Hastane randevuları 182'den alınacak

gülümse_hayata

Üye
Üye
Katılım
Kas 9, 2010
Mesajlar
16,299
Tepkime Puanı
13
Puanları
0
Yaş
49
Sağlık Bakanlığı'nın Merkezi Hastane Randevu Sistemi'nde hastayı rahatlatacak dev bir adım atıldı. Şu anda 9 ilde uygulanan Alo 182 sistemine provizyon da eklendi. Mevcut durumda telefonla randevu alsa bile en az yarım saat bekleyen hastalar, bundan böyle hastanede yeniden kuyruğa girmekten kurtulacak. Vatandaşlar, haziran ayından itibaren Türkiye'nin her yerinde 182'den aldıkları randevuyla belirlenen saatte direk hekimin odasına girecek.

Sağlık Bakanlığı Müsteşar Yardımcısı Prof. Dr. Adnan Çınal, Merkezi Hastane Randevu Sistemi (MHRS) ile devlet hastanelerinde tek telefonla hastalara randevu vermeyi amaçladıklarını söyledi. Projenin detaylarını TRT Ankara Radyosu'na anlatan Çınal, bakanlığa bağlı 267 hastanede telefon, SMS ve internet yöntemleriyle randevu alınabildiğini vurguladı. Merkezi Randevu ile bunları tek çatı altında toplayacaklarına işaret etti. Hastaların sıraya girmeden evinden istediği herhangi bir zaman için 182'den hastane ve hekim için randevu alacağını belirten Çınal, "Şu anda 9 ilde ve 93 hastanede uygulanıyor. Günlük 8 bin hasta bu şekilde randevu alarak tedavi oluyor. Hedefimiz Haziran 2011'de bu hizmeti Türkiye'ye yaygınlaştırmak. Tüm hastalarımız rahatlıkla hizmet alabilecekler." diye konuştu.

HASTA, EN YAKIN HASTANEYE YÖNLENDİRİLİYOR

2010 Şubat ayında Erzurum ve Kayseri'de başlayan uygulamanın 9 ile yaygınlaştığını söyleyen Müsteşar Yardımcısı, vatandaştan memnun edeci sonuçlar aldıklarını dile getirdi. Randevuyla canlı operatörlerin hastayı en yakın hastaneye en uygun hekime yönlendirdiğine işaret eden Çınal, "Boğazı ağrıyan varsa bunu KBB'ciye yönlendiriyor. Hangi saatte ve günde gidebileceğinizi soruyor. Hasta onaylarsa randevu alınmış oluyor." dedi.

Erzurum, Kayseri, Yalova, Eskişehir, Bilecik, Çanakkale, Edirne, Kırklareli, Tekirdağ'da uygulanan sistemin haziran ayında Ankara, İstanbul, İzmir dahil 81 ile yaygınlaşacağını dile getiren Çınal, sistemle ilgili büyük müjde verdi:

"Sistemi uyguladığımızda Sosyal Güvenlik Kurumu'ndan randevuyla birlikte provizyon alacak. Hasta bu sistem uygulandığında hiç beklemeden doğrudan muayene olacağı doktora gidecek. Mevcutta provizyon almak için 30 dakika önceden gitmesi gerekiyor. Sistem tamamlandığında direk hekimin karşısına çıkacak. Kuyruk olmayacak, hastanede bankoya gitmesi gerekmeyecek. Haziran ayında bu imkan sağlanmış olacak."

444 3 833'Ü ARAYIN EVDE TEDAVİ OLUN

Sağlık Bakanlığı'nın bu yıl içinde 100 bin hastaya genişleteceği evde sağlık hizmetleriyle ilgili de değerlendirmelerde bulunan Çınal, şu ana kadar 11 binin üzerinde hastaya 445 birim ile evde bakıldığını söyledi. Gezici birimler, taşrada köylerde bu hizmeti alması gerekenlere mobil vasıtalarla ulaşıp evde tedavi ettiklerini dile getiren Müsteşar Yardımcısı Çınal, "100 bin hasta grubunda yatağa bağımlı hastalar var. Kanser hastası gibi evinde bakılanlar. Kas hastaları, trafik kazası geçirmiş çok uzun dönem hastanede yatmış ve yatağa bağımlı hastalar. Kronik Akciğer hastaları. Bunlara sürekli oksijen veriliyor. Yeni doğanlara bu hizmetleri veriyoruz." şeklinde konuştu.

