ÖMSS (Özürlü Memur Seçme Sınavı) İçin Kaynak Kitap, Notlar, Dökümanlar

muneza sitemizdeki Kamu Kurumlarına Engelli Personel Alımı Bölümü takip ederseniz Bu bölümde ÖMSS ( Özürlü Memur Seçme Sınavı ) ile ilgili bir çok paylaşımlarımız mevcut, işinize yarayacak bir çok kaynak olabilir, tavsiye ederim. Evet ÖSYM yaparsa daha zor olacağı kanısındayım. Şıklarında 4 değilde 5 olacağı kanaatini taşımaktayım, tabiki bu benim yorumum. Umarım bu sınavda başarılı olursunuz.
 
Arkadaşlar Aşağıda verdiğim Link'te Yargı Yayınevinin Yeni Basılmış kitapları ve Tüm Özürlü Personel Kaynakları yer almaktadır. Yeni basılmış olan kaynakları inceleme fırsatı bulamadım. Sanırım Kitap adlarından da anlaşılacağı üzeri çoğu Soru Bankası şeklinde. Alıp inceleyen arkadaşlarımız bu başlık altında yorumlarını yaparlarsa herkes faydalanmış olur. Yargı Yayınevinin aşağıda vermiş olduğum web adresinde olan 16 TL - 18 TL ve 0 TL ( Tükenen) olan Kitaplar yeni basılmış olan Kitaplardır. Bilginize ..

İşte Kaynak : Yarg
 
TÜRKİYE COĞRAFYASI

TÜRKİYE'DE SANAYİ

Ham ve yarı işlenmiş maddelerin, fabrika veya atölyelerde işlenerek kullanılabilir duruma getirilmesine sanayi denir.

Sanayinin Gelişmesini Etkileyen Faktörler
-Hammaddenin kolay temini
-Sermaye temini
-Enerjinin sağlanması
-Ulaşımın rahat sağlanması
-Teknik ve yetişmiş iş gücünün sağlanması en ürünün pazarlanabilmesi
-Atıkların saklanabilmesi
-Sanayide kullanılacak suyun bolca temin edilmesi
Başlıca Sanayi Katları
1. Besin (gıda) sanayi
2.Maden sanayi
3.Kimya sanayi
4. Dokuma, deri ve giyim sanayi
5.Seramik, çimento ve toprağa dayalı sanayi
6.Orman ürünleri ve kağıt sanayi
NOT: Türkiye sanayisinin yarıdan fazlası(%60'ı) Marmara Bölgesi'nde toplanmıştır.
NOT: Türkiye'de en yaygın sanayi türü besin sanayisidir.

TÜRKİYE'DE ULAŞIM
İnsanların, eşyaların ve haberlerin bir yerden diğer bir yere taşınmasına ulaşım denir.
Ulaşımla ekonomi arasında sıkı bir ilişki vardır. Hammadde ve sanayi ürünlerinin taşınması ulaşım araçlarıyla mümkündür.
Türkiye'de Ulaşımı Etkileyen Doğal Ve Beşeri Faktörler
-Ortalama yükseltinin fazla olması
-Dağların doğu-batı yönlü uzanışı
-Derin ve geçit vermeyen ırmaklar ve vadiler
-Kıyı bölgeleri dışındaki alanlarda kışların sert ve karlı geçmesi
-Ulaşımı etkileyen yol, tünel, köprü yapımı ve bakımı için gerekli sermayenin yetersizliği

A.Türkiye'de Kara Ulaşımı Ve Taşımacılık
Karayolu Ulaşımı
Ülkemizde karayollarının dağılışı ile yeryüzü şekilleri arasında önemli ilişki vardır. Yüzey şekilleri ulaşımı, kuzey-güney doğrultuda zorlaştırmaktadır. Ulaşım bu alanlarda dağların alçaldığı yerlerde geçitlerle sağlanabilmektedir.
-Doğu batı yönlü ulaşım yollarının yapım maliyeti daha düşüktür.
-İç Anadolu, Güneydoğu, Marmara ve Ege Bölgesi karayolu yapımı ve ulaşımına daha elverişlidir.
-Yurdumuzda karayolu taşımacılığı ilk sırada yer almasına rağmen yolların fiziki şartları mevcut trafiği kaldırabile kapasitede değildir.



