ÖMSS Kurslarında Anlatılan Konular ve İşlenen Dersler Hakkında Detaylı Bilgi Paylaşım

cole08; Gecmis Yıllarda SOrulan Özürlü Personel Sınavının Konu Baslıkları Aşağıdakilerdi.. Bizim icin yine de eski de olsa bir dokumandir.. Bakmakta fayda var, ancak bağlı kalmamak lazim.. Türk Kültür ve Medeniyetleri Konusunda , İnkilap Hocalarimiza da sorduk ancak cok genis yelpaze dediler.. O konuda biraz karisik

MATEMATİK

1- Kümeler
2- Bağıntı, Fonksiyon, İşlem
3- Doğal Sayılar
4- Tam Sayılar
5- Modüler Aritmetik
6- Rasyonel Sayılar
7- Mutlak Değer
8- Üslü Sayılar
9- Köklü Sayılar
10- Birinci Dereceden Bir Bilinmeyenli Denklemler
11-Geometri


TÜRKÇE

1-Sözcükte anlam
2-Cümlede anlam
3-Paragrafta anlam
4-Yazım Kuralları – Noktalama İşaretleri
5-Anlatım Bozukluğu
6-Sözcük Türleri
7-Ses Bilgisi


ATATÜRK İLKELERİ VE TÜRK İNKILAP TARİHİ

1-20. yy. başlarında Osmanlı İmparatorluğu
2-Birinci Dünya Savaşı ve Birinci Dünya Savaşı Sonunda Osmanlı İmparatorluğunun Durumu
3-Mustafa Kemal?in Hayatı ve Kişilik Özellikleri
4-Kurtuluş Savaşı
5-Atatürk İnkılâpları (Siyasal – Hukuk – Eğitim – Kültür – Toplumsal Alan ve Ekonomik Alanda Yapılan İnkılâplar)
6-Türkiye Cumhuriyeti'nin Dış Siyaseti
7-Atatürk İlkeleri
8-Atatürk'ün Ölümü


TÜRKİYE COĞRAFYASI

1-Türkiye Fiziki Coğrafyası
a-Türkiye'nin Yeryüzü Şekilleri (Dağ, Plato, Ova ve Körfezler)
b-Türkiye'nin Yer Üstü Suları (Akarsu, Baraj, Göl)
c-Türkiye'nin İklimi (Türkiye'nin İklim Tipleri)
d-Türkiye'nin Doğal Bitki Örtüsü (Bitki örtüsünün Dağılışı ve Çeşitleri)
2- Türkiye'nin Beşeri ve Ekonomik Coğrafyası
a-Türkiye'nin Nüfusu ve Özellikleri
b-Türkiye'de tarım ve hayvancılık (Tarım ürünleri ve Dağılışı)
c-Turizm (Doğal ve Tarihi Zenginlikler)


TEMEL YURTAŞLIK BİLGİLERİ

1-İnsan ve Toplusal Hayat
2-Devlet ve Devlet Şekilleri
3-T.C. Anayasası
4-T.C. Devletinin Yönetim Yapısı
5-Vatandaş Olma Sorumluluğu
6-Yasama, Yürütme ve Yargı
 
