M
matagun19
Guest
Arkadaşlar millet vekillerimizin konuya yaklaşımları çok güzel lütfen devam edelim.Mehmet Şeker Millevekilimizin gönderdiği mail aşağıdadır
Mehmet Bey,
Malinizde dile getirdiğniz hususlara yüzde yüz katılmaktayız. Sayın bir soru önergesi hazırlayarak konuyu Meclis gündemine taşımıştır.
Soru önergesini ekte bilgilerinize sunuyoruz, Sayın Vekil de konunun takipçisi olmaya devam edecektir.
İyi günler dileklerimizle,
Tel : 0312 420 60 66 - 67
Fax : 0312 420 69 64
Verilen Soru Önergesi:
TÜRKİYE BÜYÜK MİLLET MECLİSİ BAŞKANLIĞINA
Aşağıdaki sorularımın Aile ve Sosyal Politikalar Bakanı Sayın Fatma Şahin tarafından yazılı olarak yanıtlanmasını saygılarımla arz ederim.
Dr. Mehmet ŞEKER
Gaziantep Milletvekili
“65 Yaşını Doldurmuş, Güçsüz ve Kimsesiz Türk Vatandaşları İle Özürlü ve Muhtaç Türk Vatandaşlarına Aylık Bağlanması Hakkında Yönetmelik”,* 25.01.2013 tarih ve 28539 sayılı Resmi Gazete’de yayımlanarak yürürlüğe girmiştir.
Söz konusu yönetmelikle hedeflenenin yaşlı, özürlü ve özürlü yakını maaşı alanların sayısını azaltmak olduğu aşikârdır. Çünkü ülkemizde gıda, barınma gibi zorunlu ihtiyaçlardaki aşırı enflasyon göz ardı edilmiş ve kişi başına açlık sınırı 361,85 TL olmasına rağmen, yönetmelikte muhtaçlık sınırı 119,61 TL olarak belirlenmiştir.
Adı geçen yönetmelik; hanenin toplam gelirinin hesaplanması, toplam harcamalarının belirlenmesi, harcamaların sadece hanenin gelir seviyesinin bir göstergesi olarak dikkate alınması ve*hiçbir şekilde hanenin gelir toplamından çıkarılmaması, hanenin tespit/beyan edilen harcamalarının hanenin toplam gelirden fazla olması durumunda harcama ve gelir arasındaki farkın gelire eklenmesi, ailenin her türlü taşınır veya taşınmaz malının belirlenen oranlarda gelire eklenmesi gibi hükümler içermektedir.
Örneğin; ailesine ait hiçbir taşınır – taşınmaz malı bulunmayan, 6 kişilik bir hanede yaşayan, hanenin tek geliri 750 TL’lik baba maaşı olan, yüzde 84 engelli bireyin aldığı “%70 ve üzeri özürlü maaşı” kesilecektir. Çünkü zorunlu harcamalar bile gelirden düşülmemekte, bu kişi için hanedeki kişi sayısına düşen gelir 750/6= 125 TL olarak hesaplandığından 119,61 TL’lik muhtaçlık sınırını geçmektedir.
Konuya ilişkin olarak;
25.01.2013 tarihinden önce yaşlı aylığı, %40-69 arası özürlü aylığı, %70 ve üzeri özürlü aylığı ve 18 yaş altı özürlü aylığı alan kişi sayısı, sayılan kategoriler bazında nedir?
25.01.2013 tarihinde yürürlüğe giren yeni yönetmelikle 2022 sayılı kanun kapsamında aylık alanların sayısında ne kadarlık bir azalma hedeflenmiştir?
Engelli, engelli yakını ve 65 yaş üstü yaşlı aylığı almayı imkânsız hale getiren söz konusu yönetmelik hazırlanırken ve 119,61 TL’lik muhtaçlık sınırı belirlenirken engelli ve yaşlı insanlarımız için nasıl bir yaşam tarzı kurgulanmıştır?
Yaşlı ve engelli insanlarımıza âdeta “sosyal hayata karışmayın evinizde oturun, protein yerine karbonhidratla beslenin, devlete değil aile fertlerinize güvenin” mesajı veren söz konusu yönetmelik sosyal devlet ilkesiyle bağdaşıyor mu?