2. Demiryolu Ulaşımı
-Yurdumuzda arazinin eğimli ve engebeli olması demiryolu yapımı maliyetlerini yükseltmektedir.
-Demiryolunun uygun alanlardan geçirilmeye çalışması yol uzunluğunu arttırmaktadır.
-Demiryolu ulaşımının yavaş ve tek şerit olması gibi faktörler, ulaşımın demiryoluyla yapılmasını önemli öl engellemektedir.
B. Deniz Ulaşım,
-Deniz ulaşımı tüm ulaşımlar içinde en ekonomik olanıdır. Ülkemizde denizyolu ulaşımı pek tercih edilmez.
-Büyük oranda yük taşımacılığı yapılmaktadır.
-En yoğun denizyolu taşımacılığı İstanbul Boğaz hatlarına aittir.

Başlıca Limanlarımız
Liman: Gemilerin barındığı, yük ve yolcu alıp bıraktıkları doğal veya insan eliyle yapılmış olan yerlerdir.
Hinterland(Ard Bölge) Ekonomik faaliyetlerin yoğun olarak yürütüldüğü ticaret tarım ve sanayi merkezlerini çeşitli yollarla bir limana bağlı bölgedir. Bir limanın ard bölgesi ne kadar genişse limanda o denli güçlü ve gelişmiştir.

Türkiye'de Doğal Limanlar
Ege bölgesinde yoğundur. Marmara ve Akdeniz'deki doğal limanlar körfezler üzerindedir. Karadeniz Bölgesi'nin tek doğal Sinop Limanı'dır. Bu bölgede koy ve körfezler gelişmediğinden doğal limanlar oluşmamıştır. Sinop Limanı doğal liman olmasına rağmen hinterlandı geniş olmadığından gelişmemiştir.

Önemli limanlarımız şunlardır:

İstanbul
Dış satımı yoğun olan limanımızdır. Ard bölgesi geniştir. Yükleme ve boşaltma kapasitesi oldukça yüksektir.İstanbul'da Eminönü, Tophane ve Haydarpaşa limanları boğazın her iki yakasında yer alırlar.

İzmir:
İstanbul’dan sonra en gelişmiş limanımızdır. Ard bölgesinde yetişen ürünlerin çoğu dış satıma yönelik olduğundan, dış satım limanı olara gelişmiştir. Anadolu’nun batısından dışarıya açılan ticaret kapısı konumundadır. Yükleme ve boşaltına kapasitesi yüksektir.

Mersin:
Akdeniz Bölgesi'nin en önemli limanıdır. Yükleme ve boşaltma kapasitesi oldukça yüksektir.
Bu limanda yoğun olarak ham petrol, gübre ve askeri malzemeler taşınır. Mersin Serbest Bölge ilan edildikten sonra limanın önemi daha da artmıştır.
İskenderun:
Transit taşımacılık açısından önem kazanmıştır. Ortadoğu'ya gönderilen malların çoğu bu limandan taşınır. Ard bölgesi Doğu Anadolu, Güneydoğu Anadolu ve Çukurova'ya dayanır.

Antalya:
Antalya’da biri turizm amaçlı diğeri yük taşımacılığına dayalı iki liman bulunur. Limanların ard bölgesi dardır.
Zonguldak
Bu liman taş kömürü ve demir-çelik işletmelerinin burada yer almasından dolayı önem kazanmıştır. Bu limanda yüklemeve maden taşımacılığı yapılır.
Samsun:
Karadeniz Bölgesi'nin en işlek limanıdır. Limanın ard bölgesi Doğu ve Batı Karadeniz Bölümleri'nin limanlarına oranla kara ve demiryolları burada da birleşir.
Trabzon:
Doğu Karadeniz'in en önemli limanıdır Türkiye- İran transit yolu bağlantısı bulunan bu liman, özellikle yük
taşımacılığı öneme sahiptir. Zigana ve Kop Geçitleri limanın iç bölgelerle bağlantısını sağlar.
C: Hava Ulaşım
Türkiye’de hava ulaşımı ve taşımacılığı 1933'te Devlet Hava Yolları İşletmesi'nin kurulmasıyla başlamıştır.
Aynı yıl İstanbul Ankara arası uçak seferleri başlamıştır.
1695 yılında özel sektörün de katılımıyla Türk Hava Yollan Anonim Ortaklığı (THY)'nin kurulmasıyla hava yolu taşıma
ve ulaşım kapasitesi giderek artmıştır. Günümüzde hava alanı sayısı 21'e ulaşmıştır.

Başlıca hava limanlarımız Atatürk (İstanbul), Esenboğa (Ankara), Adnan Menderes (İzmir), Şakir Paşa (Adana). Bu dışında Bursa, Kayseri, Konya, Trabzon, Erzurum, Van, Diyarbakır ve Antalya'da hava limanları vardır.
TİCARET
Kâr amacıyla her türlü mal ve hizmet alım satımını kapsayan ekonomik faaliyettir. Ticaret iç ve dış ticaret olmak üzere il ayrılır.

