Ziraat Bankası'ndaki Evde Bakım Aylığı Hesabından Hesap İşletim Ücreti Alınmaması

wicked

Üye
Üye
Katılım
Mar 25, 2012
Mesajlar
16
Tepkime Puanı
1
Puanları
3
İlgi: 09.05.2012 ve 5555_BYS12010199 sayılı bildiriminiz.

İlgide belirtilen şikayetiniz ile ilgili olarak yapılan değerlendirme sonucunda,


22.05.2012 Tarihi itibariyle Hesap İşletim Ücreti hesabınıza iade edilmiştir.


Konuyu bilgilerinize sunar, esenlikler dileriz.



Saygılarımızla
T.C. ZİRAAT BANKASI


arkadaşlar ben verilen linkden mail attım cevabı geldi hesap işletim ücreti hesabıma aktarıldı hakkınızı arayın bu sayfayı paylaşan link verenlere tşk ediyorum
 

sehzade5986

Üye
Üye
Katılım
Mar 17, 2012
Mesajlar
19
Tepkime Puanı
0
Puanları
0
flowers001; konustugun kisi Gise Görevlisimiydi .. Bayag bir ilgisiz ve bilgisiz oldugu kesin.. SGK nin Evde Bakım Maaşı ile Ne alakası var. Sizde Soyleseydiniz yaa ; Bu paraları SGK degil; SHÇEK ( Sosyal Hizmetler İl Müdürlüğü ) hesaplara yatırıyor diye.. Ayrıca şunu da soyleseydiniz; Evde Bakım Maaşlarının hesapları şu şekilde açılıyor : Eve Sosyal Hizmetler İl Müdürlüğü yetkilileri geliyor ve Evde Bakım Maaşı verilmesine karar verilince; Evde Bakım Maaşı alacak kişiye Ziraat Bankasını gidip hesap açılması gerektiği ifade ediliyor ... Siz bu soylediklerimi; Ziraat Bankasında ; Gişe Yetkili Memurların bağlı bulunduğu Operasyon Şefleri ile görüşmeniz daha faydali olacaktir.. Ayrıca Geriye Dönük hesap işletim ücreti vermeyebilirler ancak bundan sonra kesilmemesi adına bir işlem yapılıyor hesabınızla ilgili olarak ve bundan sonra kesilmiyor .. Diğer illerde de bu sekilde olduğunu ifade edin.. Ayrıca bundan da sonuc alamassaniz tavsiyem; Evde Bakım Maaşı bağlanan Sosyal Hizmetler İl Müdürlüğüne giderek durumu izah edin Ziraat Bankasının diğer illerdeki Şubelerinde ; bir işlem yapılarak Evde Bakım Maaşı yatan hesaplardan bundan sonra Hesap İşletim Ücreti alınmıyormuş, bu konuda yardımcı olur musunuz dersiniz.. Ancak öncelikle ; dediğim Ziraat Bankasindaki Yetkili Kişiye yukarıda yazdıklarımı ifade etmelisiniz ... Sakarya Ziraat Bankası Merkez Şubesi örneğini verebilirsiniz.. Ben bizzat kendim yetkili vasıtasıyla bu işlemi yaptım.. Geriye donuk kesilen tutarı alamadık ancak bundan sonra kesilmeyeceği ifade edildi ...
öncelikle merhaba az önce bankadan geldim aynı şeyi bana söylediler kesinti olacak diye gise yetkilisinden başka operasyon şefi ile görüştüm o da aynı şeyi söyledi ne yapmam gerekiyor acaba yardımcı olurmusunuz...
 

serhat_35

Üye
Üye
Katılım
Tem 21, 2012
Mesajlar
36
Tepkime Puanı
0
Puanları
6
slm arkadaşlar bende bu konuyu okuyunca bir ziraat bankasına gittim orada gişe görevlisine sorduğumda böle birşey yok dedi kesiliyor dedi bunu ben nasıl hallederim kendi şubememi gitmem lazım hepinize teşekkür ederim
 

husambulut

Üye
Üye
Katılım
Ara 19, 2011
Mesajlar
31
Tepkime Puanı
0
Puanları
0
Sevgili arkadaşlar sitemizi hiç araştırmıyorsunuz.Biraz sitemizde araştırma yapmış olsaydınız hesap işletim ücretinin ve geçmiş dönemlerde kesilen hesap işletim ücretlerinin nasıl alınacağı öğrenmiş olurdunuz.
Örnek email mesajını tekrar yazıyorum.

