İşitme Eğitimi

  • Konbuyu başlatan Fırtına
  • Başlangıç tarihi
F

Fırtına

Guest
Her işitme engelli çocukta az - çok işitme kalıntısı mevcuttur. İşitme eğitiminin amacı, çocukta mevcut olan bu işitme kalıntısını zeka ve işitme gelişimiyle birleştirerek işitmede dikkatini artırmaktır. Bunun için çeşitli aletlerden faydalanılır. Bu çalışmalara başlamadan önce çocukları ayrı ayrı odyometre ile işitme durumlarını gösteren odyogramlarının alınması gerekir. Bu odyogramlarda çocukların; gürültüleri, vokalleri, hece, kelime ve cümleleri işitmedeki yetileri tespit edilir. Odyometrik ölçümlerin doğruluğundan emin olmamız için senede en az bir defa yapılması gerekir.

Her çocuk için birer işitme grafiği yapılmalıdır. Bu grafikte, vokalleri alma vokallerle heceleri, kelimeleri birbirinden ayırt etme dereceleri işaretlenecektir. Çocukların işitme kalıntıları, uzun süre kullanılmadığı için çalışmalara birden bire yüksek frekanslı seslerle başlamak onlarda anormal reaksiyonlar meydana getirecektir. Bu bakımdan çalışmalar devamlı normal seslerle yapılmalıdır.

İşitme eğitimi haftada sadece bir saate sığdırılmamalıdır. Bu çalışmalara her gün 10–15 dakikalık bir zaman ayrılmalıdır. Aynı zamanda çalışmalar oyun şeklinde olmalıdır.

İşitme eğitiminin olumlu bir yönde olduğu, ancak çocuğun dilindeki gelişmelerden anlaşılır. Çünkü bu sayede çocuk hem duyduğu, hem de çıkardığı sesleri kontrol edebilecek bir dikkate sahip olur.

İşitme eğitimi çalışmalarında sesini duyurmak istediğimiz şeyin, öncelikle kendisini göstermemiz gerekir. Bu sayede çocuk duyma arzusu ile dikkatiyle kendisindeki işitme yetisini birleştirmiş olur.


Sağırlar Okulu Müfredat Programı
 
İşitme rahatsızlığı ve işitme cihazları ile ilgili önemli bilgi ve detaylara ulaşmak için "izmir işitme cihazları" linkine tıklayarak web sitemizi ziyaret edebilir, bilgi ve fırsatlardan en iyi şekilde yararlanabilirsiniz.
 
Moderatör tarafında düzenlendi:
Geri
Üst