1.İç Ticaret
Ülke sınırları içinde yürütülen ticari faaliyettir.
Ülkemizdeki ticaret yoğun olarak sanayi üretim alanları ile tarımsal üretim alanları arasında yapılmaktadır. Büyük şehirlerde ve kırsal alanlarda düzenlenen fuar, panayır, festival ve pazarlar ülkemiz iç ticaretinin canlanmasına k sağlar.
2. Dış Ticaret
Bir ülkede dışarıdan alınan mallarla, dışarıya satılan mallar dış ticareti oluşturur.
Dünya üzerindeki ülkeler arasında tarım, sanayi ve yer altı kaynakları bakımından farklılıklar görülür. Bu farklılıklar
ülkelerarası ticaretin gelişmesine neden olur.
Dış ticarette bir ülkenin dışarıya mal satmasına ihracat, mal satın almasına ithalat adı verilir.
1. Türkiye'de Dış Satım (İhracat)
Dış satımımızı en çok tarım ürünleri ile tarıma dayalı sanayi ürünleri oluşturur. Onları madenler takip eder. İhraç ettiğimiz tarım ürünleri; Tütün, pamuk, üzüm, incir, fındık, antep fıstığı, ceviz, badem, turunçgiller vb. İhraç ettiğimiz hayvansal ürünler; Yün, ipek, deri, kürk, yumurta, canlı hayvan vb. İhraç ettiğimiz madenler; Krom, bakır, demir, bor, çinko, manganez, kurşun, pirit ve zımpara taşıdır. İhraç ettiğimiz sanayi ürünleri; Petrol ürünleri, dokuma sanayisine ait ürünler, çimento, konserve, cam, kim) maddeler, seramik eşya, deri ürünleri, demir-çelik ürünleri, beyaz eşya ve az miktarda makina ve teçhizat.
2. Türkiye'de Dış Alım (ithalat)
Dışarıdan aldığımız ürünlerin başında petrol gelmektedir, ikinci sırada çeşitli makine ve makine parçaları gelmektedir.Bunlar dışında; kimyasal ürünler, demir-çelik ürünleri, endüstride kullanılan asit ve bazlar, kağıt, kauçuk, kahve, kakao vb. Dış ticaretimizde önemli yeri olan ülkeler Mal aldığımız ülkeler;
OECD ve AET ülkeleriyle ABD, Kanada ve Japonya'dır. Mal sattığımız Ülkeler; OECD, AET ülkeleri, ABD, Japonya, İsviçre, Avusturalya, Kanada ve İsveç'tir.

TÜRKİYE'DE TURİZM
İnsanların gezmek, görmek, dinlenmek, spor. tedavi olmak, tarihi yerleri ve sanat eserlerini ziyaret etmek amaçlı yaptıkları seyahatlerdir.
Turizm faaliyeti ülke içindeki farklı bölgeler arasında yapılıyorsa iç turizm, ülkeler arasında yapılıyorsa dış turizmdir. Türkiye tarihi ve kültürel zenginlikleri yanı sıra doğal güzellikleri olan bir ülkedir. Ülkemizde kış sporları, tarihi mekanlar, deniz, doğal güzellikler, kaplıca ve içmeceler turistleri çeken temel unsurlardır.

Turizm faaliyetlerinin yararları
Ülkeler için büyük döviz kaynağıdır,
Ülkelerarası kültür alış-verişi ve dostluk ilişkilerinin gelişmesini sağlar.
Ülke içinde birlik ve beraberlik duygusunu geliştirir.
Toplumlar arası yakınlaşmayı sağlar.
Ticaret,ulaşım, bilim ve sosyal gelişmeyi sağlar.

NOT: Ülkemizde deniz turizmi en çok Antalya çevresinde gelişmiştir,
NOT: Türkiye'de turizm gelirlerinin en yüksek olduğu bölge Marmara, en yüksek olan il ise İstanbul'dur. Bunun en önemli nedeni İstanbul'un çeşitli medeniyetlere ait eserlere sahip olmasıdır.
 
