Engelli Öğrencilerin Üniversite Tercihlerinde Dikkat Etmesi Gerekenler

gülümse_hayata

Üye
Üye
Katılım
Kas 9, 2010
Mesajlar
16,299
Tepkime Puanı
13
Puanları
0
Yaş
49
Üniversite belkide hayata atılmanın ileriki yaşam için konulan hedeflerin ilk basamağı bu basamağı doğru şekilde aşmak yapılacak tercihin size nekadar başarı getirebileceğiyle doğrudan bağlantılıdır. Engelli yada engelsiz her üniversite öğrencisi tercih konusunda çok dikkatli olmalıdır.



İlk önce YGS sonrasında LYS sınavlarının yapılmasıyla yaklaşık 2 milyon öğrenci için sınav maratonu son bulmasının ardından üniversite hayali kuran çocuklarımız için hepsinden daha stresli belki de zorlu bir süreç tercih dönemi başlamış oldu.

Bu süreçte özellikle engelli çocuklarımızın tercihlerinde nasıl hareket edecekleri, nereleri tercih edecekleri konusunda sıkıntı yaşamaktadırlar. Engelli öğrencilerimize tercih sırasında;

Görme Engelli Adaylar: Görme engelli adayların, yükseköğretim programları ile ilgili tercihlerini belirlerken başarılı olabilmeleri için, büyük ölçüde dile dayanan veya işitme gerektiren sosyal, iktisadi ve beşeri bilimler alanlarındaki yükseköğretim programlarını tercih etmeleri tavsiye edilir.

Bedensel Engelli Adaylar: Bedensel engelli adayların, yükseköğretim programları ile ilgili tercihlerini belirlerken engellerini dikkate almaları yararlarına olacaktır.

Engelli adayların, yükseköğretim programları tercihlerini belirlerken üniversitelerin engelliler ile ilgili birimlerinden yükseköğretim programları konusunda bilgi almaları yararlarına olacaktır.

Ayrıca üniversitelerin Engelli Öğrenci Danışma Merkezlerinden de adaylar yardım ve rehberlik alabilirler.

Öğrenciler Üniversite Tercihini Yaparken;

· Katılım ve fırsat eşitliği ilke edinen,

· Engelli öğrencilerin fiziksel mekânlarda, hizmetlerde ve düzenlemelerde ulaşılabilirliğini sağlayabilen,

· Engelli öğrencilerin engelleri nedeniyle kayıt altına alınması veya onlara yönelik hizmetlerin düzenlenmesi ve sunulması sırasında etiketlemeden kaçınılan,

· Eğitiminde engelli öğrencilere farklı seçenekler sunabilen, öğrencilerin kararlara katılmasını ve böylece kendi yaşamlarından ve seçeneklerinden sorumlu olmalarını sağlayan,

· Engelli öğrencilere “tıbbi vaka” olarak değil, üniversite öğrencisi olarak yaklaşan. Engellilik hakkında konuşurken kullanılan dilin ‘saygılı' olduğu ve engellinin tıbbi özelliğine değil kişiye yoğunlaşıldığı,

· Güven ve saygı ortamının yaratılması için güvenilirliğe (öğrencinin verdiği bilgiler sır olarak saklanmalı ve öğrenci izin vermedikçe başka insanlarla paylaşılmamalıdır) sadık kalınılan,

· Bütün öğrencilerin eşit fırsatlara sahip olduğu, hiçbir öğrenci bilgilere veya binalara ulaşmada, yeterli çalışma zamanına sahip olmada ve benzeri konularda dezavantajlı olmadığı,

· Öğrenci katılımına önem verildiği, öğrencilerin kendilerine sunulan hizmetin basit bir kullanıcısı değil çözümün bir parçası olduğu, bu sürece dâhil olan öğrenciler kendilerini ilgilendiren sorunlara daha yaratıcı ve farklı çözümler getirebildiği,

Üniversiteleri tercih etmeleri yararlarına olacaktır.
 
Tekerlekli Sandalye
Üst