Almanyanın Osmanlıyı istemesinin sebepleri:
-Jeopolitik konum(petrol bölgelerine yakınlığı,coğrafi konumu)
-Cephe sayısını artırmak
-Halifelik gücünden yararlanmak
Osmanlının Almanya’yı İstemesinin Sebepleri:
-Savaşı Almanya’nın kazanacağına inanması
-Osmanlı subaylarının Alman hayranlığı
-Kaybedilen toprakların geri alınacağına inanılması.
Osmanlının 1.Dünya Savaşında Savaştığı Cepheler:
1-Kafkasya Cephesi:Almanların isteği ile açıldı.
Almanların amacı Bakü petrollerini ele geçirmek.Osmanlının amacı ise kaybettiği toprakları geri almak ve Azerbaycan ı alıp Orta Asya Tür devletlerini alarak Büyük Turan İmparatorluğunu kurmaktır.Düşünce (Turancılıktır)Bu cepheyi kaybettik.Ruslar Muş a kadar ilerlerdiler.
2-Çanakkale cephesi:Kazandığımız tek cephedir.İngilizler açmıştır.Amacı,zor durumdaki .Rusya ya yardım etmek ve boğazları alıp Osmanlığı saf dışı etmektir.
Sonuç:yardım alamayan Rusya savaştan çekildi.
Bulgaristan ittifak devletlerine katıldı.Böylece Almanya ile Osmanlı arasında kara ve deniz yolu bağlantısı sağlandı.(Berlin Bağdat demir yolu)
3-Irak Cephesi: İngilizler açmıştır.Amaç Rusya ya kara yolu ile yardım edebilmek ve Musul kerkük’ü almaktır.Osmanlı devleti kutul amarede İngilizleri yendiyse de destek gelmeyince bu cephe de kaybedildi.
4-Kanal(Süveyş) Cephesi: Almanların isteği ile açıldı.Almanların amacı süveyşi alıp İngilizlerin Sömürge yollarını kapatmaktır.Osmanlının amacı ise Mısır’ı geri almaktır.(kaybedildi)
5-Suriye Filistin Cephesi:Mustafa Kemal tarafından Halep’te savunma cephesi olarak açıldı.Kanal cephesini devamıdır.Mustafa Kemal avrken başarı sağlandı ancak,M.Kemal İst’a dönünce bu cephe de kaybedildi.
Önemi:M.Kemal’in Milli sınırlar’ı koruduğu ilk cephedir.
6-Hicaz Yemen Cephesi: İngilizler ile isyancı Araplarla savaşıldı.
Önemi:Ümmetçilik(İslamcılık)fikir akımı sona erdi.
7-Galiçya Romanya Makedonya Cephesi:Müttefiklerimize yardım amaçlı açıldı.Sınırlarımız dışında açılıp yenildiğimiz bir cephedir.
Mondros Ateşkes Antlaşması(30 Ekim 1918):
ABD başkanı Wilson 30 Ocak 1918 de savaşa katılma şartı olarak,yenen devletlerin yenilen devletlerden toprak tazminatı alınmayacağını belirtmiştir.(Osm açısından olumlu fakat tüm halklara bulunduğu nüfus fazlaysa,ayrı devlet kurma hakkı verilmiştir.Bu durum Anadoludaki Ermeni ve Kürtler’in ayrı devlet kurmasu fikrine sebep olmuştur.
7.Madde: İtilaf Devletleri kendi güvrnliklerini tehdit eden bir durum ortaya çıkarsa istedikleri her yeri işgal edebilecekti.(Anadolu bu maddeye göre işgal edilmiştir.)
24.Madde:Doğu Anadolu’daki 6 ilde herhangi bir karışıklık çıkarsa bu bölgeler de işgal edilecekti.Amaç,Doğuda bir Ermeni Devleti kurmaktı.
Not:Kararlar Wilson ilkelerine aykırıdır.Ancak İngilizler’Osmanlı güvenliği sağlayamıyor’bahanesiyle güvenlik için osm nın izniyle işgalleri gerçekleştirdi.
ANADOLUNUN İŞGALİ
Mondros’a göre işgaller başladı.
İtalyanlar:Batı Akdenizi(Antalya-Muğla)
Fransızlar:Maraş Antep,Urfa,Suriye
Yunanlılar :İzmir ve çevresi
İngilizler:Irak,ve önemli gördükleri il merkezleri
Ortak işgal:Boğazlar(Birbirlerine güvenmiyorlar)
Not:Normalde İzmir ve çevresi İtalya’ya bırakılacaktı.Çanakkale Boğazı yakınlarında güçlü bir İtalyanın bulunması İngilterenin çıkarlarına tersti.
Not:İşgallere halkın ilk tepkisi Mili Cemiyetlerin kurulmasıdır.
KURTULUŞ SAVAŞI
 
Sin73n Diyarbakırda da kurs yok, evde kendim çalışıyorum. Senın de başka çaren olduğunu sanmıyorum...
 
sin73n ; Şırnak Halk Eğitim Merkezi ile iletişime geçme şansınız oldu mu ? Eğer Halk Eğitim Bu konuda öncülük yapmiyorsa; kendiniz çalışmaktan başka yapacağınız bisey yok.. Size Tavsiyem Sitedeki Tüm ÖMSS ile ilgili paylaşımları okumanız, bir cok faydali bilgi mevcut .. LİNK : ÖMSS Sınavı ve ÖMSS Kura Atamaları
 