TÜRKİYE COĞRAFYASI

TÜRKİYE'NİN COĞRAFİ BÖLGELERİ


BÖLGE, BÖLÜM VE YÖRE

Dünyamız; yüzey şekilleri, iklim, bitki örtüsü, nüfus, yerleşme ve ekonomik gelişmişlik bakımından birbirlerinden fa özellikler gösteren pek çok alana sahiptir. Coğrafya bu farklılıkları göz önünde bulundurarak büyükten küçüğe doğru sınırı belirlenmiş pek çok sahayı ayrı ayrı ele alır ve inceler. Büyükten küçüğe doğru kıta, ülke, bölge, bölüm ve yöre olarak sınıflandırılır.
Bölge: Yeryüzü şekilleri, iklim, bitki örtüsü, akarsular, nüfus yapısı ve ekonomik faaliyetler bakımından birbirine benzer gösteren bir sahayı, burdan farklı özellik gösteren diğer bir sahadan ayıran yere bölge denir.
Bölüm: Bölge içinde yer alan daha küçük coğrafi birimdir. Coğrafi bölge içinde bazı sahaların özellikleri birbirinden fa olur. Bu durumda bölge içinde farklı özellikler gösteren bölümler tespit edilir.
Örneğin; Karadeniz Bölgesi; Doğu, Orta ve Batı Karadeniz diye üç bölüme ayrılır.
Yöre: Bölge içinde yer alan daha küçük birimlere yöre denir. Örneğin Rize Yöresi

KARADENİZ BÖLGESİ


A. BÖLGENİN COĞRAFİ ÖZELLİKLERİ

Karadeniz Bölgesi adını, kıyıları boyunca bir şerit halinde uzandığı, denizden almıştır. Doğusunda Gürcistan, güneyinde Doğu Anadolu ve İç Anadolu, batısında Marmara Bölgesi ile sınırlıdır. Bölge; ülke topraklarımızın % 18'lik bölümünü kaplar. Büyüklük bakımından üçüncü sırada gelir.
Bölgede dağlar geniş alan kaplar, kıyı boyunca birbirlerine ve denize paralel uzanış gösterirler. Bunun sonucunda;
Denizel iklim etkilerinin iç kesimlerde geniş alanlara yayılmasını önler.
Dağların denize bakan yamaçlarında bol yağış oluşumuna neden olur. (Orografık yağışlar)
Kıyı ile iç bölgeler arasındaki ulaşımı engellerler. Burada ulaşım boğaz ve geçitlerle mümkündür.
Dik kıyılar (yalıyar) oluşmuştur.
Doğal limanların oluşmasına olanak verilmemiştir.
Kıyıda Bafra ve Çarşamba delta ovaları dışında önemli düzlükler oluşmamıştır.
Arazi çok engebeli, yağış fazla ve toprak yapısı killi olduğundan heyelan oluşumu yoğundur.

B. BÖLGENİN BÖLÜMLERİ

1. DOĞU KARADENİZ BÖLÜMÜ

Bölüm Ordu'nun doğusunda Melet Çayı'nın izlediği yoldan başlar, Gürcistan sınırına kadar denizin kıyı şeridiyle iç bölge arasında kalan alanı kapsar.
Karadeniz'in ortalama yükseltisi en fazla olan yeridir. Dağlar birbirlerine ve denize paralel şekilde iki sıra oluşturarak
uzanırlar.

Denize yakın olan sırada Giresun Dağlan, Rize Dağları ve Kaçkar Dağları uzanır. Bu dağların hemen gerisinde Çoruh ve Kelkit vadileri uzanır. Bu vadilerin güneyinde Yalnızçam, Çimen, Kop ve Köse Dağları uzanır. Yer yer 3000 m yüksekliğe ulaşan bu dağlar Karadeniz'in güneyini oluştururlar. Bölümün tek ovası Bayburt Ovası'dır.

Yüzey şekillerinin bu denli engebeli oluşunun doğurduğu birtakım sonuçlar vardır:
Denizel etkinin iç kesimlere ulaşmasını engeller.
Dağların denize bakan yamaçlarında gür ormanlar gelişmiştir.
Tarım yapılacak geniş topraklar oluşmamıştır.
Nüfus yoğunluğu kıyıda toplanmıştır. İç kesimler tenhadır.
Tarım alanlarının dar olması nüfusu göçe zorlamıştır.
Kıyı ile iç kesimler arasındaki ulaşım geçitlerle sağlanmaktadır. Bu geçitlerden en önemlisi Zigana (Kalkanlı) Geçididir.
Önemli Kentleri
Kıyıda; Trabzon, Giresun, Rize iç kesimde ise Artvin, Gümüşhane ve Bayburt'tur.
Tarım Ürünleri
Bölümün Giresun-Gürcistan hattında çay üretimi yapılmaktadır. Kıyı kesimlerinde yağışların bol ve her mevsim olma dolayı buğdayın yerini mısır almıştır. Bölümün diğer önemli ürünleri fındık, tütün, puro tütünü ve patatestir. Rize ve çevri dar bir alanda mandalina ve portakal yetiştirilir. Son yıllarda Rize'de kivi üretimi de yaygınlaşmıştır.
İç kesimlerde daha çok buğday ve arpa üretimi yapılmaktadır.
Hayvancılık
Kıyı kesimlerinde gür ot topluluklarının olmasından dolayı büyükbaş hayvancılık yapılır. Diğer bir faaliyet balıkçılıl kesimlerde karasal iklimin etkisiyle oluşan bozkır bitki örtüsünün yaygın olduğu alanlarda küçükbaş hayvancılık fa yürütülür.
Madenleri
Artvin yakınlarında Murgul'da bakır yatakları bulunmaktadır. Türkiye bakır üretiminin yarıya yakını buradan temin Murgul'da çıkarılan bakır Samsun'daki Karadeniz Bakır İşletmelerinde işlenmektedir.
Endüstri
Bülümdeki endüstri kuruluşları üretilen tarım ürünlerine dayalıdır. Giresun Aksu'da kağıt fabrikası, Rize ve çevresin işletme tesisleri ve Giresun'da fındık işleyen Fiskobirlik işletmeleri bulunur.