Bu hizmetlerden faydalanmak isteyenleri, 444 3 833 numaralı telefonu aramaya çağıran Çınal, işleyiş hakkında şu bilgileri verdi:

"Hastayı yerinde değerlendiriyorlar. Felç hastası taburcu olacağı zaman bir hafta öncesinden evde sağlık hizmeti birimi değerlendiriyor. Havalı yatak ve cihazlar kuruluyor. Hastayı hastaneden ambulansla alıp ilaçları tedavileri raporları hazırlanıyor. Kim ne yapacaksa hepsi planlanıyor. Evdeki akrabasına da neler yapması konusunda eğitimler veriliyor."

4 Ağız Diş Sağlığı Merkezi'de evde diş hizmeti verdiğini açıklayan Çınal, evde tedavi almak isteyenlerin Sağlık Bakanlığı Bilgi İşlem Merkezi Alo 184'ü arayabileceklerini aktardı.

Zaman
 
F

Fırtına

Guest
Hastane kuyrukları tarihe karışıyor!

Şu anda 9 ilde uygulanan 'Alo 182' randevu sistemi tüm illeri kapsayacak.

Hasta sistemden randevu ile birlikte provizyon da alabilecek. Böylece belirlenen gün ve saatte beklemeden doktora tedavi olunacak.

Sağlık Bakanlığı’nın Merkezi Hastane Randevu Sistemi’nde (MHRS) hastayı rahatlatacak dev bir adım atıldı. Şu anda 9 ilde uygulanan ve yakında tüm Türkiye'ye yaygınlaştırılacak Alo 182 randevu sistemine provizyon da eklendi. Mevcut durumda telefonla randevu alsa bile en az yarım saat bekleyen hastalar, bundan böyle hastanede yeniden kuyruğa girmekten kurtulacak. Sistem haziranda tüm illerde uygulanmaya geçecek.

En yakın hastaneye randevu;

Sağlık Bakanlığı Müsteşar Yardımcısı Prof. Dr. Adnan Çınal, MHRS ile devlet hastanelerinde tek telefonla hastalara randevu vermeyi amaçladıklarını söyledi. Çınal, bakanlığa bağlı 267 hastanede telefon, SMS ve internet yöntemleriyle randevu alınabildiğini vurguladı. Merkezi Randevu ile bunları tek çatı altında toplayacaklarına işaret etti. Hastaların sıraya girmeden evinden istediği herhangi bir zaman için 182’den hastane ve hekim için randevu alacağını belirten Çınal, “Şu anda 9 ilde ve 93 hastanede uygulanıyor. Günlük 8 bin hasta bu şekilde randevu alarak tedavi oluyor. Hedefimiz Haziran 2011’de bu hizmeti Türkiye’ye yaygınlaştırmak. Tüm hastalarımız rahatlıkla hizmet alabilecekler” diye konuştu.

Provizyon müjdesi;

Alo 182 operatörlerinin hastayı en yakın hastaneye ve en uygun hekime yönlendirdiğine işaret eden Çınal, “Boğazı ağrıyan varsa bunu KBB’ciye yönlendiriyor. Hangi saatte ve günde gidebileceğinizi soruyor. Hasta onaylarsa randevu alınmış oluyor" dedi. Erzurum, Kayseri, Yalova, Eskişehir, Bilecik, Çanakkale, Edirne, Kırklareli, Tekirdağ’da uygulanan sistemin haziran ayında 81 ilde kullanılacağını dile getiren Çınal, şunları söyledi: “Hasta Sosyal Güvenlik Kurumu’ndan randevuyla birlikte provizyon da alacak. Bu sistem uygulandığında hasta hiç beklemeden doğrudan muayene olacağı doktora gidecek. Mevcutta provizyon almak için 30 dakika önceden gitmesi gerekiyor. Sistem tamamlandığında direk hekimin karşısına çıkacak. Kuyruk olmayacak, hastanede bankoya gitmesi gerekmeyecek. Haziran ayında bu imkan sağlanmış olacak.”

