- Katılım
- Ara 20, 2010
- Mesajlar
- 10
- Tepkime Puanı
- 0
- Puanları
- 0
Kadınlar birey olarak algılanmak yerine evde hizmetci, tarlada işci bazende erkeğin cinsel ihtiyaçlarını gideren bir meta olarak algılandı çoğu zaman. Son zamanlarda kadın bedenini "cinsel obje" olarak görmek ve göstermek moda haline geldi. Bir araba reklamında arabadan çok kadın bedeni dişiliği teşhir edilir oldu. Aynı şekilde parfum reklamı yada aklınıza gelebilecek başka bir ürünün reklamında sürekli kadın bedeni öne çıkartılıyor.
Bu duruma en fazla karşı çıkması gereken kadınlar ne yazıkki bu oyunun bir parçası haline geliyor. Bunun nedenleri kadının birey olma yolunda ki gelişimini tam olarak tamamlayamasından kaynakladığını düşünüyorum. Eğer biz bu gelişimi tamamlayabilseydik bedenimizin ve o bedene ait kişiliğimizin yok sayarak kadınlığın cinsel obje olarak kullanılmasına karşı çıkabilirdik.
Kadınlar Piyon Olarak Kullanılıyor!
Kadınlar Yok Sayılıyor!
Kadınlar Eziliyor!
Nazımın Dizeleriyle;
Ve kadınlar
bizim kadınlarımız:
korkunç ve mübarek elleri
ince, küçük çeneleri, kocaman gözleriyle
anamız, avradımız, yarimiz
ve sanki hiç yaşanmamış gibi ölen
ve soframızdaki yeri
öküzümüzden sonra gelen
Sofralardaki yeri öküzlerden sonra gelen kadın döneminden sonra Televizyonlarda reklam panolarında cinsel meta olarak kullanılan kadınlar dönemine geldik. Peki değişen ne oldu?
Bu duruma en fazla karşı çıkması gereken kadınlar ne yazıkki bu oyunun bir parçası haline geliyor. Bunun nedenleri kadının birey olma yolunda ki gelişimini tam olarak tamamlayamasından kaynakladığını düşünüyorum. Eğer biz bu gelişimi tamamlayabilseydik bedenimizin ve o bedene ait kişiliğimizin yok sayarak kadınlığın cinsel obje olarak kullanılmasına karşı çıkabilirdik.
Kadınlar Piyon Olarak Kullanılıyor!
Kadınlar Yok Sayılıyor!
Kadınlar Eziliyor!
Nazımın Dizeleriyle;
Ve kadınlar
bizim kadınlarımız:
korkunç ve mübarek elleri
ince, küçük çeneleri, kocaman gözleriyle
anamız, avradımız, yarimiz
ve sanki hiç yaşanmamış gibi ölen
ve soframızdaki yeri
öküzümüzden sonra gelen
Sofralardaki yeri öküzlerden sonra gelen kadın döneminden sonra Televizyonlarda reklam panolarında cinsel meta olarak kullanılan kadınlar dönemine geldik. Peki değişen ne oldu?