ORTA KARADENİZ BÖLÜMÜ

Bu bölüm adını Melet Çayı'nın batısından Bafra Ovası'nın batısına kadar devam eder.
Yüzey şekilleri Doğu Karadeniz Bölümü'ne oranla farklılık gösterir. Canik Dağları kıyıdan biraz geride başlar. Ortalama yükseltisi doğuya oranla düşüktür. Bölümde kıyı ovaları daha geniş alan kaplar. İç kesimlerle ulaşım daha rahat sağlanır.

Bölümün kıyı ovaları, Bafra ve Çarşamba delta ovalarıdır. İç ovalar ise; Merzifon, Niksar, Erbaa ve Suluova'dır.
Orta Karadeniz Bülümü'nde yükseltinin kısmen düşmesi deniz etkisinin iç kesimlere kadar sokulmasına yol açar. Kıyıda yağışlar kısmen azalır. Kıyı ile iç kesimler arasındaki iklim farklılıkları asgari düzeye iner.

Bölümünde iklim ve yüzey şekillerinin etkisiyle kıyı ile iç kesimler arasında nüfus ve yerleşme bakımından çok belirgin sınamıştır. Kıyı ve iç ovalar etrafında nüfus kısmen yoğunlaşmıştır. Yerleşmeler genelde sık dokuludur. Doğu Karadeniz bölümündeki dağınık kır yerleşmeleri burada yerini toplu yerleşmelere bırakmıştır. Önemli kentleri kıyıda Ordu ve esimlerde ise Amasya, Tokat ve Çorum illeridir.

Tarım

Kıyı kesimlerinin önemli tarım ürünü mısırdır. Bafra ve Çarşamba ovaları üzerinde; tütün, şeker pancarı, çeltik ve çevresinde fındık, Ordu ve Çorum çevresinde soya fasulyesi, iç kesimlerde buğday yetiştirilir. Amasya çevresinde özellikle Yeşilırmak Vadisi üzerinde elma ve üzüm yetiştirilir.
Bölümde büyükbaş hayvancılığının yerini küçükbaş hayvancılık faaliyeti almıştır.
Madenleri
Maden çıkarımında fazla çeşitlilik yoktur. Sadece linyit çıkarılır. Amasya-Çeltek, Havza ve Merzifon linyit yatakları

Endüstri

Orta Karadeniz Bölümü sanayi bakımından, Doğu Karadeniz Bölümü'nden daha gelişmiştir. Bunun en temel sebebi ulaşım olanaklarının gelişmiş olmasıdır. Sanayi Samsun ve Tokat çevresinde yoğunlaşmıştır.
Samsun’da Karadeniz Bakır İşletmeleri
Samsun ve Tokat'ta; Sigara fabrikaları
Ordu'da; soya yağı, fındık işletmeleri
Çorum'da; çimento fabrikası
Amasya, Çorum, Çarşamba ve Turhal şeker fabrikaları önemli endüstri kuruluşlarıdır.