KURTULUŞ SAVAŞI
M.Kemal kurtuluş Savaşını başlatmak için Anadolu’ya geçmek istiyordu.İngilizler Samsundaki Rumları,Türklerin katlettiğini iddia edip bu durumun Mondros Ateşkes Antlaşmasındaki 7.maddeye göre işgal edilmesi gerektiğini belirtti.Bu durumu araştırmak için M.Kemal’e 9.Ordu Müfettişliği görevi verilecek(Karadeniz ve Doğu Anadolu bölgesinin tamamı M.Kemale bağlandı)
Havza Genelgesi:
Amacı: Halkta Ulusal Bilinci uyandırmak
Önemi:Kurtuluş Savaşı için yapılan ilk etkinliktir.
Bu genelge halkta ulusal bilincin gelişmesi sağlanmıştır.
Amasya Genelgesi:
Amacı:Halkta ulusal bilinci artırmak ve işgallere karşı protestoların başlamasını sağlamaktır.
ÖNEMİ: Kurtuluş Savaşının amacı yöntemi ve gerekçesi hazırlanmıştır.
-İlk kez padişah ve hükümeti eleştirilmiştir.
*Milletin bağımsızlığını yine milletin azim ve kararı kurtaracaktır.
-Bu madde kurtarıcının pad.değil, halkın olduğu belirtilmiştir.Bu durum bize ileride hem saltanatın kaldırılacağını hem de Cumhuriyetin ilk kıvılcımlarının atıldığını gösterir.
Not:Genelikle genelge ve kongrelerde maddeler kapalıdır.Bunun sebebi padişah ve halife yanlılarının kurtuluş mücadelesinden kopmasını engellemektir.
*Sivas’ta milli bir kongrenin toplanmasının kararı alınıyor.
Erzurum kongresi:
Amasya genelgesinin ilanına İstanbul hükümeti sert tepki göstermiştir.M. Kemali görevden almış ve görüldüğü yerde tutuklanmasını istemiştir.Buna rağmen m. Kemal askerlik görevinin bırakmamış ve Erzurum kongresini düzenlemiştir.
*M.Kemal in sivil olarak katıldığı ilk etkinliktir.
M.Kemal sivil olduğu halde kongre başkanlığına seçilmesi,halkın onu bir lider olarak gördüğünü gösterir.
Erzurumda 15.kolordu Ermenilere karşı Türkleri korumak için dağıtılmamıştır.Ancak bu durum Mondrosa aykırıdır(ordular terhiz edilecek)
-Erzurum kong.de ilk kez yeni bir hükümet in kurulacağı belirtilmiştir.
*Manda ve himaye kesinlikle kabul edilemez.(Manda ve himaye ve himaye ilk kez reddedilmiştir.Bu maddenin olmasının sebebi mande ve himaye taraftarlarının olduğunun kanıtıdır)
Not:Erzurum kongresini Doğu Anadolu müdafa ve Trabzon müdafa cemiyetleri Rumlar veErmeniler e karşı alınacak tedbirleri görüşmek üzere toplamışlardır.Bu düşünce toplanış amacının bölgesel,alınan kararların ulusal olduğunu gösterir.
*Ulusal kuvvetleri etkin ve ulusal iradeyi egemen kılmak esastır.
-Bu madde ile Kurtuluş savaşını hem işgalcilere karşı hem de padişaha karşı yapılacağını anlatır.
Not:Balıkesir ve Alaşehir kongreleride Yunanlılara karşı yapılmış,yine amacı halkta ulusal bilincı uyandırmaktır.
Sivas Kongresi:
M. Kemal’in amacı Sivas Kongresini düzenleyerek Kurtuluş Savaşını halka mal etmektir.Sivasta,Anadolu’da bulunan milli müdafa cemiyetleri Anadolu ve Rumeli Müdefai cemiyeti adı altında birleştirildi.Amaç Kurtuluş Savaşını tek elden yönetmektir.
*Manda ve Himaye reddedildi.(son ve kesin olarak/amaç tam bağımsızlıktır.)
Temsil heyeti ali Fuat paşayı Batı Cephesi komutanlığına atadı.(Hükümet gibi davranılmış ve yürütme gücü kullanılmıştır.
Amasya Görüşmeleri:
Osmanlı hükümeti ile Temsil Heyeti arasında oldu.
Önemi:Amasya görüşmelerini yapmakla İstanbul Hükümeti ,Temsil heyetini resmen tanımış oldu.
Not:M Kemal Amasya Görüşmelerinde Osmanlı Meclisinin açılmasını istiyordu.M.Kemal’in asıl amacı ise bu güne kadar İstanbul Hükümetinin Aldığı kararların Meclis denetiminden geçmediğini bundan dolayı da hükümetin aldığı kararların geçersiz olduğunu belirtmiştir.
TEMSİL HEYETİNİN ANKARAYA GELİŞİ:
 