Kızım engelli olduğu için sosyal hizmetlerden evde bakım maaşı almaktayım.Devletimizin yatırmış olduğu bu yardım parasından bankanızın hesap işletim ücreti adı altında kesinti yapması hiç de hoş karşılanacak bir durum değildir.Bu nedenle hesabımdan kesilen paranın iadesini ve bundan sonrada kesinti yapılmamasını rica ederim. Aksi durumda bu şikayetimi tüketici hakları hakem heyetine taşımakla kalmayıp tüm elektronik ve sanal ortamda paylaşacağımı dile getirerek durumun düzeltilmesini istiyorum.


Arkadaşlar bu ve buna benzer bir metni Ziraat Bankasının ana sayfasından T.C. Ziraat Bankası A.Ş. - İletişim Hattı

link verdim dile getirirseniz eminim durum çözülür.
 

merlin

Üye
Üye
Katılım
Ağu 11, 2012
Mesajlar
6
Tepkime Puanı
0
Puanları
0
arkadaşlar bende gittim şubeye anlattım durumu hemen işlem yaptılar bu yıl içinde kesilen parayı iade ettiler bundan sonrada kesilmiyeceğini sölediler ancak önceki yıllara ait kesintiler ödenmiyormuş 2012 yılına ait ne varsa ödediler

yukarda verilen link benim işime yaramadı yolladığım msja cevap gelmedi en iyisi şubenize gidip yüzyüze konuşmak....
 

Gazoz Agacı

Moderatör
Moderatör
Katılım
Nis 23, 2012
Mesajlar
9,302
Tepkime Puanı
64
Puanları
48
Yaş
54
Selam Arkadaşlar,

Ziraat Bankası devlet bankasıdır ve sizlerin maaşlarınızı alabilmeniz için shçk tarafından açılan hesaplarınızdan HESAP İŞLETİM ÜCRETİ adı altında kesinti yapamaz. Burada yanlışlıkla alınmış ücretlere karşı ( hesabın sizin tarafınızdan açılmış olması ya da açılan hesaba shçk tarafından alınan maaş olduğunun belirtilmemesi gibi ) sessiz kalmayın. Bundan önceki sizden kesilen hesap işletim ücretlerinizi vereceğiniz bir dilekçe ile ki bu dilekçenin Ziraat Bankası Genel Müdürlüğü'ne gönderilmesi gerekir eğer şubenizden olumlu yanıt alamazsanız kesinlikle hakkınızı arayın. Gerekirse tüketici hakları merkezine de başvurabilirsiniz ama önce banka şubesi daha sonra genel müdürlük ve en son tüketici haklarını koruma merkezine yazılı müracaatta bulunarak hem geçmiş haklarınızı toplu olarak alırsınız hem de bundan sonra ki dönemlerde böyle bir kesinti olmasını önlemiş olursunuz.

Maalesef bazen hak verilmez alınır ve siz sizden haksız yere kesilen Hesap İşletim Ücretleriniz ile ilgili hakkınızı aramaktan vazgeçmeyiniz.

Hak arayanların haklarının geri verilmesi dileğimle,
 

magvali

Üye
Katılım
Ağu 28, 2011
Mesajlar
238
Tepkime Puanı
0
Puanları
0
ziraat bankasının kestiği hesap işletim ücretleri

ziraat bankasının kesmiş olduğu hesap işletim ücretlerini geri alabilirsiniz arkadaşlar.ancak geriye dönük vermiyorlar sadece en son kesileni.ziraat bankasının internet sitesine şikayet bölümüne bu hesapların özürlü maaşları için yani yardım için açıldığını bu ücretlerin iadesini istiyorum diye mesaj atın 3 iş günü içinde incelenmiş ve hesabınıza iade edilmiştir diye mesaj geliyor bu kadar basit....saygılar
 