3. BATI KARADENİZ BÖLÜMÜ

Bu bölüm, Kızılırmak Deltası'nın batısından başlayarak Sakarya Nehri'nin denize döküldüğü yere kadar devam eder.Bölümde denize paralel uzanan yüksek dağlık kuşak yer alır. Bu dağlık kuşak birbirlerine paralel uzanan üç sıra halindedir.Birinci sırada, Küre Dağları, ikinci sırada. Bolu ve İlgaz Dağları, üçüncü sırada ise Köroğlu Dağları yer alır. Dağların uzanışı kıyı ile iç kesimler arasında ulaşımı engeller. Ulaşım ancak geçitler aracılığıyla sağlanır. En önemli geçit Ecevit geçididir.
Bölümün düzlükleri; dağlar arasında yer yer gevşeyen uzun vadiler ve bazı ovalardan oluşur. En önemlileri; Düzce ovası Bolu, Kastamonu, Gökırmak ve Devrez'dir.
Bölümde dağların denize paralel uzanması ve yükseltilerinin fazla olması kıyı kesimi ile iç kesimler arasında iklim, bitki örtüsü ve yerleşmede farklılıklara neden olmuştur. Kıyı kesimleri Karadeniz iklim özelliklerini gösterirken, iç kesin karasallasın Kışlar daha sert ve kar yağışlı, yazlar daha sıcak ve kurak geçer.

Batı Karadeniz Bölümü'nün kıyı kesimlerindeki ovalar, ürün yetiştirmek için oldukça önemli alanlardır.
Boyabat, Tosya dolaylarında çeltik ve mısır
Kastamonu ve çevresinde şeker pancarı, kendir (kenevir) ve keten
Düzce ve çevresinde tütün
Bolu ve Düzce çevresinde fındık üretimi yapılmaktadır.
Bölümün diğer önemli geçim kaynakları, ormancılık ve balıkçılıktır. Bunun yanı sıra arıcılık, küçükbaş hayvancılık kümes hayvancılığı yaygındır.

Madenleri

Zonguldak-Ereğli hattında maden kömürü -Küre ve çevresinde bakır çıkarılır.

Endüstri

- Ereğli ile Karabük'te demirçelik fabrikaları
-Kastamonu'da şeker fabrikası
-Ayancık, Çaycuma, Taşköprüdeki orman ürünleri ve kağıt fabrikası
- Sinop'ta cam ürünleri
- Bolu'da çimento fabrikası Önemli endüstri kuruluşlarıdır.

C. BÖLGENİN TÜRKİYE EKONOMİSİNDEKİ YERİ

Karadeniz Bölgesi oldukça engebeli bir yapıya sahip olduğundan bölgede tarımsal faaliyet, ulaşım, sanayi ticaret gibi ekonomik faaliyetler yeterince gelişmemiştir. Özellikle Doğu Karadeniz Bölümü'nde tarım alanlarının dar olması, mevcut nüfusu istihdam etmede yetersiz kaldığından sürekli dışarıya göç verilmektedir. Bölgedeki nüfus Doğu Karadeniz Bölümü'nde tarım alanında istihdam edilirken, Orta ve Batı karadeniz bölümlerinde istihdamda sanayi ve ticaret önemli bir orana sahiptir.
Bölgenin yüzey şekillerinin çok engebeli olmasından dolayı ulaşım zorlukla sağlanabilmektedir. Demiryolu ancak Samsun ve Zonguldak'a kadar uzanmıştır.
Bölgede üretilen tarım ürünlerinin ülkemizdeki toplam üretimine oranı aşağıdaki grafiklerde gösterilmiştir

Bölgedeki tarım ürünleri dışında hayvansal ürünlerde; Sığır üretiminin % 26'sı, kümes hayvanlarının % 37'si ve bal üretiminin % 31 'ine sahiptir.
Bunlar dışında;
Kerestenin % 50'sini
Bakır ve demirçel iğin %50'sini.
Taş kömürünün %100'ünü
Deniz ürünlerinin %81'ini
Orman ürünlerinin %24'ünü
karşılamaktadır.

D. BÖLGENİN TÜRKİYE TURİZMİNDEKİ YERİ

Karadeniz Bölgesi doğa, tarihi ve kültürel özellikleriyle önemli bir turizm merkezi durumundadır.
- Bolu'da Abant gölü, Yedigöller ve çevresi
- Trabzon'daki Uzungöl
- Kaçkar, İlgaz, Bolu Dağları üzerinde kayak ve dağcılık sporu
- Çoruh ırmağı üzerinde rafting sporu
- Bolu, Ladik, Havza, Ayder, Düzce'de kaplıca ve içmeler
- Safranbolu Türk Evleri
- Trabzon'un Maçka ilçesindeki Sümela Manastırı
- Trabzon'daki Atatürk Köşkü önemli turizm alanlarıdır.
- Bölgede yaz mevsiminin kısa ve yağışlı olmasından dolayı deniz turizmi gelişmemiştir.
- Genel olarak son yıllarda bölgenin turizminde canlanma olmuştur.
 