Mehmet Bey,
Malinizde dile getirdiğniz hususlara yüzde yüz katılmaktayız. Sayın bir soru önergesi hazırlayarak konuyu Meclis gündemine taşımıştır.
Soru önergesini ekte bilgilerinize sunuyoruz, Sayın Vekil de konunun takipçisi olmaya devam edecektir.
İyi günler dileklerimizle,
Tel : 0312 420 60 66 - 67
Fax : 0312 420 69 64
Verilen Soru Önergesi:
TÜRKİYE BÜYÜK MİLLET MECLİSİ BAŞKANLIĞINA
Aşağıdaki sorularımın Aile ve Sosyal Politikalar Bakanı Sayın Fatma Şahin tarafından yazılı olarak yanıtlanmasını saygılarımla arz ederim.
Dr. Mehmet ŞEKER
Gaziantep Milletvekili
“65 Yaşını Doldurmuş, Güçsüz ve Kimsesiz Türk Vatandaşları İle Özürlü ve Muhtaç Türk Vatandaşlarına Aylık Bağlanması Hakkında Yönetmelik”,* 25.01.2013 tarih ve 28539 sayılı Resmi Gazete’de yayımlanarak yürürlüğe girmiştir.
Söz konusu yönetmelikle hedeflenenin yaşlı, özürlü ve özürlü yakını maaşı alanların sayısını azaltmak olduğu aşikârdır. Çünkü ülkemizde gıda, barınma gibi zorunlu ihtiyaçlardaki aşırı enflasyon göz ardı edilmiş ve kişi başına açlık sınırı 361,85 TL olmasına rağmen, yönetmelikte muhtaçlık sınırı 119,61 TL olarak belirlenmiştir.
Adı geçen yönetmelik; hanenin toplam gelirinin hesaplanması, toplam harcamalarının belirlenmesi, harcamaların sadece hanenin gelir seviyesinin bir göstergesi olarak dikkate alınması ve*hiçbir şekilde hanenin gelir toplamından çıkarılmaması, hanenin tespit/beyan edilen harcamalarının hanenin toplam gelirden fazla olması durumunda harcama ve gelir arasındaki farkın gelire eklenmesi, ailenin her türlü taşınır veya taşınmaz malının belirlenen oranlarda gelire eklenmesi gibi hükümler içermektedir.
Örneğin; ailesine ait hiçbir taşınır – taşınmaz malı bulunmayan, 6 kişilik bir hanede yaşayan, hanenin tek geliri 750 TL’lik baba maaşı olan, yüzde 84 engelli bireyin aldığı “%70 ve üzeri özürlü maaşı” kesilecektir. Çünkü zorunlu harcamalar bile gelirden düşülmemekte, bu kişi için hanedeki kişi sayısına düşen gelir 750/6= 125 TL olarak hesaplandığından 119,61 TL’lik muhtaçlık sınırını geçmektedir.
Konuya ilişkin olarak;
25.01.2013 tarihinden önce yaşlı aylığı, %40-69 arası özürlü aylığı, %70 ve üzeri özürlü aylığı ve 18 yaş altı özürlü aylığı alan kişi sayısı, sayılan kategoriler bazında nedir?
25.01.2013 tarihinde yürürlüğe giren yeni yönetmelikle 2022 sayılı kanun kapsamında aylık alanların sayısında ne kadarlık bir azalma hedeflenmiştir?
Engelli, engelli yakını ve 65 yaş üstü yaşlı aylığı almayı imkânsız hale getiren söz konusu yönetmelik hazırlanırken ve 119,61 TL’lik muhtaçlık sınırı belirlenirken engelli ve yaşlı insanlarımız için nasıl bir yaşam tarzı kurgulanmıştır?
Yaşlı ve engelli insanlarımıza âdeta “sosyal hayata karışmayın evinizde oturun, protein yerine karbonhidratla beslenin, devlete değil aile fertlerinize güvenin” mesajı veren söz konusu yönetmelik sosyal devlet ilkesiyle bağdaşıyor mu?