E-İmza Başvurusu Online Yapılış Aşamaları

Sağlık Teknikeri

Üye
Üye
Katılım
Haz 8, 2010
Mesajlar
1,021
Tepkime Puanı
23
Puanları
38
Elektronik İmza Kanunu’na göre elektronik imza elektronik verilere eklenen, elektronik verilerle mantıksal ilişkisi olan, kimlik doğrulamasını sağlayan verilerdir. Farklı e-imza hizmet sağlayıcılarla imzalanan anlaşmalarca e-imza satışları da sorunsuz şekilde uygun fiyat aralıklarında gerçekleşmektedir. PTT üzerinden hizmetler alınabileceği gibi kurumsal veya bireysel olarak da e-imza başvurusu yapılabilir. E-imza başvurusu için gereken belgeler arasında e-imza başvuru formu, imza sirküleri, nüfus cüzdanı, sürücü belgesi, pasaport gibi kimlik yerine geçen, fotoğraflı resmi belge yer almaktadır. Gereken bilgilerle beraber e-imza başvurusu almaya yetkili olan PTT iş yerlerine bizzat müracaat edilebilmektedir.



E-İmza Nasıl Alınır?



Başvuruları yapılan e-imzaların alınması için başvuru formunun doldurulması gerekir. 1, 2 veya 3 senelik e-imza paketlerinden istenen paketler kurulum veya kimlik kontrolleri için istenebilmektedir. Havale yöntemi ve kredi kartıyla ödeme yöntemiyle satın alınan e-imza paketlerinin ödemeleri tamamlanmaktadır. E-imza hemen alınarak işinizi kolaylaştırabilirsiniz. Ülkemizde elektronik sertifika hizmet sağlayıcısı olarak hizmet veren firmalar nitelikli elektronik sertifika üretmektedir. Ücretsiz teknik destek sunarak, her ilimizde adreslerde kimlik kontrolü, kurulum hizmetleri de vermektedir. Tek tıklamayla da sertifika yenileme hızı sunulanlar arasında yer almaktadır. E-imza yenileme işlemleri için online yenileme formları doldurulmalıdır. Satın alınmak istenen e-imza paketi belirlenmesi ardından ödemeleri de gerçekleşmektedir. Ödeme işlemleri ve online başvuruların tamamlanması ardından elektronik imza yenileme işlemlerinin tamamlanması amacıyla token yani e-imzaların bilgisayara takılması ardından işlemler başarılı şekilde gerçekleşecektir.



Elektronik İmzalar Nasıl Oluşturulur?



Elektronik imzalar
kullanıcılara çeşitli özellikleri sağlar. Verilerin izinsiz olarak veya yanlışlıkla değiştirilmesi, verilere ekleme yapılmasını önlemek, silinmesini önlemek, mesajların ve sahiplerinin mesaj iletimlerinin geçerliliğini sağlamak, kimlik onaylama ve doğrulaması sağlamak da e-imzaların özellikleri arasında yer alır. İmza oluşturma araçları da elektronik imza oluşturma amacıyla kullanılan donanım ve yazılımları ifade eder. Güvenli elektronik imza oluşturma araçlarında oluşturulan e-imzaların şu özellikleri sağlaması gerekir:

●Elektronik imza verilerinin gizlenmeleri de gerekmektedir.

●Kayıtlı e imza oluşturma verilerinin başka kişiler tarafından elde edilmemesi, sahteciliğe karşı korunması, korunması gerekir.

●İmzalanacak verilerin imza sahipleri dışında değiştirilemez olması, bu verilerin imza sahiplerince imza oluşturulması öncesinde görülebilmesi,



E-İmzaların Hukuki Sonuçları Nelerdir?



Elektronik imza Kanuna göre güvenli ve nitelikli e-imzalar elle atılan ıslak imzalara eşdeğer yapıdadır. Güvenli elektronik imzayla oluşturulan verilerin senet değerinde olduğu, bu verilerin aksi ispat edilene dek kesin delil olacağı belirtilmiştir. Finans kurumları ve bankalar, şube ağı olan sigorta şirketleri, kamu kuruluşları ve kurumları, büyük şirketler ve holdingler, yüksek iletişim, bilgi güvenliği ihtiyacı olan organizasyonlar da başta gelmek üzere pek çok alanda e-imza uygulamaları kullanılmaktadır. Kamusal, ticari alanda muhtemel elektronik imza uygulamaları arasında şunlar yer almaktadır:

●Her türlü sınav başvuruları,

●Kamusal alan uygulamaları,

●Sosyal güvenlik uygulamaları,

●Sağlık uygulamaları,

●Vergi ödemesi,

●Sigortacılık işlemleri,



Elektronik İmza ve Mobil İmza Arasındaki Farklar?




Elektronik mobil imzalar mobil cihazlar kullanılarak oluşturulmaktadır. Elektronik imzaların mobil elektronik imzalardan farkı olarak elektronik mobil elektronik imzalarda sim kartın kullanılması gösterilebilir. Elektronik imza güvenilir olması özelliği ile de ıslak imzadan kolay şekilde ayrılmaktadır. Tüm elektronik sertifikaların açık şekilde belirtilmekte olduğu gibi kullanıma başlama, bitirme zamanları da mevcuttur. Elektronik sertifikalarla işlem yapılmadan öncesinde sertifikaların geçerlilik süresi de uygulamalar tarafından kontrol edilmektedir. Genel anlamda bu süreler bir ile üç sene arasında değişiklik göstermektedir. E-imza kullanım süresi dolmuşsa önce alınan e-imza sağlayıcısından da süre uzatılabilir.
 
Tekerlekli Sandalye
Üst