YAZIM KURALLARI
Büyük Harflerin Yazımı:
Türkçe cümleler büyük harfle başlar.Rakamlarla veya eklerle başlayan cümlelerde bunlardan sonra gelen sözcükler büyük harfle başlar.
1986 yılında İstanbul’a gelmişti.
2500 kişi bu sınava başvurmuş.
Özel adlar büyük harfle başlar bunlar:
1- Kişi adları ve soyadları büyük harfle başlar.
Hazal Aygül Mustafa Kemal Atatürk
2- Kişi adlarından önce ve sonra gelen saygı sözleri ,ünvanlar ve meslek adları büyük harfle başlar.
Mustafa Bey Zeynep Hanım Doktor Ahmet Şerif İzgören
3-Hayvanlara verilen adlar büyük harfle başlar.
Düldül minnoş boncuk
4-Ulus adları büyük harfle başlar.
Türk Japon Rus Alman ..
5-Dil ve lehçe adları büyük harfle başlar.
Almanca Rusça Türkçe İngilizce
(Türkçe’nin değil  Türkçenin Ankaralı’lar  Ankarılılar)
6- Devlet adları büyük harfle başlar
Türkiye Cumhuriyeti Birleşik Arap Emirlikleri
7- Din ve mezhep adları büyük harfle başlar
Müslümanlık Hristiyanlık Musevilik Katolik
8- Gezegen ve yıldız adları büyük harfle başlar
Ay Dünya Merkur Uranus
9- Kıta,ülke , bölge ,il ilçe semt , cadde sokak vb.adlar büyük harfle başlar.
Asya Fransa Doğu Anadolu Avanos İstiklal caddesi
10-Saray,köşk, han,kale,anıt,vb adlar büyük harfle başlar.
Ürgüp Kalesi Çankaya Köşkü
11- Kitap,gazete,dergi kanun, vb adlar büyük harfle başlar.
Bilim Teknik Dergisi İnce Memed Hürriyet Gazetesi medeni Kanun
12- Tarihsel olay ,çağ , dönem adları büyük harfle başlar.
Cilalı Taş Devri Kurtuluş Savaşı
13- Kurum kuruluş kurul adları büyük harfle başlar ancak bunlara gelen çekim ekleri kesme işaretiyle ayrılmaz.
Türk Dil Kurumu’nun  Türk Dil Kurumunun
‘’ De’’ Bağlacının Yazımı:
Bağlaç olan –de her zaman ayrı yazılır.Ünlü uyumuna uyması için ‘-da – de’ şeklinde yazılır.
Bağlaç olan –de ünsüz benzeşmesine göre değişmez.Yani ‘ta te ‘ şeklinde yazılmaz.Bağlaç ‘’de ‘’si özel adlardan sonra kesme işareti ile ayrılmaz.
Ek olan ‘De’ geldiği sözcüğe her zaman bitişik yazılır.Ünlü uyumuna ve ünsüz benzeşmesine uyarak (ta ,te) şeklinde de yazılır.
Ör:
Aşağıdaki sınıf da boyanacakmış(Bağlaç)
Aşağıdaki sınıfta defterim kaldı (Durum eki)
Nasıl oldu da beni hatırlayamadın(Bağlaç)
Bu gün sinemaya gidelim yarın da size gideriz(Bağlaç)
Ör:
Toplantıya Ahmet de katılacakmış. (bağlaç)
Herkes Ahmet’te toplanacakmış.
‘’ Ki Bağlacının Yazımı:
Bağlaç olan ‘ki’ Başlı başına bir kelimedir ve ayrı yazılır.Cümleleri kimi zamanda anlam ilgisiyle birbirine bğlar.
İlgi zamiri sıfat ‘ki ‘si geldiği sözcüğe her zaman BİTİŞİK yazılır.
Ör:
Bir de baktım ki ortalık karışmış(bağlaç)
Bir dert ki yürekler acısı (bağlaç)
İçerideki masayı buraya alalım(sıfat) //ler lar ekle//
Ör:
Salonun lambası yanıyor,odanınki yanmıyor(ilgi zamiri ki si ayrı yazılır)
Uyarı:
‘’Halbuki,mademki, oysaki,meğerki,sanki’’kelimelerindeki ‘ki’sözcüğü her zaman bitişik yazılır.
‘’mı’’ Soru Ekinin Yazımı:
‘’mı ‘’soru eki her durumda ayrı yazılır.Fakat kendinden önceki sözcüğün son ünlüsüne uyarak ‘mı,mu,mü’ şekline de dönüşür.Kendinden sonraki ekler ‘mi’ye bitişik yazılır.
Kardeşin de buraya gelecek miydi? Beni dinliyor musunuz?
Uyarı: ‘mi’eki cümleye soru anlamının dışında ‘pekiştirme,koşul,zaman’anlamları da katar.Bu durumda ‘mi’her zaman ayrı yazılır.
Ör:
Güzel mi güzel bir çocuk gördüm. (pekiştirme)
Bütün bunları Memet mi söyledi?(soru)
Araba geldi mi yola çıkarız.(zaman koşul)
Biraz yağmur yağdı mı çamurdan geçilmez.(koşul zaman)
Sayıların Yazımı:
Sayılar,rakamla da sayıyla da yazılır.
 