bauhaus ben de forumun üst bölümlerinde Yargının çıkmış bazı kaynaklarını gösterir mesajlar yazdım. Nedeni de Arkadaşlar dewamlı özelden olsun, forumdan olsun Kaynak Kitap sormaktadırlar. Ancak bu kitapların Konu Anlatımlı olanları malesef yok. Ayrıca şöyle düşünmek lazım ki ;ÖMSS yönetmeliği çıkalı şurda (3 Ekim 2011 ) ne kadar zaman geçti ki hemen kısa zaman içinde ÖMSS hazırlık kitapları piyasaya çıktı ? Önce 2 Kitap vardı bu konuyla ilgili, yönetmelik çıkmadan 3'e çıktı ve sonrasinda bir anda 6 oluverdi kayak kitaplar. İlginç değil mi? Bence bu kitaplar eski sınav sistemine göre hazırlanmış ve ÖMSS yönetmeliğinin çıkmasıyla birkaç değişiklik yapılarak ve yeniden basılarak ÖMSS hazırlık kitabı olarak piyasaya sürülümüştür.

Faydası olmaz mı derseniz elbette olur. . Henüz Sınav Klavuzu yayımlanmadı ve sınav konuları hakkında net bir bilgi yok 3 Ekim'de çıkan yönetmelikte. Sadece ders kitapları işaret edilmekte. Onun icin KPSS Konu Anlatımlı hazırlık kitaplarıda bana göre işe yarar. En azından Sınav Klavuzu ( Sınav Yönetmeliği ) çıkana kadar ve konular netleşinceye kadar.

Tabiki bunlar benim düşünce ve yorumlarım. Ticari Rant düşüncesiyle yapılmış son dakika işleri konusunda dikkatli olmak lazım. Benim naçizane Tavsiyem : Öncelikle SInav Klavuzunu ( Sınav Yönetmeliğini ) beklemek ve ardından da Ocak 2012'de başlayacağı söylenen ÖMSS Kurslarını sıkı takip edip, o kurslara katılabilmek. Zaten kurslar tahminimce Sınav Klavuzu yayımlanınca, oradaki Konular netleşince düzenlenmeye başlayacaktır.
 
bauhaus silip silmemek meselesi değil benim derdim. Az önceki mesajımda da yazdım zaten, ben de bu şekilde kaynakları paylaşıyorum. Sadece Sipariş verecek arkadaşlarin düşüncelerine katkıda bulunmak amacıyla yazdım onları. Burada her turlu yeni bilgiye açığız. Hatta senin linkini verdiğin kaynak Ön Lisans - Lisans Mezunları için diyor. Boyle bir Engelli Personel Kaynağı daha önce basılmamıştı sanırım. Ancak 3 Ekim 2011 den sonra ÖMSS çıkınca birde 4 kitap aniden piyasa cıkması, kitapların verimliliği ve içeriğinin sorgulanması gerektiğine bir vurgu yapmaktı. Paylaştığın kaynak tabiki de kalacaktır. Alanlar belki fayda da goreceklerdir. Ancak körü körüne sirf kaynak almiş olmak icin almamalarini tavsiye ediyorum.
 
Haklısın, ne diyeyim: ben olsam KPSS ile çıkan sorulara çalışırdım. Çünkü bu soruya yeterli cevap verebilen pekala ÖMSS den iyi puan alabilir. İlle de çalışmak için kaynak isteyen arkadaşlara örnek kaynak gönderdim. Dileyen KPSS ile çıkan sorulara çalışır dileyen ÖMSS ile çıkmayan ancak ona uydurulan sorularına bakar keyfiyetine kalmış bir durum. Ne diyeyim herkese gönülden başarılar dilerim,
 
Haklısın bauhaus benim de tavsiyem o sekilde. Mutlaka onlarda işe yarar ancak ben soru çözmekten cok arakadaşlara konu çalışmalarını tavsiye ediyorum. Soruları da son 1- 1,5 ay kala çözebilirler. Ya da konu çalışıp, konu sonu testlerini çözerek pekiştirsinler, daha sonra ise son 1 ay kala her turlu soru çözme yapabilirler. Mesela ben 11. sinif T.C. İnkilap Tarihi ve Atatürkçülük Kİtabı ( Zirve Yayınlarının 2011 Baskısı ) 'na çalışıyorum ve konu sonunda kısa testler var onlari çözüyorum , gayette iyi oluyor.. SInav Yönetmeliği Yayımlanırda İnkilap Tarihi değilde Genel Tarih sorulacak derlerse eksik konulari da diğer kaynaklardan tamamlarım düşüncesindeyim.
 