sehzade5986

Üye
Üye
Katılım
Mar 17, 2012
Mesajlar
19
Tepkime Puanı
0
Puanları
0
ziraat bankasının kesmiş olduğu hesap işletim ücretlerini geri alabilirsiniz arkadaşlar.ancak geriye dönük vermiyorlar sadece en son kesileni.ziraat bankasının internet sitesine şikayet bölümüne bu hesapların özürlü maaşları için yani yardım için açıldığını bu ücretlerin iadesini istiyorum diye mesaj atın 3 iş günü içinde incelenmiş ve hesabınıza iade edilmiştir diye mesaj geliyor bu kadar basit....saygılar

ben şikayet bölümüne yazdım 3 günü de geçti hala cevap yok
 

artemur

Üye
Üye
Katılım
Ara 10, 2011
Mesajlar
39
Tepkime Puanı
0
Puanları
0
bızımde bu aykı maastan zıraat bankası tarafından 15 lıra ıslem parası kesılmıs bende zıraat bankası ınternet sıtesınden sıkayette bulundum sonucu merak edıyorum bellı oldugu takırde sızlerle paylasırım
 

hakant06

Üye
Üye
Katılım
Ağu 25, 2012
Mesajlar
13
Tepkime Puanı
0
Puanları
0
Hesabından işletim ücreti kesilen kişiler en yakın tüketici haklarına bir dilekçe ve hesap dökümü ile başvuru yapsınlar.
 

hakant06

Üye
Üye
Katılım
Ağu 25, 2012
Mesajlar
13
Tepkime Puanı
0
Puanları
0
bızımde bu aykı maastan zıraat bankası tarafından 15 lıra ıslem parası kesılmıs bende zıraat bankası ınternet sıtesınden sıkayette bulundum sonucu merak edıyorum bellı oldugu takırde sızlerle paylasırım

ücretin en kısa zamanda iade edilir arkadaşım.
 

tahminci_93

Üye
Üye
Katılım
Ara 14, 2011
Mesajlar
45
Tepkime Puanı
0
Puanları
0
arkadaşlar bende bankaya gittim işletim üçreti kesildigini söyledim . bize otomatik ödeme talimatı yapmanız lazım dediler . su veyahut elk aboneligi gibi .2012 yılının kesilen üçretlerini iade ettiler bilginize
 

sehzade5986

Üye
Üye
Katılım
Mar 17, 2012
Mesajlar
19
Tepkime Puanı
0
Puanları
0
öncelikle merhaba arkadaşlar; sitede verdiğiniz dilekçeye örnek alarak bankanın sitesinden şikayette bulundum bana verilen cevap şu;

Sayın ............,



İlgi: 14.08.2012 ve 5555_BYS12031176 sayılı bildiriminiz.

İlgide belirtilen şikayetiniz ile ilgili olarak yapılan değerlendirme sonucunda,


Hesap İşletim Ücreti (H.İ.Ü.) TL/YP vadesiz mevduat hesapları aracılığı ile sunulan fiyatlandırılmamış hizmetlerin bedeli ve operasyonel işlem maliyetlerinin karşılığı olarak tahsil edilen masraf tutarıdır. Bankacılık sektöründe uzun süredir uygulanmakta olan Hesap İşletim Ücreti Bankamızda da 31.03.2006 tarihinde hayata geçirilmiştir. Kapsam dışında bırakılan hesaplar (maaş ödemesi yapılan hesaplar, otomatik/düzenli ödeme talimatı verilmiş olup son bir yıl içerisinde talimata konu en az bir adet ödeme gerçekleşmiş olan hesaplar) ayrık olmak üzere üç ayda bir (Mart, Haziran, Eylül, Aralık ay sonlarında) tahsil edilen H.İ.Ü. 3 aylık vadesiz mevduat hesap ortalaması 550.-TL den düşük olan TL hesaplardan üç ayda bir BSMV dahil 15.-TL, 3 aylık vadesiz mevduat hesap ortalaması 300.-USD den düşük olan YP hesaplardan üç ayda bir BSMV dahil 7,5 USD olarak tahsil edilmektedir.