Selamun Aleyküm Şırnakta Yarın 21/03/2012 Saat 3 te Şırnak Lisesinde Ömss Kursu Açılacaktır Bilginize ve nihayetinde Kurs açıldı
 
sin73n ;Aleyküm Selam ... Gec acılmış olsa da , acılmıs olması guzel.. 40 gun belki de hızlandırılmıs ve daha cok ders saati işleyerek açıklarda kapanabilir.. Hayırlı Olsun
 
sin73n; angeltuğçe isimli üyemiz şu ifadeleri kullandı " ne zaman sylms ki dymadm nerde syledi sanat okulu ne tarafta accklar ck istrm " .. istersen angeltuğçe isimli üyemize detaylı açıklamaları yaparsan memnun oluruz ..
 
Bu arada nevruz kutlamaları var nasıl gidecem onu düşünüyom biber gazı göz yaşartıcılar her yerde polis var
 
sin73n ; angeltuğçe " ne zaman sylms ki dymadm nerde syledi sanat okulu ne tarafta accklar ck istrm " --> Boyle bir ifade kullanmıs.. Buradan istersen Şırnak'taki ÖMSS Kursu icin bildiğin tüm Detayları paylaş.. Bir şekilde o arkadaşa da iletiriz.. Şırnak'lı mı değil mi ? cok fazla tanımıyorum.. Senin Kurs Acılma sozlerinden sonra yukarıdakileri yazdığına gore Şırnak'lı sanırım.. Bu arada Kursa giderken ALLAH Yardımcın Olsun
 
ozkancey Şırnakta Hafta İçi Saat 3te Dersler Başlıyo Saat akşam 8 veya 9 za kadar sürüyo ve haftasonuda hafta içi gelemeyenler iiçinde herhalede kurs açılacak bildiklerim bu bide yargı yayınevi kitapları dağıtılıyo 45 tl karşılığında 3 kitap biri konu anlatımlı biri soru bankası biride özürlü sınavlarında çıkmış sorular... ben ilk gün gittim ve bi dahada gitmeyecem niye derseniz 4 saat üst üste türkçe 4 saat üst üste matematik işleniyo hergün 8 saat ve çok zor oluyo normal bi insan bu kadar ders saatleri kaldıramaz bi özürlü nasıl kaldırsın
 
Geri
Üst