Arkadaşlar Tarih Ders Videolarından oluşan muhteşem bir döküman.Anlatım kısa ve öz olarak yapılmış, örnek sorularla pekiştirilmiştir, özellikle Tarih dersini anlamıyorum diyen arkadaşlar için oldukça faydalı olacaktır. Dökümanda aşağıdaki konuların ders videoları mevcuttur :

1-Osmanlı Devleti 19 ve 20. yy. ‘ larda İsyan ve Islahatlar – 1

2-Osmanlı Devleti 19 ve 20. yy. ‘ larda İsyan ve Islahatlar – 2

3-Osmanlı Devletinde Meşrutiyet’ in İlanı

4-1. Dünya Savaşı’ nın Nedenleri

5-1. Dünya Savaşı

Ders Notunu Verilen Link'ten Kendi Bilgisayarınıza İndirebilirsiniz : Hotfile.com: One click file hosting: 2012-kpss-tarih-videoları.rar
 
Tarih- İnkilap tarihi Sesli Anlatımlar

Sınavlara Hazırlanan Tüm Memur Adayları İçin Mükkemel Bir Kaynak..

Tarih Sesli Anlatımlar;Sınavlara MP3′lerle çalışmanız amacıyla hazırlanmış ses dosyalarından oluşan bir çalışma setidir. Günlük hayatın yoğunluğu nedeniyle ders çalışamıyorsanız sesli dersleri mp3 çalarınızdan, İPOD’unuzdan evde, iş yerinde ya da otobüste dinleyebilirsiniz.

Yatmadan önce her gün dinlemeniz tavsiye olunur bilinç altınıza kazınan bu bilgiler siz hatırlamasanız dahi size yardımcı olurlar.

Link : Hotfile.com: One click file hosting: Sesli Anlatımlar.rar
 
Gönderdiginiz kaynaklardan ben cok faydalaniyorum. Emegi gecen tüm arkadaslara tesekkürler ederim.
Benim anladigim kadariyla Ömss, kpss ye göre kolay olacak. Ama ilk kez yapilacagi icin kimsenin kesin bir bilgisi yok. Elimizde sadece kurumlarin eskiden kendi caplarinda yaptiklari sinav örnekleri var. Diger arkadaslar nasil calisiyor bilmiyorum ama ben egitim bilimleri haric sanki kpss ye girecekmis gibi hazirlaniyorum. Ha ömss daha kolay olabilir. Olsa ne güzel zaten kpss ye hazirlandigim icin sinavda iyi bir puan alirim diye düsünüyorum. Ama yok kpss gibi zor olursa yada belli mi olur belki ömss yapilamazsa yada gerekli belgeleri hazirlayamazsam o zamanda SIKINTI olmaz. Yani kisacasi fazla bilgi göz cikarmaz. baska caresi yok Calisip ögrencez arkadaslar. Eskiden buda yokdu ben üniversiteye bir kac kitapla hazirlanmisdim. Simdi büsürü kitaplar var, ses kayitlari var yol gösteren Özkan bey gibi bircok arkadasimiz var. Daha ne istiyosunuz diyesim geliyor icimden ama demiyorum :) Kafaya ciple yerlestirme teknolojisine daha ulasamadik o zaman da zaten bu sinavlari yapma ihtiyacini hissetmezler. selamlar
 
Arkadaşlar Tarih Ders Videolarından oluşan muhteşem bir döküman.Anlatım kısa ve öz olarak yapılmış, örnek sorularla pekiştirilmiştir, özellikle Tarih dersini anlamıyorum diyen arkadaşlar için oldukça faydalı olacaktır. Dökümanda aşağıdaki konuların ders videoları mevcuttur :

1-Osmanlı Devleti 19 ve 20. yy. ‘ larda İsyan ve Islahatlar – 1

2-Osmanlı Devleti 19 ve 20. yy. ‘ larda İsyan ve Islahatlar – 2

3-Osmanlı Devletinde Meşrutiyet’ in İlanı

4-1. Dünya Savaşı’ nın Nedenleri

5-1. Dünya Savaşı

Ders Notunu Verilen Link'ten Kendi Bilgisayarınıza İndirebilirsiniz : Hotfile.com: One click file hosting: 2012-kpss-tarih-videoları.rar


Bu videolar calismadi Özkan bey. Hangi programda calisiyor bir bilginiz var mi?
 
Alper58 ben daha rar dosyasını açmadığım icin bilemiyorum. Dosyayı yarın acınca buradan paylaşırım bilgiyi. Ayrıca bir üstteki mesaj icinde : hakkımdaki düşüncelerin icin cok teşekkürler, diğer paylaştıklarına bende katılıyorum.. Hakkımızda Hayırlısı Neyse O Olsun diyorum.
 
Geri
Üst