Bankacılık hizmetleri karşılığı tahsil edilen ücret/komisyonlar ile ilgili olarak müşterilerimize internet sitemiz (T.C. Ziraat Bankası A.Ş.), Şubelere asılan afişler ve ücret komisyon tabloları aracılığı ile bilgi verilmektedir. Tahsil edilen hesap işletim ücretlerinin iade edilmesi mümkün bulunmamaktadır.



Konuyu bilgilerinize sunar, esenlikler dileriz.



Saygılarımızla
T.C. ZİRAAT BANKASI
 

sinandeniz

Üye
Üye
Katılım
May 23, 2010
Mesajlar
890
Tepkime Puanı
0
Puanları
0
arkadaşlar bu Ziraat bankası işgüzarlık yapmakta belli il il ilçe ilçe neyse artık değişiyo sanki ziraar bankası kuralları bir yerde alınmaz ken diğer yerde hesap ücreti alınmakta bence ziraat bankası ile bu konuda mahkeme yolu ile uğraşmaktan başka çare bırakmıyorlar bu nedemek kardeşim bir il veya ilçe şubelerinde hesap ücreti alımı iptal edilirken diğer bir il veye ilçede bu ücretin alınması gerektiğini söylüyorlar bune lahana bune turşu
 

recep aydın

Üye
Üye
Katılım
Nis 9, 2011
Mesajlar
10
Tepkime Puanı
0
Puanları
0
İlgide belirtilen şikayetiniz ile ilgili olarak yapılan değerlendirme sonucunda,



Hesap İşletim Ücreti (H.İ.Ü.) TL/YP vadesiz mevduat hesapları aracılığı ile sunulan fiyatlandırılmamış hizmetlerin bedeli ve operasyonel işlem maliyetlerinin karşılığı olarak tahsil edilen masraf tutarıdır. Bankacılık sektöründe uzun süredir uygulanmakta olan Hesap İşletim Ücreti Bankamızda da 31.03.2006 tarihinde hayata geçirilmiştir. Kapsam dışında bırakılan hesaplar (maaş ödemesi yapılan hesaplar, otomatik/düzenli ödeme talimatı verilmiş olup son bir yıl içerisinde talimata konu en az bir adet ödeme gerçekleşmiş olan hesaplar) ayrık olmak üzere üç ayda bir (Mart, Haziran, Eylül, Aralık ay sonlarında) tahsil edilen H.İ.Ü. 3 aylık vadesiz mevduat hesap ortalaması 550.-TL den düşük olan TL hesaplardan üç ayda bir BSMV dahil 15.-TL, 3 aylık vadesiz mevduat hesap ortalaması 300.-USD den düşük olan YP hesaplardan üç ayda bir BSMV dahil 7,5 USD olarak tahsil edilmektedir.

Bankacılık hizmetleri karşılığı tahsil edilen ücret/komisyonlar ile ilgili olarak müşterilerimize internet sitemiz (T.C. Ziraat Bankası A.Ş.), Şubelere asılan afişler ve ücret komisyon tabloları aracılığı ile bilgi verilmektedir. Tahsil edilen hesap işletim ücretlerinin iade edilmesi mümkün bulunmamaktadır
BANADA BÖYLE BİR CEVAP GELDİ ŞİMDİ NE YAPMAMIZ GEREKECEK
 

artemur

Üye
Üye
Katılım
Ara 10, 2011
Mesajlar
39
Tepkime Puanı
0
Puanları
0
bızımde bu aykı maastan zıraat bankası tarafından 15 lıra ıslem parası kesılmıs bende zıraat bankası ınternet sıtesınden sıkayette bulundum sonucu merak edıyorum bellı oldugu takırde sızlerle paylasırım

maalesef banada aynı turden bır cevap verılmıs bu zıraat bankası kısılere goremı ıslem yapıyor acaba.. gonderılen cevap su sekılde..



lgi: 18.08.2012 ve 5555_BYS12032505 sayılı bildiriminiz.