Kantinlerdeki fahiş fiyata genelgeli önlem;

Sağlık Bakanlığı, vatandaşların büyük tepkisine sebep olan hastanelerdeki kantin ve büfelerdeki yüksek fiyatları denetim altına alıyor. Bakanlık, hastanelerdeki büfe, kantin ve çay ocağı gibi ticari yerlerin işletilmesinde yönetmelik ile öngörülen ‘kurumun huzuru, güvenliği, gizliliği, temizliği’ gibi kriterlerden ziyade, daha çok kârlılık ve yüksek getirinin ağır kazandığını tespit etti. Bunun üzerine bakanlık, sağlık kurumlarındaki büfe, kantin, çay ocağı gibi yerlerin amacına yönelik kullanılması hakkında bir genelge yayımlayarak 81 il valiliğine gönderildi. Hastane baştabiplerince büfe, kantin ve çay ocağında satılan ürünlerin kalite ve satış fiyatlarının bizzat denetlenmesi istenilen genelgede, “Hastanenin hizmet verdiği yerleşim mahallindeki rayiç birim fiyatlar emsal alınarak daha uygun fiyatlarda satılmasının sağlanması konularında gerekli düzenlemelerin yapılarak vatandaşlarımızın mağdur edilmemesi hususlarında hassasiyet gösterilmesi gerekiyor" denildi.


internethaber
 
F

Fırtına

Guest
Merkezî hastane randevu sistemi, ülke geneline yayılıyor

Tüm Türkiye'deki hastalar yıl sonundan itibaren tek bir telefonla istediği hastaneden randevu alabilecek.

Sağlık Bakanlığı, 9 şehirde uyguladığı 'Alo 182 Merkezî Hastane Randevu Sistemi'ne dahil il sayısını şubatta 20'ye çıkartacak. Mayıs ayı sonuna kadar 50 kentte uygulanacak sistem, yıl sonuna kadar ülke geneline yayılacak. Böylece hastalar, istediği hastane, branş ve doktordan randevu alırken, hastanelerdeki kuyruğa son verilecek.

Sağlık Bakanlığı Müsteşar Yardımcısı Dr. Ekrem Atbakan, uygulama ile Türkiye genelindeki 900 civarındaki hastaneye bir çağrı merkezinden erişerek hastalara randevu vermeyi planladıklarını söyledi. Bunun için 182 numaralı hattın hizmete girdiğini belirten Atbakan, sistemin şu anda Erzurum, Kayseri, Eskişehir, Bilecik, Yalova, Çanakkale, Edirne, Tekirdağ ve Kırklareli'nde uygulandığını aktardı. Atbakan, "Bu illerde 182 hattını arayan günde 8 bin ile 8 bin 500 arasındaki kişiye randevu vererek muayene ediyoruz. Bu hat 24 saat çalışıyor." dedi.

182 Çağrı Merkezi'nin birkaç gün öncesinden aranmasını tavsiye eden Atbakan, hastaların, randevu saatinden 10-15 dakika önce hastaneye giderek kaydını yaptırması gerektiğini hatırlattı. İlerleyen dönemde bu işlemi de sisteme dahil edeceklerini ifade etti. Atbakan, sistemin planlanan ikinci ve üçüncü aşamasını ise aile hekimlerinin bir uzmana gönderdikleri hastalarının randevularını bizzat almaları ve tüm hastanelerden internet üzerinden tek bir adresten randevu alınması olarak sıraladı.

Cihan Haber Ajansı
 
Tekerlekli Sandalye
Üst