz. Kredi süresi kadar değil, 36 aylık sigorta yaptırabiliyorsunuz. Bu durumda krediniz bittikten sonra kalan 11 aylık hayat sigortasını boşuna yaptırmış oluyorsunuz. Ama 11 aylık hayat sigortasının parasını bankadan geri alma hakkınız var. Sizin çektiğiniz kredi sanırım 5 yıldı ve her yıl yenileniyor zaten banka tarafından.

Hayat sigortası paranız bankada kalmasın. Pek çok tüketici, bilmediği ve banka da uyarmadığı için parasını almıyor... alınabileceğini bilmiyor ki ve aslında bankalar da bu geri ödemede çok da istekli değiller doğruya doğru ama hemen anında geri ödeyen bankalar da var :) üstelik siz talep etmeden dahi hesabınıza yatırıyorlar...

Kredi alırken banka tarafından zorunlu tutularak yaptırdığınız hayat sigortası parasını, kredi ödemeleriniz bittiğinde geri alabilirsiniz. Bazı bankalar bu konuda tüketicileri bilgilendirmiyor; tüketiciler de bilmedikleri için bu paralar bankalara kâr kalıyor.

Hayat sigortasına müşterilerin sıcak bakmadığını biliyorum . Bu olumsuz durum aslında tamamen bankanın zorlamasından ve yeterince açıklama yapmamasından kaynaklanıyor. Maalesef, bu sigortalar kredi süresiyle sınırlı olduğundan ve aslında müşteri temsilcisi sayın arkadaşlar sigortanın içeriği ve taşıdığı önem hakkında da yeterince bilgiyi sizlere arz etmedikçe sizler bir bakıma zorla verildiğini düşündüğünüz için , hayat sigortasına antipatiyle bakıyorsunuz. Oysa bu tip sigortalar hem bankanın kendisini teminat altına alması hem de sizin olası bir durumda ailenizin mağdur olmaması adına yapılan adı üstüne hayat sigortası.

Üstelik kredi ödemeniz bittiğinde banka tarafından sizin istemeniz dahilinde geri ödenecek olan bir sigorta inanın asla boşa değil aslında.

Sağlıcakla kalın,
 

EnemyHunter

Üye
Üye
Katılım
Eyl 17, 2012
Mesajlar
113
Tepkime Puanı
0
Puanları
0
biz internet bankacılığına geçtiğimiz için artık her ay 9 lira kesiliyo mesaj attık bakalım cevaplarını bekliyoruz
 

Halil Yılmaz

Admin
Yönetici
Katılım
May 19, 2010
Mesajlar
14,522
Tepkime Puanı
193
Puanları
63
Yaş
50
İnternet bankacılığında neden kesiliyor. Bende internet bankacılığını kullanıyorum ama bende bir kesinti yok. Hangi banka sizinkisi?
 

Gazoz Agacı

Moderatör
Moderatör
Katılım
Nis 23, 2012
Mesajlar
9,302
Tepkime Puanı
64
Puanları
48
Yaş
54
Selam Arkadaşlar,

İnternet bankacılığını kullanmanız aslında sizin için oldukça kolay ve hızlı banka için de memnun edici bir işlemdir. Bunun için,sizlere sağladığı kolaylıklardan birisi ve bir çeşit hizmet vermesi nedeniyle ve hatta bir çok sebep ve mazeretten dolayı ( maalesef gerçek böyle ) sizlerden her ay yada dönemler halinde hesap işletim ücreti adı altında kesinti yapmaya devam edecektir. Bu gereksiz masraftan kurtulmanın tek yolu bankanızla anlaşmaktır. Hangi bankayla çalışıyorsanız en başında , hesap açtığınız ilk gün hatta hesap açmadan önce kimlik fotokopiniz çekilmeden önce yada sözleşmeyi imzalamadan önce okumanız yerinde olur ancak asla okuyamazsınız buna ne zaman ne göz yeterli olacaktır :) pazarlık yapın evet yanlış duymadınız açık açık pazarlıktır bunun adı...

Ben bundan sonra sizinle çalışmaya karar verdim ama bunun için hesap işletim ücreti, kredi kartıma da yıllık kart aidatı ödemek istemiyorum deyin bunu söyleyin arkadaşlar aslında o kadar basit bir işlem için yıllar boyu sıkıntı çekmek niye ?

İlgili banka size geçerli olan prosedürünü anlatacak ( genelde sizin adınıza düzenlenmiş en az 3 otomatik ödeme talimatı vermeniz istenir. ) ve kabul ederek anlaşmanız halinde işlem gerçekleşecektir.

Sağlıcakla kalın, hakkınızı aramakla kalın,
 
Tekerlekli Sandalye
Üst