İlgide belirtilen şikayetiniz ile ilgili olarak yapılan değerlendirme sonucunda,

Hesap İşletim Ücreti (H.İ.Ü.) TL/YP vadesiz mevduat hesapları aracılığı ile sunulan fiyatlandırılmamış hizmetlerin bedeli ve operasyonel işlem maliyetlerinin karşılığı olarak tahsil edilen masraf tutarıdır. Bankacılık sektöründe uzun süredir uygulanmakta olan Hesap İşletim Ücreti Bankamızda da 31.03.2006 tarihinde hayata geçirilmiştir. Kapsam dışında bırakılan hesaplar (maaş ödemesi yapılan hesaplar, otomatik/düzenli ödeme talimatı verilmiş olup son bir yıl içerisinde talimata konu en az bir adet ödeme gerçekleşmiş olan hesaplar) ayrık olmak üzere üç ayda bir (Mart, Haziran, Eylül, Aralık ay sonlarında) tahsil edilen H.İ.Ü. 3 aylık vadesiz mevduat hesap ortalaması 550.-TL den düşük olan TL hesaplardan üç ayda bir BSMV dahil 15.-TL, 3 aylık vadesiz mevduat hesap ortalaması 300.-USD den düşük olan YP hesaplardan üç ayda bir BSMV dahil 7,5 USD olarak tahsil edilmektedir.

Bankacılık hizmetleri karşılığı tahsil edilen ücret/komisyonlar ile ilgili olarak müşterilerimize internet sitemiz (T.C. Ziraat Bankası A.Ş.), Şubelere asılan afişler ve ücret komisyon tabloları aracılığı ile bilgi verilmektedir. Tahsil edilen hesap işletim ücretlerinin iade edilmesi mümkün bulunmamaktadır.





Konuyu bilgilerinize sunar, esenlikler dileriz.



Saygılarımızla
T.C. ZİRAAT BANKASI
 

haykolik

Üye
Üye
Katılım
Ocak 3, 2012
Mesajlar
515
Tepkime Puanı
13
Puanları
18
bugün adana ziraat bankası yüregir şubesine gittim hesap kesim ücretinin bir yardım olarak yetırıldıgını belirttim bana müdürle görüş dediler müdürle görüştüm dilekçe yaz dedi yazdım verdim tamam bundan sonra kesilmiyeceni ama kesilen paranın geri iade olmayacanı dedi müdür bey
 

cilginpalet

Üye
Üye
Katılım
Ara 26, 2011
Mesajlar
212
Tepkime Puanı
2
Puanları
18
yahu demekki her şube keyfi işlem yapıyor bugün gittim bu konuyu okuyunca normalde malum bakıcı müracat eder ancak anneminde noterden vekalet verdiği için ben hallettim burdaki ziraat bankasına tekerlekli sandalyeyle grilmiyor bekçiyi çağırdım evrakları verdim durumu anlattım geriye dönük 30 tl iade edilip hesaba yatırıldı ANCAK SÖYLENEN ŞU BİRDAHA KESİLMİYECEK DİYE BİRŞEYYOK bankanın otomatik programı merkezden olduğu için tekrar kesilirmiş memurun demesi eğer otomatik ödeme li fatura yatırılırsa 2 adet brdaha kesilmezmiş bendeki netice bu
 

sehzade5986

Üye
Üye
Katılım
Mar 17, 2012
Mesajlar
19
Tepkime Puanı
0
Puanları
0
benden bu ay da kesinti olmuş 14,60tl geçen ayda kesmişlerdi şube ile konuştum kesilecek dedi durumu anlattığım halde internetten şikayet dilekçesi yolladım kesinti olacak diye cevap yollandı ne bu ya zaten yardım parası alıyoruz onuda çok görüp kesinti üstüne kesinti yapıyorlar yazık....
 

gülümse_hayata

Üye
Üye
Katılım
Kas 9, 2010
Mesajlar
16,299
Tepkime Puanı
15
Puanları
0
Yaş
49
Otomatik ödeme talimatı verilmesine rağmen maaşta kesinti yapılıyorsa yinede arkasını bırakmayın bu para sosyal yardımdır ve her ay bunu kesmeye hakları yok bu durumu sosyal hizmetlere bildirin banka müdürüyle görüşün illa bir yol olacaktır. Aynı bankanın şubelerinde bile farklılık var bazısı kesiyor bazısı kesmiyor. Şayet bu bir kural olsa hepsi keser bankanın işgüzarlığından başka birşey değil.
 
Tekerlekli Sandalye
Üst