Değerli arkadaşlar,
Yüzbinlerce engelli büyük bir haksızlıkla karşı karşıya. 25 Ocak 2013 tarihinde yürürlüğe giren "2022 sayılı kanuna göre aylık bağlanma yönetmeliğindeki" maddelerin bir kısmı halen 2022 maaşı alan onbinlerce insanın maaşının kesilmesine,
2022 maaşı için yeni müracaat edecek kişilerin ise maaş almalarını imkansız kılacak şekilde düzenlenmiş. Bu haksızlığa dur demek için kampanya başlattık.
Kampanyamıza destek vermeniz için 2022 maaşı alıp almamanız, hatta engelli olup olmamanızında bir önemi yok. Haksızlık karşısında
susmak o haksızlığa ortak olmak anlamına gelir. Yapılan bu haksızlığa dur demek için lütfen aşağıdaki metni ilgili yerlere iletin.
Bu saçmalığın son bulması ve yönetmeliğin değişmesi için mümkün olduğu kadar fazla mail yollamamız gerekmektedir. Hedefimiz 20 bin mail. Günde 15 bin kişinin girdiği
Engelliler.gen.tr sitesi için bu rakama ulaşmak çokta zor olmasa gerek. Bu kampanya bir anlamda biz engellilerin "
duyarlılığının ölçüleceği" kampanyadır. Unutmayın bizler kendi sorunlarımıza duyarsız kalır, banane dersek hiç kimse bizi umursamaz ve kazanılmış haklarımızı elimizden alır..!
Son olarak, bu kampanyadan herkesi haberdar olması için facebook, twitter hesaplarınızdan kampanyanın linkini yayınlayarak detsek isteyin lütfen. Unutmayın, bu türden kampanyalar bir kişinin değil herkesin elini taşın altına koymasıyla hedefine ulaşır.
Zaman elini taşın altına koyma zamanıdır.
Not: Arkadaşlar toplu mail gönderiminde hata alırsanız "toplu mail yollamak" yerine tek tek yollayın...
Not not: Mail yollayanlar konu altına mail yolladım diye yazarsa kaç mail gittiğini az çok tahmin edebiliriz.
********** **********
Gönderilecek e-mail adresleri: [email protected],
[email protected],
[email protected],
[email protected],
[email protected],
[email protected],
[email protected],
[email protected],
[email protected],
[email protected]
Ayrıca aşağıdaki metni Aile ve Sosyal Politikalar Bakanlığı'nın yeni uygulamaya koyduğu "
Dilek ve Öneriler" formuna yazarak yollayabilirsiniz.
ASPB Dilek, Öneri ve Değerlendirme Kutusu |
BAŞLIK: 2022 Sayılı kanuna ilişkin yönetmelikteki haksızlıklar (
Arkadaşlar siz başlığı kendinize görede düzenleyebilirsiniz. Başlığın tüm maillerde aynı olmasındansa farklı başlıklarla yollanması daha iyi olur.)
İlgili Makama,
25 Ocak 2013 tarihinde yürürlüğe giren "2022 sayılı kanuna göre aylık bağlanma yönetmeliğindeki" bazı maddeler yüzbinlerce engelliyi olduğu gibi benide rahatsız etmektedir.
Önceki yönetmelikte 18 yaşın üstündeki kişilerin 2022 maaşı başvurularında "muhtaçlık durumu" hesaplanırken "giderler çıkartılarak hesaplama" yapılırken, 25 Ocak 2013 tarihinde yayınlanan yönetmelikte "giderlerin çıkartılmadan hesaplamanın yapılacağı" söylenmektedir.
Muhtaçlık durumu hesaplaması 37 yıl önce çıkartılan bir yasaya göre gösterge rakamı ile memur aylık katsayısının çarpımı sonucu yapılıp, buna göre 2013 yılı için 2022 maaşı alan, yada yeni müracaat eden kişilerin kişi başı gelirinin 119,61 TL'yi geçmemesi gerekmektedir. Günümüz gerçekleriyle uyuşmayan, açlık sınırının bile altında kalan muhtaçlık sınırı hesaplamasında daha adil ve hakkaniyet içerin bir düzenleme yapılması gerekmektedir.
Muhtaçlık hesaplamasında yapılan değişiklik ve "giderlerin gelirden düşürülmeyeceği" maddesi şu anda 2022 maaşı alan yüzbinlerce engellinin maaşının kesilmesine neden olacağı gibi, 2022 maaşı almak için yeni başvurularında red edilmesine neden olacağından ilgili maddenin yönetmelikten çıkartılması gerektiğini düşünüyorum.
Yine aynı yönetmelikte Madde 6'da (Sosyal İnceleme) zikredilen "hane ziyareti ve çevre araştırması" 2022 maaşı alan yada yeni başvuruda bulunan engelli bireyin "onurunu inciteceği, rencide edici" sonuçlar doğuracağı düşüncesiyle benim gibi yüzbinlerce engelliyi endişeye sevk etmiştir.
Bu iki maddenin yönetmelikten çıkartılarak daha adil ve engelli bireyin onurunu incitmeyecek maddelerin eklenmesini istiyorum.
Arz ve talep ederim.
Ad Soyad:
TC Kimlik No:
2022 Sayıla Kanuna Göre Aylık Bağlama Koşulları Hakkında Önerilerimiz
1 - Muhtaçlık sınırı hesaplaması asgari ücretin neti üzerinden yapılacak hesaplama sonucu belirlenmeli. Buna göre asgari ücretin 2/5 üzerinden hesaplama yapılmalıdır.
Halihazırdaki muhtaçlık sınırı hesaplaması "gösterge rakamının devlet memurlarının aylıklarına uygulanan katsayı ile çarpımı sonucu" ortaya çıkan rakam üzerinden yapılmakta. Bu da 2013 yılının ilk altı iyi için 119 TL'ye tekabul etmektedir. Günümüz yaşam koşullarıyla uyuşmayan muhtaçlık sınırı hesaplamasında kullanılan yöntemin değiştirilerek asgari ücrete endeksli bir hesaplamanın yapılması daha adil olacaktır.
2 - 25 Ocak tarihli yönetmelikte engellinin evi ve evinin çevresinde her yıl yapılacağı söylenen "Sosyal İncelemenin" engelli bireyin onurunu inciteceğinden yönetmelikten çıkartılmalıdır.
Bir önceki yönetmelikte 18 yaş üstü kişilerin başvurularında "giderler, gelirden düşülerek" hesaplama yapılırken 25 ocak tarihli yönetmelikte "giderlerin düşülmeden hesaplamanın" yapılacağı söylenmektedir. Bu durum eski yönetmeliğe göre maaş alan yüzbinlerce engellinin maaşının kesilmesine neden olacaktır.
Sosyal devletin gereği olarak engellilere tanınan sosyal ve ekonomik haklarının her geçen gün iyileşmesi gerekirken 25 Ocak tarihli yönetmelik verilmiş haklarımızı elimizden almaktadır. Bu bağlamda yukarda saydığımız maddelerin yönetmelikten çıkartılarak, önerilerimizin dikkate alındığını, kaygılarımızı giderecek maddelerin ivedilikle yönetmeliğe eklenmesini talep etmekteyiz.